Здравейте колеги! Днеска се сблъсках с проблем при ваденето на подгревната свещ от 5-ти цилиндър на Пасата ми Б5.5, мотора е AKN (2.5TDI V6). от 1-ви до 4-тицилиндър без проблем, развиват се лесно, навиват се новите притягат се умерено... При ваденето на подгр. свещ от 5-ти цилиндър срещнах голяма съпротива при развиването по цялата дължина на резбата, много треперих да не се скъса!!! не се скъса, но не излзиа и сега дори не иска да се завие. Резбата е развита, има луфт от 3мм в посока нагоре надолу на самата свещ. Обяснение за ензавиването е може би че го правя с глух ключ и няма как да натисна свещта за да хване резбата.. но това майната му! Искам да е извадя и подменя!!! Предполагам 2 неща: 1. Недобро горене и някакъв проблем с горивните процесив 5-ти цилиндър => нагар посвещта, промяна в геометрията в горивната камера и геометрична невъзможност от нейното вадене; 2. Тазисвещ да е изгоряла псоледна и понеже са на 11V а акумуалтора в стандартния случай е 12,5V да е видяла зор (понеже другите са изгорелии не смучат ток и не свалят волтажа на акумулатора до ~11V) и да се е подула (пръснала) в горивната камера и отново геометрични изменения създаващи невъзможност от нейното вадене.
---> Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем, начин за разрешение някакъв ? Някаквиидей по въпроса ?
Благодаря на отзовалите се колеги, дано има компетентни мнения......
Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)
_Technics написа: Някаквиидей по въпроса ?
Хм, четох за тези свещи на golf 5 BKD.Керамични, фатaлни за счупване при вадене.Та там човека казвашe че се отхлабват с ключ и после се доразвиват и вадят с нахлузено парче пневмо шлаух Festo, 8mm .Може би трябва да я мъчиш по този начин, за да приложиш въртене и дърпане нагоре, едновременно. доколкото е възможно..
- _Technics
- Мнения: 145
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
- Автомобил: VW Passat 2002
- Двигател: AKN V6 350HP
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)
bobocamaro, колега къде го прочете това, искам да попитам от къде мога да закупя такъв шлаух, т.к. за пръв път го чувам! тя гайката на самата свещ е за ключ 10мм, и предвид формата на 6-тограма може би трябва да е 12мм ... поне си го представям нещо като термосвиваемия шлаух....
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)
Четох го повод питане на колега с golf 5, човека питаше къде са подгревните свещи на колата...тогава попаднах на форумен линк..който загубих Та идеята е че свещите(неговите) са керамика и ако я счупиш и паднат парчета в камерата амин .Шлауха е за пневмопроводи на индустр. машини.Не е термосвиваем, просто със сила го нахлузваш на опашката, въртиш и леко дърпаш.А със сигурност има и VAG tool, ама http://www.technokom.bg/bg/pnevmoList/1 търси нужния размер, нагрей го леко, набутай и ...успех
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)
bobocamaro написа:... със сигурност има и VAG tool, ама ...
Eто го(верно че е за вече скъсани свещи):
Обаче и цената му е хубава...
http://www.heni-werkzeuge.de/Shop-GLUeH ... -a487.html
Някъде бяха писали,че е нормално да се късат свещите при вадене заради нагара по тях.Склонен съм да вярвам-служебна "Сюпърб" с 2.5 мотор стоя една седмица в сервиз на "Шкода" по тая причина.
- _Technics
- Мнения: 145
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
- Автомобил: VW Passat 2002
- Двигател: AKN V6 350HP
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)
оказа се че резбата е превъртяла и свещта се върти но не излиза, Пробвах да запаля евентуално да е изхвърли но си стои и дори уплътнява хубаво, не диша от никъде... ама че работа нито да е извадя нито нищо. ще ми се насилсвено да излезе и евентуално после да се разпробива, нова резба втулка... и нова свещ... незнам как да процедирам от тук нататък...
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)
Сервиз,сваляне на глава...освен ако не искаш да провериш докъде по двигателя могат да стигнат стружките,както направи един колега...
- Sashko_Trg
- Мнения: 2756
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: 2 0 TDI
- Местоположение: Търговище
Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)
Колега наистина ще ти вземат повечко пари от нормалното, но не е ли по-добре да я закараш в сервиза на VW там поне може и да ти я оправят. Така като гледам работата е много зле, ако влязат струшки и по-добре вари си купи нова кола
Защо не идеш при колегата Ifidik той може да ти помогне има много писано за него и много добър майстор.
Защо не идеш при колегата Ifidik той може да ти помогне има много писано за него и много добър майстор.
- niki7878
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)
Ето ти повод да смениш главите с новия модел . Това в кръга на шегата, иначе щеше да се обаждаш...
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)
_Technics написа:оказа се че резбата е превъртяла и свещта се върти но не излиза, Пробвах да запаля евентуално да е изхвърли но си стои и дори уплътнява хубаво, не диша от никъде... ама че работа нито да е извадя нито нищо. ще ми се насилсвено да излезе и евентуално после да се разпробива, нова резба втулка... и нова свещ... незнам как да процедирам от тук нататък...
Тъкмо да напиша "нищо не си развил..." ама ти се поправи..Мой колега се бореше с един V6-2.5TDI на A4,май AFB е кода..та имаше изплюта свещ ,паткаше през дупката..Оправи се някак с резбата,не съм го питал за подробности,но нещо се нарязва-дали на място е успял(съмнително)..ще разбера в понеделник.
потърси ефенди във форума,предполагам има мнооого богат опит и доста части за тоя мотор(дано са същите),човека май е от Добрич
- _Technics
- Мнения: 145
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
- Автомобил: VW Passat 2002
- Двигател: AKN V6 350HP
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)
Несъм писал отдавна по този проблем - но го разреших по възможно най-лекия и евтин начин. Намерих стругар във Варна, който се занимава вече предимно само с това. Ако някой има проблем с вадене на свещ да ми пише лично ще изнамеря номера, адреса го знам и за 100лв, вади свеща прави нова резба така че все едно проблем не си имал !!! Много съм доволен, колата си върви - грижи няма. Не истърва компресия - проверено е с вода и пяна.
Демонтирва се смукателния колектор, някоя друга тръбичка от помпата към нужната дюза... има игра но не съм свалял главата, което не исках да се случва !!!
Демонтирва се смукателния колектор, някоя друга тръбичка от помпата към нужната дюза... има игра но не съм свалял главата, което не исках да се случва !!!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта