Много хипотетично - ако свежото масло подобрява горивния процес (знаеш какво значи това ), то е възможно да се усети някакво краткотрайно подобрание.
Ама тогава ДПФ е най-малкия проблем
Тези "наблюдения" могат да имат различни обяснения. Примерно, човек си сменя маслото пролетта. Топлото време влияе малко на интервала, спрямо студеното.
Или пък, човек започва да пътува повече извънградско.
Ако имаше и най-малка възможност за такава интерпретация за маслата, маркетолозите веднага щяха да се възползват. Аз поне, не съм срещал такова 'обещание' на никое масло или добавка за масло. Обещават по-дълъг живот за дпф, но не и интервал между регенерации. Това го правят за добавките за гориво. И там има повече шанс да има някаква истина (спорна).
Офф: паля се по тази тема, защото ме дразни да се разпространяват във форума някакви несъстоятелни твърдения, които хората после четат, сменят масла, набутват се и нищо. Не че е лошо да се сменя редовно маслото и да се подбира, ама това си го пеем по всички теми
ДПФ е темата, с която се сблъсках с най-много дезинформация, когато минах на дизел с тази кола. Откровено вредни съвети, неразбиране какво представлява и какво му влияе. Това ме дразни доста
А във фейсбук е трагедия направо
VAG DPF и общи положения при DPF
-
- Мнения: 1874
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
group® написа:Ако колата гори литър на сто масло, може би ще има някакво следствие в регенерацията, което да се наблюдава.
Иначе - не.
Маслото не оказва краткосрочно и дори средносрочно влияние на запушването. За няколко стотин хиляди километра се натрупва около 200-300 грама oil ash. Колко ще се натрупа за няколко километра след смяна на масло?
Колата не пипа масло! Не се долива от смяна до смяна. Колата я карам достатъчно дълго и със смени на масло от различни производители и от един и същ но явно менте и резултата е един и същ при евро 5 и 6 може да не влияе толкова много, но при помпа-дюза съм сигурен, че влияе. Все пак са доста различни и като двигатели и като протичане на регенерацията. Който не вярва да си сипва по-евтино масло, а това, че трябва 507.00 няма значение... те доста хора навремето не гледаха какво наливат на старите роторни помпи и после ама повдигачите тракат, ами вала за смяна, ами като я форсирам и почва да работи на 3 цилиндъра. После на помпа-дюза пак я да си сипя по-ефтино масълце, олее вала на 100 000 км. се изял и т.н. Сега с ДПФ подобна история. Те маслата едни и същи нали... за 30-40 лева на 10 000 км. какво икономисваш??!
-
- Мнения: 1874
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Абе колега, не се пали да осираш собствената си тема, ами си трай по-добре. На колата, която караш може маслото да не влияе толкова. Моите наблюдения са на ново масло, не на 5000 км., а на 50 км., явно не са ти ясни нещата... те такива като теб най-много се палят. Ти имаш наблюдения над една две коли от евро 5 нагоре, аз имам на много и не само фолксваген груп, още от преди ти да имаш кола с ДПФ. Много ясно, че ако имаш проблем с дюзи, ЕГР, датчик и т.н. смяната на масло и няма да ти помогне, пък било то и най-скъпото. Но при изправна кола на реални под 200 000 км. да тръгнеш да сменяш скъпи части, а да караш с масло от където ти падне... малко по-сериозно ако обичате!
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Всички масла имат определен % изпаряемост за това и автопроизводителите имат изисквания за допустими граници за съдържание на сулфатна пепел .Маслото има връзка с регенерациите толкова доколкото в процеса на работа остава термостабилно и се изпарява в минимилни количества ,което пък удължава живота на ДПФ-а.Най -големия бич за филтъра си е кратките градски режими и недовършените пасивни регенерации.Активната регенерация колкото помага толкова и вреди ,температурата във филтъра достига до 550-600 градуса и се скъсява експлоатационния срок .
-
- Мнения: 1874
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Пак изчетох цялата тема и съм на мнение, че споровете възникват от разликата при евро 4, евро 5 и нататък. Преди 2011 година липсва 3 то впръскване, което е специално за ДПФ, след дизелгейт става още по-различно и регенерира на по-малко изминати километри.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Всички тези подобрения са софтуерни ъпдейти .Качеството на маслото няма как да бъде определено и да влияе на регенерациите ,маслото има индиректно влияние на целия процес .Колите не са станали толкова умни та да управляват процеса по такъв алгоритъм .
-
- Мнения: 1874
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Винаги съм имал предвид че индиректно влияе, не, че софтуерът определя регенерациите според качеството на маслото.Не знам защо беше нужно да се обсъжда това, предвид, че маслото трябва да е 507.00, единствено исках да насоча вниманието, че на много туби пише 507.00, но реално съдържанието не отговаря на това. Фалшивите масла в оригинално изглеждащи туби е стара тема, която е излишно да се "дъвче" тук.
- xpl0d`
- Мнения: 172
- Регистриран на: Вто 21 авг 2012 0:56
- Автомобил: VW Passat B7 DSG
- Двигател: CFFB 2011
- Местоположение: Gotse Delchev
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Колеги, искам да ползвам приложението да следя за регенерациите, обаче нещо не мога да се свържа.. Някакъв съвет?
- Прикачени файлове
-
- capture-20230314-150116.png (102.73 KиБ) Видяна 798 пъти
- fur1ous
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Нямаш връзка с колата, какво ползваш?
- xpl0d`
- Мнения: 172
- Регистриран на: Вто 21 авг 2012 0:56
- Автомобил: VW Passat B7 DSG
- Двигател: CFFB 2011
- Местоположение: Gotse Delchev
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Интересното е, че не мога да се свържа с нея с блутото с моя Самсунг. само с Huawei става, а съм я ползвал доста пъти..
Ползвам тази
Ползвам тази
- Прикачени файлове
-
- capture-20230314-161015.png (167.59 KиБ) Видяна 782 пъти
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Е, ако VAG DPF е приложението, а колата Мерцедеса от снимката, мисля, че е естествено да те стане.
- xpl0d`
- Мнения: 172
- Регистриран на: Вто 21 авг 2012 0:56
- Автомобил: VW Passat B7 DSG
- Двигател: CFFB 2011
- Местоположение: Gotse Delchev
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Хахах не колега, колата е Passat 6 2.0 tdi bmp
Не съм редактирал профила все още
Впрочем сега свалих пълната версия на приложението та да видим
Не съм редактирал профила все още
Впрочем сега свалих пълната версия на приложението та да видим
- fur1ous
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Ако trail-a не тръгва и платената няма да тръгне, Trail-a е точно за това да видиш OBD-то ти дали е съвместимо
- xpl0d`
- Мнения: 172
- Регистриран на: Вто 21 авг 2012 0:56
- Автомобил: VW Passat B7 DSG
- Двигател: CFFB 2011
- Местоположение: Gotse Delchev
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Да търся друго елм ли или?
- fur1ous
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Нямам опит с тоя Nexpeak за пръв път го чувам, най евтините ELM-ве също не работят с VAG DPF имай го предвид.