Честно казано с тази кола големи проблеми сме имали и като ги оправим ми минава гнева. Още първите дни от обслужване и регистрацията и ни направи чалъм, тръгваш да я палиш и все едно чупи железа или нещо подобно и неможе да запали и така тръгнахме по мъките. Едни казваха (във Варна) скоростна, стартер и какво ли не, после маховик а и преплъзваше та сменихме съединителя с маховика и това продължи. Три години още ту го правеше ту не, докато не тръгнахме за Германия и и свърщи тока едвам се прибрахме без фарове и.... сваляме акомулатора да го зареждаме, а с какъв зор излиза и виждаме, че той е по- малко ампера от колкото трябва (за бензинова кола). Купихме нов и седем години не го е правила това, а толкова пари ме ръсеха, че това ме принуди да почна да си правя колата сама.
В понеделник ще видим друг майстор какво ще каже или по точно какво ще направи.
Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
- NikMar55
- Мнения: 210
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Клоежка, свалям ти шапка за уменията ти като механик, нещо нетипично за жена. Като чета си мисля, че много т.н. "механици" могат да се поучат от теб. Всеки е попадал на такива "майстори". Карах една Брава и си имаше каприз, понякога не искаше да запали, 3 месеца ходене по мъките. Бях раколачил и почистил всички възможи букси и пак греда. Случи се пак при един "майстор" в уж елитен сервиз и той човърка това онова и накрая пущината запали. На въпроса ми "какво й беше" отговора направо ме разсмя "ами незнам". Накрая сам намерих проблема. Имах един приятел, бог да го прости, инж. по двигатели, той ме научи най-напред да мисля и тогава да разглабям. Та неволята учи и помага. Успех!
- Дида
- Мнения: 38
- Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
- Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: Варна
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Благодаря! Наистина неволята учи, но и желание се иска.
- MamaMy
- Мнения: 898
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
За много неща по колите вече се искат и условия. Само неволята на гола поляна, забравете. За един малко по-сериозен ремонт се наложи да докупувам инструменти за поне 50 лв. С инструментите които притежавам на предната си кола можех да направя почти основен ремонт. Две коли преди това ги разглобих до 0 и ги продадох на части. За следващата сигурно и наличното няма да стига до никъде.
- samo_pechka
- Мнения: 8431
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Ако съм на колежката, стига да имам условия ( като знам къде се намира в случая ) бих взел един комплект компресомер за дизел . В ибей ги има и са евтини. Сама ще си измериш компресията на каляската, което никак, ама никак не е трудно . Аз като чета къде и какво пипаш, то компресията да я измериш , ще ти се стори фасулска работа . И с резултатите вече ще си решите , остава ли колата , ще се прави ли ( ако се окаже компресията добра и няма отклонения по цилиндри ) , друг мотор ли, друга глава ли и т.н.
П.п. ако се хванещ сама да я проверяващ, ако има нещо неясно или какъв е точно реда на проверката, ще те упътим . Само да кажа, че проверката се прави на развити свещи и се мери на мястото на свещта на всеки цилиндър . В комплектите има подходящи преходи и т.н. . Пак казвам не са скъпи и нищо плашещо като работа. Но меренето на компресията ( особено на коли с голям км.) е просто абсолютно зад. условие за елиминиране на проблем. И чак след това се продължава към решаването на проблема.
П.п. ако се хванещ сама да я проверяващ, ако има нещо неясно или какъв е точно реда на проверката, ще те упътим . Само да кажа, че проверката се прави на развити свещи и се мери на мястото на свещта на всеки цилиндър . В комплектите има подходящи преходи и т.н. . Пак казвам не са скъпи и нищо плашещо като работа. Но меренето на компресията ( особено на коли с голям км.) е просто абсолютно зад. условие за елиминиране на проблем. И чак след това се продължава към решаването на проблема.
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
И още нещо важно - ако се хване сама, много ама много внимателно да внимава с развиването на подгревните свещи, че една идея да предобриш усилието и се късат. С подходяща вложка - има специални за целта без много усилие се напъва, за да тръгне. Скъса ли се някоя, после мъката е жестока - или пипкаво навиване на резба и вадене, или цялата глава трябва да падне.
И после преди да се връщат е хубаво една по една да се проверят с директен + от акумулатора дали са читави и ако не са - нови. Желателно е да се сложи от онази специалната паста, която уж предпазва от спичане.
И после преди да се връщат е хубаво една по една да се проверят с директен + от акумулатора дали са читави и ако не са - нови. Желателно е да се сложи от онази специалната паста, която уж предпазва от спичане.
- MamaMy
- Мнения: 898
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
За свещите си трябва лека ръка. Другия вариант е ударен винтоверт. Моите съм развивал много пъти на 4 дизела до сега на ръка и не съм имал проблем.
- Дида
- Мнения: 38
- Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
- Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: Варна
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Като цяло с двигателя изпитвам стах, затова по- добре да изчакам някой майстор да се захване с него. Тук с това записване на час за след 3-4 седмици ме изнервя тотално.
Ползвахме склада на шефа на мъжът ми, но не желая да прекалявам.
Ползвахме склада на шефа на мъжът ми, но не желая да прекалявам.
-
- Мнения: 889
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Колежке виждам че си от Варна а там се подвизава един много хвален майстор в форума с потребителско име Ifidik защо не се обърнеш към него (аз лично не го познавам)но много хора от района на Варна го хвалят.
- Sonny_89
- Мнения: 816
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Дида написа:Не сме в България иначе сме ползвали услугите на Иво.
- Дида
- Мнения: 38
- Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
- Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: Варна
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
В събота ще разберем дали ще се окажа права. Може да се окаже, че е сменял здрава дюза.
Някой може ли да каже каква може да бъде причината на вагкома да не излиза ЧЕКА? При положение, че пуши би трябвало да светне и на таблото. До колкото разбрах чека е и за емисиите.
Някой може ли да каже каква може да бъде причината на вагкома да не излиза ЧЕКА? При положение, че пуши би трябвало да светне и на таблото. До колкото разбрах чека е и за емисиите.
- Danny boy
- Мнения: 1937
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Ако дюзата е в границите - 2.8 до +2.8 на 13ти канал, и под 117 единици на 23 канал, чека няма да ти светне. Ще тресе, ще пуши, ще работи гадно,но не е заложено в логиката да те алармира.
Това не означава, че разпръсквача си върши работата-разпрашаването(атомизацията) добре.
То всъщност на тези дюзи се повреждат две неща,:
1.разпръсквача се износва(разбирай конуса на затварящата игла) , язви по нея и леглото и.Дозата започва да капе и да не затваря, пръска на струя през 5те отвора, не на мъгла както дезодорант.
Или не пръска през якой от отворите, поради запушване и натрупани нагари, изменение на кръгло то им сечение или размер, поради фините абразивни частици, които преминават заедно с нафтата под налягане и др. Всичко това води до пушене и не равномерно изгаряне в цилиндрите.
2. Електромагнитния клапан-износва се иглата на клапана и леглото в което уплътнява.В следствие не затваря плътно камерата, и не може да се реализира нужното налягане за да се произведе впръскване-около 2000-2500бара при нагнетяване
И при двете е механично износването и се вижда само под микроскоп.Аз съм ги виждал и е много фрапиращо, но не и с невъоръжено око.
Има и други фактори, но тяхното влиянение не е толкова голямо.
Та виждаш, че не е толкова елементарно и процеса не се свежда до работи или не, а как работи при различни натоварвания, температури и налягания. Комплексно е..
Това не означава, че разпръсквача си върши работата-разпрашаването(атомизацията) добре.
То всъщност на тези дюзи се повреждат две неща,:
1.разпръсквача се износва(разбирай конуса на затварящата игла) , язви по нея и леглото и.Дозата започва да капе и да не затваря, пръска на струя през 5те отвора, не на мъгла както дезодорант.
Или не пръска през якой от отворите, поради запушване и натрупани нагари, изменение на кръгло то им сечение или размер, поради фините абразивни частици, които преминават заедно с нафтата под налягане и др. Всичко това води до пушене и не равномерно изгаряне в цилиндрите.
2. Електромагнитния клапан-износва се иглата на клапана и леглото в което уплътнява.В следствие не затваря плътно камерата, и не може да се реализира нужното налягане за да се произведе впръскване-около 2000-2500бара при нагнетяване
И при двете е механично износването и се вижда само под микроскоп.Аз съм ги виждал и е много фрапиращо, но не и с невъоръжено око.
Има и други фактори, но тяхното влиянение не е толкова голямо.
Та виждаш, че не е толкова елементарно и процеса не се свежда до работи или не, а как работи при различни натоварвания, температури и налягания. Комплексно е..
- Дида
- Мнения: 38
- Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
- Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: Варна
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Благодаря за подробния отговор! Защото в единия от сервизите се зачуди защо не го откривал с вагкома. Не намерих информация за моя случай освен, че хората търсят защо им излиза чека а аз защо- не :)
- Дида
- Мнения: 38
- Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
- Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: Варна
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Както написах излязох права, днес сменихме първа дюза и колата пушеше по- малко, след няколко километра и помен нямаше от пушека. Просто е трябвало "майстора" да знае какво означава дюза в (+ -), сменил е здравата дюза, а не неработещата.
НО възникна нов проблем с парното, с усилването на струята на по- силно да духа явно я заяла клапа (не отваря или не знам как да го обесня, духа леко). Буквално до ония ден работеше, може ли нещо да съм разкачила (сменях филтри и чистих какво ли не в отсега на мотора)?
Може ли също като сменях температурния датчик да е влязло въздух!?
НО възникна нов проблем с парното, с усилването на струята на по- силно да духа явно я заяла клапа (не отваря или не знам как да го обесня, духа леко). Буквално до ония ден работеше, може ли нещо да съм разкачила (сменях филтри и чистих какво ли не в отсега на мотора)?
Може ли също като сменях температурния датчик да е влязло въздух!?
-
- VW експерт
- Мнения: 12831
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Съвпадение е. Възможно е радиаторчето да е запушено. Или клапите са приключили.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта