Най-добрия мотор за Golf 4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Гумата
Мнения: 186
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 14:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Гумата » Нед 27 апр 2008 11:06


feeer написа:Погледни пак каква е темата,а тя е"Наи-добрия двигател за Голф 4"!!!нз какво обясняваш,първо погледни!!!А м/у какво избира колегата, вече е друго нещо!!!! :wink:

Ами пита за бензинови мотори според мен а не за дизел
маи и ти четеш между редовете Голф-4 мотори 1,6-8 клапана и 1.8
Някъде да виждаш споменато за -----( Дизел)----- :twisted:




Потребителски аватар
GARTNER
Мнения: 1980
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Cофия/Оряхово
Контакти:

Мнениеот GARTNER » Нед 27 апр 2008 11:11


feeer написа:Погледни пак каква е темата,а тя е"Наи-добрия двигател за Голф 4"!!!нз какво обясняваш,първо погледни!!!А м/у какво избира колегата, вече е друго нещо!!!! :wink:

donervan написа:Здравейте, бъдещи колеги!
Планирал съм покупка на Golf 4, но се колебая между два мотора:
1,6-8 клапана и 1.8.
Еднакво читави ли са и двата мотора и върви ли толково повече 1.8-цата, колкото и гори?
Благодаря предварително на отзовалите се!

А сега ми покажи някъде да пише за Голф-4 Дизел?
Ако си трупаш мнения е друг въпрос :don't worry


tosho
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tosho » Нед 27 апр 2008 20:59


hosetovw написа:1.8Т GTI

наплно съм съгласен с теб


SAUERSTOFF
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 15:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот SAUERSTOFF » Нед 27 апр 2008 21:54


Най-добрите в 2те категории са:
Бензин 1.8Т 150 кс 20 вентила
Дизел 1.9 ТДИ 116/131 коня помпа Дуза или в краен случай стария 110 коня


Потребителски аватар
tonyno_gti
Мнения: 76
Регистриран на: Съб 08 дек 2007 2:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот tonyno_gti » Вто 03 юни 2008 12:54


MK4 написа:
tonyno_gti написа:ако ти се търси адреналин си земи 1.9TDI 131 или 150 коня. Няма такова удоволствие....


абе точно дизел-а не е за адреналин, не подлъгвайте човека, това си е кола за икономия, въпреки че с цените на нафтата вече и за това е трудна работа...

P.S.
не знам какво удоволствие е колата да тръгне на 2000 оборота и да умре на 4000 :D


ми щом си мислиш че е за икономия си земи такъв дизел и виж колко ще ти гори. под 7-8 няма да е, ама варви просто перфектно.......
ТДИ 150 коня пребива 1.8Т


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Вто 03 юни 2008 17:00


Половината тук са ''семкаджии'' който нямат парички за бензин,но важното е че си с 1.8Т всичко друго под ножа.
Аз съм обеден че на половината с този мотор лампата за бенза им светва периодично,но пак важното е че си 1.8Т, а данеговорим за гориво до капачката това щее звезден миг в живота им и най-вероятно и снимка ще има :twisted:
Недейте като някой омагьосани само 1.8Т 1.8Т 1.8Т...
Ами те другите двигатели ако бяха лоши щяха ли даги произвеждат от VW :idea:
Неможе целия форум да кара с 1.8Т или TDI-150,някой трябва да кара и по-бавните коли.


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2394
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот StS » Вто 03 юни 2008 18:45


В този ред на мисли искам да попитам за AZJ или 2.0 двигателя какво му е и защо не се предпочита от хората .. според мен и един колега е много здрав мотор...иначе 115 коня са горе долу добре... споделете ...


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Мнениеот MK4 » Вто 03 юни 2008 19:05


tonyno_gti написа:ми щом си мислиш че е за икономия си земи такъв дизел и виж колко ще ти гори. под 7-8 няма да е, ама варви просто перфектно.......
ТДИ 150 коня пребива 1.8Т


пребива го да, ама от смях ;)

П.С.
7-8 не е ли икономия, мойта харчи около 11..има разлика..


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Вто 03 юни 2008 19:08


MK4 написа:
tonyno_gti написа:ми щом си мислиш че е за икономия си земи такъв дизел и виж колко ще ти гори. под 7-8 няма да е, ама варви просто перфектно.......
ТДИ 150 коня пребива 1.8Т


пребива го да, ама от смях ;)

П.С.
7-8 не е ли икономия, мойта харчи около 11..има разлика..


Наистина е от смях :)


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Вто 03 юни 2008 19:26


1.8T разбира се ... и дизелите не са лоши, но 1.8Т има страхотен потенция за сравнително евтин и качествен тунинг.


Потребителски аватар
4i4o vlade
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 29 яну 2008 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 4i4o vlade » Вто 03 юни 2008 19:54


StS написа:В този ред на мисли искам да попитам за AZJ или 2.0 двигателя какво му е и защо не се предпочита от хората .. според мен и един колега е много здрав мотор...иначе 115 коня са горе долу добре... споделете ...

Според мене колега във форума няма някой с Голф ІV с този двигател, а иначе със сигурност е корав ДВГ,но харчи повечко май...


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Вто 03 юни 2008 20:07


4i4o vlade написа:
StS написа:В този ред на мисли искам да попитам за AZJ или 2.0 двигателя какво му е и защо не се предпочита от хората .. според мен и един колега е много здрав мотор...иначе 115 коня са горе долу добре... споделете ...

Според мене колега във форума няма някой с Голф ІV с този двигател, а иначе със сигурност е корав ДВГ,но харчи повечко май...


Моят Голф (2001) е с AVH 2.0, 115кс и мога да ти кажа че определено са му малко. Жестока анемия го гони и трябва да го карам само над 4000 оборота ако искам да го посъбудя ама и тогава е пак мъка. А харчи колкото Пасата който е 1.8Т но доста по тежък.


Потребителски аватар
fury
Мнения: 220
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот fury » Вто 03 юни 2008 20:14


MK4 написа:
tonyno_gti написа:ми щом си мислиш че е за икономия си земи такъв дизел и виж колко ще ти гори. под 7-8 няма да е, ама варви просто перфектно.......
ТДИ 150 коня пребива 1.8Т


пребива го да, ама от смях ;)

П.С.
7-8 не е ли икономия, мойта харчи около 11..има разлика..


каква беше приказката : и един мармот...... mhihi Това и да говидя няма да го повярвам "ТДИ 150 коня пребива 1.8Т"


gogothebee
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogothebee » Вто 24 юни 2008 20:50


Хайде да се включа и аз. Рядко се включвам в такива теми (във всякакви изобщо), но се дразня когато няма нито един смислен отговор. Единствено колегата vw16v и още 1-2-ма са дали полезни отговори.

Темата е малко старичка, но ще бъда максимално полезен и ще си защитя добре всичките твърдения. Ето ги моторите за Голф 4:

1,6 е малък и не е подходящ за купето. Ще трябва да се развърта повече, защото му липсва въртящ момент в ниските обороти и няма да е толкова еластичен, което ще доведе до разход подобен или по-голям от 1,8.

1,8Т е много хубав мотор и би бил и моят избор, но ако имам парите да го поддържам и евентуално да съм готов за проблем с турбината. Разходът най-вероятно ще е най-малък от бензиновите мотори, стига да се кара спокойно и да се превключва по-рано на по-висока предавка, което е възможно заради добрия въртящ момент от турбото в ниските. 1,8Т е хубав мотор, но не е за всеки. Човекът не иска да се състезава предполагам, а иска добър мотор, който да е надежден, да не е малък за купето и да няма някакви сериозни проблеми с него.

Изненада - това е точно 1,8, но без Т. Трубото може в един момент да се окаже проблем, а освен състезателите (какъвто съм и аз), на нормалните хора не им трябва наистина турбинирана кола и съпътстващите я евентуални проблеми. Хубав мотор, опростен, надежден и достатъчно добър за купето на Голф 4.

2.0 става излишен при наличието на 1,8, който е достатъчно добър мотор, а дори е по-муден от него. Разходът ще е предполагам сходен.

2,3 ще харчи много и ще струва скъпо да се поддържа. Ведната отпада. 3,2 и т.н. също.

1,4 - не го коментираме.

Дизелите:

1,9 SDI го отхвърляме. Прекалено муден и подходящ само за таксита. От друга страна железен мотор. Ако колегата не търси никаква, ама никаква динамика, това е моторът. Точно с такива мотори дизелите си спечелиха в миналото славата на издържливи агрегати по 500 000+км, след което дойдоха турботата и развалиха нещата. :) Аз не бих се спрял на него обаче.

1,9 TDI PD е хубав мотор, но капризен и евентуално може да има големи цифри за ремонти, които не всеки може да си позволи да отдели от бюджета си. Предимствата по отношение на динамиката спрямо старите TDI-та си струват, НО точно в България с нашите горива и ниски доходи не си заслужава. Парите, което ще спестите от леееко по-нисък разход спрямо старите TDI-та или усмивките по лицата от по-високата тяга веднага ще се стопят когато дойде време за ремонт.

1,9 TDI 90/110 коня според мен е оптималният вариант, като аз лично бих заложил на 110 коня. Моторът може да е стар, но части има, по-евтин е от PD за поддръжка при евентуален проблем и динамиката му е на ниво. Карал съм такъв Голф 4 TDI 110HP и спокойно мога да кажа, че за всекидневна употреба, че дори чат-пат за спортни амбиции моторът е доста подходящ. Тягата е о'кей - не е нещо особено, но и никак не е малко. Комбинирано с по-евтината поддръжка и това, че е по-прост и доказал се агрегат, го прави отличен дизелов избор. Спомеах ли, че като се кара нормално е доста икономичен? :)

Като се тегли чертата, ако човек иска моторът да му върши добра работа и да е в златната среда, изборите са бензин 1,8 без турбо и TDI 110HP.

Offtopic: Мой много добър приятел има Audi А3 1,8T и имам много обширно впечатление от него. Модификация с по-къси скорости е, защото е и Quattro (предполагаме, че това е връзката) и досега се е дърпал с няколко ABF-a и винаги им взима 1-2 коли при 110-130км/ч. Практически с каквото се е дърпал в класа си, е печелил. Казвам няколко, за да се елиминра момента "ама той ония ABF е бил мъртвец" и т.н. Видял съм с очите си, на тях вярвам. И не, Audi-то не е "с чип", "с валове" и т.н. Сток, купено от германец лично от приятеля ми, първи собственик, сервизна книжка и т.н.

Обаче - веднъж дойде точно един Golf 4 TDI 150 коня с трите червени буквички и го наказа лошо. Няколко пъти се пробваха да се елиминира всякаква грешка, но Audi-то взима леека преднина, след което TDI-то го настига и с течение на времето му дърпа повече и повече. Няма място за грешка. Единствено не знам колко за тежки двете коли, защото купетата са различни. Ако Audi-то е по-тежко, може да не е равна схватката :)

1,8Т пада от TDI 150HP, но не на еднакви купета (Ауди А3/Голф 4), но пък Audi-то е с по-къси скорости, което до някаква степен компенсира. Факт. Доказан. Говорим за сток коли, както винаги. :)

Дано съм бил полезен на човека да си избере хубава кола.


Потребителски аватар
valkilmera
Мнения: 800
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
Автомобил: Golf3 4 Audi A3
Двигател: ABS AZD 8P
Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g

/////////

Мнениеот valkilmera » Вто 24 юни 2008 22:59


По добре да е мощен,отколкото да нее!!!
Мощният можеш да ко караш леко и пак ще има икономия,но чувството е друго.
Моят е Г3 -1,8 но винаги ми сее искало да има още 200кс...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта