топьл старт Г4 алх сравнение автомат и рьчка

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

топьл старт Г4 алх сравнение автомат и рьчка

Мнениеот kombito-tdi » Нед 28 дек 2008 1:18


тези дни ми попадна един голф4 алх нов внос на които му предстояха доста промени в живота :lol:
и реши да направя няколко клипчета с образователна цел
да направим едно сравнение с топлото палене на голфчето
както знаете топлия старт е проблемен за повечето тди
решенията са няколко
1 емулатор на топлинния датчик
2 прекодиране за автоматик
3 тунинг чипове направени от разбиращи проблема професионалисти


пьрвия линк е сьс загрята кола на кодировка за рьчна скоростна кутия

http://vbox7.com/play:76499f7f

кодираме колата за автоматична скоростна кутия

http://vbox7.com/play:6abf677d

врьщаме отново колата на рьчна скоростна кутия

http://vbox7.com/play:38e95126

след извесно количество време сме готови и с решаването на проблема и по начин номер 3 (три)

http://vbox7.com/play:d0a38a79

клиповете не са с много добро качесто но като се има в предвид че са правени с фотоапатата ми и трябваше няколко колеги да са заемат с обработка та им в ави формат

благодаря на колегите помогнали за клипчетата

п.п темата е пусната с образователна цел
сравняват се начините за решаването на проблема с топлото палене
защото повечето само са чували за това а не са виждали какво представлява проблема




Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Luciano » Нед 28 дек 2008 1:40


Браво за клипчетата.Поне ми стана ясно, че аз проблем с топлото палене нямам, а си мислих, че имам :D
Радващо е, че почвате да им хващате цаката на тея печки.
P.S.според мен си е баш рекламка ама айде :lol:


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Нед 28 дек 2008 1:53


стартера е за профилактика ,мога да добавя към клип4етата


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Нед 28 дек 2008 9:06


голям майстор бее .темата наистина е полезна за тия които си мислят,че колите им палят лесно.предишната ми кола а4 афн със също променен софтуер за лесно палене ме изненада след дълго стоене и останала без акомулатор.лампите на таблото почти не светеха ,а стартера само се опита да завърти и запали.
тия тди-та почнахте да ги правите като симсончета.завърташ колелото на крик и пали :lol:


Потребителски аватар
maiz
Мнения: 1558
Регистриран на: Нед 01 юли 2007 7:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maiz » Нед 28 дек 2008 9:19


Еваларка.Така е всеки иска да му пали от раз печката.Аз съм вече 2ра година с прекодирани скорости за автоматик и съм много, много доволен.Топла студена пали "като симсонче" ;-) :lol: :lol:


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2166
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Нед 28 дек 2008 10:06


Наскоро някой от тези двама вещи колеги Brezel или Niks76 показа нагледно защо не пали топла и как се поправя :idea:
Тази тема си е баш реклама :No


мк4
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 25 фев 2008 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

дизел

Мнениеот мк4 » Нед 28 дек 2008 10:24


Smeagol написа:Наскоро някой от тези двама вещи колеги Brezel или Niks76 показа нагледно защо не пали топла и как се поправя :idea:
Тази тема си е баш реклама :No

по добре с такива "рекламни теми"-от клкото с коментари които не ни показват нищо !


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Нед 28 дек 2008 11:44


Наскоро четох, в tdiclub.com, че разликата от софта на "Голфове" с автоматични и ръчни скорости е, че на ръчните ECU-то започва да подава гориво след 250 оборота, докато при автомата е веднага, незнам дали има нещо общо с проблема :roll:

От изчетеното тук, стигам до извода, че целия проблем идва от неправилната таблица на горивоподаване, при софтуера на Голфовете с ръчни скорости :078: ?

Браво за труда и времето, което сте отделили, за да покажете на хората :)


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: Audi A4 B6
Двигател: 1.9 tdi AWX 131 h.p.
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот djdaka » Нед 28 дек 2008 11:55


Евала за клипчетата :)


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Нед 28 дек 2008 12:45


morfei1 написа:От изчетеното тук, стигам до извода, че целия проблем идва от неправилната таблица на горивоподаване, при софтуера на Голфовете с ръчни скорости

Ако идва оттам проблема защо някои коли го нямат?Да не би да не са с дефектния софтуер?Също така всичките голфчета докато са били нови(произвеждат се от 97г. четворките,а тук почваме да се оплакваме 8,9,10 год. и 200,300 хил. километра по късно)не са имали проблем с дефектния софтуер.Иначе за клипчетата харесаха ми с добро качество са,човека говори с ясна дикция е малко бърза де,и е доста иронично настроен към незнам и аз кой :roll: Иначе от това което показа е че при проблемна кола имаме трудно палене при топъл старт(това добре много хора го знаем,но беше добре да се покаже точно за какво става въпрос :wink: ),2минути по късно без никакъв труд и вложени материали колата е прекодирана на автоматик(тук може много приказки да се изприказват-аз ще си ги спестя :wink: ) и о чудо колата пали супер лесно.Няколко часа по късно(смятам ги по това че едните клипчета са по светло другите по тъмно,а и по това че знам как се сваля и качва ЕКУто :wink: )отново тестове и о ново чудо колата пали пак лесно както когато беше кодирана със сатанинското кодиране за автоматик :shock .Уол сега след като сме се потрудили вече няма как да не вземем кеш за извършената услуга щото преди беше малко неловко за 2мин работа да съдерем кожа-обаче имаме нова мисия трябва да заклеймим(оплюем) прекодирането на автоматик щото е много лесно и един там(голям нещастник все едно тоя форум е за взаимопомощ,а не за набиране на клиенти) го показва на всички как да си го направят без пари(съответно и за нас няма пари :( ).Това е от мен -нямам за намерение да обидя никой-просто искам да кажа че не е това реалния проблем-"дефектен софтуер" :wink:


Потребителски аватар
junakov
Мнения: 312
Регистриран на: Чет 19 юли 2007 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Мнениеот junakov » Нед 28 дек 2008 13:58


Vladko написа:
morfei1 написа:От изчетеното тук, стигам до извода, че целия проблем идва от неправилната таблица на горивоподаване, при софтуера на Голфовете с ръчни скорости

Ако идва оттам проблема защо някои коли го нямат?Да не би да не са с дефектния софтуер?Също така всичките голфчета докато са били нови(произвеждат се от 97г. четворките,а тук почваме да се оплакваме 8,9,10 год. и 200,300 хил. километра по късно)не са имали проблем с дефектния софтуер.Иначе за клипчетата харесаха ми с добро качество са,човека говори с ясна дикция е малко бърза де,и е доста иронично настроен към незнам и аз кой :roll: Иначе от това което показа е че при проблемна кола имаме трудно палене при топъл старт(това добре много хора го знаем,но беше добре да се покаже точно за какво става въпрос :wink: ),2минути по късно без никакъв труд и вложени материали колата е прекодирана на автоматик(тук може много приказки да се изприказват-аз ще си ги спестя :wink: ) и о чудо колата пали супер лесно.Няколко часа по късно(смятам ги по това че едните клипчета са по светло другите по тъмно,а и по това че знам как се сваля и качва ЕКУто :wink: )отново тестове и о ново чудо колата пали пак лесно както когато беше кодирана със сатанинското кодиране за автоматик :shock .Уол сега след като сме се потрудили вече няма как да не вземем кеш за извършената услуга щото преди беше малко неловко за 2мин работа да съдерем кожа-обаче имаме нова мисия трябва да заклеймим(оплюем) прекодирането на автоматик щото е много лесно и един там(голям нещастник все едно тоя форум е за взаимопомощ,а не за набиране на клиенти) го показва на всички как да си го направят без пари(съответно и за нас няма пари :( ).Това е от мен -нямам за намерение да обидя никой-просто искам да кажа че не е това реалния проблем-"дефектен софтуер" :wink:

Прав си не е в софтуера , но българина си решава по този начин проблема по евтино е от колкото да го отстрани както си му е реда и все пак нека знаещите да кажат на всички къде е основния проблем и де се спре да се коментира например 1 вариант който е написал колегата и 2 как трябва да се направи или по точно какво да се смени .
ПС на мен ми я оправиха като ми правиха нещо по електрония блок на нафтовата помпа верно по солено е от прекодирането но кво да се прави имал дал със здраве на всички и весели празници


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2166
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: дизел

Мнениеот buller » Нед 28 дек 2008 17:10


мк4 написа:
Smeagol написа:Наскоро някой от тези двама вещи колеги Brezel или Niks76 показа нагледно защо не пали топла и как се поправя :idea:
Тази тема си е баш реклама :No

по добре с такива "рекламни теми"-от клкото с коментари които не ни показват нищо !

А ти пък какво каза :lol:
Не мога да открия темата с диаграмите, където се описваше защо на топъл двигател пали по-трудно и какъв е начинът за настройване на горивото.
П.с. Vladko много си прав ;)


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Нед 28 дек 2008 17:26


@Vladko, има логика в това което казваш и то голяма, от което можеби следва, че има някакво износване (най-вероятно механично), което се отразява с по-големия пробег на автомобилите.

Тоест, когато Голфът е бил нов, със зададените параметри в софтуера всичко си е работило на 6+, но времето върви, колата се износва и вече зададените стойности в софтуера, не се разбират така добре с механичните елементи на колата (горивна с-ма, запалителна с-ма, двигател) в следствие на износването.

След прекодиране със софтуер за автомат, проблема се решава, което ще рече, че зададените стойности в софтуера на автоматика, се разбират по-добре с износения Голф, от което следва логичният ми риторичен въпрос: Какви са разликите между двато софтуера :roll: ? (имаше тема по въпроса :wink: ) Разбира се има и вариант, да се нагласят стойностите в софтуера за ръчни скорости и трети вариант, да се отстрани механичния проблем.

Най-лесно и с най-малко усиля, е прекодирането на автомат, (това ми напомня на решаването на проблема с претрисането, може да се пипне софтуера, може да се пипне горивната помпа, или да се смени маховика).

Настройването на софтуера на ръчни скороти, също е евтин и лесен вариант, но се иска малко повече инжeнерна мисъл. Аз на този вариант му викам FAKE CHIP TUNING, защото хем чипирате колата, хем не вдигате мощността :Mr Green Fun , който разбира се струва по-малко пари от едно истинско чипиране.

Отстраняването на механичния проблем, който е най-скъпият вариант и май малцина знаят, кой точно е той :roll: .

Можеби поста на момчето е безплатна рекламна кампания, можеби просто се опитват да кажат на "някои" => :respect , че и те са открили топлата вода, но въпреки всичко, показва на нищо неразбиращите собственици на Голфчета, че проблемите им с паленето могат да бъдат решени, остава ГОЛЕМИЯТ въпрос, за колко пари?

Има вариант, всико което съм изписал, да са обсолютни небивалици, тъй като и аз съм един нищо неразбиращ Голфаджия :?


venci_29
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 0:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот venci_29 » Нед 28 дек 2008 17:57


Здравейте колеги,честита коледа на всички
относно темата мисля,че не трябва да се оплюват хората който пишат и помагат на всички от форума,има много знаещи хора но малко който споделят това с нас във форума(та нали той за това е направен),така че можее само да се поклоним на колегата и да му благодарим за показаното като го помолим да го прави и за напред и по други теми,който интересуват всички от форума!!!

п.с.ВЕСЕлО ИЗКАрВАНЕ НА НОВАТА ГОДИНА


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bai_ILIA » Нед 28 дек 2008 21:53


този чалъм с лекуването на топлия старт пробвал ли го е някой на TDI 110 с код на мотора ASV - последната версия на 110-ката...До колкото знам нещо не се получава. Moнтира се на следните модели: http://www.bitnet.ro/vw/enginecodes/index.php?ec=ASV



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта