MK4 GTI - IHI VF30

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот sk. » Нед 17 апр 2011 7:26


Моля темата временно да бъде заключена!




Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот Li4o » Нед 24 апр 2011 9:52


Темата е заключена по желание на автора!


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот Li4o » Пон 29 авг 2011 11:38


Темата е отключена временно по желание на автора!


Потребителски аватар
GALIANO
Мнения: 642
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 19:39
Автомобил: Cupra 300
Двигател:
Местоположение: Germany

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот GALIANO » Съб 10 сеп 2011 0:24


Има ли някакво развитие от месец Април :talk: ,видях че темата е отворена.


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот sk. » Съб 10 сеп 2011 6:31


Здравей,
имаше няколко неща, които заслужаваха да се споменат, но в крайна сметка Голфчето отиде при нов собственик. Темата е отключена, защото искам да метна един пост с пояснения, кое как бих направил, ако трябва да се прави пак такъв автомобил. Смисъл, как да го направим от първия път, но за сега не остава много време.


Pesheca
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 12:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот Pesheca » Съб 10 сеп 2011 15:10


Смятам .че доста хора биха го прочели с удоволствие тоя пост. Ще е хубаво някой да каже кое как се прави от кое има смисъл и как е най-добре да се направи. Защото всички знаем ,че тунинга е скъпо нещо и няма смисал едно нещо да се прави по няколко пати само пари да хварляш


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот sk. » Съб 10 сеп 2011 22:44


Точно това е целта, колега ;). Драснал съм някои от основните неща, като накрая съм дал 2-3 линка към доста по обширни теми, който иска да чете и да се образова ;)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 17 сеп 2011 16:15


sk. написа:Точно това е целта, колега ;). Драснал съм някои от основните неща, като накрая съм дал 2-3 линка към доста по обширни теми, който иска да чете и да се образова ;)

Къде си ги драснал -някъде в темата ли?


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот sk. » Съб 17 сеп 2011 19:16


Ето какво бях започнал да пиша и остана недоизпипано, тъй като нямам никакво време, а и знанията ми не са много!
---------------------------------------------------------------------------------------

От доста време си мислех да пусна една такава тема/мнение, но все не остава време, пък и познанията далеч не ми достигат. В този пост ще се опитам да нахвърлям основните неща, които са необходими за реализирането на проект, каквато идея имаше този в началото. Постът е насочен от аматьор (любител) към бъдещи собственици на проекти. Ако някой от колегите не е съгласен с написаното долу, може да ми напише ЛС и ще коригираме по негово усмотрение.
Ако сте чели темата от самото начало, знаете че първоначалната цел беше 205-210кс на гумите, което ако сложим 16% загуби от гумите до мотора са около 245-50кс на мотора. При мен се допуснаха доста грешки от бързане, незнание, необмисляне на нещата и други. Ето моята идея как бих направил всичко, ако трябва да го правя отново.
Основните неща, с които не трябва да се прави компромис са:
- Турбо
- Изходящ колектор
- Даунпайп
- Софтуер
- Съединител

Разбира се, останалите части като дюзи, генерация, интеркулер с турбопътища, филтър също няма как да се пропуснат, но при тях ми се струва, че по-скоро може да се допусне компромис с известни уговорки, които ще спомена малко по-късно.

Турбо.
Много хора казват, че си заслужава да дадеш колкото пари си приготвил за целия сетъп, само за турбината и може би са прави, но не всеки има възможност да си купи нов турбо-компресор за 2 000лв и нагоре. Вариантът, които бих търсил е читаво турбо втора употреба. За тази цел трябва да следите форумите усилено. Изпадат хубави турбинки. По тунинг сервизите също има, като цените обикновено не надвишават 1000лв. С китайска турбина, работата е доста несигурна и не бих пробвал отново. Някои хора твърдят, че турбините от Китай трябва да се балансират и са ОК, но варианта си е 50/50 – или ще работи или няма да работи.
Добър вариант за турбина примерно е лагерно GT2560 (28R), каквото бях сложил на първия сетъп или втулковия му аналог.
Разликите между втулковите и лагерните тубини можете да прочетете в сайта на Garrett. Основното обаче е, че за втулковите обикновено се продават ремонтни комплекти и подлежат на ремонт. Лагерниците също ги ремонтират, но като цяло няма добри отзиви от ремонтирано лагерно турбо. Аз лично не съм чувал.
Другото, което трябва да се спомене, че не е добра идея да се кара на максимума на турбото. Не че ще се счупи, но ако ималко резерв няма да е лоша идея. За това дадох за пример ГТ2560Р, тъй като по каталог го водят 330кс максумум. Тук е момента да спомена, че конските сили от каталозите са малко пресилени. Или да кажем, не че са пресилени, просто за да ги видите тези 330кс от тази турбина ще трябва да дадете доста пари за колектор, глава на мотора и други. Или както каза един известен бг тунинг гуру, „Трябва да си инжинер от Скудерията”.

Изходящ колектор
Колектора трябва да се съобрази спрямо турбото. Фланците на колектора и на турбината е желателно да са еднакви. Възможно е да се ползва преходник от един тип фланец към друг, но при мен първия път това създаде проблем. Тъй като преходника беше от различен материал и при нагряване различните метали се разширяват различно. Това създаде луфт и прогори гарнитурата между турбината и колектора. Когато няма плътен контакт, турбината губи налягане.
Отделно, ако рънерите са прекалено дълги, на изгорелите газове ще им трябва повече време да развъртят турбината. Тоест колата ще тръгва малко по-късно

Даунпайп
Даунпайпът се разполага точно след турбината. Отвежда изгорелите газове от турбината към генерацията. Или просто ги свързва. Пояснявам, тъй като в началото аз не знаех какво е точно, така че може да има и други невежи. Хубаво е даунпайпа да е по-широк за да може да отвежда изгорелите газове безпроблемно. Примерно 63 или 70мм. Не че това ще ви помогне много, ако сте с тесен колектор, които не може да пропусне изгорелите газове от мотора безпроблемно, но все пак е една рестрикция по-малко. Когато се прави даунпайпа задължително искайте да е с гайка за широколентова сонда, с която се замерват смесите. Не че ще ви трябва често, но един път ще ви се наложи и ще си скубете косите, защо не сте направили операцията преди да сглобите всичко.

Софтуер
След промяната на турбото и колектора, ще има повече въздух в мотора, но без точни указания или да си го кажем направо настройки, най-много да счупим мотора. Настройката е най-добре да се прави на Диностенд, където най-добре се вижда всичко и се прави от хора с опит. Разбира се, винаги ще се намери човек, които да сложи нещо на готово за 15-20 минути, но реално няма да знаете какво се случва с колата. О да за малко щях да забравя, нещо с което се сблъсках:
Никаква смяна на електроника на 1.8Т не е нужна – само настройка! Не се лъжете, каквото и да ви казват. Електрониката си държи преспокойно 300кс със стандартния клапан, които управлява налягането ( N75). Дебитомера обаче, не е толкова щедър и трябва да се подмени.
За да бъдем максимално обективни трябва да споемена, че има и бегачки, които никога не са се качвали на дино и си се движат без да се счупят.

Съединител
Сложих съединителя при важните елементи, тъй като ако не се смени на време излиза двойно по-скъп от колкото трябва. Аз карах доста дълго време с обикновен съединител на около 250кс и го разсипах отвсякъде. Наложи се при отварянето да се смени целия комплект, заедно с помпата и лагера. Ако го бях сменил по-рано щях да спася най-малкото последните две неща.
За съединителя не е нужно да се набутвате да купувате скъпи афтермаркет изпълнения. Има ОЕМ съединители, които ще ви свършат работа. За повече информация ще се надявам на помощ от колегите.

Минаваме, към „по-маловажните” неща, без които всъщност няма как да се получи автомобил в движение, но търпят компромиси.

Дюзи
Принципно едни 440 кубикови дюзи са предостатъчни, дори са доста над тези 250кс. Но пък се намират сравнително лесно. Чисто нови са около 300лв, като може да се търсят и втора употреба. Обикновено втора употреба са читави, тъй като на хората бързо им омръзват и минават на нещо по-голямо. Едва ли ще имат навъртяни повече от 20 000км. В най-лошия случай си ги занасяте на едно почистване и пак сте в играта. Задължително е да са високоомни. Разбира се винаги съществува риска да си купите нещо, което си е за кошчето. Все пак е втора употреба, а има доста случаи, в които се продават умишлено боклуци. Лично аз залагам и следя редовно разделът “Продава” в един друг форум, които е заключен за нови потребители. Разделът „Продава” все пак е отоврен и там се продават, читави стоки. В тесен кръг от хора, по-трудно оцеляват измамниците :D
Съвет: Дюзи „Лукас” по дизайн на Бош вършат работа и са на приемлива цена ;)

Генерация
Също оставих към по-маловажните, защото на практика може и без нея, въпреки че колата е доста шумна. Една права тръба с размер 63мм и едно крайно гърне вършат добра работа. Ако искате колата да е по-тиха трябва да се мисли вариант с две гърнета, което обаче оскъпява генерацията. Тези 63мм отвор също са предостатъчни да поемат до към 400кс, така че ще има и запас за следващ ъпгрейд ;)


Интеркулер и турбопътища
Сложих го към по-маловажните, тъй като компромиси могат да се правят всякакви и пак ще работи, въпроса обаче по какъв начин. Тук трябва да се съобрази размер на кулера и диаметър на тръбите. Моят съвет тук е да забравите грандоманията! Малко кулерче с размери 550х180х55 примерно с турбо пътища на 55мм. Все пак няма да карате с някакво огромно турбо, което да пълни кулера сравнително лесно. А като решите да давате газ примерно от 80км/ч на 4-та предавка последното, което искате е турбото ви да пълни 10 секунди огромния кулер и турбопътища, които сте сложили.. :d
Въпрос на вкус и занимавка е как ще минават турбопитищата и какъв цвят ще са. Разбира се най-добре е да са възможно най-къси, но не винаги е възможно. Напасването зад бронята на Голф 4, е малко мит. Чувал съм, че може, но не съм виждал направено.
И въобще не се захласвайте по маркови кулери и тн.. Мейд ин Чайна е варианта. Възмоно на най-ниска цена.

Филтър
Реално не е необходимо да си купувате скъп въздушен филтър. Уж китайските вкарвали твърди частици, ама на тези коли това е малък проблем. След като скапах един JR за 130лв, отидох до Илиенци и си купих филтър за 34лв. Никаква разлика няма! А и вместо да го перете можете да го изхвърлите и да си вземете нов ;)


Бензинова помпа
Не си и помисляйте да си сменята стоковата бензинова помпа. С последния сетъп на Голфа, качен на дино, показа 359кс със стандартната бензинова помпа, която си изиза от завода. Чувал съм обаче, че ако решите да ползвате бензинов регулатор с цел да увеличите налягането в дюзите, бензиновата помпа се предава. Все пак, ако искате да я заменяте Walbro 255 LPH е най-разпостранения ъпгрейд. Като цената на оригинална такава помпа достига нейния дебит. (255л за час)

Малко от процеса на правене на колата:
В началото, още когато чипвах колата имах идея, днес слагам чип, след 1 месец кулер, после генерация, накрая едно тубро и лека по лека ще стане. Да но не бях предвидил следното:
Когато се слага нова турбина, разположението и спрямо старата се променя. Ако си представим, че вече сте сложили кулер, даунпайп, тръба от въздушния филтър и др., сега ще Ви се наложи да преправите всичко или поне по-голямата част от нещата, за които вече сте дали пари. Също е вариант, но най-добре и безболезнено се получава като се премисли и направи всичко на куп. Отделно, че „чипът”, които също евентуално сте сложили по-рано се оказва напълно безполезен за новия хардуер. Също малко пари на вятъра.

На последно място, ще Ви посъветвам следното:
Щом сте издържали до край да прочетете семплото ми обяснение на нещата, се предполага, че наистина имате нужда от такова обяснение или просто четете за да видите „Тоя каква простотия ще напише”. Съветът ми е, ако не разбирате и сте решили да правите нещо сами – недейте! Шанса да си счупите колите е доста по-голям от този да получите нещо свястно. А лаладжии по форумите, които ще Ви усмеят с кеф и ще позлорадстават над вашите проблеми ще се намерят. Ако не съм прав за нищо от горенаписаното, повярвайте ми за последното изречение съм прав до болка. ;)
В България си има достатъчно грамотни хора, които с това си изкарват прехраната и ще Ви направят автомобилите качествено. Доверете им се ;)

Слагам и този линк от Ауди форума, където всичко е описано доста по-добре и подробно. Ако някои иска да навлиза в материята, това е добра втора крачка!
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=71757

Ще се радвам, знаещи и можещи хора да пуснат още инфо и/или да ме коригират, допълнят където греша или пропускам. А тези, които смятат да ми се посмеят на ентусиазма... Пичове, найстина не ме интересува, вашето мнение. Ако не помагате на хората, то поне не им пречете!


Потребителски аватар
shpeki
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот shpeki » Вто 20 сеп 2011 9:20


:bowdown :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот sk. » Вто 20 сеп 2011 9:59


shpeki написа::bowdown :bowdown :bowdown :bowdown

Надявам се да няма ирония в твоя пост и да споделиш малко инфо и ти за незнаещите ;)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 20 сеп 2011 10:38


Едно :bowdown и от мен без ирония.


Потребителски аватар
shpeki
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот shpeki » Вто 20 сеп 2011 11:03


sk. написа:
shpeki написа::bowdown :bowdown :bowdown :bowdown

Надявам се да няма ирония в твоя пост и да споделиш малко инфо и ти за незнаещите ;)

Аз нищо не разбирам, само превеликия келеш отбира. mhihi mhihi


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот morfei1 » Вто 20 сеп 2011 12:25


Празни надежди mhihi .

Определено е по-лесно и евтино да си дадеш колата на някой който разбира и да ти я направи, но така или иначе накрая ти пак нищо няма да научиш. Иначе, ще направиш грешки, ще похарчиш пари, но пък има вероятност да научиш доста неща.


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: MK4 GTI - IHI VF30

Мнениеот sk. » Вто 20 сеп 2011 12:44


Чакай, аз не говоря да си навържеш хардуера сам. Аз като си дадох колата на "някои който разбира" първия път да не би да стана нещо от Голфа? Наложи се да се преправя всичко наново. Не става само с ядене (пари), трябва и акъл.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта