Хайде да се включа и аз. Рядко се включвам в такива теми (във всякакви изобщо), но се дразня когато няма нито един смислен отговор. Единствено колегата vw16v и още 1-2-ма са дали полезни отговори.
Темата е малко старичка, но ще бъда максимално полезен и ще си защитя добре всичките твърдения. Ето ги моторите за Голф 4:
1,6 е малък и не е подходящ за купето. Ще трябва да се развърта повече, защото му липсва въртящ момент в ниските обороти и няма да е толкова еластичен, което ще доведе до разход подобен или по-голям от 1,8.
1,8Т е много хубав мотор и би бил и моят избор, но ако имам парите да го поддържам и евентуално да съм готов за проблем с турбината. Разходът най-вероятно ще е най-малък от бензиновите мотори, стига да се кара спокойно и да се превключва по-рано на по-висока предавка, което е възможно заради добрия въртящ момент от турбото в ниските. 1,8Т е хубав мотор, но не е за всеки. Човекът не иска да се състезава предполагам, а иска добър мотор, който да е надежден, да не е малък за купето и да няма някакви сериозни проблеми с него.
Изненада - това е точно 1,8, но без Т. Трубото може в един момент да се окаже проблем, а освен състезателите (какъвто съм и аз), на нормалните хора не им трябва наистина турбинирана кола и съпътстващите я евентуални проблеми. Хубав мотор, опростен, надежден и достатъчно добър за купето на Голф 4.
2.0 става излишен при наличието на 1,8, който е достатъчно добър мотор, а дори е по-муден от него. Разходът ще е предполагам сходен.
2,3 ще харчи много и ще струва скъпо да се поддържа. Ведната отпада. 3,2 и т.н. също.
1,4 - не го коментираме.
Дизелите:
1,9 SDI го отхвърляме. Прекалено муден и подходящ само за таксита. От друга страна железен мотор. Ако колегата не търси никаква, ама никаква динамика, това е моторът. Точно с такива мотори дизелите си спечелиха в миналото славата на издържливи агрегати по 500 000+км, след което дойдоха турботата и развалиха нещата.
Аз не бих се спрял на него обаче.
1,9 TDI PD е хубав мотор, но капризен и евентуално може да има големи цифри за ремонти, които не всеки може да си позволи да отдели от бюджета си. Предимствата по отношение на динамиката спрямо старите TDI-та си струват, НО точно в България с нашите горива и ниски доходи не си заслужава. Парите, което ще спестите от леееко по-нисък разход спрямо старите TDI-та или усмивките по лицата от по-високата тяга веднага ще се стопят когато дойде време за ремонт.
1,9 TDI 90/110 коня според мен е оптималният вариант, като аз лично бих заложил на 110 коня. Моторът може да е стар, но части има, по-евтин е от PD за поддръжка при евентуален проблем и динамиката му е на ниво. Карал съм такъв Голф 4 TDI 110HP и спокойно мога да кажа, че за всекидневна употреба, че дори чат-пат за спортни амбиции моторът е доста подходящ. Тягата е о'кей - не е нещо особено, но и никак не е малко. Комбинирано с по-евтината поддръжка и това, че е по-прост и доказал се агрегат, го прави отличен дизелов избор. Спомеах ли, че като се кара нормално е доста икономичен?
Като се тегли чертата, ако човек иска моторът да му върши добра работа и да е в златната среда, изборите са бензин 1,8 без турбо и TDI 110HP.
Offtopic: Мой много добър приятел има Audi А3 1,8T и имам много обширно впечатление от него. Модификация с по-къси скорости е, защото е и Quattro (предполагаме, че това е връзката) и досега се е дърпал с няколко ABF-a и винаги им взима 1-2 коли при 110-130км/ч. Практически с каквото се е дърпал в класа си, е печелил. Казвам няколко, за да се елиминра момента "ама той ония ABF е бил мъртвец" и т.н. Видял съм с очите си, на тях вярвам. И не, Audi-то не е "с чип", "с валове" и т.н. Сток, купено от германец лично от приятеля ми, първи собственик, сервизна книжка и т.н.
Обаче - веднъж дойде точно един Golf 4 TDI 150 коня с трите червени буквички и го наказа лошо. Няколко пъти се пробваха да се елиминира всякаква грешка, но Audi-то взима леека преднина, след което TDI-то го настига и с течение на времето му дърпа повече и повече. Няма място за грешка. Единствено не знам колко за тежки двете коли, защото купетата са различни. Ако Audi-то е по-тежко, може да не е равна схватката
1,8Т пада от TDI 150HP, но не на еднакви купета (Ауди А3/Голф 4), но пък Audi-то е с по-къси скорости, което до някаква степен компенсира. Факт. Доказан. Говорим за сток коли, както винаги.
Дано съм бил полезен на човека да си избере хубава кола.