Чета навсякъде - трябва да е катранено черно, ако е сменяно скоро и след 10/50км пак става катранено черно.
Ако не е катранено черно има добавки ...
Дрън дрън
Смених си маслото с вакуум помпа, човека изсмука и от филтърното гнездо мизериите,
после налях ново оригинално масло (5литра туба Кастролска - който разбира от Кастрол знае)
карах няколко стотин километра и цвета на маслото е леко тъмно прозрачно кафяв, но определено не е катран
такова каквото го извадих
С 2 думи според мен при хубав двигател + хубаво масло + смяна с вакуум помпа, нещата стоят по друг начин
Митовете за катранено черното масло при дизелите
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите
На третия дизел съм, от 10 години, като се почне от 1.8 дизел на Фиеста, мине се през 1.9 ПД на Джета и се стигне до същия 1.9 ПД на Кади. При всяка смяна на маслото, с такова, дето тук минава за "оригинално", след 100 км то е черно. Не катран, но не и светлокафяво.
Или твоето масло не е масло, или имаш различно цветоусещане
Или твоето масло не е масло, или имаш различно цветоусещане
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите
lyubobg написа:
С 2 думи според мен при хубав двигател + хубаво масло + смяна с вакуум помпа, нещата стоят по друг начин
Любо бъркаш
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sliven
Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите
катран-перфектен мотор и най-вече масло,но не е сигурно
- Stivi
- Мнения: 8306
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите
Няма митове,това си е живата истина-маслото на дизела почернява дето се вика със запалването след смяната пък ти си мисли каквото искаш ,и на мен като на колегата по-горе това хич не ми е първия дизел
Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите
Това не говори добре за маслото.Аз не бих се радвал на подобни Кастроли.
И все пак какъв е смисъла на темата???
На мен пък на скарата на барбекЮто ми остава много чернилка от пържолите,на какво се дължи???
И все пак какъв е смисъла на темата???
На мен пък на скарата на барбекЮто ми остава много чернилка от пържолите,на какво се дължи???
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите
Смисъла на темата е да се намери истината. Примерно хора, които карат чисто нови ФВ-та с хипер скъпо оригинално масло, а не като нас кошници 2-ра ръка могат да споделят истината
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите
На мен пък на скарата на барбекЮто ми остава много чернилка от пържолите,на какво се дължи???
На пържолки с нискомаслено съдържание
Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите
Не е задължително да се допитваш само до хора притежаващи фолксвагени точно.
За всеки дизел,още повече и съвременен важи--маслото почернява доста бързо,на има няма и 20-30 километра пробег след смяна.При дизела е от съществено значение маслото да има добри отмиващи свойства.И относно Кастрола в БГ--тубите са много хубави наистина на външен вид .
А сега да видим дали ще спиш спокойно след като май се оказа изклЮчение от правилото твоя случай.
За всеки дизел,още повече и съвременен важи--маслото почернява доста бързо,на има няма и 20-30 километра пробег след смяна.При дизела е от съществено значение маслото да има добри отмиващи свойства.И относно Кастрола в БГ--тубите са много хубави наистина на външен вид .
А сега да видим дали ще спиш спокойно след като май се оказа изклЮчение от правилото твоя случай.
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sliven
Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите
колегата jordanpar е много прав за масло,че почернява за 20-30км и така трябва да е
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите
Пак да повторя, че има разлика между почерняло и катран.
Ако има IT хора - за мен катран черно е #000000
А другото е светло кафевичко.
Ще се пробвам да снимам да видя какво ще стане
Ако има IT хора - за мен катран черно е #000000
А другото е светло кафевичко.
Ще се пробвам да снимам да видя какво ще стане
Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите
Истината е, че маслото ти е катранено черно, но понеже е 5W40 е почти като водица и затова ти се струва кафеникаво. щом си налял от 5л. туба, предполагам си заложил на Edge.
Беше писано в tdiclub защо почернява маслото при дизела..... защото маслото освен предпазващи има и миещи съставки, които в началото работят по-добре и измиват двигателя от натрупаните сажди и отлагания от старото масло, най-просто казано. Смята се че те работят добре до към 2000 ~ 3000км. (ето затова по-честата смяна на маслото, води до по-голямо износване на мотора) след това действието им отслабва и се засилва действието на предпазващите добавки. Та.... хвърли му един поглед към 3000км да го видиш какво е. Пълната сиснтетика има и съставки които неутрализират сярата в горивото, ако не напълно то в голяма степен.
@Любо, ти си толкова взискателен и интересуващ се, как така се мина да сложиш Кастрол, не ми стана ясно. Фукса е по-добър и на по-добра цена и за разлика от Кастрола (който аз съм виждал made in EU) на Фукса си е 100% Немски.
Голфа се нуждае от 4л масло, 5-тия литър за доливане, но за 15000км повече от 300грама едва ли ще се наложи да доливаш, е зависи как караш де. 130лв. VS 84лв. си е много добра причина да се замислиш, още повече, моя мотор по-добре работи с него, поне за сега
Аз с 1л. за доливане правя три смени на масла.
Беше писано в tdiclub защо почернява маслото при дизела..... защото маслото освен предпазващи има и миещи съставки, които в началото работят по-добре и измиват двигателя от натрупаните сажди и отлагания от старото масло, най-просто казано. Смята се че те работят добре до към 2000 ~ 3000км. (ето затова по-честата смяна на маслото, води до по-голямо износване на мотора) след това действието им отслабва и се засилва действието на предпазващите добавки. Та.... хвърли му един поглед към 3000км да го видиш какво е. Пълната сиснтетика има и съставки които неутрализират сярата в горивото, ако не напълно то в голяма степен.
@Любо, ти си толкова взискателен и интересуващ се, как така се мина да сложиш Кастрол, не ми стана ясно. Фукса е по-добър и на по-добра цена и за разлика от Кастрола (който аз съм виждал made in EU) на Фукса си е 100% Немски.
Голфа се нуждае от 4л масло, 5-тия литър за доливане, но за 15000км повече от 300грама едва ли ще се наложи да доливаш, е зависи как караш де. 130лв. VS 84лв. си е много добра причина да се замислиш, още повече, моя мотор по-добре работи с него, поне за сега
Аз с 1л. за доливане правя три смени на масла.
Последна промяна от morfei1 на Съб 23 май 2009 22:20, променено общо 2 пъти.
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите
Евала за подробния и описателен пост
Да - на EDGE заложих.
Голфа лапа 4.3 - 4,5л по каталог, с вакуум помпа лапна 4.5
Кастрол е това, което препоръчва ФВ, а ако не вярвам на завода на кого на другиго да вярвам
Цената на тубата беше 145лв
Да - на EDGE заложих.
Голфа лапа 4.3 - 4,5л по каталог, с вакуум помпа лапна 4.5
Кастрол е това, което препоръчва ФВ, а ако не вярвам на завода на кого на другиго да вярвам
Цената на тубата беше 145лв
Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите
Съгласен съм с теб, но има едно голямо НО ..... производителя препоръчва оригинален Кастрол, а аз доколкото знам в БГ такъв не се предлага, освен едно момче от АудиБГ, което твърди, че той го купува от Германия, на останалите не вярвам, дори и на официалния представител на Кастрол, те са просто търговци.
Вярвам на хора които са ползвали даден продукт и го препоръчват.
Може да е мит, но може и да не е..... Кастрол имали фабрика за рециклиране на отработени масла в Гърция и после обратно на пазара. Едва ли цялото им производство е такова, но ако наистина е вярно, представи си какво идва на БГ пазара. Сам се убеди какви са новите коли в представителствата.
Междудругото Фукс също се използва от VW и Audi за първоначално вграждане. За пример ще ти дам, че макар и Seat да е VAG те си слагат някакво Испанско, на което му забравих името. Всичко зависи от кое представителстово е купувана колата.
Вярвам на хора които са ползвали даден продукт и го препоръчват.
Може да е мит, но може и да не е..... Кастрол имали фабрика за рециклиране на отработени масла в Гърция и после обратно на пазара. Едва ли цялото им производство е такова, но ако наистина е вярно, представи си какво идва на БГ пазара. Сам се убеди какви са новите коли в представителствата.
Междудругото Фукс също се използва от VW и Audi за първоначално вграждане. За пример ще ти дам, че макар и Seat да е VAG те си слагат някакво Испанско, на което му забравих името. Всичко зависи от кое представителстово е купувана колата.
Последна промяна от morfei1 на Съб 23 май 2009 22:19, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите
Кастрол е това, което препоръчва ФВ
Любо, къде точно прочете, че препоръчва Кастрол и нищо друго?
И още нещо, какво значи ОРИГИНАЛНО? Самоп произведеното в Германия ли е оригинално? И защо?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Бойколовеч и 34 госта