Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 24 юли 2023 16:31


Смени казана и капачката му ,ОЕ най-добре .....това е най-евтиното решение .Дори леко да не държи налягане капачката може да влияе на температурата на ДВГ ,при загряване под атмосферно налягане охладителната течност кипва около 110 градуса,под налягане в изправна система може да кипне и на 130 градуса.




velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Пон 24 юли 2023 16:33


Смених я колега, с оригинална, сега карам с новата...


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Пон 24 юли 2023 22:03


ktamen написа:Дори радиаторът да е наред, пак няма да се справи заради чипа. Радиаторът е сметнат за определена мощност при лятна жега. Когато тази мощност се повиши, значи и температурата на радиатора ще се увеличи.
Това не пречи на автора да обикаля по майстори и да търси под вола теле.


Проблемът ми го прави 3 години преди да махна DPF и да сложа чипа, инак звучи логично, но за съжаление, се случваше още преди това.


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Вто 25 юли 2023 10:32


Днес ще направя промивка с Holts Speedflush, да видим. След това мисля да разредя антифриза с вода, да не карам с чист G12_ка.... и така, ще пиша, скоро почва юруша по 40 градусови жеги с автобокс:)

P.S. Ще добавим в новия антифриз и Pro-Tec Radiator Conditioner... за тест.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот Ивайло Димов » Вто 25 юли 2023 11:30


G12 не се налива в B6 !G12+ или G12++


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Вто 25 юли 2023 22:48


Ето и равносметката от поредния експеримент за почистване на радиатор + смяна на антифриза и разреждане с дестилирана вода 50/50 + добавяне на добавка.

1. Източихме радиатора и го промихме, след което приложихме Holts Speedflush и вода
2. Форсирах 2500 rpm за 10 минути, както пише в упътването
3. След това заредихме 50/50 антифриз G12++ и дестилирана вода и 50 ml. PRO-TEC RADIATOR CONDITIONER
4. Измих радиатора на автомивка, колкото успях, внимателно


В 22:00 закачих колата с think diag и започнах да форсирам 2500 е макса (дизел е) и да чакам. След 20-30 минути engine coolant или течността за охлаждане стигна 105-106 градуса. Стрелката на таблото ковеше 90 градуса. През цялото това време работеше AC на 19 градуса. След като температурата стигна 107 градуса на диагностиката, стрелката на таблото започва да се покачва (може да видите прикачените снимки). В този момент рязко спрях AC-то и температурата падна от 107 до 105 градуса, като стрелката на таблото се върна на 90.

Определено, като че ли по-бавно загряваше, но пак прави този проблем.

Дали има цепнатина някъде и вкарва въздух по системата и оттам нагнетява, нямам идея, защото антифриз не губя...

След лятото ще сменя водна помпа + ангренажен ремък и тогава ще е момента на истината, дали да разглябаме целия двигател и да снимаме главата или... не.

Изображение Изображение


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 667
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот railfan » Сря 26 юли 2023 8:28


velqn написа:В 22:00 закачих колата с think diag и започнах да форсирам 2500 е макса (дизел е) и да чакам. След 20-30 минути engine coolant или течността за охлаждане стигна 105-106 градуса. Стрелката на таблото ковеше 90 градуса. През цялото това време работеше AC на 19 градуса. След като температурата стигна 107 градуса на диагностиката, стрелката на таблото започва да се покачва (може да видите прикачените снимки). В този момент рязко спрях AC-то и температурата падна от 107 до 105 градуса, като стрелката на таблото се върна на 90.


Искам да направя следните 2 вметки тук:
1. Ако искаш да форсираш над 2500, трябва да изключиш първо ESP системата и ще ти позволи да форсираш до червеното на място. Това е показателно, че колата е минала дизелгейт софтуера, защото с предишен няма нужда да се изключва ESP-то.
2. Стрелката ти работи точно както трябва да работи - реално заковава на 90 докато температурата отзад се движи между 87 и 105 градуса. Това е нормален температурен диапазон в различните режими на работа и е направено с тази цел така, защото температурата не е контстанта и се мени според условия, начин на каране и прочие. За начало на прегряване се приема над 106 градуса.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1352
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот fur1ous » Сря 26 юли 2023 10:16


Твърде сложни галимации и занимавки за прочистване на радиатор който реално струва никви пари (150 лв с отстъката NISSENS, 215лв - клиентска) и не се сменя много трудно, ако е запушен как си трябва шанса да го отпушиш с добавка е почти нулев, виж обаче шанса да протече след всичките тия добавки е огромен, тоя на парното също.

