Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)

Мнениеот _Technics » Пет 05 ное 2010 0:26


Здравейте колеги! Днеска се сблъсках с проблем при ваденето на подгревната свещ от 5-ти цилиндър на Пасата ми Б5.5, мотора е AKN (2.5TDI V6). от 1-ви до 4-тицилиндър без проблем, развиват се лесно, навиват се новите притягат се умерено... При ваденето на подгр. свещ от 5-ти цилиндър срещнах голяма съпротива при развиването по цялата дължина на резбата, много треперих да не се скъса!!! не се скъса, но не излзиа и сега дори не иска да се завие. Резбата е развита, има луфт от 3мм в посока нагоре надолу на самата свещ. Обяснение за ензавиването е може би че го правя с глух ключ и няма как да натисна свещта за да хване резбата.. но това майната му! Искам да е извадя и подменя!!! Предполагам 2 неща: 1. Недобро горене и някакъв проблем с горивните процесив 5-ти цилиндър => нагар посвещта, промяна в геометрията в горивната камера и геометрична невъзможност от нейното вадене; 2. Тазисвещ да е изгоряла псоледна и понеже са на 11V а акумуалтора в стандартния случай е 12,5V да е видяла зор (понеже другите са изгорелии не смучат ток и не свалят волтажа на акумулатора до ~11V) и да се е подула (пръснала) в горивната камера и отново геометрични изменения създаващи невъзможност от нейното вадене.
---> Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем, начин за разрешение някакъв ? Някаквиидей по въпроса ?
Благодаря на отзовалите се колеги, дано има компетентни мнения......




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)

Мнениеот bobocamaro » Пет 05 ное 2010 0:45


_Technics написа: Някаквиидей по въпроса ?

Хм, четох за тези свещи на golf 5 BKD.Керамични, фатaлни за счупване при вадене.Та там човека казвашe че се отхлабват с ключ и после се доразвиват и вадят с нахлузено парче пневмо шлаух Festo, 8mm .Може би трябва да я мъчиш по този начин, за да приложиш въртене и дърпане нагоре, едновременно. :roll: доколкото е възможно..


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)

Мнениеот _Technics » Пет 05 ное 2010 7:56


bobocamaro, колега къде го прочете това, искам да попитам от къде мога да закупя такъв шлаух, т.к. за пръв път го чувам! тя гайката на самата свещ е за ключ 10мм, и предвид формата на 6-тограма може би трябва да е 12мм ... поне си го представям нещо като термосвиваемия шлаух....


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)

Мнениеот bobocamaro » Пет 05 ное 2010 9:47


Четох го повод питане на колега с golf 5, човека питаше къде са подгревните свещи на колата...тогава попаднах на форумен линк..който загубих :banghead: :banghead:Та идеята е че свещите(неговите) са керамика и ако я счупиш и паднат парчета в камерата амин :bishop .Шлауха е за пневмопроводи на индустр. машини.Не е термосвиваем, просто със сила го нахлузваш на опашката, въртиш и леко дърпаш.А със сигурност има и VAG tool, ама :banghead: http://www.technokom.bg/bg/pnevmoList/1 търси нужния размер, нагрей го леко, набутай и ...успех :talk:


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)

Мнениеот icoico » Пет 05 ное 2010 13:24


bobocamaro написа:... със сигурност има и VAG tool, ама :banghead: ...

Eто го(верно че е за вече скъсани свещи):
32159.jpg

Обаче и цената му е хубава...
http://www.heni-werkzeuge.de/Shop-GLUeH ... -a487.html
Някъде бяха писали,че е нормално да се късат свещите при вадене заради нагара по тях.Склонен съм да вярвам-служебна "Сюпърб" с 2.5 мотор стоя една седмица в сервиз на "Шкода" по тая причина.


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)

Мнениеот _Technics » Пет 05 ное 2010 14:46


оказа се че резбата е превъртяла и свещта се върти но не излиза, Пробвах да запаля евентуално да е изхвърли но си стои и дори уплътнява хубаво, не диша от никъде... ама че работа нито да е извадя нито нищо. ще ми се насилсвено да излезе и евентуално после да се разпробива, нова резба втулка... и нова свещ... незнам как да процедирам от тук нататък...


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)

Мнениеот icoico » Пет 05 ное 2010 15:31


Сервиз,сваляне на глава...освен ако не искаш да провериш докъде по двигателя могат да стигнат стружките,както направи един колега...


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)

Мнениеот Sashko_Trg » Пет 05 ное 2010 18:42


Колега наистина ще ти вземат повечко пари от нормалното, но не е ли по-добре да я закараш в сервиза на VW там поне може и да ти я оправят. Така като гледам работата е много зле, ако влязат струшки и по-добре вари си купи нова кола :)

Защо не идеш при колегата Ifidik той може да ти помогне има много писано за него и много добър майстор.


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)

Мнениеот niki7878 » Пет 05 ное 2010 21:06


Ето ти повод да смениш главите с новия модел :wink: . Това в кръга на шегата, иначе щеше да се обаждаш...


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)

Мнениеот emo-gar » Съб 06 ное 2010 10:35


_Technics написа:оказа се че резбата е превъртяла и свещта се върти но не излиза, Пробвах да запаля евентуално да е изхвърли но си стои и дори уплътнява хубаво, не диша от никъде... ама че работа нито да е извадя нито нищо. ще ми се насилсвено да излезе и евентуално после да се разпробива, нова резба втулка... и нова свещ... незнам как да процедирам от тук нататък...

Тъкмо да напиша "нищо не си развил..." ама ти се поправи..Мой колега се бореше с един V6-2.5TDI на A4,май AFB е кода..та имаше изплюта свещ :shock ,паткаше през дупката..Оправи се някак с резбата,не съм го питал за подробности,но нещо се нарязва-дали на място е успял(съмнително)..ще разбера в понеделник.
потърси ефенди във форума,предполагам има мнооого богат опит и доста части за тоя мотор(дано са същите),човека май е от Добрич


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с вадене на подгревна свещ от 5ти цилиндър (2.5 V6)

Мнениеот _Technics » Чет 02 юни 2011 22:33


Несъм писал отдавна по този проблем - но го разреших по възможно най-лекия и евтин начин. Намерих стругар във Варна, който се занимава вече предимно само с това. Ако някой има проблем с вадене на свещ да ми пише лично ще изнамеря номера, адреса го знам и за 100лв, вади свеща прави нова резба така че все едно проблем не си имал !!! Много съм доволен, колата си върви - грижи няма. Не истърва компресия - проверено е с вода и пяна.
Демонтирва се смукателния колектор, някоя друга тръбичка от помпата към нужната дюза... има игра но не съм свалял главата, което не исках да се случва !!!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта