Не съм чел, тема точно за засилване на 1.6 за това я пускам, за да размишляваме заедно и да видим крайния резултат.
Първо ще му увелича обема и ще го сгъстя- ще сложа бутала и колянов вал от 1.8 (ABS, GU, RV, RD, EV или PB)
Коляновия вал и буталата може да са от различни автомобили нали? т.е. да не са от един и същ мотор(код)
Коя глава ще е най-добре да се монтира на тоя блок като се има напредвид ,че ще се кара с карбуратор.
ABS главата с по-големи клапани ли е от ЕЗ глава?
Колко мм са клапаните на АБС, ПФ, ПБ, 2e?
На 2е глава ще стане ли смукателния колектор от ЕЗ?
Главата която ще взема, ще я сваля 1мм. - за да се сгъсти още.
Подготвил съм и един карбуратор Кейхин 1.
Какъв изпускателен колектор ще ми предложените за да стане на мойта генерация без проблем? от 2е/пб дали ще стане?
Мисля, че ще се засили доста приятно?
Дайте предложения за още модове.
Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
Последна промяна от Lud на Съб 05 юни 2010 20:06, променено общо 1 път.
- negodnika
- Мнения: 891
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
- Автомобил: Golf MK II GTI+GL
- Двигател: PB+EZ
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
Скоро и аз ще я правя тази интервенция, като си намерих цял мотор RP, но ще си остава блока (дано няма ръб).Защо си решил да оставаш с карбуратора, при моното може и да чипнеш? Ако не си разгледал тази тема може да я погледнеш http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=54&t=194975
Последна промяна от negodnika на Нед 06 юни 2010 19:20, променено общо 1 път.
Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
за сега оставам с карбуратор да видя как ще върви.
разправията за слагане на моно е голяма, ако ще се слага друга система то тя ще е диджифан, но за сега с карбуратор.
разправията за слагане на моно е голяма, ако ще се слага друга система то тя ще е диджифан, но за сега с карбуратор.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
По ЕТКА клапаните при EZ, PN, GU, RP, RF, RH ги дават еднакви. PB, PF и RV ги дават че ползват едни и същи. За размерите вече да помагат други колеги. Надявам се помогнах, макар и с малко.
Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
Главата на 2е с по-големи клапани ли е от ПБ/ПФ ?
И става ли на глава от 2е смукателния колектор от ЕЗ? - ако са с едни и същи клапани като размер няма какво толкова да ме вълнува.. но ако са по-големи..
И става ли на глава от 2е смукателния колектор от ЕЗ? - ако са с едни и същи клапани като размер няма какво толкова да ме вълнува.. но ако са по-големи..
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
Така,колега ако мога с нещо да помогна,имам EV и PB.Първия е с свалена глава,нямам шублер да меря клапаните,но мога да помогна с разликите,Едната е за водата на колектора,разгледай снимките ми.Ако ти трябва още инфо,ще помагам
viewtopic.php?f=53&t=154773&start=15
Ето на колекторите
viewtopic.php?f=45&t=205835
http://joroenigma.snimka.bg/automobiles ... 6.19070878
http://joroenigma.snimka.bg/automobiles ... 5.19051503
http://joroenigma.snimka.bg/automobiles ... 2.19043444
http://joroenigma.snimka.bg/automobiles ... 7.18712814
http://joroenigma.snimka.bg/tuning/novo ... 9.18999290
viewtopic.php?f=53&t=154773&start=15
Ето на колекторите
viewtopic.php?f=45&t=205835
http://joroenigma.snimka.bg/automobiles ... 6.19070878
http://joroenigma.snimka.bg/automobiles ... 5.19051503
http://joroenigma.snimka.bg/automobiles ... 2.19043444
http://joroenigma.snimka.bg/automobiles ... 7.18712814
http://joroenigma.snimka.bg/tuning/novo ... 9.18999290
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
Ето линк с размери на клапани на почти всички масови коли:
http://www.mvi-germany.com/fileadmin/PD ... M8/VM9.pdf
http://www.mvi-germany.com/fileadmin/PD ... M8/VM9.pdf
- di4evv
- Мнения: 517
- Регистриран на: Нед 13 яну 2008 2:05
- Автомобил: ауди а 4
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
На ЕZ смукателните клапани са 38мм
На PB,PF,2E са 40 мм
По добре с глава от PB,PF защото ще ти пасне без проблем смукателния колектор.Само се запушват дупките за инжекторите.Изпускателните колектори +двуцевката на PB,PF,2E са еднакви така че от който и да е от тях ще стане,но размера на генерацията им е 50мм ,а на ЕZ 42мм.Така че по добре си намери и генерация от ГТИ.Може да подстрижеш и таралежа на твоя см.колектор.Дано ти е от помощ инфото...
На PB,PF,2E са 40 мм
По добре с глава от PB,PF защото ще ти пасне без проблем смукателния колектор.Само се запушват дупките за инжекторите.Изпускателните колектори +двуцевката на PB,PF,2E са еднакви така че от който и да е от тях ще стане,но размера на генерацията им е 50мм ,а на ЕZ 42мм.Така че по добре си намери и генерация от ГТИ.Може да подстрижеш и таралежа на твоя см.колектор.Дано ти е от помощ инфото...
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
Добре де - бутала вал и глава от 1.8 + инжекция или моно = нищо общо с ЕЗ
т.е. как се засислва ЕЗ -> слагаш ПБ или друг 1.8
т.е. как се засислва ЕЗ -> слагаш ПБ или друг 1.8
Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
aradovanov написа:Добре де - бутала вал и глава от 1.8 + инжекция или моно = нищо общо с ЕЗ
т.е. как се засислва ЕЗ -> слагаш ПБ или друг 1.8
блока е ЕЗ и е с карбуратор.
Последна промяна от Lud на Нед 06 юни 2010 21:02, променено общо 1 път.
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
Lud написа:aradovanov написа:Добре де - бутала вал и глава от 1.8 + инжекция или моно = нищо общо с ЕЗ
т.е. как се засислва ЕЗ -> слагаш ПБ или друг 1.8
блока е ЕЗ и е с карбуратор.
значи и изпускателния от ПБ/ПФ ще стане.. супер..
Доколкото знам,блока остава същия,само бутала,колянов вал и глава се сменят,ако иска да е инжекция и то дали механична или ел.инжекция,от нея зависи главата,по принцип на PB няма отвор за водата на колектора,на EV го има и неговия колектор пасва иделано,ако реши да е с моно или карбуратор
Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
enigma79 написа:Lud написа:aradovanov написа:Добре де - бутала вал и глава от 1.8 + инжекция или моно = нищо общо с ЕЗ
т.е. как се засислва ЕЗ -> слагаш ПБ или друг 1.8
блока е ЕЗ и е с карбуратор.
значи и изпускателния от ПБ/ПФ ще стане.. супер..
Доколкото знам,блока остава същия,само бутала,колянов вал и глава се сменят,ако иска да е инжекция и то дали механична или ел.инжекция,от нея зависи главата,по принцип на PB няма отвор за водата на колектора,на EV го има и неговия колектор пасва иделано,ако реши да е с моно или карбуратор
ще търся глава от ПФ или ПБ
отвора за водата не ме притеснява, смисъл от затоплянето не съм видял на колектора..
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
Ако те изпреваря в монтажа на двигателя,ще ти пиша дали има ефект или не,тъй като моята глава няма този отвор,мисля дая затапя и с нов отвор за щуцер,от там да влиза водата.Но 1во да монтирам двигателя и тога ще се мисли
- mk2_Golf83
- Мнения: 1324
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 19:02
- Автомобил: Голф 2
- Двигател: EZ 1983
- Местоположение: София
Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
С интерес ще следя темата и аз имам ез
Главата 0.85 препасване и сменяне на водачи и гумички на клапаните.След това си купуваш по-студени свещи!Примерно дават на шампион топлинно число за наще коли 9 ти си вземи 7!Много е важно това..исеща се голяма разлика във високите обороти с по-студените свещи.
Изпусквателния колектор от г2 гти или от г3 гти 115кс и си взимаш двицевката и слагаш права тръба Ф50 и накрая едно спортно гърне.По желание и резонатор да си сложиш веднага след двуцевката за да е по-тиха колата.
Ако имаш парички може да вземеш раздвижена зъбчатка за рапределителния вал. Всмукателен колектор се полира с шкурки и се разширява отвора с около 2мм,главата също където са отвортие смукателния колектор,даже и отворите на изпусквателния.
Карбуратор си слагаш Кейхин от ауди 80/90!Или някой друг,но не и с фабричния боклук Пиербург...адски е умрял.
Подгряването на колектора... игленика...го подрязваш и след това с шкурка го заглаждаш. След това му откачаш буксата с кабела дето виси от него.Може да махнеш реле номер 1 от бушоните,то е само за подгряването.
Няма проблем да саложиш вал от 2Е или от ПБ... от 2Е е малко по-добър,но няма да усетиш кой знае каква разлика колега.Само минимална във високите ...ама ако си го намериш евтино си го сложи ... нищо не губиш.
Ако искаш съвсем да тръгне си намери някакви по-къси скорости! Примерно с код AEN. Разликата с по-къси скорости е огромна.
След такива подобрения редовно ще късаш голф3 гти 115кс даже и по-бързи коли ....хората няма да вярват че караш с 1.6 мотор карбуратор.
Главата 0.85 препасване и сменяне на водачи и гумички на клапаните.След това си купуваш по-студени свещи!Примерно дават на шампион топлинно число за наще коли 9 ти си вземи 7!Много е важно това..исеща се голяма разлика във високите обороти с по-студените свещи.
Изпусквателния колектор от г2 гти или от г3 гти 115кс и си взимаш двицевката и слагаш права тръба Ф50 и накрая едно спортно гърне.По желание и резонатор да си сложиш веднага след двуцевката за да е по-тиха колата.
Ако имаш парички може да вземеш раздвижена зъбчатка за рапределителния вал. Всмукателен колектор се полира с шкурки и се разширява отвора с около 2мм,главата също където са отвортие смукателния колектор,даже и отворите на изпусквателния.
Карбуратор си слагаш Кейхин от ауди 80/90!Или някой друг,но не и с фабричния боклук Пиербург...адски е умрял.
Подгряването на колектора... игленика...го подрязваш и след това с шкурка го заглаждаш. След това му откачаш буксата с кабела дето виси от него.Може да махнеш реле номер 1 от бушоните,то е само за подгряването.
Няма проблем да саложиш вал от 2Е или от ПБ... от 2Е е малко по-добър,но няма да усетиш кой знае каква разлика колега.Само минимална във високите ...ама ако си го намериш евтино си го сложи ... нищо не губиш.
Ако искаш съвсем да тръгне си намери някакви по-къси скорости! Примерно с код AEN. Разликата с по-къси скорости е огромна.
След такива подобрения редовно ще късаш голф3 гти 115кс даже и по-бързи коли ....хората няма да вярват че караш с 1.6 мотор карбуратор.
Последна промяна от mk2_Golf83 на Вто 08 юни 2010 4:18, променено общо 3 пъти.
Re: Въпроси и разсъждения покрай засилване на 1.6 ЕЗ
бутала и колянов вал от АБС са налице.
Сега е на дневен план глава от ПБ/ПФ с изпускателен колектор
Няма ли да стане мойта двуцевка за временно ползване? т.е. изп. колектор от ПБ/ПФ и двуцевка от ЕЗ
Сега е на дневен план глава от ПБ/ПФ с изпускателен колектор
Няма ли да стане мойта двуцевка за временно ползване? т.е. изп. колектор от ПБ/ПФ и двуцевка от ЕЗ
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта