Здравейте пичове!
На колко градуса според вас колата прегрява 110? 120? По какво се разбира, че е прегряла и как се оправя...в смисъл на място?
Изчетох де що има инфо по въпроса, но...не виждам някой да е дал изчерпателен отговор. Въпросът е принципен, а не конкретен!!! Благодаря предварително и си водя бележки:)
*Бай да уей говорим за кола е Г3, 1.4ми, 55 кс с газова уредба, АБД мотор ако някой се интересува!
Прегряване на колата, градуси ...пак:) Решения?
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
На антифриза пише според това колко си го смешал каква ще е температурата на кипене.
На практика не му пречи много на мотора ти да работи и на 120 градуса, но стига да не завира водата.
Кипне ли, веднага прави въздушни възглавници, и моментално в този участък където няма вода се получава уникално висока температура, след което различно линейно разширение, и ефекта го знаеш после...
Така че това е допустимото прегряване ... без да кипне
На практика не му пречи много на мотора ти да работи и на 120 градуса, но стига да не завира водата.
Кипне ли, веднага прави въздушни възглавници, и моментално в този участък където няма вода се получава уникално висока температура, след което различно линейно разширение, и ефекта го знаеш после...
Така че това е допустимото прегряване ... без да кипне
Re: Прегряване на колата, градуси ...пак:) Решения?
Най-често проблема е в това, че термостата се е прецакал и не отваря големия кръг. На място решението според мен е махане на термостата. Възможно е и да има загуба на течност, което също води да прегряване, но затова трябва да си следиш редовно течността в изравнителното казанче.
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
wili98 написа:........
Колегата ти е отговорил правилно.Не мога да кажа каква е точно температурата на кипене на охладителната течност защото тя е под налягане точно поради причината че при по високо наляганетемпературата на кипене се повишава.Що се отнася до признаците от прегрят двигател.Мисля че един от тях е загуба на еластичност на гарнитурите и от там течове на масло.но не е задължително.Ако колата си е старичка може пак да си имаш тук таме течове.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Няма причина да кипне на 95 градуса ама никаква.
По-скоро датчиците са показвли толкоз или ти си разчел че са толкоз, което не пречи някъде да се е образувала въздушна възглавница, или да не си имал охл. течност достатъчно и да е кипнала на определени места.
На практика, ако колата почва да загрява, което става обикновенно от озорване, е да я вкараш на по-ниска предавка, и да държиш някакви по-високи обороти -> повече движение на водата -> по-голяма циркулация, по-малко тормозене на двигателя -> по ефективно охлаждане.
Ако и това не става не знам вече какво се прави, обливаш радиатора със студена вода, пускаш перката принудително, и да работи на място... Ами да не се случва, ама според мен отварянето на капачката е пагубно.
По-скоро датчиците са показвли толкоз или ти си разчел че са толкоз, което не пречи някъде да се е образувала въздушна възглавница, или да не си имал охл. течност достатъчно и да е кипнала на определени места.
На практика, ако колата почва да загрява, което става обикновенно от озорване, е да я вкараш на по-ниска предавка, и да държиш някакви по-високи обороти -> повече движение на водата -> по-голяма циркулация, по-малко тормозене на двигателя -> по ефективно охлаждане.
Ако и това не става не знам вече какво се прави, обливаш радиатора със студена вода, пускаш перката принудително, и да работи на място... Ами да не се случва, ама според мен отварянето на капачката е пагубно.
- Miki
- Мнения: 1031
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
wili98 написа:...
На практика, ако колата почва да загрява, което става обикновенно от озорване, е да я вкараш на по-ниска предавка, и да държиш някакви по-високи обороти -> повече движение на водата -> по-голяма циркулация, по-малко тормозене на двигателя -> по ефективно охлаждане...
Мне, така ще загрее още повече. Пускаш парното на MAX, ако терена позволява пускаш по инерция, ако не спираш и оставяш двигателя да работи на празен ход, даваш накъсо включвателя на перката и чакаш температурата да спадне. Прегрял двигател не се гаси!
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16285
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ?
Dragon написа:Как давам накъсо включвателя на перката? Това значи ли, че мога да я пускам когато ми се иска?
вадиш кабела на перката /при термосуича/ и с една жичка /става и кламер/ я ръгаш в гнездата-перката се включва и работи докато не махнеш жичката-това се прави най-често като ти е прецакан датчика, който пуска перката....
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта