Прегряване на колата, градуси ...пак:) Решения?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Dragon
Мнения: 880
Регистриран на: Сря 05 окт 2005 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Прегряване на колата, градуси ...пак:) Решения?

Мнениеот Dragon » Сря 30 ное 2005 14:07


Здравейте пичове!
На колко градуса според вас колата прегрява 110? 120? По какво се разбира, че е прегряла и как се оправя...в смисъл на място?
Изчетох де що има инфо по въпроса, но...не виждам някой да е дал изчерпателен отговор. Въпросът е принципен, а не конкретен!!! Благодаря предварително и си водя бележки:) :wink:

*Бай да уей говорим за кола е Г3, 1.4ми, 55 кс с газова уредба, АБД мотор ако някой се интересува!




Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16285
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Сря 30 ное 2005 14:19


зависи от времето, което я караш над допустимите градуси..дали я караш с охл. течност или е изтекла...и все пак над 105-110-115 примерно не трябва да се кара, има някакъв проблем и трябва да се отстрани
а за колко време можеш да я прецакаш с прегряване, това никой не може да ти каже


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 30 ное 2005 18:50


На антифриза пише според това колко си го смешал каква ще е температурата на кипене.
На практика не му пречи много на мотора ти да работи и на 120 градуса, но стига да не завира водата.
Кипне ли, веднага прави въздушни възглавници, и моментално в този участък където няма вода се получава уникално висока температура, след което различно линейно разширение, и ефекта го знаеш после...
Така че това е допустимото прегряване ... без да кипне


ivan4o
Мнения: 106
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Прегряване на колата, градуси ...пак:) Решения?

Мнениеот ivan4o » Чет 01 дек 2005 11:20


Най-често проблема е в това, че термостата се е прецакал и не отваря големия кръг. На място решението според мен е махане на термостата. Възможно е и да има загуба на течност, което също води да прегряване, но затова трябва да си следиш редовно течността в изравнителното казанче.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Чет 01 дек 2005 21:52


wili98 написа:........

Колегата ти е отговорил правилно.Не мога да кажа каква е точно температурата на кипене на охладителната течност защото тя е под налягане точно поради причината че при по високо наляганетемпературата на кипене се повишава.Що се отнася до признаците от прегрят двигател.Мисля че един от тях е загуба на еластичност на гарнитурите и от там течове на масло.но не е задължително.Ако колата си е старичка може пак да си имаш тук таме течове.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13442
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Чет 01 дек 2005 22:25


Лятото стигна до 95 и антифриза взе да извира няколко пъти. Беше отказал вентилатора на радиатора но с доливане и теглене и изчакване се спасих от гарнитура/ теглих жената през август и се опекох с отворени прозорци и климатроник и вентилатор на максимум - аз бях с Алфата


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 02 дек 2005 10:40


Няма причина да кипне на 95 градуса ама никаква.
По-скоро датчиците са показвли толкоз или ти си разчел че са толкоз, което не пречи някъде да се е образувала въздушна възглавница, или да не си имал охл. течност достатъчно и да е кипнала на определени места.
На практика, ако колата почва да загрява, което става обикновенно от озорване, е да я вкараш на по-ниска предавка, и да държиш някакви по-високи обороти -> повече движение на водата -> по-голяма циркулация, по-малко тормозене на двигателя -> по ефективно охлаждане.
Ако и това не става не знам вече какво се прави, обливаш радиатора със студена вода, пускаш перката принудително, и да работи на място... Ами да не се случва, ама според мен отварянето на капачката е пагубно.


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1031
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Пет 02 дек 2005 11:33


wili98 написа:...
На практика, ако колата почва да загрява, което става обикновенно от озорване, е да я вкараш на по-ниска предавка, и да държиш някакви по-високи обороти -> повече движение на водата -> по-голяма циркулация, по-малко тормозене на двигателя -> по ефективно охлаждане...


Мне, така ще загрее още повече. Пускаш парното на MAX, ако терена позволява пускаш по инерция, ако не спираш и оставяш двигателя да работи на празен ход, даваш накъсо включвателя на перката и чакаш температурата да спадне. Прегрял двигател не се гаси!


Потребителски аватар
Dragon
Мнения: 880
Регистриран на: Сря 05 окт 2005 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

?

Мнениеот Dragon » Пет 02 дек 2005 11:58


Как давам накъсо включвателя на перката? Това значи ли, че мога да я пускам когато ми се иска?


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16285
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Re: ?

Мнениеот Pichaga » Пет 02 дек 2005 12:28


Dragon написа:Как давам накъсо включвателя на перката? Това значи ли, че мога да я пускам когато ми се иска?

вадиш кабела на перката /при термосуича/ и с една жичка /става и кламер/ я ръгаш в гнездата-перката се включва и работи докато не махнеш жичката-това се прави най-често като ти е прецакан датчика, който пуска перката....



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта