Здравейте,
Някой може ли да ми помогне с идея, къде се намира модула за плавно гаснене на лампата на плафона? Колата е Голф3.
Преди си работеше нормално докато не сглупих да сложа онези LED крушки. След като върнах старата нормална крушка, плавното гаснене изчезна. Закъснението си го има.
Благодаря!
Плафона вече не гасне плавно
- williams_vn
- Мнения: 724
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Плафона вече не гасне плавно
в самия плафон е всичко
- veekoo
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 12:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Плафона вече не гасне плавно
Мисля че се намира в самият плафон.Но ще има нещо изгоряло понеже диодите пускат тока в едната посока без съпротивление ,а обикновенната лампа има постоянно някакво съпротивление.
- evgbg
- Мнения: 158
- Регистриран на: Вто 01 авг 2006 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Бургас
- Контакти:
Re: Плафона вече не гасне плавно
Ами отворих го. В него има една извесна схема 555 (таймера за закъснението) един транзистор N-канален с вграден ценер 2 кондензатора (единия филтрира, другия определя времето на светене) но схема на димер няма!
Обаче имах тази екстра преди да направя това с LED-а
Мерил съм и всички диоди, кондензатори и резистори. Смених и интегралната схема и транзистора за проба но пак нищо
Обаче имах тази екстра преди да направя това с LED-а
Мерил съм и всички диоди, кондензатори и резистори. Смених и интегралната схема и транзистора за проба но пак нищо
- evgbg
- Мнения: 158
- Регистриран на: Вто 01 авг 2006 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Бургас
- Контакти:
Re: Плафона вече не гасне плавно
Така... мисля че изчетох доста за това. Никъде не видях нещо което да ми помогне. Ако това устройство (димер) не е в плафона... къде е? И явно е много капризно щом толкова лесно спря да работи...
Много от Вас колеги може да сте имали тази екстра но в последствие като мен да не ви работи вече.
Нека кой каквото знае да сподели и да решим проблема без да се купуват допълнителни устройства и да правим "кърпежи"
Много от Вас колеги може да сте имали тази екстра но в последствие като мен да не ви работи вече.
Нека кой каквото знае да сподели и да решим проблема без да се купуват допълнителни устройства и да правим "кърпежи"
- valkilmera
- Мнения: 800
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
- Автомобил: Golf3 4 Audi A3
- Двигател: ABS AZD 8P
- Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g
Re: Плафона вече не гасне плавно
Ясно е ,че ще има разлика с диодите ще изгасва веднага!
Но не те разбирам какво имаш в предвид "гасне плавно",би трябвало със старата крушка да е както ти го описваш....
При мен с диодите след като затворя вратата около 10 секунди свети с максимална мощност и после угасва веднага,няма плавно намаляване....това си го обяснявам с диодите защото черпаемостта е минимална и дори и диммера да намалява тока плавно е достатъчно диода да свети със цялата си мощност
Но не те разбирам какво имаш в предвид "гасне плавно",би трябвало със старата крушка да е както ти го описваш....
При мен с диодите след като затворя вратата около 10 секунди свети с максимална мощност и после угасва веднага,няма плавно намаляване....това си го обяснявам с диодите защото черпаемостта е минимална и дори и диммера да намалява тока плавно е достатъчно диода да свети със цялата си мощност
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Плафона вече не гасне плавно
valkilmera написа:Ясно е ,че ще има разлика с диодите ще изгасва веднага!
Но не те разбирам какво имаш в предвид "гасне плавно",би трябвало със старата крушка да е както ти го описваш....
При мен с диодите след като затворя вратата около 10 секунди свети с максимална мощност и после угасва веднага,няма плавно намаляване....това си го обяснявам с диодите защото черпаемостта е минимална и дори и диммера да намалява тока плавно е достатъчно диода да свети със цялата си мощност
Зависи от управлението, може да се направи да гасне плавно независимо от товара.
За конкретния плафон нямам представа.
- evgbg
- Мнения: 158
- Регистриран на: Вто 01 авг 2006 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Бургас
- Контакти:
Re: Плафона вече не гасне плавно
Е, това че не изгасва плавно със светодиодите е ясно те нямат такава консумация и голямо съпротивление а и се командват на ток а не на напрежение! Но сега и с нормалната оригинална крушка с нажижаема жичка не изгасва плавно! Някой да провери ако има възможност... къде е скрит димера. Или тази IC 555 освен за таймер я ползва и като димер и просто запушването и отпушването на транзистора става плавно, което прави този ефект?
- mityomk
- Мнения: 110
- Регистриран на: Сря 23 яну 2008 9:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
Re: Плафона вече не гасне плавно
и аз така мисля, транзистора стои отпушен заради 555 а тя от кондензатор, а може да се запушва плавно като разрежда някой друг кондензатор след изтичане на времето на 555, оригиналната лампа ли върна 10w да не е от друга мощност на лампата
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Плафона вече не гасне плавно
Долна душица е това плафонче,и наистина 555 прави димера.
http://www.reuk.co.uk/LED-Dimmer-Circuit.htm
Два варианта,"по напрежение" и "по ток" са в линка.Не проумявам какво е унищожила LED лампата,та да се погуби ефекта Схемата не следи товара си
http://www.reuk.co.uk/LED-Dimmer-Circuit.htm
Два варианта,"по напрежение" и "по ток" са в линка.Не проумявам какво е унищожила LED лампата,та да се погуби ефекта Схемата не следи товара си
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Плафона вече не гасне плавно
Интензитета на светене на LED се оправлява чрез широчинно-импулсна модулация. Не става нито по ток, нито по напрежение.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Плафона вече не гасне плавно
Това е ясно,затова им трепкат стоповете на есовиците-като си извъртиш бързо кратуната.Ако ледовете са опекли n моса изобщо няма да му пали и лампата.Освен да сменя колегата и транзистора и чипа Или да я преработи варианта за LED.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Плафона вече не гасне плавно
Сигурни ли сте,че таймера 555 в плафона е свързан като "шим-регулатаор"!?,защото според мен си е схема "чакащ моновибратор"-схемите са различни,и плафона в оригинал си гасне след времезадръжката-отведнъж,е може самото "изстиване" на нажежаемата лампа да симулира ефекта "плавно"...
- evgbg
- Мнения: 158
- Регистриран на: Вто 01 авг 2006 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Бургас
- Контакти:
Re: Плафона вече не гасне плавно
emo-gar написа:Сигурни ли сте,че таймера 555 в плафона е свързан като "шим-регулатаор"!?,защото според мен си е схема "чакащ моновибратор"-схемите са различни,и плафона в оригинал си гасне след времезадръжката-отведнъж,е може самото "изстиване" на нажежаемата лампа да симулира ефекта "плавно"...
Прекалено плавно е! Май схемата няма да е в плафона А за крушките току що пробвах с 5,6,10W няма промяна... Хах получи се друг ефект... по скоро дефект една от 5 те схеми които тествах тръгна като димер обаче пали лампата плавно
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Плафона вече не гасне плавно
emo-gar написа:...е може самото "изстиване" на нажежаемата лампа да симулира ефекта "плавно"...
Няма начин 10 ватова крушка да "изстива" бавно. Ако е 1000 вата, ОК, 2-3 сек., не повече.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта