Здравейте Колеги,
Моля админите да модерират темата ако вече се повтарям, но не успях да открия подобна в раздела за Пасат.
Споделям информация за всички които ще се сблъскат някога с проблема с датчика за температурата на изгорелите газове - Грешката от VCDS-а е: "Sensor 1 for Exhaust Temp Bank 1 (G235) P0544 00 [096] - Circuit Malfunction". Двигателя е passat b7 2.0 TDI CFGC. Датчика който смених и проблема се реши е с поръчков код "03l-906-088-gp". Намира се преди турбината, навит е в изпускателният колектор. Черна букса с 2 пина, типа на датчика е термистор с NTC 6-10Mohm@20C.
Проблема беше много интересен и има потенциал да доведе до сериозни поражения по DPF-a: след 30-40км нормално каране започва да мига лампата-реотан, същата която показва дали са включени подгряващите свещи. След като загася двигателя и той изстине, следващото палене и каране до 30-40км всичко е наред, няма мигаща лампа. Датчика измерен с прибор е ОК. Закачих вагкома и наблюдавах какво показва като температура в реално време (ID02229 ако не се лъжа) и се оказа, че от време на време както показва около 300-400 градуса изведнъж пада на 20 градуса, след известно време отново започва да показва висока температура. Предполагам, че ЕКУ-то се шашка в този момент защото не успява да регенерира DPF-a поради грешното показание и започва да ми намига с лампата на реотана.
passat B7 CFGC - Sensor 1 for Exhaust Temp Bank 1 (G235)
- ivanspirit
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 20 апр 2019 0:44
- Автомобил: Passat B7 130kW 4Motion
- Двигател:
Re: passat B7 CFGC - Sensor 1 for Exhaust Temp Bank 1 (G235)
Полезно инфо, благодарим ти, че отдели време да го споделиш!
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
- Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
- Двигател:
Re: passat B7 CFGC - Sensor 1 for Exhaust Temp Bank 1 (G235)
Да допълня темата.
Аз повече от седмица търпях капризите на този датчик. Нямаше как да спра колата до вчера, вечерите не ми се занимаваше...
Работата на този датчик влияе основно регенерациите - едно от условията е изгорелите газове да не са студени.
Усеща се именно в този режим, като постоянно включване и изключване на допълнителните порции гориво. Получава се пропадане на тягата, после дърпа и т.н. Най-много си личи при постоянна скорост.
Сменя се без никакви специални инструменти - ключ 10 за гайките на алуминиевия термичен щит над DPF. Махнах го, за да мога да достъпя изпускателния колектор отзад. Някой с по-малки ръце може да си спести 3-те гайки М6. Също ключ 17 - за самия датчик. Прави се без проблем отгоре, въпреки препоръките за канал/подемник. За по-добра видимост се маха и кората над мотора, декоративната.
Всичко отнема 10-15 минути, ако знаех, щях още първите дни да го сменя.
Аз повече от седмица търпях капризите на този датчик. Нямаше как да спра колата до вчера, вечерите не ми се занимаваше...
Работата на този датчик влияе основно регенерациите - едно от условията е изгорелите газове да не са студени.
Усеща се именно в този режим, като постоянно включване и изключване на допълнителните порции гориво. Получава се пропадане на тягата, после дърпа и т.н. Най-много си личи при постоянна скорост.
Сменя се без никакви специални инструменти - ключ 10 за гайките на алуминиевия термичен щит над DPF. Махнах го, за да мога да достъпя изпускателния колектор отзад. Някой с по-малки ръце може да си спести 3-те гайки М6. Също ключ 17 - за самия датчик. Прави се без проблем отгоре, въпреки препоръките за канал/подемник. За по-добра видимост се маха и кората над мотора, декоративната.
Всичко отнема 10-15 минути, ако знаех, щях още първите дни да го сменя.
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: passat B7 CFGC - Sensor 1 for Exhaust Temp Bank 1 (G235)
При мен достъпът отгоре, поне за мен, не се получава. Отдолу също не е никак лесно, но все пак - възможно. След смяната изчистих грешката, регенерацията тръгна и трая двойно повече от нормално - явно здраво се е било задръстило.
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
- Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
- Двигател:
Re: passat B7 CFGC - Sensor 1 for Exhaust Temp Bank 1 (G235)
Това на Пасат b7 с CFGC ли?
@Pichaga: А в третия пост аз съм писал, че съм го сменял. Отгоре. Затова попитах последния писал (@Piqndurnik) за същата кола и мотор ли става дума.
@Pichaga: А в третия пост аз съм писал, че съм го сменял. Отгоре. Затова попитах последния писал (@Piqndurnik) за същата кола и мотор ли става дума.
Последна промяна от Pichaga на Сря 21 фев 2024 19:26, променено общо 1 път.
Причина: да, пише го в първият пост
Причина: да, пише го в първият пост
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: passat B7 CFGC - Sensor 1 for Exhaust Temp Bank 1 (G235)
gadnyara написа:Това на Пасат b7 с CFGC ли?
Не, B6.
Понеже при мен мястото е много кофти, с обикновен ключ е тегава работа. А куплунгът пък не минава през лула 17 та аз направих 5мм прорез на лулата и сега вече си имам специализиран инструмент
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта