разпределителни валове

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Пет 16 юни 2006 16:36


Tyanator написа:....повечето коли с MPI имат предимство в това че са с дебитомер и дроселовата им клапа е с доволен диаметър........

И че многоточковия инжекцион захранва цилиндрите равномерно с гориво, както и осигурява по-ефективно пълнене при високи обороти...

При дозирането на гориво - моното е по-прецизно от карбуратора, но при разпределението на гориво към цилиндрите разлика няма!

Последна промяна от Li4o на Съб 17 юни 2006 8:55, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот asskoGTI » Съб 17 юни 2006 2:13


Li4o написа:
Tyanator написа:....повечето коли с MPI имат предимство в това че са с дебитомер и дроселовата им клапа е с доволен диаметър........

И че многоточковия инжекцион захранва цилиндрите равномерно с гориво, както и усигорява по-ефективно пълнене при високи обороти...

При дозирането на гориво - моното е по-прецизно от карбуратора, но при разпределението на гориво към цилиндрите разлика няма!


точно за тва говорех...ама както и да е :guinnes


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7957
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Съб 17 юни 2006 6:58


аааа неееее ти каза че ефекта от вала ще е нулев :ble: което както и да го гледаме не е така ..... :)

а и как се сменя инжекция ..... глава, дебитомер, регулатори на на налягане,горивна релса, дюзи с колектори целия engine menagement ..... прекалено сложно за неизвестен резулт защото скоростите буталата, коляновия са си от старата кола....... е винаги ще е по добре де ..... разликата в по оптималото смесообразуване на MPI се усеща във високите обороти ... е хубаво щото като си пецна едно компресорче на MPI-то ще заспи :) не че не може и на моното да се пецне де ...... та вместо толкова работа ще си пооправя всмукателния тракт, портване, полиране ..... и ще се оправи работата............или още по добре ще си сменя двигателя :)
.... ефекта пак казвам от вала на автомобил се усеща без значение на горивната система стига да се запазва съотношението гориво:въздух в нормалните пропорции


Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот asskoGTI » Съб 17 юни 2006 10:19


Туанозавър написа:аааа неееее ти каза че ефекта от вала ще е нулев :ble: което както и да го гледаме не е така ..... :)


колега не искам да прозвучи с неуважение ама ПРОЧЕТИ ХУБАВО КАКВО СЪМ ПИСАЛ,И НЕ СЕ ЗАЯЖДАЙ!!!! rtfm

цитат:колега не знам какво си барал и какво не си, но ще ти кажа че докато не си сложиш пълна инжекция не може да си говориме за валове защото ефекта ще е почти нулев


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7957
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Съб 17 юни 2006 11:46


Аз не се заяждам ама ти как разбра че е почти нулев ефекта ????

Защото мога да ти кажа че ефекта е огромен ето ти го в червенко ...

и тоя ефект зависи от параметрите на вала а не от инжекционната система стига тя същата да има дебит достатъчен за правилното смесообразуване 14.7:1 въздух:гориво ......... ето да го обясня простичко .. слагаш по агресивен вал който отваря повече ... имаш какъвто и да е инжекцион .......... той смята колко въздух влиза ... това се прави или с дебитомер или с ТПС ........... на базата на това подава гориво някакво дето би трябвало да отговяря на 14.7:1 съотношение ... обаче той не знае дали това е така без данните от ламбдата .. и тя дава нужният feedback за да може компа да корегира сметките и да пусне повече или по малко гориво

.... а на базата на това ми обясни ама не с едно изречение как прецени че на коли с моно ефекта от вала е нулев ??????? като предполагам се досещаш че инжектора на моното е с по голям дебит от единичен инжектор на MFI ... и още нещо


ти си с газ ??? казваш че на газ ти върви повече колата ... е даваш ли си сметка че на газ си моно всъщност ?????........... и стига спориш за нулев ефект


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Съб 17 юни 2006 11:55


Туанозавър написа: ........... на базата на това подава гориво някакво дето би трябвало да отговяря на 14.7:1 съотношение ...

И да е по-обогатена сместа - няма лошо...ако не те притеснява разхода де... ;)


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7957
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Съб 17 юни 2006 11:57


това ясно друго си е да си накарам датчика за температурата на входящият въздух да показва че е все ранна пролет ама лошо за всекидневието :)

аз не се заяждам с никой просто според мен колегата говори неща дето не са така и искам да ми обясни защо така смята .....


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Нед 18 юни 2006 8:32


8) Колеги,бих споменал какво съм набелиязал за взимане ,искам вашето мнение относно тези характеристики на валовете.

Autotech Sport 260° Hydro Camshaft
Asymmetric Lift: 0.421" Intake & 0.409" Exhaust
Duration: 260°/256° on 111° lobe center.

А другия:

Autotech Sport 270° Hydro Camshaft
Lift: 0.449"
Duration: 270° at 0.1mm check, 112° lobe center.

За него пише,че си държи 900 оборота на тихи ..... :wink:


Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот asskoGTI » Нед 18 юни 2006 10:47


Туанозавър написа:ти си с газ ??? казваш че на газ ти върви повече колата ... е даваш ли си сметка че на газ си моно всъщност ?????........... и стига спориш за нулев ефект


ми разбира се че ше върви повече като е настроено предварението да върви на газ,като са се позапушили дюзите,като се има плочка кято пречи на колата когато се кара на безна...нз какво обчо имаше това с споа за валовете и инжекциите :wink:

просто се опитах да ти кажа че спортните валове силата им е в вискоите обороти(заради по агресивното отваряне на клапаните),а пък на моното високите обороти не са му много силни,и тва с размера на дюзите нямна нищо общо ..... :idea:


Потребителски аватар
Selqatin
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Selqatin » Нед 18 юни 2006 15:25


asskoGTI написа:а пък на моното високите обороти не са му много силни,и тва с размера на дюзите нямна нищо общо ..... :idea:

Айде сега искам да ми обясниш защо на моното не му стигат сили на високите???
Какво не му стига-въздух ли :arrow: тогава на стругар и по голям дросел :?:
Или гориво :arrow: тогава регулатор за налягането :?:
Има фиат шинкоентата дето от 1,2 60 коня МОНО инжекция докарват до 95 Атмосферни коня пак със моно инжекцията(чипосана :wink: ) със по голем дросел, разпределителен вал,портване/полиране и една хубава генерация :?:
Тва за моноинжекцията е не сериозно изказване,защото двигателя го интересува колко количество въздух и бензин влиза в цилиндрите,а не дали е със карбуратор,моно или пълна инжекция :?
mod edit: vaskoto1


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Нед 18 юни 2006 17:50


Selqatin написа:
asskoGTI написа:а пък на моното високите обороти не са му много силни,и тва с размера на дюзите нямна нищо общо ..... :idea:

Айде сега искам да ми обясниш защо на моното не му стигат сили на високите???
Какво не му стига-въздух ли :arrow: тогава на стругар и по голям дросел :?:
Или гориво :arrow: тогава регулатор за налягането :?:
Има фиат шинкоентата дето от 1,2 60 коня МОНО инжекция докарват до 95 Атмосферни коня пак със моно инжекцията(чипосана :wink: ) със по голем дросел, разпределителен вал,портване/полиране и една хубава генерация :?:
Тва за моноинжекцията е не сериозно изказване,защото двигателя го интересува колко количество въздух и бензин влиза в цилиндрите,а не дали е със карбуратор,моно или пълна инжекция :?
mod edit: vaskoto1

По некачествено е пълненето колега шот сместа е сипва отгоре с кофата, за тва така наречените пълни инжекциони са по прецизни и по ефективни шот си има тръба за всеки цилиндър :wink:


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Нед 18 юни 2006 18:09


Selqatin написа:Тва за моноинжекцията е не сериозно изказване,защото двигателя го интересува колко количество въздух и бензин влиза в цилиндрите,а не дали е със карбуратор,моно или пълна инжекция :?
....

Двигателя го интересува и сместа да се разпределя еднакво по цилиндрите, както и по-добро смесообразуване при високи обороти, което е непосилно при моното.
Посоченият от теб пример за Фиата не е показателен, защото, ако на този двигател му се сложи пълен инжекцион, мощността ще му се качи още малко ;)

Golf 3 1.8 написа:......

:да:


Потребителски аватар
Selqatin
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Selqatin » Нед 18 юни 2006 21:49


Li4o написа:
Selqatin написа:Тва за моноинжекцията е не сериозно изказване,защото двигателя го интересува колко количество въздух и бензин влиза в цилиндрите,а не дали е със карбуратор,моно или пълна инжекция :?
....

Двигателя го интересува и сместа да се разпределя еднакво по цилиндрите, както и по-добро смесообразуване при високи обороти, което е непосилно при моното.
Посоченият от теб пример за Фиата не е показателен, защото, ако на този двигател му се сложи пълен инжекцион, мощността ще му се качи още малко ;)

Golf 3 1.8 написа:......

:да:

Moга ти покажа дино графики от англииските форуми на фиат :wink:
Същия двигател го има и със пълна инжекция,75 коня :wink:
Със същия сетъп-вал изпускателна с-ма друсел този двигател вади само 87 коня :shock :shock :shock и единственото логично обяснение че просто смукателния колектор на пълната инжекция е с по дълги пътища и спъва двигатела във високи,защото При моното се гони максимално къси всумателни колектори и с равна дължина :wink:

Ако не едно моно искате коне,последното нещо е да го смените със пълна инжекция,по добре 4-ка карборатори :wink: които се намират вече на много места и са пъти по добри като перфоманс заводска инжекция :wink:

@Golf 3 1.8
Колега не можеш да ме убедиш че така наречената ИНЖЕКЦИЯ на Г2-ките е по прецизна от моното на МАГНЕТИМАРЕЛИ на едно шинкоенто, което контролира ъгъла запалването(с 2 бобини е запалването) и коригира ъгъла спрямо температурата на двигатела и това обединено със впръскването на гориво и с корекции на ламбдата,този двигател има много по добър контрол на правилното изгаряне и A/F от някой Г2...
Инак ако дизайна на колекторите ти е заводски усран,и инжекцията ще страда не поради липсата на гориво,а зарад помалкото въздух към някой цилиндър :wink:

Да не ме разберете погрешно,не казвам че моното е по-добро от пълното,но недейте да търсите коне само от смяната на моно с пълна :!:

П.С>а тва с кофата е много тъпо,защото ако сметнеш скороста на въздуха в колектора при пълна газ ще се убедиш че няма начин да няма равномерно разпределение на горивото :!: :!: :!:


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Нед 18 юни 2006 21:57


Selqatin написа:......

Колега, честно казано не ми се кометира постът ти в детайли, само ще ти кажа, че ако моното беше по-добро от многоточковия инжекцион, всички бегачки щяха да са моно ;) Във всички случаи замяната на моното с адекватен пълен инжекцион ще има положителен резултат дори без никакви други промени, !

П.С. Дай го този линк за фиата - да видим как пълната инжекция дава по-лоши резултати от моното.....


Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот asskoGTI » Пон 19 юни 2006 2:10


леле :duel породих ужесточен спор за инжекциите :oops:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта