Здравейте колеги!
От 2 седмици имам Голф МК3 1.6 АЕК и забелязвам следния проблем сутрин при студен старт. Колата пали от раз, но работи на 3 цилиндъра и щом подадеш газ започват да и играят оборотите и се опитва да загасне. Това действие се развива първите 3-4 минути след това се оправя и няма никакви ядове. Реших, че с цялостното обслужване ще сменя и свещи с цел решаване на проблема, но уви не се реши. Преди няколко дни сложих газов инжекцион, но за споменатия по-горе проблем не го обвинявам него, защото проблема го имаше и пред това. Някакви идеи за причинители на проблема?
Благодаря Ви предварително!
Golf 3 1.6 AEK - Не работи равномерно докато е студена
- vasko_bulgaria
- Мнения: 223
- Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
- Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
- Двигател:
- Местоположение: София
- Ickoov
- Мнения: 216
- Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
- Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
- Двигател: EJ20 2001
- Местоположение: Шумен
Re: Не работи равномерно докато е студена - Голф МК3 1.6 АЕК
vasko_bulgaria написа:Здравейте колеги!
От 2 седмици имам Голф МК3 1.6 АЕК и забелязвам следния проблем сутрин при студен старт. Колата пали от раз, но работи на 3 цилиндъра и щом подадеш газ започват да и играят оборотите и се опитва да загасне. Това действие се развива първите 3-4 минути след това се оправя и няма никакви ядове. Реших, че с цялостното обслужване ще сменя и свещи с цел решаване на проблема, но уви не се реши. Преди няколко дни сложих газов инжекцион, но за споменатия по-горе проблем не го обвинявам него, защото проблема го имаше и пред това. Някакви идеи за причинители на проблема?
Благодаря Ви предварително!
Здравей! Свещите добре си ги сменил. Не са скъпи. Предлагам ти втората стъпка, преди да почнеш да сменяш кабели, капачка и палец, вземи почисти стъпковя мотор(има тема някъде). Той играе главна роля за определяне на оборотите при празен ход, най-вече при студен двигател. И чакаме коментар след това.
- vasko_bulgaria
- Мнения: 223
- Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
- Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Не работи равномерно докато е студена - Голф МК3 1.6 АЕК
А относно това, че работи на 3 цилиндъра дори и за кратко?
- Ickoov
- Мнения: 216
- Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
- Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
- Двигател: EJ20 2001
- Местоположение: Шумен
Re: Не работи равномерно докато е студена - Голф МК3 1.6 АЕК
vasko_bulgaria написа:А относно това, че работи на 3 цилиндъра дори и за кратко?
Писах ти - преди да смениш кабели, капачка и палец, почисти стъпковия мотор. Между временно провери капачката и палеца за нагар. Ако има - чистиш. Кабелите ги огледай за напуквания по изолацията и за окисляване на клемичките. Окисляването чистиш внимателно с подходящ инструмент. Ако има напуквания сменяш. Продават се и по отделно и не знам защо аз като сменях моите преди време за същия мотор, излезе че за комби са по-евтини. Палеца и капачката не са скъпи, но пробвай с почистване първо. Провери си и бубината за пукнатини, понякога не се виждат ако не се загледаш внимателно. Ако е напукана-сменяш, зщото вероятността при първата по-сериозна локва да викаш някой да те дърпа и дасе чудиш защо не пали след това е голяма(личен опит).
- GRUEL
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
- Автомобил: 1995 Golf III GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: София
Re: Не работи равномерно докато е студена - Голф МК3 1.6 АЕК
Същия двигател, абсолютно същите симптоми вече 5 години (проявява ги само на студен старт и когато е студено времето, но не винаги, понякога всичко си е нормално). Сменени свещи, палец, капачка, темпераурен датчик. Кабелите и бобината са ок, стъпковия и дебитомера чистени, газова няма - еми пак си е така, няма оправия. Отдавна се отказах да търся причина и просто като запаля и усетя че се "прозява" изчаквам 2 минути и тогава тръгвам...
- didinka
- Мнения: 238
- Регистриран на: Вто 08 май 2012 17:56
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFT 1996
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Не работи равномерно докато е студена - Голф МК3 1.6 АЕК
Същия проблем колега, само че съм с AFT. Един приятел ми направи адаптация на дросела и от тогава проблема го няма,но все пак като се постопли ще почистя и самия дросел.Опитай ако искаш пък стискам палци да се оправи
- Ickoov
- Мнения: 216
- Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
- Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
- Двигател: EJ20 2001
- Местоположение: Шумен
Re: Не работи равномерно докато е студена - Голф МК3 1.6 АЕК
АЕК - Европа
AFT - Южна Америка
АЕК = AFT
Ако съм останал неразбран: двигателите са 1:1
AFT - Южна Америка
АЕК = AFT
Ако съм останал неразбран: двигателите са 1:1
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Не работи равномерно докато е студена - Голф МК3 1.6 АЕК
Да казвам ли че и при мен го има същия проблем 1.6 АЕК Само на студено го прави и прекъсва и пуши на около 3000 об.Но щом го включа на газ всичко се оправя.Спира да прекъсва,спира да пуши и т.н.Така си и карам и не ми пука от какво е.Това го прави само сутрин на студено.После на топло нищо му няма.
- jorostamenov
- Мнения: 398
- Регистриран на: Вто 27 апр 2010 22:15
- Автомобил: golf 3
- Двигател: abs 92 1.8mi 90k.c
- Местоположение: софия
Re: Не работи равномерно докато е студена - Голф МК3 1.6 АЕК
колеги аз не разбирам много от тези неща но ланда сондата нямали нещо опщо с този проблем
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Не работи равномерно докато е студена - Голф МК3 1.6 АЕК
По принцип тя не работи на студен мотор,а след като двигателя достигне определена температура
- didinka
- Мнения: 238
- Регистриран на: Вто 08 май 2012 17:56
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFT 1996
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Не работи равномерно докато е студена - Голф МК3 1.6 АЕК
Най- интересното при мен беше,че достигне ли 70 градуса всичко се оправя. А до AEK и AFT- имат разлики,но минимални,ако бяха едни и същи нямаше да излизат с 2 различни кода от завода и ако все още съм останала неразбрана ето малко инфо за разликата viewtopic.php?f=6&t=140336
- yordannnnnn
- Мнения: 616
- Регистриран на: Пет 25 май 2012 21:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 93
- Местоположение: СтараЗагора
Re: Не работи равномерно докато е студена - Голф МК3 1.6 АЕК
от известно време ми го прави тоя номер и на 1,8 АБС като я запаля студена и все едно на 3 цилиндъра и не може да се форсира,иначе пали от раз и се оправя след малко работа на място,а на газ няма проблеми,само дето иска повече въртене като е студена,не знам защо,пак отскоро взе да го прави
- Ickoov
- Мнения: 216
- Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
- Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
- Двигател: EJ20 2001
- Местоположение: Шумен
Re: Не работи равномерно докато е студена - Голф МК3 1.6 АЕК
didinka написа:Най- интересното при мен беше,че достигне ли 70 градуса всичко се оправя. А до AEK и AFT- имат разлики,но минимални,ако бяха едни и същи нямаше да излизат с 2 различни кода от завода и ако все още съм останала неразбрана ето малко инфо за разликата viewtopic.php?f=6&t=140336
Да не ти се налага да сменяш двигател . Като казвам, че са еднакви имам предвид, че като го съблечеш този или онзи двигател няма да видиш никакви разлики дори да си на 'открийте разликите'. като е гол мотора се различават само и единствено по кода. И то ако обърнеш внимание. . Така преди години си купих един AFT с колектор на AEK. Естествено разбрах,че не е АЕК, но няма значение.
- didinka
- Мнения: 238
- Регистриран на: Вто 08 май 2012 17:56
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFT 1996
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Не работи равномерно докато е студена - Голф МК3 1.6 АЕК
Ickoov написа:didinka написа:Най- интересното при мен беше,че достигне ли 70 градуса всичко се оправя. А до AEK и AFT- имат разлики,но минимални,ако бяха едни и същи нямаше да излизат с 2 различни кода от завода и ако все още съм останала неразбрана ето малко инфо за разликата viewtopic.php?f=6&t=140336
Да не ти се налага да сменяш двигател . Като казвам, че са еднакви имам предвид, че като го съблечеш този или онзи двигател няма да видиш никакви разлики дори да си на 'открийте разликите'. като е гол мотора се различават само и единствено по кода. И то ако обърнеш внимание. . Така преди години си купих един AFT с колектор на AEK. Естествено разбрах,че не е АЕК, но няма значение.
Аз не говоря за разликата на външен вид, а имам предвид всички разлики в 2та двигателя по принцип така че не можеш да обявиш AEK=AFT просто се уточнявай за да не стават такива разминавания
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта