Здравейте,
От около 1 година се каня да сменя окачването на Голфа и най-накрая се реших да го направя. Изискванията ми бяха да не вози прекалено твърдо и да е качествено. След много четене по немските форуми се спрях на Bilstein B16 PSS9. Единственият му конкурент беше KW Variante 3, но то отпадна, защото то е преднезначено по-скоро за писта, не толкова за ежедневна употреба и вози доста твърдо. Много хора смятат B16 за едно от най-добрите окачвания въобще.
Реголируемо е по височина и по твърдост, като твърдостта се регулира в 9 степени от едно колелце дори и в монтирано състояние. Най-меката би трябвало да съответства на твърдостта на сериен Голф 5 GTI. Най-твърдата е за писта и направо чупи зъби
В сряда ще го монтирам и ще ви кажа първите ми лични впечатления.
Ето линк към сайта на Bilstein: http://www.bilstein.de/cms_website/deut ... odukt_id=2
Направил съм и няколко снимки:
Bilstein B16 PSS9
- ultralamer
- Мнения: 108
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 0:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG/D
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2923
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Mercedes W210
- Двигател: 290TD
- Местоположение: Силистра
Re: Bilstein B16 PSS9
Пожелавам ти да ти свърши работа.А каква цена го взе
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Re: Bilstein B16 PSS9
Страхотен избор,това вече е истинско окачване,няма да питам за цена,струва си всеки лев
- ultralamer
- Мнения: 108
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 0:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG/D
Re: Bilstein B16 PSS9
Цената му е малко над 1400EUR. Доста пари са, но исках, като ще правя нещо да е качествено.
- golf II gti
- Мнения: 483
- Регистриран на: Съб 18 авг 2007 18:59
- Автомобил: Jetta GL
- Двигател: RP
- Местоположение: Сливен
- ultralamer
- Мнения: 108
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 0:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG/D
Re: Bilstein B16 PSS9
Да, точно на него ще бъде.
- Tishku
- Мнения: 3141
- Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Бургас
Re: Bilstein B16 PSS9
Евала. Окачването си струва всеки лев. Надявам се да споделиш после какви са ти първите впечатления от поведението на колата с новото окачване
- nando 16v
- Мнения: 1434
- Регистриран на: Сря 05 апр 2006 13:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Bilstein B16 PSS9
Жив и здрав да си брато да го караш това окачване че ще те надживее
безспорно е най добрия избор във всяко едно отношение било то перформънс,комфорт доколкото може да се каже за спортно окачване или пък дълготрайнят му живот
а бе накратко по добро от това няма.....
ако е възможно някой ден бих се повозил
- ultralamer
- Мнения: 108
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 0:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG/D
Re: Bilstein B16 PSS9
Здравейте,
Окачването от вчера вече е монтирано и още не мога да му се нарадвам. Колата стъпва съвсем различно на пътя. Просто е уникално. Вчера го карах цял ден на 5 степен ( най-меката е 1, най-твърдата 9). Колата почти не се накланя в завойте. Също при по-резки спирания стои хоризонтална и не ляга напред както преди. Като твърдост 5 бива, но на дълъг път ще ми дойде в повече. Днес го карах малко на 9, но определно е прекалено твърдо за всекидневна употреба. Усещаш дори какво е написано на капака на шахтата. Иначе като перформънс не мога да кажа нищо, защото го карах само малко из града така. Пробвах го и на 1 и останах много приятно изненадан. Наистина вози страшно меко за спортно окачване, но и за тази степен не мога да кажа повече, защото нямах време. Сега съм на 3-та, като предполагам, че ще го карам най-вече на 2 или 1.
Явно ще трябва да си поиграя с него докато намеря оптималната настройка за мен.
@nando 16v Благодаря ти! Ще те повозя, нямаш грижи! Единственият проблем е, че аз съм в Германия и от както съм взел колата (преди точно 2г.) не съм се прибирал с нея в България. Ще дойда на някоя от срещите, ако все някога си дойда с нея.
Окачването от вчера вече е монтирано и още не мога да му се нарадвам. Колата стъпва съвсем различно на пътя. Просто е уникално. Вчера го карах цял ден на 5 степен ( най-меката е 1, най-твърдата 9). Колата почти не се накланя в завойте. Също при по-резки спирания стои хоризонтална и не ляга напред както преди. Като твърдост 5 бива, но на дълъг път ще ми дойде в повече. Днес го карах малко на 9, но определно е прекалено твърдо за всекидневна употреба. Усещаш дори какво е написано на капака на шахтата. Иначе като перформънс не мога да кажа нищо, защото го карах само малко из града така. Пробвах го и на 1 и останах много приятно изненадан. Наистина вози страшно меко за спортно окачване, но и за тази степен не мога да кажа повече, защото нямах време. Сега съм на 3-та, като предполагам, че ще го карам най-вече на 2 или 1.
Явно ще трябва да си поиграя с него докато намеря оптималната настройка за мен.
@nando 16v Благодаря ти! Ще те повозя, нямаш грижи! Единственият проблем е, че аз съм в Германия и от както съм взел колата (преди точно 2г.) не съм се прибирал с нея в България. Ще дойда на някоя от срещите, ако все някога си дойда с нея.
- nando 16v
- Мнения: 1434
- Регистриран на: Сря 05 апр 2006 13:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Bilstein B16 PSS9
ultralamer написа:@nando 16v Благодаря ти! Ще те повозя, нямаш грижи! Единственият проблем е, че аз съм в Германия и от както съм взел колата (преди точно 2г.) не съм се прибирал с нея в България. Ще дойда на някоя от срещите, ако все някога си дойда с нея.
Няма как просто да не си доволен
щракни някоя снимчица да видим как изглежда колицата,даже ако имаш преди и след
- neiki4a
- Мнения: 551
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 18:14
- Автомобил: polo 6n1
- Двигател: 1.4 16V
- Местоположение: стара загора
- Контакти:
Re: Bilstein B16 PSS9
да ти е честито окачването колега един съвет от мен щом до сега не си докарвал колата в бг недей и я докарва ако можеш ще си съкратиш живота на окачването поне с 1 година и аз карам със спорно окачване (на доста по малка цена от твоето ) и да ти кажа всеки път ми се плаче като тръгна из вън града то не са дупки то не е чудо
Re: Bilstein B16 PSS9
Е, аз ако живеех в Германия, щях да го карам непрекъснато на 9 и джантите щяха да са 19 цола .
И аз искам да вида снимки, ако е възможно. То няма как да не е хубаво, като му се регулира абсолютно всичко и струва 1400Е. Моето е без абсолютно никакъв реглаж струва 370Е, карам го по най-скапаните пътища в източна европа и съм страшно доволен и повече кола с нормално окачване няма да карам. Това ще е първото нещо с което ще се прости следващата ми кола - амортисьори + пружини. Да оставим това че разхода се подобрява и по груби сметки след 100000км ще съм на нула, което във времето е към 2 години .
Това да влизаш в завои и огледалата за задно виждане да ти стържат по асфалта не е работа
И аз искам да вида снимки, ако е възможно. То няма как да не е хубаво, като му се регулира абсолютно всичко и струва 1400Е. Моето е без абсолютно никакъв реглаж струва 370Е, карам го по най-скапаните пътища в източна европа и съм страшно доволен и повече кола с нормално окачване няма да карам. Това ще е първото нещо с което ще се прости следващата ми кола - амортисьори + пружини. Да оставим това че разхода се подобрява и по груби сметки след 100000км ще съм на нула, което във времето е към 2 години .
Това да влизаш в завои и огледалата за задно виждане да ти стържат по асфалта не е работа
- ultralamer
- Мнения: 108
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 0:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG/D
Re: Bilstein B16 PSS9
Здравейте,
Ето няколко снимки. Намалил съм ги, че иначе много бавно се качват и отварят.
Преди:
Сега:
И малко гланц
Окачването може да слезе още надолу, но по принцип не е окачване, с което може я свалиш екстремно. Просто това е политиката на Bilstein, те правят окачвания за перформънс, а не за шоу. Ще го покарам така, за да видя дали няма да поумекне и да слезе само надолу, и след това ще го регулирам.
Ето няколко снимки. Намалил съм ги, че иначе много бавно се качват и отварят.
Преди:
Сега:
И малко гланц
Окачването може да слезе още надолу, но по принцип не е окачване, с което може я свалиш екстремно. Просто това е политиката на Bilstein, те правят окачвания за перформънс, а не за шоу. Ще го покарам така, за да видя дали няма да поумекне и да слезе само надолу, и след това ще го регулирам.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта