1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/мин

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/мин

Мнениеот policevidin » Пон 16 юли 2012 12:35


Здравейте колеги, със сигурност има такава тема, но най-вероятно не е озаглавена както трябва.
ТА, проблемът е много популярен при 1.9ТДИ на ВАГ групата и се изразява в това.
При студен или не достатъчно загрял двигател направя ли опит да изфорсирам над 3000 оборота двигателя се разтриса, клапаните започват да чукат много зловещо. :screwy :screwy
, отзад започва да пуши черно страшно много и започва да работи на 2/3 цилиндъра, ако съм в движение след около 10/15секунди двигателя се опомня, а ако съм на място и пусна педала на газта колата угасва и след това пали много тегаво (все едно я запъва нещо). Проблемът не е в маслената помпа защото помпата е сменена с чисто нова, в повдигачите също не е защото и те са нови "ИНА". Питах тук там и ми казаха че е възможно да са се разширили леглата на повдигачите (което според мен са глупости) Преди да се сменят повдигачите и помпата пак си го имаше проблема.
Колата е с 1.9ТДИ 90к.с. 1з/АХУ

Когато двигателят е загрял проблемът го има, но по-рядко, в движение ако реша да направя някой старт само на първа го има след това нагоре почти не се забелязва (ако не е загрял на 90* проблемът е при всички предавки мине ли 3000об/мин)




Потребителски аватар
Toshko94
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: Проблем след форсиране над 3200об/мин 1.9ТДИ 90к.с. 1з/А

Мнениеот Toshko94 » Вто 26 фев 2013 21:08


За да не отварям нова тема ..виждам че тази е стара , но колегата преди доста време е описал много добре проблема, а аз го имам същия само че на 4000об. точно. Много ще съм ви благодарен ако някой изрази мнение по тая болежка на 1з.Вече се побърках и на майстор беше, но не можа да разбере от какво е. :icon_sad


Потребителски аватар
petyo_k
Мнения: 110
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблем след форсиране над 3200об/мин 1.9ТДИ 90к.с. 1з/А

Мнениеот petyo_k » Вто 26 фев 2013 21:18


Гумички на клапаните-пишеше в една друга тема, но съм от телефона и не мога да я открия сега.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


Потребителски аватар
Toshko94
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот Toshko94 » Вто 26 фев 2013 22:10


Благодаря ти за бързия отговор колега ! Някой друг ако има да каже нещо различно от гумичките на клапаните или още нещо свързано с тях нека сподели. :smile


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот Dobromirski » Сря 27 фев 2013 6:45


Не е от гумичките.
Проблема е в разтоварващият клапан на маслената помпа или в кофти подбрано масло.
Аз залагам на второто. :Mr Green Fun
PS: Сложи му 5W-30 и проблема няма да го има!


Потребителски аватар
Toshko94
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот Toshko94 » Сря 27 фев 2013 13:53


Колега може ли да обясниш по подробно какво общо има маслото или тоя разтоварващ клапан на помпата.Не съм запознат ще съм ти благодарен ако ми разясниш малко по подробно. :icon_razz


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот Dobromirski » Сря 27 фев 2013 19:55


http://store.picbg.net/pubpic/3F/14/bdf ... c53f14.jpg
При по-високо налягане на маслото, повдигача се "препълва" като се разпъва и не позволява на клапана да се затвори, а цилиндъра остава без компресия !


Потребителски аватар
Toshko94
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот Toshko94 » Сря 27 фев 2013 20:40


Благодаря ти за изчерпателния отговор !! :bowdown ,, а между другото в момента съм с 10w40 масло ще видя какво ще каже майстора за това което ти каза но ме обеди на 99% , че е това проблема но мисля че няма да е от маслото ,а от този "разтоварващ клапан" за който спомена. Ще пиша като има развитие. Ако има колеги на друго мнение нека споделят. :mrgreen :love.vwclub


nafta power
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 09 дек 2010 1:48
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот nafta power » Сря 27 фев 2013 21:15


При мен проблема е сащия,пробвах с 5V40 но никаква промяна,забива яко.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот policevidin » Чет 28 фев 2013 20:03


Това с гумичките на клапаните не се засилвайте да ги сменяте, няма да има никаква промяна. Явно съм забравил да спомена че и това е пробвано. :banghead :censored2
Клапана на маслената помпа си е в нея, демек като я сменим с нова и клапана е нов. (а уж беше маркова :screwy :icon_lol )
Прави ми впечетление че когато дойде време за смяна на маслото все по-често го прави. Тук във Видин разговарях с един майстор с главно 'М' който ми разкри един много голям фактор, а именно че дизеловите двигатели с пробега на км. сгъстяват маслото заради отделените сажди а не го разбиват като при бензиновите мотори. Тоест когато маслото се сгъсти помпата прави по-високо налягане, но защо клапана не го регулира???Проблемът е че дори и да сложиш манометър за измерване на налягането не отчита че се претоварва??!?!?! Което от моя страна е объркващо, ако беше кабел да го поправя но тези механики са ми много непонятни>>!?!?! :stumm :screwy


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8409
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот samo_pechka » Нед 03 мар 2013 12:34


Да изкажа едно предположение за проблема ,само не ми се смейте :redface Въпреки,че по принцип ,като се сложи подходящо масло (5W40 да речем) , проблема се "решава" . Още онзи ден ми мина една простотия през главата :screwy , ако да речем нещо "пречи" маслото да се отече от тиквата нормално (както си му е реда) и тя в този момент се "пренапълва"(достатъчно за да е проблем) с масло и оттам и повдигачите и те ! Причината да речем - картерните газове вместо да минават през PCV клапана (задръстен/певреден)- надуват през отворите за отичане на маслото и ..оттам този ефект :neutral чак не ми се вярва де ама :redface


Потребителски аватар
lordmails
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 03 апр 2012 5:51
Автомобил: golf mk3
Двигател: 1z 1995
Местоположение: Разград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот lordmails » Нед 03 мар 2013 14:11


Може да прозвучи странно ,но не ми е ясно защо трябва да се форсира изобщо до такива обороти мотора.Без значение дали е загрял или студен двиг.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот grishitu » Пон 04 мар 2013 13:32


Нещо малко в страни от AHU двигателя, но да попитам. Възможно ли е и при мен да има нещо общо между маслото(сега не мопня какво беше, но ще потърся тубата да видя) и тракането на двигателя. Изразено така: като е хладно или студено след запалване има едно яко р-р-р-р-р-р (бръмчене и тракане като мелачка на камъни) и постепено намалява, след по малко от минута чувстивтелно и рязко утихва(до колкото може да утихне AEF двигател). Като загрее пак е по шумна от другите AEF, помпата май е малко с по-голямо предварение, но едва ли това оказва влияние, а топло ли е времето почти няма разлика.


Потребителски аватар
Vw vento 1.9 TDI
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 18 юли 2012 14:34
Автомобил: vw vento 1.9 tdi
Двигател: 1z 90 hp
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот Vw vento 1.9 TDI » Пон 04 мар 2013 14:30


zdraveite kolegi nqkoi znae li kakuv e diametarut na markuchetata na vw 1.9 TDI 90 hp na Vakuma izkam da si gi smenq sus http://racing-mania.com/browse/product/ ... +Traba+2mm no neznam kakuv diametar sa nqkoi ako znaesh mss :)

Последна промяна от gr_kanev на Пон 04 мар 2013 19:46, променено общо 1 път.
Причина: К И Р И Л И Ц А ! ! !


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот Dobromirski » Пон 04 мар 2013 21:26


Не не , няма как да е от голямо предварение на помпата това :mrgreen :mhihi :dummy



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: newgeneration, velqn и 60 госта