Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
unitop
Мнения: 53
Регистриран на: Нед 27 мар 2011 13:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот unitop » Пет 04 май 2012 6:10


Здравейте,
Не успях да открия по форумите, как да разбера работи ли ми дебитомера на двигателя.. Колата загуби мощност - отидох при един добър специалист Богомил от Годеч . memberlist.php?mode=viewprofile&u=102848 . Той я направи като изолира работата на дебитомера и пренастрои параметрите на компютъра. Колата възвърна мощността си, но аз искам да разбера дали наистина дебитомера се е развалил, как мога да го тествувам - измеря - срещу смяна струва малко под 300 иначе е над 500. Споделете мнения, ако имате наблюдения и опит и евентуално ме насочете към разбиращ специалист за диагностика. Винаги ме е интересувало как мога да тествам дали правилно работят датчиците управляващи двигателя. Сега имам чувството, че вибрациите се вдигнаха, но може причината да е другаде. Ще съм благодарен да чуя мненията Ви!




Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот Brezel » Пет 04 май 2012 10:33


някой май не ми вярва :wink: Прикачил съм лог файл на 8ми и 11ти канал на който ясно се вижда колко е малко горивото ти по дебитомер. Стойноститие на дебитомера НЕ минават 600 единици но не съм правил лог на 3ти или 10ти канал.


Потребителски аватар
tekowar
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли
Контакти:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот tekowar » Пет 04 май 2012 17:11


Дебитомера ти е бил наистина много зле.Ето един лог на прилично вървящ стоков Б5,5 131кс за сравнение.
svetlio.rar
(1.69 KиБ) Свален 2262 пъти

п.п.Отишъл си точно при когото трябва. :D


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот morfei1 » Пет 04 май 2012 19:51


Ти си ходил при добър специалист, само че не му вярваш..... от там на сетне имаш сериозни проблеми, ма не с колата.

Едва ли ще намериш много специалисти които да могат да изолират работата на дебитомера-софтуерно с което явно ти показва, че проблема е в него, без да се налага да си купиш нов и да експерементираш. Това само по себе си значи, че си попаднал на достатъчно кадърен майстор. Изводите оставям ти да си ги направиш :wink:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8449
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот samo_pechka » Пет 04 май 2012 20:10


+1 за колегата Богомил -Brezel, човек, чиято компетентност не поставям под съмнение :kissy:


Потребителски аватар
nasttii
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: от тука

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот nasttii » Съб 05 май 2012 0:15


Щом на Богомил нямаш вяра и търсиш друг незнам какво да кажа.Най-много да прецакаш друго от човъркане или да ти вземат парите :mrgreen:


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот ventotdi » Съб 05 май 2012 16:55


Brezel , по картата на МАП-а ли ограничи горивото ? :oops:


V@lDo
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 19:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stz

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот V@lDo » Нед 06 май 2012 16:54


Брезел не я е ограничил, а я е направил да работи по мап сензор, т.е. той да определя колко гориво да си пуска колата вместо дебитомера. Човека може да си изхърли дебитомера и повече да не се занимава с тях.


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот Supawiza » Нед 06 май 2012 21:22


Интересно ми е като се направи по мап сензор дава ли точни данни и ако се прецака мап-а какво става?


V@lDo
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 19:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stz

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот V@lDo » Нед 06 май 2012 21:34


Ти прецакан мап виждал ли си :Mr Green Fun
Ще мине в някав авариен и ще ползва готова карта хъхъ


rostislav1998
Мнения: 233
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот rostislav1998 » Пон 07 май 2012 6:26


Ина мен ми е интересно,защо немските инжинери не са се сетили да го направят без дебитомер.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот Brezel » Пон 07 май 2012 10:15


rostislav1998 написа:Ина мен ми е интересно,защо немските инжинери не са се сетили да го направят без дебитомер.


Как да не са? Всички мерцедеси са по мап, 70% от новите коли са по мап. има версии на Поло 1.4 ТДИ 75 коня (още тия към 2001ва година) които са по мап) Почти всички нови VAG 2.0TDI с ДПФ са по мап. Всички коли които съм изброил ИМАТ дебитомер но най голямата му функция е управление на ЕГРа. mhihi

Та въпросното решение не съм си го измислил аз (макар че и аз съм немски инженер :deal ) а просто съм взаимствал този метод от други автомобили. Това си е измислено от бош преди мнооого време.

Същото и както преди 3 години когато за пръв път представих софтуерно решение на проблема за топлия старт, всеки ме питаше защо не са се сетили още в завода? Ми...сетили са се и на по новите модели са го оправили, а аз само видях как са решили проблема при по новите коли и го приложих на по старите.

Тогава никой не вярваше, пък сега навсякъде всеки му е ясно защо е така.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=103742

Всички които не вярваха тогава за оправянето на топлото палене сега се кълнат че това е най доброто решение maikomila
така ще стане и с дебитомерите само че в БГ много малко хора го предлагат и затова всеки е скептичен.

Иначе това решение за изключване на дебитомера го прилагам вече 4 години и не помня някой да се е оплакал. Мойте ТДИта всички са така.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот kossis » Сря 10 окт 2012 12:04


Колеги при диагностика ми показа че и моя дебитомер е за смяна. колата е Пасат 5.5 131к. ПД
Аз обаче малко се съмнявам, щото аз лично го разкачих и карах без него - колата стана като без турбо, а именно в целия диапазон от обороти беше като чист дизел. После го закачих.
Проблема ми е, че колата е спъната до 2000 об. и после за да тръгне требе да задържа газта или да върна малко и после литва. Турбината е рециклирана, и катализатора е махнат.
Не пуши и пали от четвърт.
Чудя се дали от дебитомера може да става това замисляне и завишен разход ?
Дали тия са прочели грешка в дебитомера - заради моето разкачане ?
Дали при разкачен дебитомер трябва да се държи като чист дизел ?


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2106
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот dancing_niki » Сря 10 окт 2012 13:42


Дали след рециклирането не е направена настройка на геометрията и оттам да идва проблема?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот kossis » Сря 10 окт 2012 14:36


Хубав въпрос - тия като са чели грешките и има още една грешка (462С- Регулиране налягане принудително пълнене- граница регулиране премината надолу). Аз не я споменах. Та налягането 2500 об без принудително пълнене е задоволително- около 250 мг/Н.
Когато е налягане свръх-пълнене за малко не го достига при 2500 об. - требе да е 1244, а то е 1076 мг/Н.
Като се запали и лоста на актуатора дърпа геометрията на около 1.5 см нагоре и при форсиране пада надолу при около 4500 об. докато разтовари и после пак се дърпа лоста.
Може ли за толкова малка разлика да ми бърка работата на ниски и дали дебитомера ще реши проблема ?
Мога ли сам да регулирам това лостче- гледам, че са 2 гайки, едната е контра. На место да го натегна малко примерно ? :?:
Има ли методика за реглаж ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта