Привет,
кратък обзор на SMF маховиците/съединители на този двигател.
Колата е VW jetta 2011 Bluemotion, двигател 1.6tdi CAYC 105к.с. Този двигател го има и с двата варианта маховици, едномасов и двумасов.
Оказа се,че при мен фабрично е монтиран едномасов маховик и съединител на Luk. Дойде време за смяна заради леко приплъзване при потегляне на стръмни наклони.
Феродовият диск е доста износен от едната страна. Маховикът също износен, със следи от прегряване. Смених маховик + комплект съединител, на Sachs.
Спрях се на Sachs, но алтернативи би трябвало да има и на Luk и на Valeo, и още на други по-малко известни марки.
Има разлика в маховиците за коли със и без старт-стоп система:
За коли със старт-стоп маховик Sachs 3021 600 288.
За коли без старт-стоп маховик Sachs 3021 600 290.
И в двата случая комплект съединител(притискателен диск, феродов диск и аксиален лагер) е Sachs 3000 950 734.
Всъщност единствената съществена разлика между маховиците е в широчината на венеца за стартера. При старт-стоп е 12mm, в другият случай - 10mm. Друга минимална разлика е във формата на маховиците от страна на коляновият вал - при старт-стоп е по изрязан и оттам и по-ниското тегло:
Sachs 3021 600 288 - 10kg.
Sachs 3021 600 290 - 10.55kg.
Новият Sachs 3021 600 288, който беше монтиран :
След смяната, лекотата с която се натиска педалът е невероятна, няколко пъти по-малко усилие. Много по-плавно потегляне. Без никакви вибрации и придърпване.
Също конверсията DMF -> SMF изглежда напълно безпроблемна. Нямам никакви оплаквания от вибрации, шум или нещо подобно, въпреки че е оригинално с SMF. Явно и скоростната кутия 0A4 няма проблеми с това. Точният номер е 0A4 301 107 L. Мога да опиша всичко стъпка по стъпка по смяната, но не мисля че е необходимо. Има достатъчно информация в мрежата за всичко.
Съединител 1.6tdi CAYC SMF/DMF
- alpinab
- Мнения: 576
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Съединител 1.6tdi CAYC SMF/DMF
Интересно,
Каква може да е логиката на конструкторите на един мотор да слагат хем едномасов хем двумасов. Нали идеята на двумасовия е допълнителното гасене на удари от големия въртящ момент при ниски обороти. Този мотор, също би трябвало да влиза в тази категория.....Ама не баш така.
Не ми се допуска, че го слагат според дали са имали налични единия от двата под ръка:)
Каква може да е логиката на конструкторите на един мотор да слагат хем едномасов хем двумасов. Нали идеята на двумасовия е допълнителното гасене на удари от големия въртящ момент при ниски обороти. Този мотор, също би трябвало да влиза в тази категория.....Ама не баш така.
Не ми се допуска, че го слагат според дали са имали налични единия от двата под ръка:)
Re: Съединител 1.6tdi CAYC SMF/DMF
В интерес на истината на мен не ми е попадала информация за CAYC с демпферен маховик, само съм чел че ги има , но всички минали покрай мен са с твърд маховик
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Съединител 1.6tdi CAYC SMF/DMF
Последно уточнение към автора на темата,едномасов,или двумасов съединител имаше оригинално? Щото пишеш за конвертиране от дуал към сингъл.
- PzKpfW
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съединител 1.6tdi CAYC SMF/DMF
DoH_KuXoT написа:В интерес на истината на мен не ми е попадала информация за CAYC с демпферен маховик, само съм чел че ги има , но всички минали покрай мен са с твърд маховик
Има го при мен. Разбрах го преди доста години, когато колата беше още на 93000км и се спука диафрагмата на притискателния диск. Тогава смених комплект феродов, притискателен диск и аксиален лагер. Оставих си маховика, понеже му нямаше нищо. Моят маховик е демпферен, а феродовия диск е твърд, без никакви пружини по него. Оригиналните части бяха на Sachs, тези, които монтирах също. Напоследък обаче при потегляне с малко газ тресе яко, а и аксиалния лагер издава звуци. Колата в момента е на 282000, и май няма да може да достигне до 300000 при това положение.
Решил съм да си оставя конфигурацията такава, каквато е, защото слагането на твърд маховик с тежък демпфериран феродов диск няма да е добре за синхронизаторте в скоростната кутия, които ще трябва да се справят с доста по-голямата инертност на тежкия феродов диск. При положение, че демпферния маховик изкарва 12 години и почти 300к километра според мен е безсмислено да се правят промени заради 200-300 лв разлика в цената
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Съединител 1.6tdi CAYC SMF/DMF
alpinab написа:
Не ми се допуска, че го слагат според дали са имали налични единия от двата под ръка:)
Със сигурност не е това. И на мен би ми било интересно да разбера, на какъв принцип се определя на коя кола да се сложи твърд и на коя демпфер.
Re: Съединител 1.6tdi CAYC SMF/DMF
по рамата на колегата PzKpfW излиза това,
flywheel
For vehicles without
start-stop operation
Може би това е разковничето, наличието на старт-стоп предполага едномасов маховик, отсъствието на системата - двумасов
освен това , на голфа скоростната кутия е 5 степенна, а при моя пасат 6 степенна
flywheel
For vehicles without
start-stop operation
Може би това е разковничето, наличието на старт-стоп предполага едномасов маховик, отсъствието на системата - двумасов
освен това , на голфа скоростната кутия е 5 степенна, а при моя пасат 6 степенна
- no_name_bg
- Мнения: 49
- Регистриран на: Чет 25 мар 2021 20:55
- Автомобил: VW Caddy
- Двигател: CAYD 2011
Re: Съединител 1.6tdi CAYC SMF/DMF
Аз бих казал, че разковничето по-скоро е вида автомобил и допустимата обща маса?!? CAYD мотор с 5 предавки е с твърд маховик без старт-стоп. Caddy Maxi 7 места допустима макс. маса е 2300кг. При голфа е 1870кг. Което си е още една кола полезен товар в полза на кадито. Кихоте предполагам ти си с твърд, като от твои постове съм чел, че имаш старт-стоп.
Re: Съединител 1.6tdi CAYC SMF/DMF
Здравейте,колеги.Може ли да стане безпроблемна конверсията/комплект/ от DMF към SMF ? Колата е Ауди А1 2011,CAYC мотор със старт-стоп.Гледам,че до края на 2011 са с DMF ,а след това слагат SMF..
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: iwan33 и 32 госта