портване глава на АБФ

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пет 19 сеп 2008 15:45


Punisher-GTI написа:и ще сложа раздвижено колело да си поиграя малко с оригиналните валове.


Виж ключовите думи
1 колело и 2 вала ;)
за по-голям фън ти трябва една специална adjustable маймунка за другия вал ;) иначе ще си играеш само с единия




Потребителски аватар
Punisher-GTI
Мнения: 108
Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Punisher-GTI » Пет 19 сеп 2008 15:56


какво представлява adjustable маймунката може ли да ми пратиш снимка да видя за какво става на въпрос 10х.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пет 19 сеп 2008 16:22




Потребителски аватар
Punisher-GTI
Мнения: 108
Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Punisher-GTI » Пет 19 сеп 2008 18:54


благодаря Vizor и аз така си го представях че изглежда имам едни излишни валчета за АБФ ще видя дали ще успея да си направя такова колело ,а иначе с колко се врътват двата вала за да има ефект


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Пет 19 сеп 2008 22:38


баце започвам да се чудя на много задавани въпроси от теб!

"С колко да врътна валовете?????"

Е как с колко?!?! с 3 градуса и 4 минути (ама в коя посока...????)
или с 3мм (ама къде в основата на колелото или в края към зъбите)

колко градуса ти е един зъб?

ако ти кажа :

Разтваряй спокойно с 3мм порта..... и ако точно твоята отливка е с 2,9мм стена.... и то на е*ем ти място и ?????

а за кой порт става въпрос????

После ще те попитам изравни ли всички портове да са еднакви един спрямо друг ..... ти ще кажеш "мииии не съм 100% сигурен дали са еднакви..."

От там объркваш цялото пълнене на цилиндрите и всеки се пълни по различен начин..... а за изчистването не говоря изобщо

Заиграй се с валовете и като разбереш че нищо не става със СТД валове пак ще си говориме... (иначе си готов да дадеш 100лв за раздвижно колело...)

после ще те попитам колата колко харчи и на газ..... дето е пак финна работата особено ако си с нормална газова ( с плочка)
Ти му стисни гърлото с въздуха пък после портвай и полирай колкото искаш и очаквай този мотор да диша нормално и да се "изрязва" както ти се иска

Същата работа е и с гърнетата..... отпуши ги на права тръба и гледай как чупиш мотора си. Трябва да има и обратно налягане!!!

нито аз, нито ти, нито който и да е от този форум не може да замести завода производител или групата от инжинери които смятат скорост на въздушния поток, хармоници, трептения на въздуха в колектора, дебит на клапаните, позиция на горене в цилиндъра , фази на валовете, презастъпване на фазите, смесообразуване, изгаряне, икономия, надеждност..... и още много елементи от работата на едно ДВГ и то само в главата!!!!!!! да не гоеориме че там работят няколко екипа ЗАЕДНО и всяка новост се синхронизира с другия екип така че да няма слаби звена в едно ДВГ....... Онези мислят за тези мотори с години ние си мислиме че може да ги прескочиме с едно борче и машинка за полиране

Премисли си един цикъл на работа на ЕДИН цилиндър като "влезнеш през филтъра и ..... излезнеш през накрайника на гърнето. Всяко едно ръбче и сгъвка по всмукателния или изпускателния колектор е от значение! всяко разане и пилене води до промяна на работата на един мотор в опредени обороти или фази!

Един мотор върви от ГЛАВАТА
Един човек живее от ГЛАВАТА
ти пипаш в мозъка на един мотор..... айде после го накарай да се движи равномерно и да няма "Грешки" в движението на определени възли.... значи трябва да пипаш навсякъде!!!

Сигурно няма да ми повярваш но има един момент в който и 4те клапана са отворени едновременно!!!!! Пак няма да ми повярваш но демпферната шаиба на коляновия вал е от значение за пълненето на мотора

Баси колко надълбоко влезнах в материята ..... сигурно звуча много налудничаво :) Сори ама това са 5 години изучаване на ДВГ (като не броя училището което съм завършил и то с държавен изпит върху газоразпределителен механизъм....)

мога да говоря и да пиша с дни по темата но просто няма особен смисъл а и нямам определена тема върху която трябва да мисля и смятам с дни ако не и с месеци


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Пет 19 сеп 2008 23:41


Bobby_ написа:мога да говоря и да пиша с дни по темата но просто няма особен смисъл а и нямам определена тема върху която трябва да мисля и смятам с дни ако не и с месеци
Аз лично бих чел с удоволсвие "с дни ако не и с месеци" ако продължиш. :D :idea:


golf_mania
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 29 юли 2008 0:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Мнениеот golf_mania » Съб 20 сеп 2008 1:45


Някои по нагоре в темата с вазхищение обясняваше как хората напрягали с години инжинерната си мисъл в исчисления на един двигател :D Ако става вапрос за формула 1 съм напулно сагласен че всичко е прецизирано до краи,но когато ства вапрос за сериен двигател на масова кола то нещата далеч не са испипани до савършенство.И точно това чудо на инженерната мисъл абф хората толкова прецизно и сасредоточено са го мислили че явно са забравили за нещо около ваздушния филтър и кутията му,щом слагането на "спортен"вдига мощноста с 5 коня.Ами испускателния колектор идеално ли е исчислен


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Съб 20 сеп 2008 1:56


golf_mania написа:Някои по нагоре в темата с вазхищение обясняваше как хората напрягали с години инжинерната си мисъл в исчисления на един двигател :D Ако става вапрос за формула 1 съм напулно сагласен че всичко е прецизирано до краи,но когато ства вапрос за сериен двигател на масова кола то нещата далеч не са испипани до савършенство.И точно това чудо на инженерната мисъл абф хората толкова прецизно и сасредоточено са го мислили че явно са забравили за нещо около ваздушния филтър и кутията му,щом слагането на "спортен"вдига мощноста с 5 коня.Ами испускателния колектор идеално ли е исчислен


Аз съм чувал и за турбо ама защо ли не слагат на АБФ не си ли се питал?
Ако не се сещаш,защо - причината е в парата, както винаги е било за всяко едно нещо. Никой няма печалба от перфектна кола на 100% в която всичко да и е наред. Ако беше така тунинга нямаше да съществва като част от автомобилите. Всяко едно подобрение струва пари - много подобрения - много пари - но кой би ги дал и колко биха били продадени? Отговори си на този въпрос, защото това е целта на VW - да продават


Потребителски аватар
Punisher-GTI
Мнения: 108
Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Punisher-GTI » Съб 20 сеп 2008 6:45


приятел Bobby_ виждам че знаеш бая работи и се опитваш постоянно да ме разобедиш да се занимавам с нищо защото за теб всичко по АБФ а е съвършенно,но уви може много да знаеш за газоразпределението на колите или поне така си мислиш че знаеш( не се заяждам ) но затова сам пуснал темата да видя за какво иде реч.За правилна направа на портовете се правят шаблони няколко вида,като гледам главата колко са равни оригиналните портове и мога да ти кажа че отливката на главата е перфектна от всякаде.За газта да кажа нещо предишната ми газова беше обикновенна с плочка и си прав за удошаването,затова сам премахнал и тоя въпрос с ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ,за изпускателите също знам не сам казал че ще сам с права траба от пред до отзад знам за обратната тяга спокойно пак и колата ми е ежедневна и трябва да си мазохист да караш без гарнета. Това което сам намислил е не да си чупя двигателя а да го подобря до такава степен до която позволява да не казвам че с оригиналните карантии тоя двигател може да издържи голямо натоварване примера ми е KILLER GTI , все пак ти благодаря за информациято която ми даваш.


Потребителски аватар
oHua
Мнения: 476
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 20:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот oHua » Съб 20 сеп 2008 8:59


Punisher-GTI написа:че с оригиналните карантии тоя двигател може да издържи голямо натоварване примера ми е KILLER GTI , все пак ти благодаря за информациято която ми даваш.
Примера дето си го дал с Емо важи за здравината на карантията в блок-а.Това което ти обяснява Бобката е за преебаването на главата.
Другото ти с нормални валове искаш да портваш главата,какво ще постигнеш.Даже и грамотно да извършиш портването флоу-а няма да ти се качи много,поради спецификата на сток валовете.Това с раздвиното колело да си играеш с фазите на сток валове става,ама на едновалов мотор.На точно тоя 16в мотор тая игра не води до положителен ефект.
Ако толкова искаш колата ти да се позасили хвърли си излишния труд и пари в закупуването на един хував 4-1 колектор.Колата ти ще върви доста по-добре и пак ще ти гори малко.
А колкото за конете от спорния филтър-много пъти е разисквано намаляването на конете на оригиналния АБФ мотор,който е бил към 170 коня.


Потребителски аватар
mitko_pi4a_lc
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Мнениеот mitko_pi4a_lc » Съб 20 сеп 2008 10:00


колега аз сам със 4-2-1 колектор тои нее ли добър всички казвате само да се слага 4-1,аз карам вече цяла седмица с колектор 4-2-1 и сам много доволен.нищо общо няма с преди нямаго онова замисляне на кякои убороти да трагвали да спирали.....със моите подобрения и колектора се получава доста добре


Потребителски аватар
mitko_pi4a_lc
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Мнениеот mitko_pi4a_lc » Съб 20 сеп 2008 10:04


с много хора съм говорил на тази тема и раликата между двата е минимална


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Съб 20 сеп 2008 11:54


лелееее ?!?!?

НЯКЪДЕ ДА СЪМ СПОМЕНАЛ ЧЕ ГЛАВАТА НА АБФ Е УНИКАЛНА И ЕДИНСТВЕНА ПО РОДА СИ????? че няма грешки по нея???? че не е скопена от завода ?????

Всяко едно пипане във всеки един възел от мотора повлича след себе си нови неща които ти няма да си предвидил да не говориме че прословутите инжинери са смятали яко е за ОПТИМАЛНА работа на мотора т.е. минимален разход с максимално вървене включително и ЕКОЛОГИЯ

като "портнеш" главата (явно е не знаеш какво означава тази дума) ще промениш смесообразуването и на бензин и на газ! от там ще ти се наложи да даваш още доста парички по какви ли не майстори и не се надявай че колата ще харчи малко.....

Да наистина си прав явно си мисля че разбирам от двигатели ....ама само си мисля..... абе да ти кажа честно виждал съм 2-3 разглобени и те бяха ладови.....

Хайде успех с портването и полирането на главата :) от мен толкова ....ще си прилагам знанията само в моя мотор ...ама той не е АБФ и даже не прилича на него


Потребителски аватар
Punisher-GTI
Мнения: 108
Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Punisher-GTI » Нед 21 сеп 2008 19:15


колега Bobby_ аз не сам искал да каже че не разбираш от двигатели,но нали за това все пак сам пуснал тая тема за да се понаучат и другите неуки хорица, нищо против теб нямам ,но поне кажи ако искаш да портниш трябва да промениш еди коеси за да има ефект ей такива работи ,аз не сам почнал да сасипвам главата затова питам знаещите щом хората портват значи има защо.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Нед 21 сеп 2008 22:34


mitko_pi4a_lc написа:колега аз сам със 4-2-1 колектор тои нее ли добър всички казвате само да се слага 4-1,аз карам вече цяла седмица с колектор 4-2-1 и сам много доволен...

Колектор се избира според характеристиките на двигателя и целта на тунинга - за едни упражнения е по-добър 4-1, а за други - 4-2-1.... ;)
Може да се каже и по-просто - обикновено при добър колектор 4-1 - максималния въртящ момент се измества по-нагоре в кривата на оборотите....



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта