защо на климатик губи много мощност

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Bioside
Мнения: 597
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот Bioside » Пон 26 юли 2010 21:09


Еми точно за това става дума колеги.Благодаря за точното обяснение на колегата zfa159.Няма начин да не се усетят 15к.с. от 1.6 мотор.За мен при това положение всичко си е нормално.Не знам за колегата stefan57 при него може тормоза да е повече но при това положение климатика си е сериозен товар за 101 к.изстискани от 1.6л мотор :beer




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот emo-gar » Пон 26 юли 2010 21:31


Zfa e посочил доста точно някои параметри(високо налягане около 17-19б.при "макс" и 3-3500об.)Мога да потвърдя,защото преди 2 дена зареждах климата на служебна кола(пасат 5,1.6-101к.с.).При жега навън ,на слънце около 40гр.,в купето там някъде,и положение макс.-манометрите показаха,LP-около2-2,5бара,HP-около 18бара.Не бях съвсем сигурен с количеството,заредих 780гр. 134а.Поради дългия престой на климатичния компресор,същия предизвикваше "пищене" на ремъка и известна "игра" в оборотите.След около 1час работа на място малко се успокои,но след форсиране и рязко отпускане на газта,оборотите пропадат и понякога гасне.То и преди всички интервенции, редовно изключвах климата ,ако трябва да се "измъкна" на кръстовище,на дълъг път не се усеща.В тоя ред на мисли-ами нормално с оглед на това,че заветните 101коня са при поне 4000об.,какво да се очаква при 800!?,още повече на място няма охлаждане и бъхтят перки,високото налягане е в максимума.А пък от престоя се получава някакъв съпротивителен момент и в компресора(ръжда ли,запича ли-бог знае)


Потребителски аватар
overapac
Мнения: 712
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот overapac » Пон 26 юли 2010 21:45


:да: :да: :да:


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот skotis » Вто 27 юли 2010 9:48


То хубаво да го източа, ама ме е страх да пипам, защото в момента, дори в най-голямата жега, като го пусна, започва да духа студено буквално след секунди. Духа много студено, направо е като хладилник. И поради тази причина ме е страх, че ако го пипна може нещо да се обърка :oops: Като в оная поговорка - лайното дето не бивало да се рови, че щяло да замирише.

пп: Иначе искам да отида при колегата zfa159 да разбера как ми е компресора, тва онова, защото съм бил няколко пъти при него (точно за източване и пълнене с нов фреон и масло на други коли) и мога да кажа че разбира много от климатични инсталации, но си ме е страх от моя карък :oops:


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот maxpayne » Вто 27 юли 2010 11:49


skotis написа:пп: Иначе искам да отида при колегата zfa159 да разбера как ми е компресора, тва онова, защото съм бил няколко пъти при него (точно за източване и пълнене с нов фреон и масло на други коли) и мога да кажа че разбира много от климатични инсталации, но си ме е страх от моя карък :oops:


Иди, иди, то това е като зъболекар - колкото и да отлагаш проблема няма да се оправи от самосебе си. По-добре с малки суми, но редовно :mrgreen:

Пиши ми на лично ако искаш като тръгнеш да ходиш да сравним двата климатика


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот DimoNN » Пон 16 май 2011 21:03


stefan57 написа:здравей те колеги, от извесно време ми прави впечетление като включа климатика и двигатела започва да се товари доста,по рано не беше така,става въпрос за GOLF3 AFT МОТОР 100к.с.когато не работи климатика колата е пушка,включа ли го и москвич 407 може да ме издуха.Ако някой знае защо е така моля да го сподели.


когато фреонът е колкото трябва, компресора не се мъчи и почти не се усеща спадане на мощността. Когато фреонът е малко, за да вдигне същото налягане както когато е с нужното количество фреон, се мъчи повече и отнема повече мощност от двигателя, т.е. усеща се:) Така поне аз си ги представям нещата... :screwy


Потребителски аватар
Pacho B
Мнения: 720
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот Pacho B » Пон 16 май 2011 21:12


bodil4o написа:Колега когато караш на климатик той дърпа около 18 к.с от двигателя ...,но щом от скоро ти прави проблем погледни в други теми

Еее баси ти сеедно му източи всичкото гориво деа.Баш 18 не са - макс към 11-12


Потребителски аватар
pomeoo
Мнения: 452
Регистриран на: Съб 01 сеп 2007 17:16
Автомобил: MK3
Двигател: ABD
Местоположение: София
Контакти:

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот pomeoo » Пон 16 май 2011 21:16


Pacho B написа:
bodil4o написа:Колега когато караш на климатик той дърпа около 18 к.с от двигателя ...,но щом от скоро ти прави проблем погледни в други теми

Еее баси ти сеедно му източи всичкото гориво деа.Баш 18 не са - макс към 11-12


При пуснат климатик, същият той изполвза не повече от 7,макс 8% от работоспособноста на двигателя!!!
Кви са тия 18кс....? Може и толкова да използва но двигателя да е 300коня и нагоре... :beer


Потребителски аватар
Pacho B
Мнения: 720
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот Pacho B » Пон 16 май 2011 21:22


pomeoo написа:
Pacho B написа:
bodil4o написа:Колега когато караш на климатик той дърпа около 18 к.с от двигателя ...,но щом от скоро ти прави проблем погледни в други теми

Еее баси ти сеедно му източи всичкото гориво деа.Баш 18 не са - макс към 11-12


При пуснат климатик, същият той изполвза не повече от 7,макс 8% от работоспособноста на двигателя!!!
Кви са тия 18кс....? Може и толкова да използва но двигателя да е 300коня и нагоре... :beer

GOLF3 AFT МОТОР 100к.с


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот Haralampi » Пон 16 май 2011 21:31


Pacho B написа:
bodil4o написа:Колега когато караш на климатик той дърпа около 18 к.с от двигателя ...,но щом от скоро ти прави проблем погледни в други теми

Еее баси ти сеедно му източи всичкото гориво деа.Баш 18 не са - макс към 11-12


Точно така :) За лека кола са не повече от 5-6 к.с. ако всичко е изрядно! При джиповете компресора е 5-6 kW, което са 7-8 коня :) Не знам какви са тия климатици по 18 коня... специална поръчка за бели мечки в купето !? Надали е толкова и на малките хладилни камиончета :D Иначе ако при тях дърпа 50 коня, трябва да им слагат по 200-300 коня двигатели :D :D :screwy

Никога не съм усещал разлика в мощността при вкл и изкл. климатик! Нито на тази кола, нито на която и друга, която съм карал. За това винаги ми е много странно и смешно, когато някой разпалено разказва как за да изпревари на шосе си изкл. климатика mhihi

В разхода обаче е малко по-осезаемо. За пример - в покой без климатик: 0,5 л/ч. В покой с вкл. климатик: 1,0 - 1,2 л/ч.


Потребителски аватар
Pacho B
Мнения: 720
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот Pacho B » Пон 16 май 2011 21:33


Колега,мисля наскоро гледах някъде в някой сайт,че правиха проучване на dyno и от там знам,че не дърпа повече от 9-10 (и някое друго магаре).Ще го потърся и ще го постна тука :beer
ЦЪК


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот Haralampi » Пон 16 май 2011 21:41


За разбиращите немски:

http://www.db-forum.de/forum/technische ... nlage.html

и мн др. За леки коли, особено от класът на Голф - компресорът е 2-3 kW, заедно с нормалните загуби на енергия не се равнява на повече от 5-6 коня ;)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 16 май 2011 22:47


Винаги съм смятал ,че климатика краде нютон-метри ,а не конски сили - по тая логика в ниски обороти и климатик караш на минусови конски сили mhihi


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот Haralampi » Пон 16 май 2011 22:52


Rabbit_TDI написа:Винаги съм смятал ,че климатика краде нютон-метри ,а не конски сили - по тая логика в ниски обороти и климатик караш на минусови конски сили mhihi


Приятелю, всеки електроуред има определена мощност. Мощността се измерва във Ват (киловат) или в конски сили.

Бойлера ти ако е проточен е около 20 kW, т.е. можеш да се похвалиш, че имаш уред с близо 30 коня мощност в банята :idea:

Мощността едновременно с това се свързва пряко и с консумация. Т.е. някой трябва да му даде тази мощност. В банята се захранва от общата електромрежа... в колата - от двигателя.

Не знам от къде измисли въртящия момент в цялото уравнение и защо си направил такава каша от физиката/механиката :)Или и ти си от все по-множащите се привърженици, че въртящия момент движи автомобила ;)

P.s. Точно за да не "караш на минусови конски сили", оборотите осезаемо се повишават при включване на климатика в покой :idea:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: защо на климатик губи много мощност

Мнениеот zfa159 » Пон 16 май 2011 23:08


Много интеренси логики вадите... компресора на която и да е кола може да товари двигателя с много различна мощност според ред условия.Примерно ако навън е студено и вътре също,то налягането на фреона е пренебрежимо ниско и практически компресора консумира много малка мощност. Колкото повече се увеличава налягането на фреона,толкова повече нараства консумираната от двигателя мощност за нагнетяването на фреона до определеното налягане...а налягането зависи от околната температура,от температурата вътре,от изправността на системата,количеството фреон,оборотите на двигателя,респективно и на компресора и т.н.Ако фреона е с налягане от порядъка на 20-25 атмосфери,спъването на колата особено до към 3000 оборота е много много чувствилтелно,понеже компресора може да дърпа и 15 коня в този момент.
При по-ниски обороти,компресора поддържа по-ниско налягане и смуче по-малка мощност,понеже му трябват обороти,за да държи по-сериозно налягане (при изправно охлаждане на кондензатора).Съответно за това не си на минус конски сили,когато колата е на празен ход.Колегата над мен също е описал добре,че колата в режим на климатик има "принудителен празен ход".
Компресорите за Голф и за Пасат са едни и същи,пък не знам защо си мислите,че трябва да са различни...даже тези същите ги ползват и за климатиците на някои сравнително малки автобусчета и доста бусове mhihi
И ето ви сега една проста графика от прозиводителя на тези същите компресори,за които си говорим :
http://www.sanden.com/originals/images/SD7V16_Performance.pdf
От нея се вижда,че компресора при дадени условия може да дърпа до почти 8kW...което обърнато в конски сили прави 13,36к.с. (даже и повече,понеже те в този случай го гледат грубо при високо налягане 16 атмосфери и ниско 2 атмосфери,ама при лошо охлаждане компресора може да качи и налягане от сорта на 25-26 до 31 атмосфери,просто след 31,пресостата гаси аварийно системата,съответно за всички е ясно,че при 30 атмосфери,натоварването не е като при 16 атмосфери).Компресорите, за които някои колеги говорят по-горе,аз още не съм ги виждал и незнам компресор,който при 40 градуса навън и 10 градуса в купето,дърпа 2кW ...дори на Смарт и Поло компресорите са по 10-тина коня при оптимален режим на работа и ефективност.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта