Допълнителен ключ за вентилатора на радиатора ?
Допълнителен ключ за вентилатора на радиатора ?
Колеги,мога ли да сложа прекъсвач за принудително пускане на вентилатор на радиатора?Колата е Golf 2 с PN-мотор.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Голфъра ви го е казал, само че ключето трябва да е ЗДРАВО, в смисъл перката на радиатора е може би най-големия консуматор след стартера /и подг. свещи при дизела/. До колкото знам е към 300 вата, та ключето трябва да е поне 25А /ако бъркам нещо молим за извинение/
А не е ли по-добре един датчик за включване на перката който задейства на по-ниска температура.???
П.С. Аз съм си сложил един светодиод вързан към перката и като се включи и ми светва на таблото.
А не е ли по-добре един датчик за включване на перката който задейства на по-ниска температура.???
П.С. Аз съм си сложил един светодиод вързан към перката и като се включи и ми светва на таблото.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
ми лесно - или:
от кабелите на датчика на радиатора дърпаш 2 паралелни жици до таблото и слагаш мощно ЦК ключе (ама да даяни на повечко ампери)
или:
от акумулатора си теглиш +12В и през същото ключе ги пращаш на перката (тя май си има -12В нон-стоп)
и преди да правиш каквото и да е си откачи акумулатора
от кабелите на датчика на радиатора дърпаш 2 паралелни жици до таблото и слагаш мощно ЦК ключе (ама да даяни на повечко ампери)
или:
от акумулатора си теглиш +12В и през същото ключе ги пращаш на перката (тя май си има -12В нон-стоп)
и преди да правиш каквото и да е си откачи акумулатора
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
да niksi прав си.точно за това подчертах,че ключа трябва да е на 12V а те са минимум 20А.
навремето бях сложил на едно возило защото датчика струваше една торба пари.гадното е ,че постоянно трябва да следиш тепмературата на охладителната течност и да се доверяваш на показанията на таблото
датчика за перката на голфа е не повече от 20 лв.
навремето бях сложил на едно возило защото датчика струваше една торба пари.гадното е ,че постоянно трябва да следиш тепмературата на охладителната течност и да се доверяваш на показанията на таблото
датчика за перката на голфа е не повече от 20 лв.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
R@do написа:L&R написа:Баща ми имаше такъв на Варбурга .Ако си бачка ключа на радиатора няма смисъл според мен,
иначе направата е повече от елементарна.
Ама кажи все пак защо ти е
Предполагама Вртбурга е бил 4 тактов иначе двутактовия е с непрекъснато охлаждане..
Е нашия беше от по новите с електромотор и перка
@niksi идеята за светодиода е супер ще си монтирам и аз ,че на първа скорост въобще не се чува фентилатова
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Според мен най-добрият вариянт е с реле.Тока през вентилатора е от порядъка на 10-12А.Купува се 12в реле с ток на комутация 40А за около1,5лв(от Конрад).Дърпаш паралелни проводници на датчика за температура и там свързваш контактите на релето.Бобината на релето пък,ще се управлява от финно ключе монтирано в купето(на таблото).
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Може и директно + от акум. да му откараш
Ама кофтито е, че в тази ситуация забравиш ли го става мого кофти..
С този номер да пуснеш 2 жици от датчика, които ключето просто да свързва е най-читаво, и ми се струва най-прилично само дето не знам кой командва т.нар. afterburn ситуация, при която вентилатора работи около 1-2 мин след като угасиш колата...
Но ако питаш мен няма причина освен финансова да правиш такива магарии:
Един колега спомена, че му гърмели яко датчиците, което не е нормално, просто проблема сигурно е в прецакана перка, която лапа ток като ненормална.
Иначе ако искате евтино и читаво решение: Датчик от лада - хем включва на по-ниска темп. хем по-евтин около 5-10 лв.
Ма имайте едно в предвид, че t обикновенно при термостат напълно отворен e с 2-3 градуса по-ниска от t на включ на датчика
С този номер да пуснеш 2 жици от датчика, които ключето просто да свързва е най-читаво, и ми се струва най-прилично само дето не знам кой командва т.нар. afterburn ситуация, при която вентилатора работи около 1-2 мин след като угасиш колата...
Но ако питаш мен няма причина освен финансова да правиш такива магарии:
Един колега спомена, че му гърмели яко датчиците, което не е нормално, просто проблема сигурно е в прецакана перка, която лапа ток като ненормална.
Иначе ако искате евтино и читаво решение: Датчик от лада - хем включва на по-ниска темп. хем по-евтин около 5-10 лв.
Ма имайте едно в предвид, че t обикновенно при термостат напълно отворен e с 2-3 градуса по-ниска от t на включ на датчика
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта