Допълнителен ключ за вентилатора на радиатора ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Markoni
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 27 юли 2005 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Допълнителен ключ за вентилатора на радиатора ?

Мнениеот Markoni » Вто 13 сеп 2005 11:33


Колеги,мога ли да сложа прекъсвач за принудително пускане на вентилатор на радиатора?Колата е Golf 2 с PN-мотор.




Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Вто 13 сеп 2005 11:40


а това живо ме интересува и мен, сигурен съм че може защото съм го виждал на няколко места, но ако може кажете как става


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 13 сеп 2005 12:08


разбира се,че може. :wink:
връзва се успоредно на клемите на датчика,който включва перката.
hint:купуваш си ключ с лампа на 12V за да знаеш кога е включена перката.
защо все пак искаш да слагаш допълнителен ключ?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 13 сеп 2005 12:11


Баща ми имаше такъв на Варбурга :) .Ако си бачка ключа на радиатора няма смисъл според мен,
иначе направата е повече от елементарна.
Ама кажи все пак защо ти е ;)


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Вто 13 сеп 2005 12:12


абе аз имам такъв и е сложен долу при бушоните вляво
не знам как в вързван, но си го има от както си е каран
но винаги работи на по-голямата степен


готино е, ако се съмняваш в датчика, винаги ще можеш да го включваш на ръка и да го спираш


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Вто 13 сеп 2005 12:12


Голфъра ви го е казал, само че ключето трябва да е ЗДРАВО, в смисъл перката на радиатора е може би най-големия консуматор след стартера /и подг. свещи при дизела/. До колкото знам е към 300 вата, та ключето трябва да е поне 25А /ако бъркам нещо молим за извинение/
А не е ли по-добре един датчик за включване на перката който задейства на по-ниска температура.???

П.С. Аз съм си сложил един светодиод вързан към перката и като се включи и ми светва на таблото.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5449
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Вто 13 сеп 2005 12:17


L&R написа:Баща ми имаше такъв на Варбурга :) .Ако си бачка ключа на радиатора няма смисъл според мен,
иначе направата е повече от елементарна.
Ама кажи все пак защо ти е ;)


Предполагама Вртбурга е бил 4 тактов иначе двутактовия е с непрекъснато охлаждане..


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Мнениеот nii » Вто 13 сеп 2005 12:18


ми лесно - или:
от кабелите на датчика на радиатора дърпаш 2 паралелни жици до таблото и слагаш мощно ЦК ключе (ама да даяни на повечко ампери)

или:
от акумулатора си теглиш +12В и през същото ключе ги пращаш на перката (тя май си има -12В нон-стоп)
и преди да правиш каквото и да е си откачи акумулатора


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 13 сеп 2005 12:18


да niksi прав си.точно за това подчертах,че ключа трябва да е на 12V а те са минимум 20А.
навремето бях сложил на едно возило защото датчика струваше една торба пари.гадното е ,че постоянно трябва да следиш тепмературата на охладителната течност и да се доверяваш на показанията на таблото :(
датчика за перката на голфа е не повече от 20 лв. :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 13 сеп 2005 12:20


R@do написа:
L&R написа:Баща ми имаше такъв на Варбурга :) .Ако си бачка ключа на радиатора няма смисъл според мен,
иначе направата е повече от елементарна.
Ама кажи все пак защо ти е ;)


Предполагама Вртбурга е бил 4 тактов иначе двутактовия е с непрекъснато охлаждане..

Е нашия беше от по новите с електромотор и перка ;)


@niksi идеята за светодиода е супер ще си монтирам и аз ,че на първа скорост въобще не се чува фентилатова ;)


Потребителски аватар
Jovany
Мнения: 479
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jovany » Вто 13 сеп 2005 12:49


Всичко това което е по тази тема може ли да се приложи на Пасат :?: Знам че не е тук мястото да питам за Пасат но изкам само бърз отговор за да не отварям нова тема.
Благодаря


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 13 сеп 2005 12:55


може да го направиш и на самолет стига да има:
1.радиатор на охладителната система
2.електрически вентилатор/перка/
:D


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 13 сеп 2005 13:13


Според мен най-добрият вариянт е с реле.Тока през вентилатора е от порядъка на 10-12А.Купува се 12в реле с ток на комутация 40А за около1,5лв(от Конрад).Дърпаш паралелни проводници на датчика за температура и там свързваш контактите на релето.Бобината на релето пък,ще се управлява от финно ключе монтирано в купето(на таблото).


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2643
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 13 сеп 2005 22:46


°niksi° написа:П.С. Аз съм си сложил един светодиод вързан към перката и като се включи и ми светва на таблото.


ако се ползва лампа и кат караш бързо ти мъждука леко когато не е пусната перката.Много е яко.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Може и директно + от акум. да му откараш

Мнениеот wili98 » Сря 14 сеп 2005 8:49


Ама кофтито е, че в тази ситуация забравиш ли го става мого кофти..

С този номер да пуснеш 2 жици от датчика, които ключето просто да свързва е най-читаво, и ми се струва най-прилично само дето не знам кой командва т.нар. afterburn ситуация, при която вентилатора работи около 1-2 мин след като угасиш колата...

Но ако питаш мен няма причина освен финансова да правиш такива магарии:

Един колега спомена, че му гърмели яко датчиците, което не е нормално, просто проблема сигурно е в прецакана перка, която лапа ток като ненормална.

Иначе ако искате евтино и читаво решение: Датчик от лада - хем включва на по-ниска темп. хем по-евтин около 5-10 лв.

Ма имайте едно в предвид, че t обикновенно при термостат напълно отворен e с 2-3 градуса по-ниска от t на включ на датчика :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта