Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Lud
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот Lud » Съб 05 юни 2010 10:16


Не съм чел, тема точно за засилване на 1.6 за това я пускам, за да размишляваме заедно и да видим крайния резултат.
Първо ще му увелича обема и ще го сгъстя- ще сложа бутала и колянов вал от 1.8 (ABS, GU, RV, RD, EV или PB)
Коляновия вал и буталата може да са от различни автомобили нали? т.е. да не са от един и същ мотор(код)
Коя глава ще е най-добре да се монтира на тоя блок като се има напредвид ,че ще се кара с карбуратор.
ABS главата с по-големи клапани ли е от ЕЗ глава?
Колко мм са клапаните на АБС, ПФ, ПБ, 2e?
На 2е глава ще стане ли смукателния колектор от ЕЗ?
Главата която ще взема, ще я сваля 1мм. - за да се сгъсти още.
Подготвил съм и един карбуратор Кейхин 1.

Какъв изпускателен колектор ще ми предложените за да стане на мойта генерация без проблем? от 2е/пб дали ще стане?

Мисля, че ще се засили доста приятно?
Дайте предложения за още модове.

Последна промяна от Lud на Съб 05 юни 2010 20:06, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
negodnika
Мнения: 891
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
Автомобил: Golf MK II GTI+GL
Двигател: PB+EZ
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот negodnika » Съб 05 юни 2010 10:38


Скоро и аз ще я правя тази интервенция, като си намерих цял мотор RP, но ще си остава блока (дано няма ръб).Защо си решил да оставаш с карбуратора, при моното може и да чипнеш? Ако не си разгледал тази тема може да я погледнеш http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=54&t=194975 8)

Последна промяна от negodnika на Нед 06 юни 2010 19:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Lud
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот Lud » Съб 05 юни 2010 10:41


за сега оставам с карбуратор да видя как ще върви.
разправията за слагане на моно е голяма, ако ще се слага друга система то тя ще е диджифан, но за сега с карбуратор.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот stefan4o » Съб 05 юни 2010 12:45


По ЕТКА клапаните при EZ, PN, GU, RP, RF, RH ги дават еднакви. PB, PF и RV ги дават че ползват едни и същи. За размерите вече да помагат други колеги. Надявам се помогнах, макар и с малко. :beer


Потребителски аватар
Lud
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот Lud » Съб 05 юни 2010 18:04


Главата на 2е с по-големи клапани ли е от ПБ/ПФ ?
И става ли на глава от 2е смукателния колектор от ЕЗ? - ако са с едни и същи клапани като размер няма какво толкова да ме вълнува.. но ако са по-големи..


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот enigma79 » Съб 05 юни 2010 18:11


Така,колега ако мога с нещо да помогна,имам EV и PB.Първия е с свалена глава,нямам шублер да меря клапаните,но мога да помогна с разликите,Едната е за водата на колектора,разгледай снимките ми.Ако ти трябва още инфо,ще помагам :да:
viewtopic.php?f=53&t=154773&start=15
Ето на колекторите
viewtopic.php?f=45&t=205835
http://joroenigma.snimka.bg/automobiles ... 6.19070878
http://joroenigma.snimka.bg/automobiles ... 5.19051503
http://joroenigma.snimka.bg/automobiles ... 2.19043444
http://joroenigma.snimka.bg/automobiles ... 7.18712814
http://joroenigma.snimka.bg/tuning/novo ... 9.18999290


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2876
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот Vento » Съб 05 юни 2010 22:14


Ето линк с размери на клапани на почти всички масови коли:

http://www.mvi-germany.com/fileadmin/PD ... M8/VM9.pdf


Потребителски аватар
di4evv
Мнения: 517
Регистриран на: Нед 13 яну 2008 2:05
Автомобил: ауди а 4
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот di4evv » Съб 05 юни 2010 23:28


На ЕZ смукателните клапани са 38мм
На PB,PF,2E са 40 мм
По добре с глава от PB,PF защото ще ти пасне без проблем смукателния колектор.Само се запушват дупките за инжекторите.Изпускателните колектори +двуцевката на PB,PF,2E са еднакви така че от който и да е от тях ще стане,но размера на генерацията им е 50мм ,а на ЕZ 42мм.Така че по добре си намери и генерация от ГТИ.Може да подстрижеш и таралежа на твоя см.колектор.Дано ти е от помощ инфото...


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот aradovanov » Нед 06 юни 2010 7:10


Добре де - бутала вал и глава от 1.8 + инжекция или моно = нищо общо с ЕЗ

т.е. как се засислва ЕЗ -> слагаш ПБ или друг 1.8 mhihi


Потребителски аватар
Lud
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот Lud » Нед 06 юни 2010 8:06


aradovanov написа:Добре де - бутала вал и глава от 1.8 + инжекция или моно = нищо общо с ЕЗ

т.е. как се засислва ЕЗ -> слагаш ПБ или друг 1.8 mhihi


блока е ЕЗ и е с карбуратор.

Последна промяна от Lud на Нед 06 юни 2010 21:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот enigma79 » Нед 06 юни 2010 9:40


Lud написа:
aradovanov написа:Добре де - бутала вал и глава от 1.8 + инжекция или моно = нищо общо с ЕЗ

т.е. как се засислва ЕЗ -> слагаш ПБ или друг 1.8 mhihi


блока е ЕЗ и е с карбуратор.

значи и изпускателния от ПБ/ПФ ще стане.. супер..

Доколкото знам,блока остава същия,само бутала,колянов вал и глава се сменят,ако иска да е инжекция и то дали механична или ел.инжекция,от нея зависи главата,по принцип на PB няма отвор за водата на колектора,на EV го има и неговия колектор пасва иделано,ако реши да е с моно или карбуратор :012:


Потребителски аватар
Lud
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот Lud » Нед 06 юни 2010 12:42


enigma79 написа:
Lud написа:
aradovanov написа:Добре де - бутала вал и глава от 1.8 + инжекция или моно = нищо общо с ЕЗ

т.е. как се засислва ЕЗ -> слагаш ПБ или друг 1.8 mhihi


блока е ЕЗ и е с карбуратор.

значи и изпускателния от ПБ/ПФ ще стане.. супер..

Доколкото знам,блока остава същия,само бутала,колянов вал и глава се сменят,ако иска да е инжекция и то дали механична или ел.инжекция,от нея зависи главата,по принцип на PB няма отвор за водата на колектора,на EV го има и неговия колектор пасва иделано,ако реши да е с моно или карбуратор :012:


ще търся глава от ПФ или ПБ
отвора за водата не ме притеснява, смисъл от затоплянето не съм видял на колектора..


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот enigma79 » Нед 06 юни 2010 16:35


Ако те изпреваря в монтажа на двигателя,ще ти пиша дали има ефект или не,тъй като моята глава няма този отвор,мисля дая затапя и с нов отвор за щуцер,от там да влиза водата.Но 1во да монтирам двигателя и тога ще се мисли :talk:


Потребителски аватар
mk2_Golf83
Мнения: 1324
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 19:02
Автомобил: Голф 2
Двигател: EZ 1983
Местоположение: София

Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот mk2_Golf83 » Нед 06 юни 2010 16:50


С интерес ще следя темата :) и аз имам ез
Главата 0.85 препасване и сменяне на водачи и гумички на клапаните.След това си купуваш по-студени свещи!Примерно дават на шампион топлинно число за наще коли 9 ти си вземи 7!Много е важно това..исеща се голяма разлика във високите обороти с по-студените свещи.
Изпусквателния колектор от г2 гти или от г3 гти 115кс и си взимаш двицевката и слагаш права тръба Ф50 и накрая едно спортно гърне.По желание и резонатор да си сложиш веднага след двуцевката за да е по-тиха колата.
Ако имаш парички може да вземеш раздвижена зъбчатка за рапределителния вал. Всмукателен колектор се полира с шкурки и се разширява отвора с около 2мм,главата също където са отвортие смукателния колектор,даже и отворите на изпусквателния.
Карбуратор си слагаш Кейхин от ауди 80/90!Или някой друг,но не и с фабричния боклук Пиербург...адски е умрял.
Подгряването на колектора... игленика...го подрязваш и след това с шкурка го заглаждаш. След това му откачаш буксата с кабела дето виси от него.Може да махнеш реле номер 1 от бушоните,то е само за подгряването.
Няма проблем да саложиш вал от 2Е или от ПБ... от 2Е е малко по-добър,но няма да усетиш кой знае каква разлика колега.Само минимална във високите ...ама ако си го намериш евтино си го сложи ... нищо не губиш.
Ако искаш съвсем да тръгне си намери някакви по-къси скорости! Примерно с код AEN. Разликата с по-къси скорости е огромна.
След такива подобрения редовно ще късаш голф3 гти 115кс даже и по-бързи коли ....хората няма да вярват че караш с 1.6 мотор карбуратор.

Последна промяна от mk2_Golf83 на Вто 08 юни 2010 4:18, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
Lud
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ

Мнениеот Lud » Нед 06 юни 2010 20:23


бутала и колянов вал от АБС са налице.
Сега е на дневен план глава от ПБ/ПФ с изпускателен колектор
Няма ли да стане мойта двуцевка за временно ползване? т.е. изп. колектор от ПБ/ПФ и двуцевка от ЕЗ



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта