Пасат Б5.5 2001г. 4X4 комби двигател 2,5 TDI 150к.с. автоматик

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
gubaku
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 24 май 2008 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот gubaku » Чет 04 юни 2009 8:30


Не знам кво толкова не му харесвате на V6-така. Аз моя пасат го карам вече 2 години и кусур и трябва да ви кажа, че двигателя е повече от перфектен, а за тези дето обясняват че 2,5 върви колкото 1,9 просто да се скрият. Удоволствие е докато караш със 160км/ч на магистралата и настъпиш газта да усетиш как колата тръгва и след няколко секунди е на 200. Така че... V6 си е V6, а пък сега дали е мърво роден дали не е... нямам идея аз от моя съм повече от доволен аз съм навъртял към 80000 км и нямам никакъв проблем. Пасата е 2003г края, на 180000км в момента... Просто страшна кола, не знам дали пак бих се качил в кола с редови 4 цилиндров двигател.

П.С. Моторът ми е AKN, по талон колата се води 150к.с.




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот morfei1 » Чет 04 юни 2009 16:38


1.9 130к.с, прави същия въртящ момент като 150к.с V6. И двато мотора чипирани, нещата изглеждат по абсолютно същия начин, с тази разлика, че 130к.с е с около 10к.с по-малко.

163к.с V6 вади по-добър въртящ момент, около 50н.м. в повече спрямо 130к.с., което не е никак малко, като се има в предвид, че го водят за най-малко проблемен, това е истинското V6.

По думите на запознати, проблемите на тези мотори започват след 200000км. и празно няма. Не е сън да се размине.

Кубатурата на мотора отдавна изгуби смисъл, можеби в края на миналия век. ПД е злобна работа и не е за подценяване.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 04 юни 2009 22:53


В6 спрямо Р4 има по-малки бутала и коляно мотовилков механизъм което води до по-малко инертни маси и по-бързо развъртане /затова човека казва ,че В6 е В6 - сухите цифри не са всичко/ :D .Лошото на 6те цилиндъра е ,че пък имат повече триещи части и от там пада К.П.Д което качва разхода с литър отгоре + 2 ремъка,ролки.... за смяна :( .


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот morfei1 » Чет 04 юни 2009 23:10


Напрактика двато мотора са почти еднакви като динамика - вървене, с тази разлика че 4-ри цилиндровия е по-икономичен, и по-евтин за обслужване - подържане, което няма как да е без значение за хора тръгнали да купуват 8 ~ 10 кола.

Въобще не се опитвам да изкарам 1.9 съвършения мотор, но все пак 11години карах 2.5 и смея да твърдя, че има симпатии към него...... факт е, че не си купих 2.5 и то не защото са недостижим лукс.

Това което ме дразни в 1.9 е че работи като миксер, няма го онова боботене на големия мотор :|


Потребителски аватар
gubaku
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 24 май 2008 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот gubaku » Пет 05 юни 2009 11:00


Добре де, а моя мотор от "проблемните" ли е или не? Нали уж след 2002 година били отстранени повечето проблеми. Мотора ми е AKN, колата е произведена 2003г., по талон се води 150 коня точно, но дали е толкова...

А иначе, относно това че времето на големите мотори е минало ваобще не мога да се съглася, единствения проблем на големите мотори са все по-големите еко такси, които ще плащат, но иначе големия мотор никога няма да може да се сравни с малкия, ама никога. Карал съм Tiguan 140 коня изсмукани от 1,4 (или 1,6 - не помня) Е дали тоя двигател ще има по-дълъг живот от моя, който на 160 държи малко под 3000 оборота.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6156
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот VWGT » Пет 05 юни 2009 12:59


AKN се произвежда 1998-2003 година, 150 коня и пирнципно е от т.нар. проблемни. В крайна сметка всичко опира до това как е гледана колата и реалните й километри.


Потребителски аватар
sashkosas
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 18 май 2009 9:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот sashkosas » Пет 05 юни 2009 14:33


:horror: То и аз си мисля че,реалните километра дават представа какво те чака но,когато колата е от Италия и хич не е ясно на колко километра е(като в моя случай)то тогава идва въпроса колко пари ,от къде части и при кой майстор !?


Потребителски аватар
borislav_mladenov
Мнения: 359
Регистриран на: Съб 09 май 2009 13:36
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: 3_2 VR6 2008
Местоположение: Хасково

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот borislav_mladenov » Вто 06 яну 2015 8:44


Колеги, здравейте отново. Понеже виждам че темата е доста стара и последните мнение са от 2009 година... Някой може ли към днешна дата да даде мнение относно този мотор. Нали вече след толкова години и километри през тези години най- вероятно са се посъбрали доста повече отзиви:) А и се надявам частите са доста поевтинели. Та някой ако към днешна дата обади мнение ще съм много благодарен :) А конкректно въпроса ми е за 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2005 г. 4X4 комби


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот radi_nrj » Вто 06 яну 2015 10:45


Мнението си остава същото.

:arrow Цялостно обслужване на ангренаж, пистов и всички течности минава 1000лв с труда

:arrow На всеки 200'000 хвърля валове. По пресни данни комплект валове и кобилици се намира за 1500лв и труд колкото се разберете с майстора.

:arrow Капризна електроника на нафтовата помпа. Мен ми е горяла и качване, сваляне на помпата + нова електроника и настройка на стенд 2000лв. Това обаче беше 2008-ма и до колкото чувам сега се намират някакви майстори дето лекуват електрониката за 200лв, но пак имаш сваляне качване на помпата и минаване на стенд. Това е често срещан проблем, но не е толкова сигурно, че ще се случи колкото валовете.

:arrow Предницата вече има цял комплект носачи от 240 до 1000лв

:arrow Варианта 4x4 е със сравнително здрав автомат на ZF и ако се обслужва редовно ядове не дава. Проблема е ако даде някой яд отиваме на хиляди левове отново.

:arrow Разхода на автомата варира от 7-8 извънградско до 10-15 градско в зависимост от много външни фактори. Ръчката е кило надолу.

:arrow За ръчните скорости маховик около 1100-1200лв, съединител 600-800лв комплект.

Ти си преценяваш дали си заслужава риска.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 06 яну 2015 11:08


Подкрепям това което казва radi_nrj с малко допълнения от мен:
:arrow Нафтовата помпа вече се ремонтира кажи речи под път и над път в рамките на 300-800 лева. Аз се отървах само с авансатор, сваляне и стенд - общо 400 лева
:arrow За валовете освен нови има и доста втора ръка а смяната е лесна. Всъщност проблема не са валовете а "пуловете" под повдигачите които се износват и не пръексат масло.
:arrow Обсулжването на мен ми легна малко над 900 лева, но съм ръчна и не сменям скъпо масло на кутията
:arrow За предницата според мен най-доброто е смяна на самите тампони в носача и то само този които е необходим. Тампони има и на lempforder и цената излиза по-евтина отколкото цялостна подмяна с неизвестно окачване.
:arrow Аз съм с А6 С5 на предно, но ръчни. Разход извънградско 5,5-7. В града обаче ралзиката спрямо автоматика е осезаема (имах същата автомат) 9-11 вместо въпросните 12-15.

Като цяло оабче ти препоръчвам четирицилиндров мотор с ръчка, особенно при Пасат където 1,9 ТДИ са под път и над път.


Потребителски аватар
borislav_mladenov
Мнения: 359
Регистриран на: Съб 09 май 2009 13:36
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: 3_2 VR6 2008
Местоположение: Хасково

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот borislav_mladenov » Вто 06 яну 2015 11:25


и конкретно за този пасат
http://www.cars.bg/c786312


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот radi_nrj » Вто 06 яну 2015 11:50


Хубави са моторите след 2002-ра, които започват с B. Te са с ролки на кобилиците и е слабо вероятно да закопаят във валовете. Те са и с по-модерен вариант на помпата с не толкова капризна електроника. На старите им горят едни транзистори, които работят в режим електронен ключ и управляват дюзите. Проблема идва основно от кофти нафта, която в България трудно може да се избегне. Дори и на една и съща бензиностанция да зареждаш и да си доволен може да се уцели някой път да ти сипят кофти гориво.

Последна промяна от radi_nrj на Сря 07 яну 2015 16:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 07 яну 2015 12:02


Яко изглежда тоя пасат, ама нещо не ми се вързва 2005-та и 150 коня :screwy
Моя е с код на мотора BFC 163 коня и няма ролки на повдигачите. Единствено е с подобрения филтър за картерни газове ама аз с ремъка пак го смених.
За помпата най-добре е от време на време д се спива хубаво двутактово масло за да не задира авансатора.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот radi_nrj » Сря 07 яну 2015 16:54


Виж колко полезна тема стана :biggrin аз си мислех, че всички мотори от серия В са със ролки. След бърза сверка се оказва, че BFC е единствения от серия B, който всъщност не е серия В :mhihi
Изображение

Иначе няма нищо странно. Това, което ми излиза за Passat B5.5, е че AKN и AFB моторите ги вграждат до 2005-та.
Иначе за Passat от В серията ми излизат само BAU, BDH и BDG. Всичките ми излизат с такива кобилици
Прикачени файлове
938649[1].jpg

Последна промяна от radi_nrj на Сря 14 яну 2015 15:11, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
Ikov_VR
Мнения: 827
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 0:19
Автомобил: Vw Passat b5.5
Двигател: AVF
Местоположение: В Р А Ц А
Контакти:

Re: Двигател 2,5 TDI 150к.с. за Пасат 2001г. 4X4 комби

Мнениеот Ikov_VR » Чет 08 яну 2015 0:57


от 2004-та мигачите ги няма на калниците , а са в огледалата... Този е максимум 2003-та :)
Иначе успех всичко е до късмет



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта