Здравейте,
Не успях да открия по форумите, как да разбера работи ли ми дебитомера на двигателя.. Колата загуби мощност - отидох при един добър специалист Богомил от Годеч . memberlist.php?mode=viewprofile&u=102848 . Той я направи като изолира работата на дебитомера и пренастрои параметрите на компютъра. Колата възвърна мощността си, но аз искам да разбера дали наистина дебитомера се е развалил, как мога да го тествувам - измеря - срещу смяна струва малко под 300 иначе е над 500. Споделете мнения, ако имате наблюдения и опит и евентуално ме насочете към разбиращ специалист за диагностика. Винаги ме е интересувало как мога да тествам дали правилно работят датчиците управляващи двигателя. Сега имам чувството, че вибрациите се вдигнаха, но може причината да е другаде. Ще съм благодарен да чуя мненията Ви!
Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза
някой май не ми вярва Прикачил съм лог файл на 8ми и 11ти канал на който ясно се вижда колко е малко горивото ти по дебитомер. Стойноститие на дебитомера НЕ минават 600 единици но не съм правил лог на 3ти или 10ти канал.
- tekowar
- Мнения: 63
- Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
- Контакти:
Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза
Дебитомера ти е бил наистина много зле.Ето един лог на прилично вървящ стоков Б5,5 131кс за сравнение.
п.п.Отишъл си точно при когото трябва.
п.п.Отишъл си точно при когото трябва.
Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза
Ти си ходил при добър специалист, само че не му вярваш..... от там на сетне имаш сериозни проблеми, ма не с колата.
Едва ли ще намериш много специалисти които да могат да изолират работата на дебитомера-софтуерно с което явно ти показва, че проблема е в него, без да се налага да си купиш нов и да експерементираш. Това само по себе си значи, че си попаднал на достатъчно кадърен майстор. Изводите оставям ти да си ги направиш
Едва ли ще намериш много специалисти които да могат да изолират работата на дебитомера-софтуерно с което явно ти показва, че проблема е в него, без да се налага да си купиш нов и да експерементираш. Това само по себе си значи, че си попаднал на достатъчно кадърен майстор. Изводите оставям ти да си ги направиш
- samo_pechka
- Мнения: 8449
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза
+1 за колегата Богомил -Brezel, човек, чиято компетентност не поставям под съмнение
- nasttii
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: от тука
Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза
Щом на Богомил нямаш вяра и търсиш друг незнам какво да кажа.Най-много да прецакаш друго от човъркане или да ти вземат парите
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза
Brezel , по картата на МАП-а ли ограничи горивото ?
Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза
Брезел не я е ограничил, а я е направил да работи по мап сензор, т.е. той да определя колко гориво да си пуска колата вместо дебитомера. Човека може да си изхърли дебитомера и повече да не се занимава с тях.
- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза
Интересно ми е като се направи по мап сензор дава ли точни данни и ако се прецака мап-а какво става?
Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза
Ти прецакан мап виждал ли си
Ще мине в някав авариен и ще ползва готова карта хъхъ
Ще мине в някав авариен и ще ползва готова карта хъхъ
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза
Ина мен ми е интересно,защо немските инжинери не са се сетили да го направят без дебитомер.
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза
rostislav1998 написа:Ина мен ми е интересно,защо немските инжинери не са се сетили да го направят без дебитомер.
Как да не са? Всички мерцедеси са по мап, 70% от новите коли са по мап. има версии на Поло 1.4 ТДИ 75 коня (още тия към 2001ва година) които са по мап) Почти всички нови VAG 2.0TDI с ДПФ са по мап. Всички коли които съм изброил ИМАТ дебитомер но най голямата му функция е управление на ЕГРа.
Та въпросното решение не съм си го измислил аз (макар че и аз съм немски инженер ) а просто съм взаимствал този метод от други автомобили. Това си е измислено от бош преди мнооого време.
Същото и както преди 3 години когато за пръв път представих софтуерно решение на проблема за топлия старт, всеки ме питаше защо не са се сетили още в завода? Ми...сетили са се и на по новите модели са го оправили, а аз само видях как са решили проблема при по новите коли и го приложих на по старите.
Тогава никой не вярваше, пък сега навсякъде всеки му е ясно защо е така.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=103742
Всички които не вярваха тогава за оправянето на топлото палене сега се кълнат че това е най доброто решение
така ще стане и с дебитомерите само че в БГ много малко хора го предлагат и затова всеки е скептичен.
Иначе това решение за изключване на дебитомера го прилагам вече 4 години и не помня някой да се е оплакал. Мойте ТДИта всички са така.
Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза
Колеги при диагностика ми показа че и моя дебитомер е за смяна. колата е Пасат 5.5 131к. ПД
Аз обаче малко се съмнявам, щото аз лично го разкачих и карах без него - колата стана като без турбо, а именно в целия диапазон от обороти беше като чист дизел. После го закачих.
Проблема ми е, че колата е спъната до 2000 об. и после за да тръгне требе да задържа газта или да върна малко и после литва. Турбината е рециклирана, и катализатора е махнат.
Не пуши и пали от четвърт.
Чудя се дали от дебитомера може да става това замисляне и завишен разход ?
Дали тия са прочели грешка в дебитомера - заради моето разкачане ?
Дали при разкачен дебитомер трябва да се държи като чист дизел ?
Аз обаче малко се съмнявам, щото аз лично го разкачих и карах без него - колата стана като без турбо, а именно в целия диапазон от обороти беше като чист дизел. После го закачих.
Проблема ми е, че колата е спъната до 2000 об. и после за да тръгне требе да задържа газта или да върна малко и после литва. Турбината е рециклирана, и катализатора е махнат.
Не пуши и пали от четвърт.
Чудя се дали от дебитомера може да става това замисляне и завишен разход ?
Дали тия са прочели грешка в дебитомера - заради моето разкачане ?
Дали при разкачен дебитомер трябва да се държи като чист дизел ?
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2106
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза
Дали след рециклирането не е направена настройка на геометрията и оттам да идва проблема?
Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза
Хубав въпрос - тия като са чели грешките и има още една грешка (462С- Регулиране налягане принудително пълнене- граница регулиране премината надолу). Аз не я споменах. Та налягането 2500 об без принудително пълнене е задоволително- около 250 мг/Н.
Когато е налягане свръх-пълнене за малко не го достига при 2500 об. - требе да е 1244, а то е 1076 мг/Н.
Като се запали и лоста на актуатора дърпа геометрията на около 1.5 см нагоре и при форсиране пада надолу при около 4500 об. докато разтовари и после пак се дърпа лоста.
Може ли за толкова малка разлика да ми бърка работата на ниски и дали дебитомера ще реши проблема ?
Мога ли сам да регулирам това лостче- гледам, че са 2 гайки, едната е контра. На место да го натегна малко примерно ?
Има ли методика за реглаж ?
Когато е налягане свръх-пълнене за малко не го достига при 2500 об. - требе да е 1244, а то е 1076 мг/Н.
Като се запали и лоста на актуатора дърпа геометрията на около 1.5 см нагоре и при форсиране пада надолу при около 4500 об. докато разтовари и после пак се дърпа лоста.
Може ли за толкова малка разлика да ми бърка работата на ниски и дали дебитомера ще реши проблема ?
Мога ли сам да регулирам това лостче- гледам, че са 2 гайки, едната е контра. На место да го натегна малко примерно ?
Има ли методика за реглаж ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта