За чистене на ДПФ обикновено се препоръчва подържане на над 2000 об за около 20-30 минути. Наскоро ми се наложи да спускам над
15 мин наклон в проход без да подавам газ. Оборотите бяха от 2500 до 3000 хил. Този режим оказва ли влияние за чистенето на ДПФ-а или трябва задължително да се
подава гориво в цилиндрите?
Самопочистване на ДПФ
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Самопочистване на ДПФ
За да се случва регенерацията в DPF, в него се развиват високи температури над 500 градуса. Това няма как да стане при ППХ (принудителен празен ход)
Re: Самопочистване на ДПФ
В конкретния случай температурата в ДПФ е паднала много под тази за регенериране. Ако е имало започнат процес, той е спрял. Без гориво не се случват нещата. Ако си вдигнал температура на питата около 600 градуса при ППХ за известно време има доста добро очистване заради богатите на кислород газове, но това е за кратко падне ли температура под 450 процеса се компрометира.
Re: Самопочистване на ДПФ
На равно или дълъг наклон нагоре , на трета и 2500 об 20-25 мин
Това ли е най доброто за почистване? Вие как го правите?
Това ли е най доброто за почистване? Вие как го правите?
Re: Самопочистване на ДПФ
Излишно високи са тези обороти. Караш си нормално без да се съобразяваш толкова. Ако имаш елм327 или подобна джаджа е лесно да наблюдаваш температура с VagDpf или car scanner, както и кога започашва и кога приключва регенерация. Иначе на сляпо е малко по-сложно да си обясниш нещата.
Re: Самопочистване на ДПФ
ориентировъчно да по всички показатели , които може да видиш се навързва пъзела
Re: Самопочистване на ДПФ
Да не пускам нова тема ще питам в тази.
Ако един двигател има сериозен пробег , но не вдига грешка в ДПФ и се кара главно извънградско (80/20) ще се почисти ли или трупа сажди тихомълком?
Ако един двигател има сериозен пробег , но не вдига грешка в ДПФ и се кара главно извънградско (80/20) ще се почисти ли или трупа сажди тихомълком?
- samo_pechka
- Мнения: 8425
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Самопочистване на ДПФ
Колкото една кола се кара на дълги преходи, толкова по-добре . Градското , къси разстояния , чести студени стартове най-еб@ват майката на филтри и т.н. Принципно ДПФ се скапва от калпави дюзи , ЛЛ смени на маслото и градско каране ( активен ЕГР ) .
-
- Мнения: 121
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
- Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
- Двигател: CXXB
- Местоположение: Ихтиман
Re: Самопочистване на ДПФ
Извинявам се, че ползвам темата, но контекста пак е за ДПФ. Това какво ли е:
Address 01: Engine (J623-CXXB) Labels:. 04L-907-309-V1.clb
Part No SW: 04L 906 056 CL HW: 04L 907 445 B
Component: R4 1.6l TDI H06 6336
Revision: 22004001
Coding: 0111403A443405093000
Shop #: WSC 00028 028 00074
ASAM Dataset: EV_ECM16TDI03004L906056CL 004011
ROD: EV_ECM16TDI03004L906056_004.rod
VCID: 79F16DF5F9B2385E85-802C
VINID: 9E69EAAAA465A97805146089241158E139
1 Fault Found:
23960 - Particulate Trap Bank 1
P2002 00 [11101100] - Efficiency Below Threshold
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 7
Mileage: 267204 km
Date: 2024.04.17
Time: 20:27:34
Engine RPM: 1299.50 /min
Normed load value: 38.8 %
Vehicle speed: 66 km/h
Coolant temperature: 88 °C
Intake air temperature: 17 °C
Ambient air pressure: 910 mbar
Voltage terminal 30: 14.429 V
Unlearning counter according OBD: 40
Particle filter: air pressure sensor 1 bank 1: raw value: 4.0 mbar
Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 41.2 mbar
Par.fil: diff.pr.sens.1 bank 1: offset: 0.0 mbar
Particl.filt.: differential pressur.sensor 1 bank 1: dyn.offset: -9.3 mbar
Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 7.0 °C
Particle filter: soot mass measured: -2.09 g
Particle filter: soot mass calculated: 5.31 g
Readiness: N/A
Светна на излизане от София по посока Ихтиман. Гасих, палих не искаше да загасне/ Тук я изтрих с VCDS и на празен ход не се показва пак. Утре ще видя в движение.
Address 01: Engine (J623-CXXB) Labels:. 04L-907-309-V1.clb
Part No SW: 04L 906 056 CL HW: 04L 907 445 B
Component: R4 1.6l TDI H06 6336
Revision: 22004001
Coding: 0111403A443405093000
Shop #: WSC 00028 028 00074
ASAM Dataset: EV_ECM16TDI03004L906056CL 004011
ROD: EV_ECM16TDI03004L906056_004.rod
VCID: 79F16DF5F9B2385E85-802C
VINID: 9E69EAAAA465A97805146089241158E139
1 Fault Found:
23960 - Particulate Trap Bank 1
P2002 00 [11101100] - Efficiency Below Threshold
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 7
Mileage: 267204 km
Date: 2024.04.17
Time: 20:27:34
Engine RPM: 1299.50 /min
Normed load value: 38.8 %
Vehicle speed: 66 km/h
Coolant temperature: 88 °C
Intake air temperature: 17 °C
Ambient air pressure: 910 mbar
Voltage terminal 30: 14.429 V
Unlearning counter according OBD: 40
Particle filter: air pressure sensor 1 bank 1: raw value: 4.0 mbar
Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 41.2 mbar
Par.fil: diff.pr.sens.1 bank 1: offset: 0.0 mbar
Particl.filt.: differential pressur.sensor 1 bank 1: dyn.offset: -9.3 mbar
Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 7.0 °C
Particle filter: soot mass measured: -2.09 g
Particle filter: soot mass calculated: 5.31 g
Readiness: N/A
Светна на излизане от София по посока Ихтиман. Гасих, палих не искаше да загасне/ Тук я изтрих с VCDS и на празен ход не се показва пак. Утре ще видя в движение.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Самопочистване на ДПФ
Първи резултат от гугъл https://audibg.com/forum/index.php?/top ... threshold/
Има проблем с въздуха и газовете, аз съвсем скоро мих охладител на ЕГР на бмв, беше запушен почти на 100% Заради него обаче светеше грешка за разлика между измереният от дебитомера въздух и минаващите през ЕГР газове. Колата по принцип е особена, такива проблеми им се появяват ако сложиш различен въздушен филтър и не го занулиш в ЕКУ. Та, там това не водеше до особени проблеми, записва грешка, чекът не свети, колата не забива и си върви, просто заради тази грешка не искаше да прави регенерация. Измихме му охладителя, изпрахме дпф-а и колата направи регенерация, иначе го запушва.
Та предполагам и тук е така, заради запушения охладител не прави регенерации и почва да трупа сажди и да затиска ДПФ
Има проблем с въздуха и газовете, аз съвсем скоро мих охладител на ЕГР на бмв, беше запушен почти на 100% Заради него обаче светеше грешка за разлика между измереният от дебитомера въздух и минаващите през ЕГР газове. Колата по принцип е особена, такива проблеми им се появяват ако сложиш различен въздушен филтър и не го занулиш в ЕКУ. Та, там това не водеше до особени проблеми, записва грешка, чекът не свети, колата не забива и си върви, просто заради тази грешка не искаше да прави регенерация. Измихме му охладителя, изпрахме дпф-а и колата направи регенерация, иначе го запушва.
Та предполагам и тук е така, заради запушения охладител не прави регенерации и почва да трупа сажди и да затиска ДПФ
- samo_pechka
- Мнения: 8425
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Самопочистване на ДПФ
К.Одаджийски написа:Колата по принцип е особена, такива проблеми им се появяват ако сложиш различен въздушен филтър и не го занулиш в ЕКУ
научих нещо ново за мен . А като се сложи ОЕМ? Пак така ли трябва се процедира?
Инак-да. При проблем с ЕГР , от каквото и естество да е, почва проблем и с регенерацията ( не се изпълнява )
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Самопочистване на ДПФ
Специално при бмв, не е от значение марката, а на самия въздушен филтър преди филтриращата хартия има едно рунтаво като кече/киче, не знам как е правилно. Диагностиката го превежда като руно. Трябвало да се поставят филтри с тънко бяло руно и да им се занули с диагностиката филтърът.
Особени стават дизеловите коли в последните години. Дачия примерно спират да регенерират ако светне инспекцията за смяна на масло на мотора и освен, тези които имат зануляване с бутон от ръчката за чистачките, трябва да се влезе с диагностика в таблото и там също да се ресетне сервизния интервал
Особени стават дизеловите коли в последните години. Дачия примерно спират да регенерират ако светне инспекцията за смяна на масло на мотора и освен, тези които имат зануляване с бутон от ръчката за чистачките, трябва да се влезе с диагностика в таблото и там също да се ресетне сервизния интервал
-
- Мнения: 121
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
- Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
- Двигател: CXXB
- Местоположение: Ихтиман
Re: Самопочистване на ДПФ
Грешката се промени след сервизна регенерация. Вече се появява без да светла лампата.
23960 - Particulate Trap Bank 1
P2002 00 [01100100] - Efficiency Below Threshold
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Mileage: 267895 km
Date: 2024.05.01
Time: 16:37:04
Engine RPM: 2047.00 /min
Normed load value: 19.6 %
Vehicle speed: 105 km/h
Coolant temperature: 90 °C
Intake air temperature: 25 °C
Ambient air pressure: 930 mbar
Voltage terminal 30: 13.312 V
Unlearning counter according OBD: 40
Particle filter: air pressure sensor 1 bank 1: raw value: 12.3 mbar
Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 47.8 mbar
Par.fil: diff.pr.sens.1 bank 1: offset: 0.0 mbar
Particl.filt.: differential pressur.sensor 1 bank 1: dyn.offset: -7.5 mbar
Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 16.0 °C
Particle filter: soot mass measured: -3.85 g
Particle filter: soot mass calculated: 4.56 g
Readiness: 0 0 0 0
Ако я изтрия след първото каране пак се появява. Колата за мен си ускорява нормално. Струва ми се, че малко по-висок разход дава на боркомпютъра.
23960 - Particulate Trap Bank 1
P2002 00 [01100100] - Efficiency Below Threshold
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Mileage: 267895 km
Date: 2024.05.01
Time: 16:37:04
Engine RPM: 2047.00 /min
Normed load value: 19.6 %
Vehicle speed: 105 km/h
Coolant temperature: 90 °C
Intake air temperature: 25 °C
Ambient air pressure: 930 mbar
Voltage terminal 30: 13.312 V
Unlearning counter according OBD: 40
Particle filter: air pressure sensor 1 bank 1: raw value: 12.3 mbar
Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 47.8 mbar
Par.fil: diff.pr.sens.1 bank 1: offset: 0.0 mbar
Particl.filt.: differential pressur.sensor 1 bank 1: dyn.offset: -7.5 mbar
Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 16.0 °C
Particle filter: soot mass measured: -3.85 g
Particle filter: soot mass calculated: 4.56 g
Readiness: 0 0 0 0
Ако я изтрия след първото каране пак се появява. Колата за мен си ускорява нормално. Струва ми се, че малко по-висок разход дава на боркомпютъра.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Angel_, kukata_pasat и 61 госта