1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/мин
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/мин
Здравейте колеги, със сигурност има такава тема, но най-вероятно не е озаглавена както трябва.
ТА, проблемът е много популярен при 1.9ТДИ на ВАГ групата и се изразява в това.
При студен или не достатъчно загрял двигател направя ли опит да изфорсирам над 3000 оборота двигателя се разтриса, клапаните започват да чукат много зловещо.
, отзад започва да пуши черно страшно много и започва да работи на 2/3 цилиндъра, ако съм в движение след около 10/15секунди двигателя се опомня, а ако съм на място и пусна педала на газта колата угасва и след това пали много тегаво (все едно я запъва нещо). Проблемът не е в маслената помпа защото помпата е сменена с чисто нова, в повдигачите също не е защото и те са нови "ИНА". Питах тук там и ми казаха че е възможно да са се разширили леглата на повдигачите (което според мен са глупости) Преди да се сменят повдигачите и помпата пак си го имаше проблема.
Колата е с 1.9ТДИ 90к.с. 1з/АХУ
Когато двигателят е загрял проблемът го има, но по-рядко, в движение ако реша да направя някой старт само на първа го има след това нагоре почти не се забелязва (ако не е загрял на 90* проблемът е при всички предавки мине ли 3000об/мин)
ТА, проблемът е много популярен при 1.9ТДИ на ВАГ групата и се изразява в това.
При студен или не достатъчно загрял двигател направя ли опит да изфорсирам над 3000 оборота двигателя се разтриса, клапаните започват да чукат много зловещо.
, отзад започва да пуши черно страшно много и започва да работи на 2/3 цилиндъра, ако съм в движение след около 10/15секунди двигателя се опомня, а ако съм на място и пусна педала на газта колата угасва и след това пали много тегаво (все едно я запъва нещо). Проблемът не е в маслената помпа защото помпата е сменена с чисто нова, в повдигачите също не е защото и те са нови "ИНА". Питах тук там и ми казаха че е възможно да са се разширили леглата на повдигачите (което според мен са глупости) Преди да се сменят повдигачите и помпата пак си го имаше проблема.
Колата е с 1.9ТДИ 90к.с. 1з/АХУ
Когато двигателят е загрял проблемът го има, но по-рядко, в движение ако реша да направя някой старт само на първа го има след това нагоре почти не се забелязва (ако не е загрял на 90* проблемът е при всички предавки мине ли 3000об/мин)
- Toshko94
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dobrich
Re: Проблем след форсиране над 3200об/мин 1.9ТДИ 90к.с. 1з/А
За да не отварям нова тема ..виждам че тази е стара , но колегата преди доста време е описал много добре проблема, а аз го имам същия само че на 4000об. точно. Много ще съм ви благодарен ако някой изрази мнение по тая болежка на 1з.Вече се побърках и на майстор беше, но не можа да разбере от какво е.
- petyo_k
- Мнения: 110
- Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Проблем след форсиране над 3200об/мин 1.9ТДИ 90к.с. 1з/А
Гумички на клапаните-пишеше в една друга тема, но съм от телефона и не мога да я открия сега.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
- Toshko94
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dobrich
Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/
Благодаря ти за бързия отговор колега ! Някой друг ако има да каже нещо различно от гумичките на клапаните или още нещо свързано с тях нека сподели.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/
Не е от гумичките.
Проблема е в разтоварващият клапан на маслената помпа или в кофти подбрано масло.
Аз залагам на второто.
PS: Сложи му 5W-30 и проблема няма да го има!
Проблема е в разтоварващият клапан на маслената помпа или в кофти подбрано масло.
Аз залагам на второто.
PS: Сложи му 5W-30 и проблема няма да го има!
- Toshko94
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dobrich
Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/
Колега може ли да обясниш по подробно какво общо има маслото или тоя разтоварващ клапан на помпата.Не съм запознат ще съм ти благодарен ако ми разясниш малко по подробно.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/
http://store.picbg.net/pubpic/3F/14/bdf ... c53f14.jpg
При по-високо налягане на маслото, повдигача се "препълва" като се разпъва и не позволява на клапана да се затвори, а цилиндъра остава без компресия !
При по-високо налягане на маслото, повдигача се "препълва" като се разпъва и не позволява на клапана да се затвори, а цилиндъра остава без компресия !
- Toshko94
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dobrich
Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/
Благодаря ти за изчерпателния отговор !! ,, а между другото в момента съм с 10w40 масло ще видя какво ще каже майстора за това което ти каза но ме обеди на 99% , че е това проблема но мисля че няма да е от маслото ,а от този "разтоварващ клапан" за който спомена. Ще пиша като има развитие. Ако има колеги на друго мнение нека споделят.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Чет 09 дек 2010 1:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/
При мен проблема е сащия,пробвах с 5V40 но никаква промяна,забива яко.
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/
Това с гумичките на клапаните не се засилвайте да ги сменяте, няма да има никаква промяна. Явно съм забравил да спомена че и това е пробвано.
Клапана на маслената помпа си е в нея, демек като я сменим с нова и клапана е нов. (а уж беше маркова )
Прави ми впечетление че когато дойде време за смяна на маслото все по-често го прави. Тук във Видин разговарях с един майстор с главно 'М' който ми разкри един много голям фактор, а именно че дизеловите двигатели с пробега на км. сгъстяват маслото заради отделените сажди а не го разбиват като при бензиновите мотори. Тоест когато маслото се сгъсти помпата прави по-високо налягане, но защо клапана не го регулира???Проблемът е че дори и да сложиш манометър за измерване на налягането не отчита че се претоварва??!?!?! Което от моя страна е объркващо, ако беше кабел да го поправя но тези механики са ми много непонятни>>!?!?!
Клапана на маслената помпа си е в нея, демек като я сменим с нова и клапана е нов. (а уж беше маркова )
Прави ми впечетление че когато дойде време за смяна на маслото все по-често го прави. Тук във Видин разговарях с един майстор с главно 'М' който ми разкри един много голям фактор, а именно че дизеловите двигатели с пробега на км. сгъстяват маслото заради отделените сажди а не го разбиват като при бензиновите мотори. Тоест когато маслото се сгъсти помпата прави по-високо налягане, но защо клапана не го регулира???Проблемът е че дори и да сложиш манометър за измерване на налягането не отчита че се претоварва??!?!?! Което от моя страна е объркващо, ако беше кабел да го поправя но тези механики са ми много непонятни>>!?!?!
- samo_pechka
- Мнения: 8409
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/
Да изкажа едно предположение за проблема ,само не ми се смейте Въпреки,че по принцип ,като се сложи подходящо масло (5W40 да речем) , проблема се "решава" . Още онзи ден ми мина една простотия през главата , ако да речем нещо "пречи" маслото да се отече от тиквата нормално (както си му е реда) и тя в този момент се "пренапълва"(достатъчно за да е проблем) с масло и оттам и повдигачите и те ! Причината да речем - картерните газове вместо да минават през PCV клапана (задръстен/певреден)- надуват през отворите за отичане на маслото и ..оттам този ефект чак не ми се вярва де ама
- lordmails
- Мнения: 10
- Регистриран на: Вто 03 апр 2012 5:51
- Автомобил: golf mk3
- Двигател: 1z 1995
- Местоположение: Разград
Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/
Може да прозвучи странно ,но не ми е ясно защо трябва да се форсира изобщо до такива обороти мотора.Без значение дали е загрял или студен двиг.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/
Нещо малко в страни от AHU двигателя, но да попитам. Възможно ли е и при мен да има нещо общо между маслото(сега не мопня какво беше, но ще потърся тубата да видя) и тракането на двигателя. Изразено така: като е хладно или студено след запалване има едно яко р-р-р-р-р-р (бръмчене и тракане като мелачка на камъни) и постепено намалява, след по малко от минута чувстивтелно и рязко утихва(до колкото може да утихне AEF двигател). Като загрее пак е по шумна от другите AEF, помпата май е малко с по-голямо предварение, но едва ли това оказва влияние, а топло ли е времето почти няма разлика.
- Vw vento 1.9 TDI
- Мнения: 42
- Регистриран на: Сря 18 юли 2012 14:34
- Автомобил: vw vento 1.9 tdi
- Двигател: 1z 90 hp
- Местоположение: София
Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/
zdraveite kolegi nqkoi znae li kakuv e diametarut na markuchetata na vw 1.9 TDI 90 hp na Vakuma izkam da si gi smenq sus http://racing-mania.com/browse/product/ ... +Traba+2mm no neznam kakuv diametar sa nqkoi ako znaesh mss :)
Последна промяна от gr_kanev на Пон 04 мар 2013 19:46, променено общо 1 път.
Причина: К И Р И Л И Ц А ! ! !
Причина: К И Р И Л И Ц А ! ! !
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/
Не не , няма как да е от голямо предварение на помпата това