баце започвам да се чудя на много задавани въпроси от теб!
"С колко да врътна валовете?????"
Е как с колко?!?! с 3 градуса и 4 минути (ама в коя посока...????)
или с 3мм (ама къде в основата на колелото или в края към зъбите)
колко градуса ти е един зъб?
ако ти кажа :
Разтваряй спокойно с 3мм порта..... и ако точно твоята отливка е с 2,9мм стена.... и то на е*ем ти място и ?????
а за кой порт става въпрос????
После ще те попитам изравни ли всички портове да са еднакви един спрямо друг ..... ти ще кажеш "мииии не съм 100% сигурен дали са еднакви..."
От там объркваш цялото пълнене на цилиндрите и всеки се пълни по различен начин..... а за изчистването не говоря изобщо
Заиграй се с валовете и като разбереш че нищо не става със СТД валове пак ще си говориме... (иначе си готов да дадеш 100лв за раздвижно колело...)
после ще те попитам колата колко харчи и на газ..... дето е пак финна работата особено ако си с нормална газова ( с плочка)
Ти му стисни гърлото с въздуха пък после портвай и полирай колкото искаш и очаквай този мотор да диша нормално и да се "изрязва" както ти се иска
Същата работа е и с гърнетата..... отпуши ги на права тръба и гледай как чупиш мотора си. Трябва да има и обратно налягане!!!
нито аз, нито ти, нито който и да е от този форум не може да замести завода производител или групата от инжинери които смятат скорост на въздушния поток, хармоници, трептения на въздуха в колектора, дебит на клапаните, позиция на горене в цилиндъра , фази на валовете, презастъпване на фазите, смесообразуване, изгаряне, икономия, надеждност..... и още много елементи от работата на едно ДВГ и то само в главата!!!!!!! да не гоеориме че там работят няколко екипа ЗАЕДНО и всяка новост се синхронизира с другия екип така че да няма слаби звена в едно ДВГ....... Онези мислят за тези мотори с години ние си мислиме че може да ги прескочиме с едно борче и машинка за полиране
Премисли си един цикъл на работа на ЕДИН цилиндър като "влезнеш през филтъра и ..... излезнеш през накрайника на гърнето. Всяко едно ръбче и сгъвка по всмукателния или изпускателния колектор е от значение! всяко разане и пилене води до промяна на работата на един мотор в опредени обороти или фази!
Един мотор върви от ГЛАВАТА
Един човек живее от ГЛАВАТА
ти пипаш в мозъка на един мотор..... айде после го накарай да се движи равномерно и да няма "Грешки" в движението на определени възли.... значи трябва да пипаш навсякъде!!!
Сигурно няма да ми повярваш но има един момент в който и 4те клапана са отворени едновременно!!!!! Пак няма да ми повярваш но демпферната шаиба на коляновия вал е от значение за пълненето на мотора
Баси колко надълбоко влезнах в материята ..... сигурно звуча много налудничаво
Сори ама това са 5 години изучаване на ДВГ (като не броя училището което съм завършил и то с държавен изпит върху газоразпределителен механизъм....)
мога да говоря и да пиша с дни по темата но просто няма особен смисъл а и нямам определена тема върху която трябва да мисля и смятам с дни ако не и с месеци