Аз на 1.8Т имах подобен проблем, всичко бях сменил, термостати, водни помпи, след смяна на водният радиатора колата се оправи. Първо сменихме един датчик защото перката въобще не се включваше, но нищо не се подобри , след него смених радиатора и колата вече над 1 година няма проблем.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот Ивайло Димов » Сря 26 юли 2023 10:28


Аз бих проверил и радиатор парно за запушване,намалена пропускливост ще доведе и до намален дебит на водната помпа .Тази температура на маслото 122градуса е притеснителна ,в 22 часа не е като в 14 ,всичко там се пече на бавен огън .


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Сря 26 юли 2023 15:45


railfan написа:
velqn написа:В 22:00 закачих колата с think diag и започнах да форсирам 2500 е макса (дизел е) и да чакам. След 20-30 минути engine coolant или течността за охлаждане стигна 105-106 градуса. Стрелката на таблото ковеше 90 градуса. През цялото това време работеше AC на 19 градуса. След като температурата стигна 107 градуса на диагностиката, стрелката на таблото започва да се покачва (може да видите прикачените снимки). В този момент рязко спрях AC-то и температурата падна от 107 до 105 градуса, като стрелката на таблото се върна на 90.


Искам да направя следните 2 вметки тук:
1. Ако искаш да форсираш над 2500, трябва да изключиш първо ESP системата и ще ти позволи да форсираш до червеното на място. Това е показателно, че колата е минала дизелгейт софтуера, защото с предишен няма нужда да се изключва ESP-то.
2. Стрелката ти работи точно както трябва да работи - реално заковава на 90 докато температурата отзад се движи между 87 и 105 градуса. Това е нормален температурен диапазон в различните режими на работа и е направено с тази цел така, защото температурата не е контстанта и се мени според условия, начин на каране и прочие. За начало на прегряване се приема над 106 градуса.


Сега карах на юруш до златните мостове, има добра денивелация и се товари. Маслото стигна макс 131 градуса, с работещ климатик, а диагностиката на живи данни седеше между 105-108, а стрелката на таблото малко след 90, но си не продължава повече

Като спра AC, разбираемо се връща до 105 (стрелката на таблото си отива на 90). Ще сменя с водната помпа и ангренажа и водния радиатор...

Все се надявам да не е пукнатина *дори и микро* на главата. Като сменя радиатора и водната помпа с ангренажа, ако продължи, ще е сигурно от това...


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 364
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот Tsankovski » Сря 26 юли 2023 20:53


Днес в Русе на 42градуса външна температура маслото закова на 100градуса, а на водата 89гр и не мърдат. Явно това са нормалните стойности на VAG


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Сря 26 юли 2023 22:25


Tsankovski написа:Днес в Русе на 42градуса външна температура маслото закова на 100градуса, а на водата 89гр и не мърдат. Явно това са нормалните стойности на VAG


Това са перфектните стойности, евала. Обаче, ако не друго, замислям се, този двигател, с всичките му кусури... е полу-неубиваем:) Но за съжаление, в последните 3 години спрях да ползвам колата като евридейки, преминах на по-стари коли, колкото и да е странно, но ми е повече гъдел, атмосферен V8 мотор, няма турбини, няма простотии, няма и тея ядове...

Но ще бутам есента пак с пасата, вече съм убеден, че и водната помпа и ангрежа пак да сменя, оправия няма да има, тва е положението, просто в жегите по-полека и тва е.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1352
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот fur1ous » Сря 26 юли 2023 23:17


Смени само радиатора като за начало и виж как ще е.


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Пон 25 сеп 2023 14:53


Колеги,

Привет, имам нужда от съдействие. Както писах, отидох на решение разглябане на всички неща по веригата.

В момента двигателя е отворен, търся за София сервиз, който може да снима главата.

Въпросът е, къде, при кой, и дали ще искат главата оборудвана, или моя майстор да свали валовете.

На първо четене се виждат някакви неща, но транва скенер да потвърди, дали и има нещо, ще се прави ли или нова...

Освен това се виждат, че на турбото Ина счупени лопатки, то ще се рециклира...

Та това се търси. Ще сменя и водния радиатор, ангренажа, водната помпа, както си му е реда.

Та, ако имате контакти за София, някой, който снима глави и прави, дайте моля референция.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4286
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот tdi fen » Пон 25 сеп 2023 15:24


Ремонт глави Джуди
02 868 9474

https://g.co/kgs/3WNGgA



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 54 госта