Постоянно ми изгарят бобините- голф 3
- Kn0cK3r
- Мнения: 133
- Регистриран на: Вто 01 юни 2010 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Постоянно ми изгарят бобините- голф 3
Здравейте! От година и половина насам смених вече 5 бобини. Преди 1 месец изгоря предпоследната (немска - бях я купувал нова и изкара 5 месеца). Четох, че имало доста нови бобини, които били некачествени, за това преди две седмици купих втора ръка TELEFUNKEN. Днес изминах 50км извън градско и валеше стабилно дъжд , дори и на няколко пъти минах през по-големи локви и като спрях колата на свободна, тя започна да се дави и изгасна. Опитах да запаля и запали с много зор , но пак гаснеше. Оставих я да почине 15тина минути. През това време погледнах делкото и беше сухо. Кабелите към бобината и комутатора извадих и ги сложих на ново. Около бобината имаше мокро , но не и по самата бобина. След това запалих коалта, карах около 2километра и пак започна да гасне. Обадих се на един приятел и го накарах да гледа бобината докато запалвам. Запалих я и оставих двигателя да работи и от лулата която влиза в бобината излизаше стабилна постоянна искра. Дали отново си е заминала бобината или нещо се е намокрило моментно? Не мога да разбера вече от какво горят тези бобини. Сменях кабела от бобината към делкото с чисто нов и пак същата работа. Четох във форума за един друг колега , който е имал същият проблем. Сменил е сума ти работи и накрая се оказало , че било реле-то което газаджиите свръзали към компютъра. Това реле карало компютъра да изключва при което се подавало по-голям ток към бобината и така изгаряла. Интересно е , че при него всеки път бобината му държала голяма температура, докато моята е съвсем леко топла, независимо какво разстояние съм карал. Та , ще се радвам ако дадете някакви идеи ?
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Постоянно ми изгарят бобините- голф 3
Значи ако имаш проблемен кабел, той може да повреди чисто нова свещ или чисто нова бобина.
Проблемна свещ също може да е виновник.
Истината е, че трябва да се смени всичко, едновременно.
И аз като теб се мъчих със смяна на отделни кабели, докато накрая не ми писна и взех нов комплект кабели, нови свещи, нова капачка, нов палец и сега положението е добре.
На кабели с металните лули има голям шанс искрата да прескача към металните лули.
Огледай си внимателно свещите. Ако в горната им част имат леки следи, подобни на резки по керамиката, то тогава имаш проблем с металните накрайници и кабелите. Такава свещ може да повреди нов кабел. Затова пиша, че се сменя всичко наведнъж.
Кабел може да прекъсва и да няма светоефекти на тъмно.
Нови кабели и свещи - това е.
Поне в моя случай така беше.
Проблемна свещ също може да е виновник.
Истината е, че трябва да се смени всичко, едновременно.
И аз като теб се мъчих със смяна на отделни кабели, докато накрая не ми писна и взех нов комплект кабели, нови свещи, нова капачка, нов палец и сега положението е добре.
На кабели с металните лули има голям шанс искрата да прескача към металните лули.
Огледай си внимателно свещите. Ако в горната им част имат леки следи, подобни на резки по керамиката, то тогава имаш проблем с металните накрайници и кабелите. Такава свещ може да повреди нов кабел. Затова пиша, че се сменя всичко наведнъж.
Кабел може да прекъсва и да няма светоефекти на тъмно.
Нови кабели и свещи - това е.
Поне в моя случай така беше.
- Kn0cK3r
- Мнения: 133
- Регистриран на: Вто 01 юни 2010 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Постоянно ми изгарят бобините- голф 3
лулите ми са гумени. ще пробвам първо с нови кабели, понеже преди година сменях гарнитура на главата и свещите ми бяха окей. А проблема с бобината си го имаше и тогава, т.е. по-голяма вероятност има в кабелите.
- Stoqnov_
- Мнения: 128
- Регистриран на: Пон 02 яну 2012 23:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Balgariq
Re: Постоянно ми изгарят бобините- голф 3
Колега, зачетох се в темата ти и искам да споделя нещо. По принцип всички "майстори" си имат свои си теории, а инжинерите, създали автомобила си имат техните
Та, наскоро ми се случи да попадна на същият проблем - но при друг автомобил - и то за втори път, като първият път бе при Е30 с двигател М40, а сега - при старата петица -Е34 с двигател 2,5. Та, проблем в оборотите я "докара" в гаража. Тъй като двигателят е шестцилиндров и с достатъчно кубици да тегли вагон момчето я кара без проблеми, просто не държи оборот и го дразнело, това ми каза и не искала сама да си прехвълря на газ, както си била преди а сега сам я прехвърлял от копчето. При огледа се оказа, че единият кабел изобщо не работи - на пети цилиндър. На същият кабел бе вързано и кабелчето, де дава сигнал за обръщане. Както и да е- тъй са я направили майсторите, де слагали газовото. Но сега - защото кабела не работи коректно, не дава нужният импулс на другият и не обръща. Малко тъпо, но смених кабела с друг и тръгна. Не ме послуша да сменим и свещта поне на тоя цилиндър, тъй като не поиска смяна на шестте свещи. След седмица - отново същият проблем. Идва колегата - вадим кабела - не работи. Вадя свещта - здрава. Слагам я в джоба и при един стар познат - монтьор от време оно., завиваме я на неговият стенд - проба и ... оказва се, че не е като хората самата свещ, а видимо няма никакви отклонения, даже не е "окъдена". Та, извода - видимо без проблеми свещ, но не в нормите - поврежда кабела. От там - колкото и нелогично да прозвучи - той ще повреди друго.
Затова - ако бих могъл да те посъветвам в случая - да не бързаш със смени на всичко, а да започнеш със свещите и да се върви нататък, но при покупка само на такива, каквито трябва да са за даденият автомобил и закупени само от където трябва.
Та, наскоро ми се случи да попадна на същият проблем - но при друг автомобил - и то за втори път, като първият път бе при Е30 с двигател М40, а сега - при старата петица -Е34 с двигател 2,5. Та, проблем в оборотите я "докара" в гаража. Тъй като двигателят е шестцилиндров и с достатъчно кубици да тегли вагон момчето я кара без проблеми, просто не държи оборот и го дразнело, това ми каза и не искала сама да си прехвълря на газ, както си била преди а сега сам я прехвърлял от копчето. При огледа се оказа, че единият кабел изобщо не работи - на пети цилиндър. На същият кабел бе вързано и кабелчето, де дава сигнал за обръщане. Както и да е- тъй са я направили майсторите, де слагали газовото. Но сега - защото кабела не работи коректно, не дава нужният импулс на другият и не обръща. Малко тъпо, но смених кабела с друг и тръгна. Не ме послуша да сменим и свещта поне на тоя цилиндър, тъй като не поиска смяна на шестте свещи. След седмица - отново същият проблем. Идва колегата - вадим кабела - не работи. Вадя свещта - здрава. Слагам я в джоба и при един стар познат - монтьор от време оно., завиваме я на неговият стенд - проба и ... оказва се, че не е като хората самата свещ, а видимо няма никакви отклонения, даже не е "окъдена". Та, извода - видимо без проблеми свещ, но не в нормите - поврежда кабела. От там - колкото и нелогично да прозвучи - той ще повреди друго.
Затова - ако бих могъл да те посъветвам в случая - да не бързаш със смени на всичко, а да започнеш със свещите и да се върви нататък, но при покупка само на такива, каквито трябва да са за даденият автомобил и закупени само от където трябва.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Постоянно ми изгарят бобините- голф 3
От изнасени свещи също се товари бобината.
- Kn0cK3r
- Мнения: 133
- Регистриран на: Вто 01 юни 2010 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Постоянно ми изгарят бобините- голф 3
Снощи я оставих да пренощува и поизсъхне от джъда на един паркинг. Днес отидох , запалих я и се прибрах вкъщи без проблем. Възможно е вчера да съм намокрил нещо.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13444
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Постоянно ми изгарят бобините- голф 3
Kn0cK3r написа:Снощи я оставих да пренощува и поизсъхне от джъда на един паркинг. Днес отидох , запалих я и се прибрах вкъщи без проблем. Възможно е вчера да съм намокрил нещо.
Докато си смениш свещите си вземи 1 спрей WC40- помага при намокрени кабели, капачка.
Внимателно си огледай и капачката и палеца за износване /щифтовете на капачката да не са изядени прекомерно / увеличава се разстоянието м/у палеца и щифта и пробива я кабел , я бобина.
Масово пукат бобините от напуквания и старост на комутатора.По-често пука крайния транзистор на комутатора. като взимаш 2 ра младост бобина оглеждай вниателно з пукнатини дори и едва забележими, гледа и годината да е поне 98-99г.
Не купувай нова бобина китайка - уж работи , но не се знае кога ще останеш на пътя/ след месец два/.
КОгато купувш бобина гледай и основата/алуминиевата плоча/ да по-дебела.Обикновенно италианките са с по-дебела плоча заради климата.
На Голфа бобината изпука през 12.2011г -сложих от италианка 98 набор.
Януари ми пукна на Шарана -свалих от Голфа . От Германско ми донеса 3 бобини.
Едната е много много дърта -Телефункен,но няма пластмаса по нея. Изцяло е алуминиев корпуса на самата бобина и тежи почти двойно в сравнение с другие. На габарит е с някой друг милиметър по-голяма.
За да не се мокрят сложи кора под двигателя.
Re: Постоянно ми изгарят бобините- голф 3
и още нещо към темата горят също от датчик на хол
поздрави
поздрави
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Постоянно ми изгарят бобините- голф 3
Как изгарят от "датчик на Хол"?
Би ли обяснил?
Би ли обяснил?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта