Относно зацапването на променливата геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот rufkata » Чет 09 май 2013 23:33


Малко е офф, но вярно ли е че всички турбини имат блооф клапан , на мойта бил вътрешен?




Zinoto
Мнения: 1874
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот Zinoto » Чет 09 май 2013 23:41


pavkata_131 написа:Има, но зависи колко е задръстена и колко каране на магистрала можеш да и направиш за предпочитане с нов въздушен филтър и читав дебитомер.


Аз вече опитах с дебитомер,оказа се че и старият си работи както трябва, смених Н75 и всички вакумни маркучи.Лошото е че не мога да я напъна добре,защото турбото не винаги,но влиза в авариен режим,до към 3000 оборота няма ядове,но не мисля че те ще оправят проблема и дали си заслужава да я мъча така или да хвана да си дам 150 лева на майстора и да я изчисти,пак после добавки ли,спирт за горене ли,не знам как да караме с тая нафта.

Прави се тест с ВАГ-КОМ дали прави пълен диапазон на движение лостчето на място около 12 мм. и около 50 милибара в налягане. Примерно 1040 на максимален надув и 989 на минимален. След това в движение се гледа дали регулира, ако не след няколко опита ако се опитва да регулира значи има шанс. Изкарваш я на извънградско и дори да забие 1-2 пъти не е проблем рестартираш и пак, важното е да започне да регулира. Ако не почне, както имах скоро такъв случай без сваляне и чистене няма да стане. Ако почне да регулира след няколко опита хващаш най-близката магистрала и караш със скоророст над 120 колкото повече толкова по-добре, но минимум 60-70 километра.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Пет 10 май 2013 8:43


rufkata - Не е вярно, променливата геометрия извзема изцяло функциите на тоя клапан !

И твоята Ибиза би следвало да няма такъв клапан.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 567
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот dispatch » Пет 10 май 2013 19:53


Zinoto написа:
pavkata_131 написа:Има, но зависи колко е задръстена и колко каране на магистрала можеш да и направиш за предпочитане с нов въздушен филтър и читав дебитомер.


Аз вече опитах с дебитомер,оказа се че и старият си работи както трябва, смених Н75 и всички вакумни маркучи.Лошото е че не мога да я напъна добре,защото турбото не винаги,но влиза в авариен режим,до към 3000 оборота няма ядове,но не мисля че те ще оправят проблема и дали си заслужава да я мъча така или да хвана да си дам 150 лева на майстора и да я изчисти,пак после добавки ли,спирт за горене ли,не знам как да караме с тая нафта.

Прави се тест с ВАГ-КОМ дали прави пълен диапазон на движение лостчето на място около 12 мм. и около 50 милибара в налягане. Примерно 1040 на максимален надув и 989 на минимален. След това в движение се гледа дали регулира, ако не след няколко опита ако се опитва да регулира значи има шанс. Изкарваш я на извънградско и дори да забие 1-2 пъти не е проблем рестартираш и пак, важното е да започне да регулира. Ако не почне, както имах скоро такъв случай без сваляне и чистене няма да стане. Ако почне да регулира след няколко опита хващаш най-близката магистрала и караш със скоророст над 120 колкото повече толкова по-добре, но минимум 60-70 километра.


Колегата Zinoto дава ценни съвети и напълно го подкрепям. Предполагам скорошния му случай визира точно моя 1,9 TDI ATJ-мотор.
Та моя опит какъв е: След като вземах колата и направих пълно обслужване с чистене на турбото и колекторите при мой познат майстор, продължаваше да минава в авариен режим след това пак... по-трудно, но пак минаваше (над 150км/ч не можех да вдигна). Сменях Н75 - без промяна. Пробвах с друг МАП-сензор... пак същото. Смених и вакуум-мъркучите - без промяна.
Уговорих се със Zinoto да я закачи да видим какво става и се указа, че на място регулира надува, но в движение при макс. натоварване не успява да я разтовари и минава в авариен режим. Препоръча ми пак разглобяване, чистене и сглобяване. Така и направих.
Отидох при друг майстор (не първия дето ми прави обслужването и чистенето на турбото, понеже твърдеше, че няма как да е от него, след като го е чистил и най-вероятно ЕКУ-то ми било за смяна)... та разглобиха ми го отново и се оказа, че 4 от 11-те лопатки бяха блокирали. Интересно, че нямаше много образувал се нагар, но ме съмнява, че нещо не беше сглобено както трябва. Двамата майтори са си приятелчета и тоя втория ми вика, че всичко било сглобено както трябва първия път, но сега да карам спокойно ... нямало повече да имам проблеми. Показа ми едно турбо от Ауди, същото като моето с една камара нагар по геометрията, а се движеше доста свободно. Просото производителя е оставил доста големи хлабини за да няма нужда от смазване на геометрията.
Мислех си че са ми обърнали пръстена, който върти лопатките, но на моя модел GARRETT GT1749V и да се обърне няма промяна, понеже всичко е симетрично. При АФН-мотора обаче ако се обърне нещата се променят много.
Преди второто чистене, актуатора едвам успявах да го помръдна и ми викаха, че така било нормално, но след второто почистване мога да кажа, че се движи по-свободно и дори успявам да го движа в целия му диапазон (с изваден вакуум разбира се).
Мога да кажа, че ако пак след 2 - 3 - 5000км. пак се случи същото, искрено се замислям да сменя самата геометрия като тази:
http://www.aliexpress.com/store/product/Garrett-turbo-parts-GT1646V-GT1749V-nozzle-ring/408461_623274468.html


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот nasko1978 » Пет 10 май 2013 20:11


Май забравяте много важни неща свързани със зацапването на геометрията: правилно управление,премахнат или нов катализатор,нов актуатор(+ здрава защита под мотора,за да не се пълни с вода и пясък),правилна центровка,стил на каране,масло и не на последно място не всеки може правилно да изчисти геометрия! :a045


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Пет 10 май 2013 20:13


оффтопик: въъ... за това китайското транспорта повече от часта... какво ли ще е качеството на изработка... :stumm


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7822
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот hooligan_sk » Съб 11 май 2013 11:20


nasko1978 написа:Май забравяте много важни неща свързани със зацапването на геометрията: правилно управление,премахнат или нов катализатор,нов актуатор(+ здрава защита под мотора,за да не се пълни с вода и пясък),правилна центровка,стил на каране,масло и не на последно място не всеки може правилно да изчисти геометрия! :a045


Абсолютно вярно! Добавям и Н75 и правилен софтуер. Няма как да си караш в града прекодиран на автомат и да не цапа. :th_up


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот IRRITATING » Съб 11 май 2013 15:39


Какво общо има кората под мотора със зацапването на геометрията?


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот rufkata » Съб 11 май 2013 16:18


kossis написа:rufkata - Не е вярно, променливата геометрия извзема изцяло функциите на тоя клапан !

И твоята Ибиза би следвало да няма такъв клапан.

Благодаря колега, и аз поспорих, но в крайна сметка явно ме обориха. Затова попитах и тук, защото не се вързах.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1055
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот mshbul » Съб 11 май 2013 19:20


IRRITATING написа:Какво общо има кората под мотора със зацапването на геометрията?


Ако я няма влиза в актуатора вода и боклук и се поврежда по-бързо.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Съб 11 май 2013 19:26


IRRITATING написа:Какво общо има кората под мотора със зацапването на геометрията?

Има и елемента - 5 минути безплатна реклама :mhihi


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот nasko1978 » Съб 11 май 2013 23:32


juve написа:
IRRITATING написа:Какво общо има кората под мотора със зацапването на геометрията?

Има и елемента - 5 минути безплатна реклама :mhihi


Точно така,има и много реклама в това ,което съм написал!!!
И знаеш ли майна,защо -защото съм се нагледал на много ръждясали актуатори,за разлика от теб,дето си ги виждал само на снимка!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8421
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот samo_pechka » Нед 12 май 2013 0:18


Наско има право ! На напречните мотори са на доста кофти място и са ниско разположени, всичката мръсотия от родните ни пътища се наблъсква там :twisted . Виж на надлъжните -там е много по-добре положението !


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот morfei1 » Нед 12 май 2013 0:20


Геометрия се зацапва/блокира когато спре да се движи, а спира да се движи когато има проблеми в управлението.

Предпазната кора пази мотора от мръсотия, съответно и актуатора.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Нед 12 май 2013 0:25


nasko1978 написа:
juve написа:
IRRITATING написа:Какво общо има кората под мотора със зацапването на геометрията?

Има и елемента - 5 минути безплатна реклама :mhihi


Точно така,има и много реклама в това ,което съм написал!!!
И знаеш ли майна,защо -защото съм се нагледал на много ръждясали актуатори,за разлика от теб,дето си ги виждал само на снимка!

А бе пич, ти имаш някакъв психо проблем :horror .. на тази безобидна забележка веднага награби винкела... :mhihi, щеше да ме е страх да те питам колко е часа, какво остава работа да вършим.. вземи се поспри сега... не мисля че съм казал нещо лошо за тебе, нито за работата ти че да се перкаш толкова... вземи пий една бира, успокой се... :beer ..
Не съм казал че кората е лошо нещо.. макар че много дразни, ако нещо прокапе и почнеш да го търсиш, ама те мързи да сваляш кора била тя каквато и да била... :horror
п.с А бе моята има всички кори, ама пак ми е ръждясал...ама както и да е..
Точно така,има и много реклама в това ,което съм написал!!!

сега... сигурен ли си че не си искал да напишеш:
Точно така, има и много Истина в това, което съм написал!!!
Уф, сега пък какво стана... айде извинявам се за оффтопика във собствената ми тема :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy и 41 госта