а можеш ли да обясниш защо не се полира главата?(и понеже не можеш да чуеш тона с който питам искам да отбележа че не се заяждам и питам за принципно обяснение)
знам че при карбовете(да се поправя) не се полират всмукателни портове защото бензина кондензира по стените и не се смесообразува добре.какво е положението с изпускателите.когато колата е карбураторна пак ли не се полират всмукателните портове?
иначе много си прав и добре си описал какво трябва да се направи за да има макс ефект от цялата глава-борщанги ,и другите чалъми в портването
портване глава на АБФ
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Последна промяна от martineli на Пет 12 сеп 2008 18:13, променено общо 1 път.
- Punisher-GTI
- Мнения: 108
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Колега дай да не се изпитваме а да разсъждаваме... не всеки се ражда научен и научава всичко... 8)
Значи аз което знам е че при инжекциона няма смисъл в полирането, защото от там не минава суспензия от гор-възд смес а въздух само... за конденза си прав, обаче това се получава при едноточков инжекцион и не е чак толкова фатално... а аз съм с многоточков, така че н.п. А другото което знам е че полирането помага за ненатрупване на нагар, който е вреден с детонациите които предизвиква. Тук вмятам че образувалия се конденз помага за очистването на нагара. А заводски главата нарочно е оставена с "лош" клас (неполирана) за да има по добро завихряне на гориво-въздушната смес и добра емулсия.... да ама при високи обороти се получава обратния ефект..... А аз искам добро смесообразуване на високи обороти, където ДВГ-то достига макс. мощност...
АЗ ТАКА ГО ЗНАМ.... АКО НЯКОЙ ИМА ДРУГО МНЕНИЕ ДА ГО СПОДЕЛИ, ЩЕ СЪМ БЛАГОДАРЕН ДА ОБМЕНИМ МАЛКО ЗНАНИЯ. : vw fen :077:
Значи аз което знам е че при инжекциона няма смисъл в полирането, защото от там не минава суспензия от гор-възд смес а въздух само... за конденза си прав, обаче това се получава при едноточков инжекцион и не е чак толкова фатално... а аз съм с многоточков, така че н.п. А другото което знам е че полирането помага за ненатрупване на нагар, който е вреден с детонациите които предизвиква. Тук вмятам че образувалия се конденз помага за очистването на нагара. А заводски главата нарочно е оставена с "лош" клас (неполирана) за да има по добро завихряне на гориво-въздушната смес и добра емулсия.... да ама при високи обороти се получава обратния ефект..... А аз искам добро смесообразуване на високи обороти, където ДВГ-то достига макс. мощност...
АЗ ТАКА ГО ЗНАМ.... АКО НЯКОЙ ИМА ДРУГО МНЕНИЕ ДА ГО СПОДЕЛИ, ЩЕ СЪМ БЛАГОДАРЕН ДА ОБМЕНИМ МАЛКО ЗНАНИЯ. : vw fen :077:
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Punisher-GTI написа: ...Тук вмятам че образувалия се конденз помага за очистването на нагара.
Да де ..всичко си разбрал само дето иде реч за кондензиране на бензин по стените на смукателя а не на вода , но то не е голяма разликата Контензирането се отнася само и единствено за мотори с моно инжекция или карбуратор защото само при тях горивото преминава през цялата дължина на смукателя. Полирането за този тип мотори са свежда до шкурка 100...експериментално е доказано, че всичко след това е луда работа а при шкурка 500 полиране е с обратен ефект.
При колите с многоточков инжекцион или поне при тези на който дюзите са непосредствено и пръскат над клапаните може да полираш колкото си щеш над шкурка 100, но нищо по-добро няма да се случи...за щастие и по-лишо също.
Боби ти го каза...згъстяване се прави от към бутала а не от глава особено пък на наще 16В мотори.
Портването на главата се свежда до зачистване на всички ръбове на отливката и до разширяван на портовете до толкова до колкотоп ти стиска на теб. Отливката на АБФ главата е малко по-особена от на КР и ПЛ, но няма как да го знаеш ако не си ги видял една до друга. Можеш доста матерял да свали от изпускателния тракт, но стените са неравномерно дебели и затова се ползват едни апаратчета за измерване на дебелини посредством ултразвук. Така вече можеш да си позволиш да копаеш с мярка и без много стах. Истина е , че 95% от всички дето портват никога не са работили с апаратура а всичко е на око и усет за работа...рутина му се вика, но след 5-10-15 глави и това се добива и чак си вика човек...и така става, но пак има едно на ум. Бонус...горивната камера на АБФ е 46кубика а на КР,ПЛ е 42кубика. .... 4 кубика бонус има тук ...използвай ги
Полирането на горивната камера е полезно до толкова, че образуването на нагар е значително по-малко, но дали това е което търсите от мотора. Нека да разгледаме нещата ...независимо дали правиш атмосверен мотор или такъв с принудително пълнене то винаги горивните камери трябва да са с еднакъв обем. Процеса на полиране обаче е свързан с отнемане на матерял и то неравномерно затова напасването на кубатурата ще е доста трудоемко. Да речем че все пак го направите след поне 20 замерваня на всяка камера....то тогава горивната камера вече е увеличена с поне 2 до 4 кубика което е добре за турбо приложения, но не и за атмосверни мотори където целта е да згъстявате.
За съжаление няма повече време сега...
РАСО
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
пацо ме е изпреварил.значи при инжекционен модел двг няма нищо лошо в полирането на портовете но ефекта не е толкова осезаем.
ще се усети полза от подобряването на пълненето-всмисъл
по-големи клапани(всмукателни )-и понеже когато се пасва един клапан или ако е по наранено леглото се райбери той се вкопава надолу така пълненето се затруднява и камерата става по голяма-
могат да се използват клапани с по дебели чела и фаската посредством райбери да се искара макс нагоре което ще позволи да се изчистят ръбовете под(или над в зависимост от гледната точка) клапаните от кум портовете а също и мад клапаните в самата горивна камера така че горивната смес да има най малко съпротивление при навлизането си и да изминава най малък път.
освен това може да се помисли за застъпването между двата клапана(имам предвид всмукателен изпускателен знам че на колегата са 4).става въпрос за максималното изчистване на изгорелите газове от камерата което от своя страна ще осигури навлизането на повече смес-но така работата на праазен ход няма да е сравнително добра но на високите ще има ефект.
и това че колегата е с два вала може много да помогне-ако се използват раздвижни колела естествено
ще се усети полза от подобряването на пълненето-всмисъл
по-големи клапани(всмукателни )-и понеже когато се пасва един клапан или ако е по наранено леглото се райбери той се вкопава надолу така пълненето се затруднява и камерата става по голяма-
могат да се използват клапани с по дебели чела и фаската посредством райбери да се искара макс нагоре което ще позволи да се изчистят ръбовете под(или над в зависимост от гледната точка) клапаните от кум портовете а също и мад клапаните в самата горивна камера така че горивната смес да има най малко съпротивление при навлизането си и да изминава най малък път.
освен това може да се помисли за застъпването между двата клапана(имам предвид всмукателен изпускателен знам че на колегата са 4).става въпрос за максималното изчистване на изгорелите газове от камерата което от своя страна ще осигури навлизането на повече смес-но така работата на праазен ход няма да е сравнително добра но на високите ще има ефект.
и това че колегата е с два вала може много да помогне-ако се използват раздвижни колела естествено
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не съм съгласен със всичко написано, но няма да го коментирам .
Още малко за главите на 16В моторите...
Аз съм категорично против снижаването (рязането) на главата с цел сгъстяване. С 1мм шлайф си осигурявате няколко кубика по малко за сгъстяване, но това само ще ви създаде проблеми отколкото да помогне. Веднага се сещам за няколко такива...
Клапаните вече са с 1мм по-близо до буталото и от тук натаък и най- малката грешка завршва с криви такива. Ако пък сте решили да слагате и по-агресивни валове това е гарантирано. Принципно ако се ползват валове с лифт от порядъка на 11-11,5мм се налага изработка на по-дълбоки фаски в буталата за смукателните клапани а какво остава ако е рязана и главата с милиметър.
Принципно на този тип глави се прави минимален контролен шлайф с цел да се съхрани матерял за следващ ремонт. Според мен глава свална повече от 1,2мм е тотално съсипана , но спорта познава какви ли не извръщения Всяко един шлайф измества зацепването на ангренажния ремък с малко. На ппръръв поглед това е незначително , но при снижаване с 0,8мм това си е почти един зъб на ангренажа, но не е достатъчно за да влезе и сте принудени да ползвате раздвижна ролка за да коригирате или се примирявате и карате така. Не е толкова фатално за всекидневна кола, но не и за мотор-спорт.
Клапани и легла...
Стандартно при основен ремонт се припасват по възможно най-тъпия начин с кварцова паста, но само ако няма особени щети по клапани и легла. Райбероването спасява положението от нелечими с паста проблеми, но това изтънява леглата на клапаните а те не са кой знае какво. За съжаление в тях няма достатъчно матерял за да си сложиш нови рейсинг клапани и да си поръчаш да ти ги райбероват с ъгли по свой избор. Знаете в зависимост от това дали мотора е атмосферен или с принудително пълнене ъглите са различни както и площа в/у която затваря клапана. Само пример...атмосверни мотори който се въртят над 8500-9000 оборота клапаните лягат на площ клоняща към ширина на косъм Оптималния вариянт е нови керамични легла който са къде къде по-дебели и съответно могат да се обработят на какъвто ъгъл пожелаете. Опита да се сложат на глава от КР или ПЛ обаче е почти обречен защото матеряла на тези глави е доста лош и има склоност към пукане. Само за протокола..имам в гаража една так нацепена , че си я запазих за да я показвам ...ако имам време ще и щракна някоя друга снимка. За щастие имаме на разположение главите от АБФ и 9А...там матеряла е с доста по-добро качество и там смело могат да се монтират нови легла и екстри. Изпускателните клапани на КР и ПЛ са с 1мм по-широки от на АБФ и 9А, но според мен разликата ме пренебрежима. напълно безмислено е да се слагат по-големи клапани на АБФ и 9А а и мястото е доста кът..далеч неможеш да се развихриш с диаметрите като при 8В глава , но пък флоу-а не никак лош и с тези диаметри.
РАСО
Още малко за главите на 16В моторите...
Аз съм категорично против снижаването (рязането) на главата с цел сгъстяване. С 1мм шлайф си осигурявате няколко кубика по малко за сгъстяване, но това само ще ви създаде проблеми отколкото да помогне. Веднага се сещам за няколко такива...
Клапаните вече са с 1мм по-близо до буталото и от тук натаък и най- малката грешка завршва с криви такива. Ако пък сте решили да слагате и по-агресивни валове това е гарантирано. Принципно ако се ползват валове с лифт от порядъка на 11-11,5мм се налага изработка на по-дълбоки фаски в буталата за смукателните клапани а какво остава ако е рязана и главата с милиметър.
Принципно на този тип глави се прави минимален контролен шлайф с цел да се съхрани матерял за следващ ремонт. Според мен глава свална повече от 1,2мм е тотално съсипана , но спорта познава какви ли не извръщения Всяко един шлайф измества зацепването на ангренажния ремък с малко. На ппръръв поглед това е незначително , но при снижаване с 0,8мм това си е почти един зъб на ангренажа, но не е достатъчно за да влезе и сте принудени да ползвате раздвижна ролка за да коригирате или се примирявате и карате така. Не е толкова фатално за всекидневна кола, но не и за мотор-спорт.
Клапани и легла...
Стандартно при основен ремонт се припасват по възможно най-тъпия начин с кварцова паста, но само ако няма особени щети по клапани и легла. Райбероването спасява положението от нелечими с паста проблеми, но това изтънява леглата на клапаните а те не са кой знае какво. За съжаление в тях няма достатъчно матерял за да си сложиш нови рейсинг клапани и да си поръчаш да ти ги райбероват с ъгли по свой избор. Знаете в зависимост от това дали мотора е атмосферен или с принудително пълнене ъглите са различни както и площа в/у която затваря клапана. Само пример...атмосверни мотори който се въртят над 8500-9000 оборота клапаните лягат на площ клоняща към ширина на косъм Оптималния вариянт е нови керамични легла който са къде къде по-дебели и съответно могат да се обработят на какъвто ъгъл пожелаете. Опита да се сложат на глава от КР или ПЛ обаче е почти обречен защото матеряла на тези глави е доста лош и има склоност към пукане. Само за протокола..имам в гаража една так нацепена , че си я запазих за да я показвам ...ако имам време ще и щракна някоя друга снимка. За щастие имаме на разположение главите от АБФ и 9А...там матеряла е с доста по-добро качество и там смело могат да се монтират нови легла и екстри. Изпускателните клапани на КР и ПЛ са с 1мм по-широки от на АБФ и 9А, но според мен разликата ме пренебрежима. напълно безмислено е да се слагат по-големи клапани на АБФ и 9А а и мястото е доста кът..далеч неможеш да се развихриш с диаметрите като при 8В глава , но пък флоу-а не никак лош и с тези диаметри.
РАСО
- Punisher-GTI
- Мнения: 108
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Евала колеги за инфото ето вече се разбира че не всеки знае всичко.
Но как да сгъстя мотора след като буталата са равни (няма вкопана горивна камера)? Какви други бутала мога да ползвам... та нали ще упрат в главата или някой клапан като наддават над блока.
Ако някой има някакви снимки на "бутана" глава да ги дава и нека продължим със стойностните мнения. 10х
Но как да сгъстя мотора след като буталата са равни (няма вкопана горивна камера)? Какви други бутала мога да ползвам... та нали ще упрат в главата или някой клапан като наддават над блока.
Ако някой има някакви снимки на "бутана" глава да ги дава и нека продължим със стойностните мнения. 10х
- Punisher-GTI
- Мнения: 108
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- mitko_pi4a_lc
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
- Punisher-GTI
- Мнения: 108
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Punisher-GTI написа:ами да колата има газов инжекцион но ме самнява да окаже някакво влияние тая газ, според мен ще си работи както трябва ( поне така си мисля и дано да сам прав )
Стига бе колега сериозно ли ?! Сгъстяваш и газ?! Абе виждал съм всякакви извращения.. ама ти сериозно искаш да си съсипеш колата! успех .. в правилната посока си тръгнал
Пламен ти написа, че без химия няма да можеш да запалиш даже.. ти ....газ евала
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта