Golf MK3 94г. ABF Крив колянов вал ?
- lud_fen_
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто 04 яну 2011 15:57
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABF
- Местоположение: Stara Zagora
Golf MK3 94г. ABF Крив колянов вал ?
Колеги помагаите. Още от преди 2 години като купих автомобила двигателя прекъсваше на празен ход и леко тресеше беше ходене по маистори, диагностики и т.н. и нищо. Скоро и шайбата от коляновия вал кривеше смених я с нова и пак същата работа. Пробвах като махнах шайбата и предпазните пластмаси на ангренажния ремък запалих колата и видимо се вижда че коляновия вал е крив. Възможно ли е това и може ли в нещо друго да е проблема и дали са само основни лагери или и вала е за смяна. Благодаря на отзовалите се предварително.
- курвата
- Мнения: 221
- Регистриран на: Съб 21 мар 2015 20:22
- Автомобил: Polo + A3
- Двигател: ABF + AGU
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK3 94г. ABF Крив колянов вал ?
Колега кажи честно как разбра че коляновият вал е крив? Хората ги свалят и ги мерат до стотни ти даже него и виждаш и разбра че е крив.... Има шпонка на шайбата може да не си я уцелил и затова да е крива може и самата шайба да е крива. Прекъсването може да е от това защото датчика на коляновият вал чете от там и в обороти да прави проблем. Но да твърдиш че вала е крив е смешно...
- lud_fen_
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто 04 яну 2011 15:57
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABF
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Golf MK3 94г. ABF Крив колянов вал ?
По точно исках да кажа че криви, замята вала според мен износени основни лагери не че буквално е крив вала.А колкото до шпонката 2 години по майстори и не знам колко вече пъти е сваляно ангренажното колело сменяни 2 нови шайби. А и без шайба видимо замята и самия ангренажен ремък си личи и той как мърда и не само прекъсване ами и цялата кола се тресе. И откакто започна по сериозно да тресе протече и семеринга на коляновия вал. А това че никой не е патил с такова нещо до сега не значи че е смешно. Аз преди също се присмивах на такива твърдения но колата я платих още един път с ходене по сервизи сменял съм какво ли не по ел. система и съеденителя е преглеждан и на края всеки стига до извод че е нешто с вала.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf MK3 94г. ABF Крив колянов вал ?
Като нищо може колата да е имала силен удар от страната на шайбата,или ако двигателя е ремонтиран,да е взет колянов вал от кола с удар.
Въобще по тия коли на по 20-25 години нищо не може да ме учуди.
Въобще по тия коли на по 20-25 години нищо не може да ме учуди.
Re: Golf MK3 94г. ABF Крив колянов вал ?
колега със същия двигател съм и имам същия проблем.... ПОМАГАЙТЕ... от една година се боря с тази участ сега се регистрирах във форума със тази цел... мята шайбата на коляновия вал айде кажи ми, смених я и шпонки гледах и нищо. Счупи се след време шайбата, паднаха ми ремъците, удари клапани. Отваряй ремонт и т.н. но без успех. Карам я така гледам да не е в обороти и търся решение, мисля да сменя вала само това остана.
- Stranger
- Мнения: 165
- Регистриран на: Чет 07 апр 2005 16:23
- Автомобил: Astra GSi V6
- Двигател: X30XE
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK3 94г. ABF Крив колянов вал ?
Сменете си двигателите...какво се занимавате изобщо с такива закучени ремонти само да се набутвате...купувате си цял абф втора ръка, мятате го вътре и айде...
Re: Golf MK3 94г. ABF Крив колянов вал ?
нямам доверие на тези 1000 годишни коли .. по добре да си го направя
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK3 94г. ABF Крив колянов вал ?
Коляновия вал не може да се изкриви, поне според мен. Може да се счупи, но не и да се изкриви - закален е достатъчно добре. Ако сонвоните му лагери са износени толкова, че видимо да има замятане при въртенето му, то двигателя никога няма да може да държи нромално налягане на маслото, защото луфта в лагерите трябва да е огромен и налягането ще изчезва от там. Ако колата е имала удар в дясно и е стигнал до коляновия вал (в шайбата му по-точно), самия вал няма да пострада, а ще се размажат аксиалните пластини на средния основен лагер т.е. аксиалния лагер на вала. Все пак те са от много по-мека сплав, спрямо вала и при подобен удар, стават на ваденка. Също така и през тях налягането на маслото се срива веднага.
За да се полчуава подобно нещо, трябва да има проблем отпред - шпонката, леглото на шпонката или ангренажното колело. Шайбата на вала се държи на ангренажното колело, а то се държи на вала от шпонката и от централния болт. За тези болтове е писано много и правилото е, че когато този болт се развие, трябва да се смени с нов, иначе следват хубави работи. Случвало ми се е да попадна на криво ангренажно колело (нямам идея от какъв зор), заради което да замята така шайбата за ремцъите, ама след смяна на колелото, всичко се е оправяло. При вас пробвали ли сте се да смените ангренажното колело или само слагате други шайби за ремъците отпред?
За да се полчуава подобно нещо, трябва да има проблем отпред - шпонката, леглото на шпонката или ангренажното колело. Шайбата на вала се държи на ангренажното колело, а то се държи на вала от шпонката и от централния болт. За тези болтове е писано много и правилото е, че когато този болт се развие, трябва да се смени с нов, иначе следват хубави работи. Случвало ми се е да попадна на криво ангренажно колело (нямам идея от какъв зор), заради което да замята така шайбата за ремцъите, ама след смяна на колелото, всичко се е оправяло. При вас пробвали ли сте се да смените ангренажното колело или само слагате други шайби за ремъците отпред?
- Glove
- Мнения: 2042
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK3 94г. ABF Крив колянов вал ?
Така доколкото разбирам си махнал всички шайби но си стигнал до ангренажното колело на коляновиа вал. Няма как да свалиш и него и да превъртиш мотора без да свалиш главата или да повредиш клапан, самото ангренажно колело е захванато с централен болт към вала. Попадал съм на повредени ангренажни колела и от там частично повредени шпонков канал на коляновия вал. Това може да доведе до промяна на положението на колелото и да си мислиш че е крив вала. Няма как да се изкриви това желязо, то се чупи, а да има такова износване на основни лагери на вала то трябва и черупките на лагерите да са се изчезнали. От това може и да се получи промяна на ъгъла на запалване и от там газоразпределението на главата.
Проверете какво е положението на ангренажното колело и шпонковия канал на вала.
Проверете какво е положението на ангренажното колело и шпонковия канал на вала.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта