Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
Двигателят е 1.4 TSi, 160 кс., 2010 година, малко под 60 000 км.
Започнах да усещам неравномерна работа на двигателя на празни обороти и студен, и топъл. Също така забелязах леко завишен разход и леки вибрации на високите предавки при подаване на повече газ между 2000 и 3000 оборота. Реших, че вероятността да е дефектна свещ е малка, тъй като свещите ги смених скоро, но може да са кабели, бобина или нещо подобно.. След двудневна диагностика от Порше Юг (откъдето е закупена колата и единственият сервиз, където е обслужвана) ми казват, че ангренажната верига е разтегната! и вероятно има счупено! бутало на първи цилиндър т.к. компресията му е 6, а на другите над 11. Съответно веригата трябва да се подмени, както и 4-те! бутала, което ще струва около 5000 лв. Каза ми, че имало и други такива случаи, а и сам се уверих след като потърсих в нета и видях, че случаите съвсем не са малко даже на едно място VW признават, че ангренажната верига е слабо място и я подменят в следващите версии на двигателя с ремък. Нищо чудно повредата в буталото да е възникнала в следствие на разтегнатата верига.
Казах, че е пълен абсурд да плащам такива луди пари за повреди, които не са причинени от мен (колата е сравнително нова, с много малък пробег, редовно и единствено сервизирана в оторизираният от VW сервиз Порше София Юг), а са конструктивен дефект, т.е. повредата е изцяло по вина на производителя и следва той да поеме ако не всички то поне част от разходите по ремонта. Отговорът беше, че вероятно заради годините в системата на VW няма опция за коланция и ако искам мога да пиша жалба.. Освен това не дават никаква гаранция, че това няма да се случи отоново след година - две. От вчера чакам отговор от някой от шефовете на сервиза.
Някой от вас сблъсквал ли се е или чувал ли е за подобни проблеми и евентуално знае ли какво може да се направи по въпроса?
Започнах да усещам неравномерна работа на двигателя на празни обороти и студен, и топъл. Също така забелязах леко завишен разход и леки вибрации на високите предавки при подаване на повече газ между 2000 и 3000 оборота. Реших, че вероятността да е дефектна свещ е малка, тъй като свещите ги смених скоро, но може да са кабели, бобина или нещо подобно.. След двудневна диагностика от Порше Юг (откъдето е закупена колата и единственият сервиз, където е обслужвана) ми казват, че ангренажната верига е разтегната! и вероятно има счупено! бутало на първи цилиндър т.к. компресията му е 6, а на другите над 11. Съответно веригата трябва да се подмени, както и 4-те! бутала, което ще струва около 5000 лв. Каза ми, че имало и други такива случаи, а и сам се уверих след като потърсих в нета и видях, че случаите съвсем не са малко даже на едно място VW признават, че ангренажната верига е слабо място и я подменят в следващите версии на двигателя с ремък. Нищо чудно повредата в буталото да е възникнала в следствие на разтегнатата верига.
Казах, че е пълен абсурд да плащам такива луди пари за повреди, които не са причинени от мен (колата е сравнително нова, с много малък пробег, редовно и единствено сервизирана в оторизираният от VW сервиз Порше София Юг), а са конструктивен дефект, т.е. повредата е изцяло по вина на производителя и следва той да поеме ако не всички то поне част от разходите по ремонта. Отговорът беше, че вероятно заради годините в системата на VW няма опция за коланция и ако искам мога да пиша жалба.. Освен това не дават никаква гаранция, че това няма да се случи отоново след година - две. От вчера чакам отговор от някой от шефовете на сервиза.
Някой от вас сблъсквал ли се е или чувал ли е за подобни проблеми и евентуално знае ли какво може да се направи по въпроса?
- tdi fen
- Мнения: 4255
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
пиши жалба до vw Германия,доколкото съм чел там поемат поливната от ремонта но не знам има ли значение на колко години е
прочети тук http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... D1%82-tsi/
прочети тук http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... D1%82-tsi/
-
- VW експерт
- Мнения: 12797
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
А защо да се сменят и 4-те бутала?
Ако се стигне до отваряне на мотора,а то май няма да се размине,със счупеното бутало си търсиш такова със същия номер.
Ако се стигне до отваряне на мотора,а то май няма да се размине,със счупеното бутало си търсиш такова със същия номер.
Re: Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
Благодаря за съветите!
Tdi fen, жалба ще напиша. Благодаря за линк-а!
Zdravko Zankov, буталата били комплект.. така ми казаха. Вероятно за да лапнат повече пари.
Сега разглобяват двигателя. Можело да се окаже дефектирал клапан.. само по компресията не могли да разберат и нямали камера, с която да погледнат в цилиндъра.
Tdi fen, жалба ще напиша. Благодаря за линк-а!
Zdravko Zankov, буталата били комплект.. така ми казаха. Вероятно за да лапнат повече пари.
Сега разглобяват двигателя. Можело да се окаже дефектирал клапан.. само по компресията не могли да разберат и нямали камера, с която да погледнат в цилиндъра.
Re: Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
Тази камера мисля че се наричаше осцилоскоп и може да намериш за 30 лева ... Така че ако имаш някой които малко да разбира да погледне кадъра вместо да даваш пари за разглабяне и тн. си поиграй сам
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
Ако е счупено бутало на 99% съм сигурен, че компресията ще е една кръгла нула, по-скоро е клапан или клапанно легло. Кой разглобява двигателя? Ако във VW нямат ендоскоп, е*ем ти и премиум сервиза.
-
- VW експерт
- Мнения: 12797
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
Не бъди сигурен.
С две пукнати бутала палеше,вървеше и не пушеше.
С две пукнати бутала палеше,вървеше и не пушеше.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
Genko3D написа:Сега разглобяват двигателя. Можело да се окаже дефектирал клапан.. само по компресията не могли да разберат и нямали камера, с която да погледнат в цилиндъра.
елементарно е да се установи откъде е загубата на компресия - дали от блока или е от главата.Даже може да се уточни и от кои клапани е - изпускателни или всмукателни, ако проблема е в тях.
п.п.
разкарвай го това нещо и си търси читава марка и модел кола.
- GavrailPoterov
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пон 28 авг 2017 9:48
- Автомобил: Golf MK6 DSG
- Двигател: TSI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
Моят е същият с разликата, че през 2012 г. на около 50 000 км. е сменян целият двигател гаранционно. Сега е на 108 000 км. и всичко си работи нормално. Как мога да разбера, дали двигателят е с верига или е от новите, които вече са с ремък? Благодаря
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
Zdravko Zankov написа:Не бъди сигурен.
С две пукнати бутала палеше,вървеше и не пушеше.
Да със спукано може, ама колегата е писал счупено, не спукано. Има ралика.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
Ами трябва просто да погледнеш. От кога я имаш? Обслужване не си ли правил?GavrailPoterov написа:Моят е същият с разликата, че през 2012 г. на около 50 000 км. е сменян целият двигател гаранционно. Сега е на 108 000 км. и всичко си работи нормално. Как мога да разбера, дали двигателят е с верига или е от новите, които вече са с ремък? Благодаря
- GavrailPoterov
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пон 28 авг 2017 9:48
- Автомобил: Golf MK6 DSG
- Двигател: TSI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
Имам я от 1 седмица. Маслото и филтрите са сменяни преди 3 000 км.
Re: Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
Благодаря за мненията!
Да, да нямат ендоскоп е крайно несериозно. Може и да е нарочно.
Относно буталото, първоначално казаха, че вероятно е счупено буталото на първи цилиндър, после пукнато... или клапаан...
Да, да нямат ендоскоп е крайно несериозно. Може и да е нарочно.
Относно буталото, първоначално казаха, че вероятно е счупено буталото на първи цилиндър, после пукнато... или клапаан...
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 6 1.4 TSi, 160 кс., 2010 г - разтегната верига и счупено бутало
Както каза pe6kata, може да разбере и без да се отваря двигателя точно от къде духа, сваляш свещта и с компресора. Ама това май го правктикуват майсторите от старата школа, младодците във vw може и да не са чували за този трик.
Чакаме да пишеш каква е развръзката.
Чакаме да пишеш каква е развръзката.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта