портване глава на АБФ

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Чет 11 сеп 2008 20:12


а можеш ли да обясниш защо не се полира главата?(и понеже не можеш да чуеш тона с който питам искам да отбележа че не се заяждам и питам за принципно обяснение)

знам че при карбовете(да се поправя) не се полират всмукателни портове защото бензина кондензира по стените и не се смесообразува добре.какво е положението с изпускателите.когато колата е карбураторна пак ли не се полират всмукателните портове?

иначе много си прав и добре си описал какво трябва да се направи за да има макс ефект от цялата глава-борщанги ,и другите чалъми в портването :да:

Последна промяна от martineli на Пет 12 сеп 2008 18:13, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Punisher-GTI
Мнения: 108
Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Punisher-GTI » Чет 11 сеп 2008 20:51


Колега дай да не се изпитваме а да разсъждаваме... не всеки се ражда научен и научава всичко... 8)
Значи аз което знам е че при инжекциона няма смисъл в полирането, защото от там не минава суспензия от гор-възд смес а въздух само... за конденза си прав, обаче това се получава при едноточков инжекцион и не е чак толкова фатално... а аз съм с многоточков, така че н.п. А другото което знам е че полирането помага за ненатрупване на нагар, който е вреден с детонациите които предизвиква. Тук вмятам че образувалия се конденз помага за очистването на нагара. А заводски главата нарочно е оставена с "лош" клас (неполирана) за да има по добро завихряне на гориво-въздушната смес и добра емулсия.... да ама при високи обороти се получава обратния ефект..... А аз искам добро смесообразуване на високи обороти, където ДВГ-то достига макс. мощност...
АЗ ТАКА ГО ЗНАМ.... АКО НЯКОЙ ИМА ДРУГО МНЕНИЕ ДА ГО СПОДЕЛИ, ЩЕ СЪМ БЛАГОДАРЕН ДА ОБМЕНИМ МАЛКО ЗНАНИЯ. : vw fen :077:


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Чет 11 сеп 2008 21:24


ем аз не изпитвам никой
точно това исках да поясня -и аз искам да обменяме знания.

та къде имаш предвид че не минава гориво -въздушна смес??
за нагара си прав.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Пет 12 сеп 2008 15:15


Punisher-GTI написа: ...Тук вмятам че образувалия се конденз помага за очистването на нагара.


Да де ..всичко си разбрал само дето иде реч за кондензиране на бензин по стените на смукателя а не на вода , но то не е голяма разликата :lol: Контензирането се отнася само и единствено за мотори с моно инжекция или карбуратор защото само при тях горивото преминава през цялата дължина на смукателя. Полирането за този тип мотори са свежда до шкурка 100...експериментално е доказано, че всичко след това е луда работа а при шкурка 500 полиране е с обратен ефект.
При колите с многоточков инжекцион или поне при тези на който дюзите са непосредствено и пръскат над клапаните може да полираш колкото си щеш над шкурка 100, но нищо по-добро няма да се случи...за щастие и по-лишо също.
Боби ти го каза...згъстяване се прави от към бутала а не от глава особено пък на наще 16В мотори.
Портването на главата се свежда до зачистване на всички ръбове на отливката и до разширяван на портовете до толкова до колкотоп ти стиска на теб. Отливката на АБФ главата е малко по-особена от на КР и ПЛ, но няма как да го знаеш ако не си ги видял една до друга. Можеш доста матерял да свали от изпускателния тракт, но стените са неравномерно дебели и затова се ползват едни апаратчета за измерване на дебелини посредством ултразвук. Така вече можеш да си позволиш да копаеш с мярка и без много стах. Истина е , че 95% от всички дето портват никога не са работили с апаратура а всичко е на око и усет за работа...рутина му се вика, но след 5-10-15 глави и това се добива и чак си вика човек...и така става, но пак има едно на ум. Бонус...горивната камера на АБФ е 46кубика а на КР,ПЛ е 42кубика. .... 4 кубика бонус има тук ...използвай ги :twisted:
Полирането на горивната камера е полезно до толкова, че образуването на нагар е значително по-малко, но дали това е което търсите от мотора. Нека да разгледаме нещата ...независимо дали правиш атмосверен мотор или такъв с принудително пълнене то винаги горивните камери трябва да са с еднакъв обем. Процеса на полиране обаче е свързан с отнемане на матерял и то неравномерно затова напасването на кубатурата ще е доста трудоемко. Да речем че все пак го направите след поне 20 замерваня на всяка камера....то тогава горивната камера вече е увеличена с поне 2 до 4 кубика което е добре за турбо приложения, но не и за атмосверни мотори където целта е да згъстявате.

За съжаление няма повече време сега...

РАСО


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Пет 12 сеп 2008 18:11


пацо ме е изпреварил.значи при инжекционен модел двг няма нищо лошо в полирането на портовете но ефекта не е толкова осезаем.

ще се усети полза от подобряването на пълненето-всмисъл
по-големи клапани(всмукателни )-и понеже когато се пасва един клапан или ако е по наранено леглото се райбери той се вкопава надолу така пълненето се затруднява и камерата става по голяма-
могат да се използват клапани с по дебели чела и фаската посредством райбери да се искара макс нагоре което ще позволи да се изчистят ръбовете под(или над в зависимост от гледната точка) клапаните от кум портовете а също и мад клапаните в самата горивна камера така че горивната смес да има най малко съпротивление при навлизането си и да изминава най малък път.
освен това може да се помисли за застъпването между двата клапана(имам предвид всмукателен изпускателен знам че на колегата са 4).става въпрос за максималното изчистване на изгорелите газове от камерата което от своя страна ще осигури навлизането на повече смес-но така работата на праазен ход няма да е сравнително добра но на високите ще има ефект.
и това че колегата е с два вала може много да помогне-ако се използват раздвижни колела естествено


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Пет 12 сеп 2008 20:57


Не съм съгласен със всичко написано, но няма да го коментирам .

Още малко за главите на 16В моторите...
Аз съм категорично против снижаването (рязането) на главата с цел сгъстяване. С 1мм шлайф си осигурявате няколко кубика по малко за сгъстяване, но това само ще ви създаде проблеми отколкото да помогне. Веднага се сещам за няколко такива...
Клапаните вече са с 1мм по-близо до буталото и от тук натаък и най- малката грешка завршва с криви такива. Ако пък сте решили да слагате и по-агресивни валове това е гарантирано. Принципно ако се ползват валове с лифт от порядъка на 11-11,5мм се налага изработка на по-дълбоки фаски в буталата за смукателните клапани а какво остава ако е рязана и главата с милиметър. :shock
Принципно на този тип глави се прави минимален контролен шлайф с цел да се съхрани матерял за следващ ремонт. Според мен глава свална повече от 1,2мм е тотално съсипана , но спорта познава какви ли не извръщения :lol: Всяко един шлайф измества зацепването на ангренажния ремък с малко. На ппръръв поглед това е незначително , но при снижаване с 0,8мм това си е почти един зъб на ангренажа, но не е достатъчно за да влезе и сте принудени да ползвате раздвижна ролка за да коригирате или се примирявате и карате така. Не е толкова фатално за всекидневна кола, но не и за мотор-спорт.
Клапани и легла...
Стандартно при основен ремонт се припасват по възможно най-тъпия начин с кварцова паста, но само ако няма особени щети по клапани и легла. Райбероването спасява положението от нелечими с паста проблеми, но това изтънява леглата на клапаните а те не са кой знае какво. За съжаление в тях няма достатъчно матерял за да си сложиш нови рейсинг клапани и да си поръчаш да ти ги райбероват с ъгли по свой избор. Знаете в зависимост от това дали мотора е атмосферен или с принудително пълнене ъглите са различни както и площа в/у която затваря клапана. Само пример...атмосверни мотори който се въртят над 8500-9000 оборота клапаните лягат на площ клоняща към ширина на косъм :) Оптималния вариянт е нови керамични легла който са къде къде по-дебели и съответно могат да се обработят на какъвто ъгъл пожелаете. Опита да се сложат на глава от КР или ПЛ обаче е почти обречен защото матеряла на тези глави е доста лош и има склоност към пукане. Само за протокола..имам в гаража една так нацепена , че си я запазих за да я показвам ...ако имам време ще и щракна някоя друга снимка. За щастие имаме на разположение главите от АБФ и 9А...там матеряла е с доста по-добро качество и там смело могат да се монтират нови легла и екстри. Изпускателните клапани на КР и ПЛ са с 1мм по-широки от на АБФ и 9А, но според мен разликата ме пренебрежима. напълно безмислено е да се слагат по-големи клапани на АБФ и 9А а и мястото е доста кът..далеч неможеш да се развихриш с диаметрите като при 8В глава , но пък флоу-а не никак лош и с тези диаметри. :wink:

РАСО


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Съб 13 сеп 2008 9:08


Разчистено!
Моля да си остане така - само хубави, полезни и съдържателни мнения ... :idea:


Потребителски аватар
Punisher-GTI
Мнения: 108
Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Punisher-GTI » Нед 14 сеп 2008 17:06


Евала колеги за инфото ето вече се разбира че не всеки знае всичко.

Но как да сгъстя мотора след като буталата са равни (няма вкопана горивна камера)? Какви други бутала мога да ползвам... та нали ще упрат в главата или някой клапан като наддават над блока.
Ако някой има някакви снимки на "бутана" глава да ги дава и нека продължим със стойностните мнения. 10х


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Нед 14 сеп 2008 20:51


Единствения свестен начин за згъстяване на мотор е с бутала и това е. Поръчай си къстам бутала и няма да съжаляваш за нито една платена стотинка.

РАСО


Потребителски аватар
Punisher-GTI
Мнения: 108
Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Punisher-GTI » Пон 15 сеп 2008 20:35


приятел благодаря за съвета но нямам толкова парички че чак бутала да поръчвам,гледам с минимални средства да постигна нещо по добро за моя двигател.


Потребителски аватар
chirenski
Мнения: 256
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот chirenski » Вто 16 сеп 2008 9:08


Горчивата истина е тази : С малко пари , не можеш да постигнеш нищо добро ( с малки изключения ). Карай си колата , не прави не обмислени неща за да не съжеляваш после ! Хората са казали: "като искаш мощна кола , си купи мощна кола "


Потребителски аватар
mitko_pi4a_lc
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Мнениеот mitko_pi4a_lc » Вто 16 сеп 2008 19:45


марине ти не написа че има ГАЗ на хората може да има значение за главата згастяването портване.......


Потребителски аватар
Punisher-GTI
Мнения: 108
Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Punisher-GTI » Вто 16 сеп 2008 21:49


ами да колата има газов инжекцион но ме самнява да окаже някакво влияние тая газ, според мен ще си работи както трябва ( поне така си мисля и дано да сам прав )


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Сря 17 сеп 2008 9:18


Punisher-GTI написа:ами да колата има газов инжекцион но ме самнява да окаже някакво влияние тая газ, според мен ще си работи както трябва ( поне така си мисля и дано да сам прав )


:shock Стига бе колега сериозно ли ?! Сгъстяваш и газ?! Абе виждал съм всякакви извращения.. ама ти сериозно искаш да си съсипеш колата! успех .. в правилната посока си тръгнал
Пламен ти написа, че без химия няма да можеш да запалиш даже.. ти ....газ :) евала


Потребителски аватар
chirenski
Мнения: 256
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот chirenski » Сря 17 сеп 2008 9:27


Punisher-GTI колега , първо реши какво искаш да правиш . Искаш кола която да ти гори малко или кола която да върви ? С това което си наумил да правиш колата определено няма да става за всекидневка в града ...
Тая работа "бегачка" на раз ... за*би я ....



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта