Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Здравейте колеги. От известно време ме мъчи един проблем. Когато подам газ на педала до долу колата все едно няма турбо и до 3000-3200 оборота едва едва ускорява и след това излита. През това време турбината си пълни нормално - при около 2000 оборота е направила 1 бар. Когато ускорявам плавно без много газ почти няма проблем. Сменил съм дебитомер (BOSCH), N75 (Pierburg),Въздушен филтър, Спирателния клапан за нафтата на ГНП (некъв неизвестен). Актуатора е уж здрав - не испуска вакуум. Когато го направи проблема и колата "тръгне" не изпушва чернилка. Което ме навежда на мисълта, че има въздух, но няма достатъчно гориво. Моля насочете ме ГНП ли да свалям, вакуум помпа ли, турбо ли....
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Налягането къде го гледаш,логове имаш ли,за да ги разгледаме?Катализатор?
Много вероятно е като я настъпиш рязко от 1500 да запише грешка - недонадуване или пренадуване.
Много вероятно е като я настъпиш рязко от 1500 да запише грешка - недонадуване или пренадуване.
- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Аз имам същия проблем само дето не съм сигурен дали след 3200оборота върви с натиснат до долу педала, а иначе ако е 70-80% натиснат си върви на пушка.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Прикачам архив с 2 лог-а. Не записва никакви грешки. Гледам го налягането на VAG-COM. Сега след работа я пробвах и студена - само бучи, има бууст, не пуши грам и ускорява едва едва. Даже така и неможа да тръгне - като достигна 3200 някъде оборота започна да придръпва и минах на 3-та и я отпуснах, че ме е страх да не стане по-зле. Няма катлизатор.
- Прикачени файлове
-
- logs.rar
- (4.5 KиБ) Свален 79 пъти
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Въпреки странните и хаотични логове съм почти сигурен ,че проблема е в управлението на турбината - актуатор(може би с пропускаща мембрана),вакумни маркучи или Н75,вакуум помпа.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Преди няколко месеца го тествах актуатора и не изпускаше вакуума. Утре ще го тествам пак. Н75 е нов, маркучите са на една година. Има ли вариант да са сдали багажа толкова бързо ? Вкуум помпата как се проверява ? По принцип съм си уговорил час за вторник да я погледне майстор, но не мога да разчитам че ще я оправят. Не ми е ясно като турбото си прави налягане как ще е в него проблема ?
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Премерете вакума!
Маркучите ако са менте ,може да са се втвърдили и пак да изпускат.Вижте щуцера на вакумпомпата дали е плътен,може и оттам да изпуска вакуум.
Маркучите ако са менте ,може да са се втвърдили и пак да изпускат.Вижте щуцера на вакумпомпата дали е плътен,може и оттам да изпуска вакуум.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Преди време забелязах малка цепнатина на маркуча към сервото и го намотах с тиксо и прецених че съм решил проблема. Ще се мери вакуум явно. Маркуча към вакуум помпата е стегнат, не се върти грам. Гледах го ама знам ли дали няма някъде пропуск. Силиконовите маркучи за вакуум добри ли са ? Ако взема от тях 3мм ще станат ли и за по-големите щуцери като на ЕГР-а ?
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Аз взимам от 3.2мм и от 5мм. за по-големите щуцери.
Проблем с вакума се открива точно за 5 минути,но с вакуметър.
Смени и актуатора за проба от работеща кола.
Този сцепеният маркуч го смени ,за да не останеш без спирачки някой ден,баш като се спускаш от ЮЗУ-то !!!
Проблем с вакума се открива точно за 5 минути,но с вакуметър.
Смени и актуатора за проба от работеща кола.
Този сцепеният маркуч го смени ,за да не останеш без спирачки някой ден,баш като се спускаш от ЮЗУ-то !!!
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Ако майсторите не намерят проблема др. седмица може да се чуем и да ти я докарам да я погледнеш.
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
А на коя скорост се мъчи и почва да набира по-рязко от 3000 оборота ?
Предполагам от 3-та на горе се мъчи при обороти до 2000 примерно
Ако е така отвори си турбото и виж в какво състояние е
Предполагам от 3-та на горе се мъчи при обороти до 2000 примерно
Ако е така отвори си турбото и виж в какво състояние е
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Не, точно обратното. На високите предавки 4-та и 5-та си ускорява според мен нормално. На 1-ва и 2-ра е най-зле, 3-та е некво междинно. Преди малко взех колата от майстора и той предполага, че проблема е в дебитомера - а той е нов оригинален Бош. Каза че е мерил вакуума и е бил добре - мисля каза нещо за 0,2. Утре ще пробваме с дебитомер от Ибиза. Мен ме съмнява, че вакуума е малко и не успява да задържи достатъчно затворена геометрията и чак когато вдигне обороти да има достатъчно въздух за да тръгне... Знам ли. Утре ще напиша какво е станало с др. дебитомер. Ако се сетите за още нещо давайте оферти. Майстора спомена, че може и турбото да е "нагояло" и да неможе да се развърти в ниските обороти. Дали е възможно и това ще рече ли че трябва да се рециклира ?
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Където и да го мери твоя човек,вакуум от 0.2 е много малко!!!
Геометрия,вакуми и дебитомер се проверяват много бързо,но явно нещо бъркате!!!
Геометрия,вакуми и дебитомер се проверяват много бързо,но явно нещо бъркате!!!
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Ще видия да намеря време и ще дойда до тебе ако може да я погледнеш. През уикенда работиш ли ?
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
ka4o_pi4a написа:Ще видия да намеря време и ще дойда до тебе ако може да я погледнеш. През уикенда работиш ли ?
Постоянно,но ми звънни преди това,за да не те карам да чакаш.