Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Смени казана и капачката му ,ОЕ най-добре .....това е най-евтиното решение .Дори леко да не държи налягане капачката може да влияе на температурата на ДВГ ,при загряване под атмосферно налягане охладителната течност кипва около 110 градуса,под налягане в изправна система може да кипне и на 130 градуса.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Смених я колега, с оригинална, сега карам с новата...
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
ktamen написа:Дори радиаторът да е наред, пак няма да се справи заради чипа. Радиаторът е сметнат за определена мощност при лятна жега. Когато тази мощност се повиши, значи и температурата на радиатора ще се увеличи.
Това не пречи на автора да обикаля по майстори и да търси под вола теле.
Проблемът ми го прави 3 години преди да махна DPF и да сложа чипа, инак звучи логично, но за съжаление, се случваше още преди това.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Днес ще направя промивка с Holts Speedflush, да видим. След това мисля да разредя антифриза с вода, да не карам с чист G12_ка.... и така, ще пиша, скоро почва юруша по 40 градусови жеги с автобокс:)
P.S. Ще добавим в новия антифриз и Pro-Tec Radiator Conditioner... за тест.
P.S. Ще добавим в новия антифриз и Pro-Tec Radiator Conditioner... за тест.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
G12 не се налива в B6 !G12+ или G12++
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Ето и равносметката от поредния експеримент за почистване на радиатор + смяна на антифриза и разреждане с дестилирана вода 50/50 + добавяне на добавка.
1. Източихме радиатора и го промихме, след което приложихме Holts Speedflush и вода
2. Форсирах 2500 rpm за 10 минути, както пише в упътването
3. След това заредихме 50/50 антифриз G12++ и дестилирана вода и 50 ml. PRO-TEC RADIATOR CONDITIONER
4. Измих радиатора на автомивка, колкото успях, внимателно
В 22:00 закачих колата с think diag и започнах да форсирам 2500 е макса (дизел е) и да чакам. След 20-30 минути engine coolant или течността за охлаждане стигна 105-106 градуса. Стрелката на таблото ковеше 90 градуса. През цялото това време работеше AC на 19 градуса. След като температурата стигна 107 градуса на диагностиката, стрелката на таблото започва да се покачва (може да видите прикачените снимки). В този момент рязко спрях AC-то и температурата падна от 107 до 105 градуса, като стрелката на таблото се върна на 90.
Определено, като че ли по-бавно загряваше, но пак прави този проблем.
Дали има цепнатина някъде и вкарва въздух по системата и оттам нагнетява, нямам идея, защото антифриз не губя...
След лятото ще сменя водна помпа + ангренажен ремък и тогава ще е момента на истината, дали да разглябаме целия двигател и да снимаме главата или... не.
1. Източихме радиатора и го промихме, след което приложихме Holts Speedflush и вода
2. Форсирах 2500 rpm за 10 минути, както пише в упътването
3. След това заредихме 50/50 антифриз G12++ и дестилирана вода и 50 ml. PRO-TEC RADIATOR CONDITIONER
4. Измих радиатора на автомивка, колкото успях, внимателно
В 22:00 закачих колата с think diag и започнах да форсирам 2500 е макса (дизел е) и да чакам. След 20-30 минути engine coolant или течността за охлаждане стигна 105-106 градуса. Стрелката на таблото ковеше 90 градуса. През цялото това време работеше AC на 19 градуса. След като температурата стигна 107 градуса на диагностиката, стрелката на таблото започва да се покачва (може да видите прикачените снимки). В този момент рязко спрях AC-то и температурата падна от 107 до 105 градуса, като стрелката на таблото се върна на 90.
Определено, като че ли по-бавно загряваше, но пак прави този проблем.
Дали има цепнатина някъде и вкарва въздух по системата и оттам нагнетява, нямам идея, защото антифриз не губя...
След лятото ще сменя водна помпа + ангренажен ремък и тогава ще е момента на истината, дали да разглябаме целия двигател и да снимаме главата или... не.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
velqn написа:В 22:00 закачих колата с think diag и започнах да форсирам 2500 е макса (дизел е) и да чакам. След 20-30 минути engine coolant или течността за охлаждане стигна 105-106 градуса. Стрелката на таблото ковеше 90 градуса. През цялото това време работеше AC на 19 градуса. След като температурата стигна 107 градуса на диагностиката, стрелката на таблото започва да се покачва (може да видите прикачените снимки). В този момент рязко спрях AC-то и температурата падна от 107 до 105 градуса, като стрелката на таблото се върна на 90.
Искам да направя следните 2 вметки тук:
1. Ако искаш да форсираш над 2500, трябва да изключиш първо ESP системата и ще ти позволи да форсираш до червеното на място. Това е показателно, че колата е минала дизелгейт софтуера, защото с предишен няма нужда да се изключва ESP-то.
2. Стрелката ти работи точно както трябва да работи - реално заковава на 90 докато температурата отзад се движи между 87 и 105 градуса. Това е нормален температурен диапазон в различните режими на работа и е направено с тази цел така, защото температурата не е контстанта и се мени според условия, начин на каране и прочие. За начало на прегряване се приема над 106 градуса.
- fur1ous
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Твърде сложни галимации и занимавки за прочистване на радиатор който реално струва никви пари (150 лв с отстъката NISSENS, 215лв - клиентска) и не се сменя много трудно, ако е запушен как си трябва шанса да го отпушиш с добавка е почти нулев, виж обаче шанса да протече след всичките тия добавки е огромен, тоя на парното също.
Аз на 1.8Т имах подобен проблем, всичко бях сменил, термостати, водни помпи, след смяна на водният радиатора колата се оправи. Първо сменихме един датчик защото перката въобще не се включваше, но нищо не се подобри , след него смених радиатора и колата вече над 1 година няма проблем.
Аз на 1.8Т имах подобен проблем, всичко бях сменил, термостати, водни помпи, след смяна на водният радиатора колата се оправи. Първо сменихме един датчик защото перката въобще не се включваше, но нищо не се подобри , след него смених радиатора и колата вече над 1 година няма проблем.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Аз бих проверил и радиатор парно за запушване,намалена пропускливост ще доведе и до намален дебит на водната помпа .Тази температура на маслото 122градуса е притеснителна ,в 22 часа не е като в 14 ,всичко там се пече на бавен огън .
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
railfan написа:velqn написа:В 22:00 закачих колата с think diag и започнах да форсирам 2500 е макса (дизел е) и да чакам. След 20-30 минути engine coolant или течността за охлаждане стигна 105-106 градуса. Стрелката на таблото ковеше 90 градуса. През цялото това време работеше AC на 19 градуса. След като температурата стигна 107 градуса на диагностиката, стрелката на таблото започва да се покачва (може да видите прикачените снимки). В този момент рязко спрях AC-то и температурата падна от 107 до 105 градуса, като стрелката на таблото се върна на 90.
Искам да направя следните 2 вметки тук:
1. Ако искаш да форсираш над 2500, трябва да изключиш първо ESP системата и ще ти позволи да форсираш до червеното на място. Това е показателно, че колата е минала дизелгейт софтуера, защото с предишен няма нужда да се изключва ESP-то.
2. Стрелката ти работи точно както трябва да работи - реално заковава на 90 докато температурата отзад се движи между 87 и 105 градуса. Това е нормален температурен диапазон в различните режими на работа и е направено с тази цел така, защото температурата не е контстанта и се мени според условия, начин на каране и прочие. За начало на прегряване се приема над 106 градуса.
Сега карах на юруш до златните мостове, има добра денивелация и се товари. Маслото стигна макс 131 градуса, с работещ климатик, а диагностиката на живи данни седеше между 105-108, а стрелката на таблото малко след 90, но си не продължава повече
Като спра AC, разбираемо се връща до 105 (стрелката на таблото си отива на 90). Ще сменя с водната помпа и ангренажа и водния радиатор...
Все се надявам да не е пукнатина *дори и микро* на главата. Като сменя радиатора и водната помпа с ангренажа, ако продължи, ще е сигурно от това...
- Tsankovski
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Днес в Русе на 42градуса външна температура маслото закова на 100градуса, а на водата 89гр и не мърдат. Явно това са нормалните стойности на VAG
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Tsankovski написа:Днес в Русе на 42градуса външна температура маслото закова на 100градуса, а на водата 89гр и не мърдат. Явно това са нормалните стойности на VAG
Това са перфектните стойности, евала. Обаче, ако не друго, замислям се, този двигател, с всичките му кусури... е полу-неубиваем:) Но за съжаление, в последните 3 години спрях да ползвам колата като евридейки, преминах на по-стари коли, колкото и да е странно, но ми е повече гъдел, атмосферен V8 мотор, няма турбини, няма простотии, няма и тея ядове...
Но ще бутам есента пак с пасата, вече съм убеден, че и водната помпа и ангрежа пак да сменя, оправия няма да има, тва е положението, просто в жегите по-полека и тва е.
- fur1ous
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Смени само радиатора като за начало и виж как ще е.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Колеги,
Привет, имам нужда от съдействие. Както писах, отидох на решение разглябане на всички неща по веригата.
В момента двигателя е отворен, търся за София сервиз, който може да снима главата.
Въпросът е, къде, при кой, и дали ще искат главата оборудвана, или моя майстор да свали валовете.
На първо четене се виждат някакви неща, но транва скенер да потвърди, дали и има нещо, ще се прави ли или нова...
Освен това се виждат, че на турбото Ина счупени лопатки, то ще се рециклира...
Та това се търси. Ще сменя и водния радиатор, ангренажа, водната помпа, както си му е реда.
Та, ако имате контакти за София, някой, който снима глави и прави, дайте моля референция.
Привет, имам нужда от съдействие. Както писах, отидох на решение разглябане на всички неща по веригата.
В момента двигателя е отворен, търся за София сервиз, който може да снима главата.
Въпросът е, къде, при кой, и дали ще искат главата оборудвана, или моя майстор да свали валовете.
На първо четене се виждат някакви неща, но транва скенер да потвърди, дали и има нещо, ще се прави ли или нова...
Освен това се виждат, че на турбото Ина счупени лопатки, то ще се рециклира...
Та това се търси. Ще сменя и водния радиатор, ангренажа, водната помпа, както си му е реда.
Та, ако имате контакти за София, някой, който снима глави и прави, дайте моля референция.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 54 госта