VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот pe6kata » Вто 21 дек 2010 22:27


каква е разликата и откъде идват тия 16 коня. Въпросът винаги е бил актуален знам и доста хора ги вълнува :lol: , за съжаление информацията не е много.

разликите се състоят в следното:
1. в кубатурата естествено- 2.9 реално е 2-ри ремонтен размер на 2.8 (82мм/81мм бутало)
2. всмукателен колектор
3. дросел
4. разпределителни валове
5. ЕКУ
може би има нещо и в диаметъра на изпускателната система- в частта след колектора, в двойката..

всмукателния колектор на 2.9 се явява като ъпгрейт на 2.8 Не съм го мерил лично, но доколкото знам обема му по-голям с 25-30% спрямо този от 2.8
номера на колектора на 2.9 е 021 133 223Е
на 2.8 е 021 133 223Н,К,L,E,D...
сега... има много вариации в номерата на 2.8 в зависимост от годината и марката/модела, но не смятам че толкова важно...
На снимките съм оградил в червено разликите между 2.8 и 2.9. Освен в обема се вижда че при 2.9 частта след дросела е много по-голяма и стеснението липсва. Ефекта от него се усеща доста добре във високите обороти, за сметка на ниските обаче(в комбинация с дросел и ЕКУ от 2.9 това се компенсира) Никакъв проблем да се премине от 2.8 към 2.9 колектор.
Не е проблем да се заменят колектори м/у мотора с делко и този с бобините. Разликата е само в захващането на щеката за масло, но това е дреболия..

Изображение
Изображение
Изображение

дросел- и двата дросела са с диаметър на клапата 64мм, и диаметъра на входа също е еднакъв- 75-76мм
Обаче разликата е съществена в тялото на дросела. При 2.9 се образуват два конуса, от двете страни на клапата, докато при 2.8 има ръб, който намалява чувствително притока на въздух при малки ъгли на отваряне на дросела. Тези изпъкналости могат да се премахнат и да добие форма почти като на 2.9 Докато бях с мотора с делко, дросела го бях преработил(на една от снимите е) и ефекта от него беше много приятен. При мотора с бобините обаче монтирането на дросел от 2.9 на 2.8 мотор е проблем, поне на двата ми мотора се държеше зле. Подчертавам че съм сменял дросела, пробвал съм с тпс-а на 2.8 на 2.9.. Колата почти няма каране, газта трябва да се подава на върха на педала или да е на пълна газ иначе в всички останали случаи колата просто заглъхва и забива.

Сместта обеднява страшно много, нормално е все пак, колата не върви, гори доста и доста загрява- при едни и същи условия Т на маслото стоеше с 15 до 20 градуса по-високо от нормалното, знам че звучи чак странно.

При пипане на дросела трябва да се внимава с ТПС-а, че има разлика в зависимост от годината на производство и от модела. При 2.9 е с едни стойности, при 2.8 са други, като има разлика дали е на голф или пасат, както и годината. Така например ТПС-ите на пасат Б4 94 и 95г се оказаха различни и всеки тпс, трябва да е с неговия си ЕКУ иначе колата се бърка и работи много зле. ТПС-а на мотора с делко(май само при пасат Б3) е различен даже и като монтиране- има разлика в присъединителните отвори.
Имах и номерата на дроселите, ама в момента не ги намирам. Първата снимка е дросел 2,8 оригинално, на втората е разпилен.
Изображение
Изображение
Изображение

валове
валовете са такива че всеки вал управлява съответния ред цилиндри, т.е. и всмукателните и изпускателните клапани. За разлика от 2.8 24V дето е с всмукателен и изпускателен вал... Та валовете са все 220 градусови, но фазата на на изпускателния при 2.9 е изместена с 8 градуса

ААА- номер на валовете-021 109 101N и 021 109 102 В
ABV- 021 109 101M и 021 109 102А

фази на валовете:
-изпускателна част на ААА: отваря клапана 222 градуса преди ГМТ и го затваря 2 градуса преди ГМТ при поне 1мм отваряне на клапана.
-на АBV: 230/10 градуса преди ГМТ
на всмукателната част- еднаква клапана отваря 8 градуса след ГМТ и затваря 228 след ГМТ

лифта е 10.2мм

lobe center: AAA-115, ABV- 119 градуса


Благодарение на разликата във всмукателната част, 2.9 не губи толкова въртящ момент във високите както 2.8 Все пак максималния въртящ момент м/у двете коли е 5нм(245/240 при 4200 об/мин) Това означава че разликата във вървенето при 2.9 ще се усети във високите основно. В момента съм с всм. колектор, дросел с тпс, и ЕКУ от 2.9 като трябва да спомена че чипа не е оригиналния, просто така взех компа. Колата е много по-силна и рязка, има много голяма разлика във вървенето. С оригиналните валове на 2.8 съм.

И последното което излезе като проблем е че ЕКУ-то на 2.9 не иска да работи съвместно с настоящата ми ламбда сонда. Работи много зле на празен ход и равна газ и поради това в момента карам без ламбда сонда(и нямам никакъв проблем м/у другото, разхода ми е супер, ясно че при даване на цялата газ тя така и иначе не играе)
За 2.9 има вариант от две ламбда сонди, за 2.8 сондите са 3, като 2-те са същите като за 2.9
Имам 3 сонди, надявам се все една да пасне на компа от 2.9

В крайна сметка това е добър и евтин вариант за повишаване малко на мощността със стокови части на 2.8 вр6 12в.
Ако ви изпаднат такива железа, действайте.

Последна промяна от pe6kata на Нед 10 юли 2011 0:39, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4194
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот bbboiko2004 » Сря 29 дек 2010 13:45


Мога да кажа само едно голямо ЕВАЛА ! Страхотна тема! От много дълго време не бях чел нещо толкова чисто и подредено в този форум :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот yoan4o » Сря 29 дек 2010 14:02


Пеше, ти си профисор, евала.
Темата ще ми е страшно полезна за това, което съм замислил и аз след време.

Нещо за дебитомера...., или са еднакви?!


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот pe6kata » Пет 31 дек 2010 17:58


Идеята ми е да се получи информативна и полезна тема за вр6, да си побърборим малко, но без обичайните(и почти единствени за съжаление) приказки за разход и поддръжка. По тази причина вместо си пишем на лични, ще пиша тук, надявам се колегата, с когото подхванахме темата, да няма нищо против :lol:

Става въпрос за всмукателния колектор на шрик. Предарително заявявам че нямам наблюдения, всичко е на база прочетено. Първоначално 2.9 корадо е разработен с променлив всм. колектор, дело на Пиербург за ФВ моторспорт. Оттам и полупярното название VSR, но от немски(Variables SaugRohr) Първите 500броя корадо 2.9 са излезли с този колектор. Спират да го вграждат по предлог че оскъпява производството и продават патента на шрик и те го продават като тунинг част. Освен с променен дизайн, малко и го подобряват, названието е Schrick VGI ("Variable Geometry Intake"), а не както масово се бърка Schrick VSR

VSR е с управление от ЕКУ, произведен е за ОБД1, подкачва се към 44пин, VGI е с отделен контролер за управление на клапата. VSR си е колекционерска рядкост, цената е доста по-дебела от нов шрик. Освен че е по-красив, позволява и достъп до свещите без да се демонтира колектора
Конкретно с числа- при цена от 2000$, освен парче желязо, към него върви и електроника- инсталация, упралвние на клапата, нов EPROM.
Реултатът: много сила в ниските и средни обороти- 255/260 нм за 2.8/2.9 достигнати още при 3600об/мин. Което ще рече 11% повишение като конски сили, но при тези обороти. След 4000оборота обаче кривата на въртящия момент се доближава до тази с оригиналния колектор. По тази причина няма и увеличаване на максималната мощност.
Еластичност- 90-120км/ч на 4-та предавка 5.4сек, при оригиналния е 6.1сек
Поради подобреното пълнене гори и с половин литър по-малко :lol:

Интересен е принципа на работа- повечето променливи колектори са с различни пътища на пълнене, управлянвани с клапа/и- дълги и тесни за сила в ниските, и къси и широки за високите. Тук се ползват разонанси, използва се и този ефект, който се получава при пълнене на цилиндъра с гориво-въздушна смес. А именно когато буталото се движи нагоре, сгъстява... всм. клапан стои отворен и вместо оттам да връща в всмукателния колектор, цилиндъра продължава да се пълни "по инерция".

Пленумът е изграделн от две части, не както оригинално от една. Ясно е обаче, че обема му така е намален и ще има добър ефект докъм средните обороти, но не и във високите.
Колектора на практика разделя мотора на два три цилиндрови и всяка част се пълни самостоятелно. Говорим при затворена клапа до 4000об/мин. Цилиндрите работят 1-5-3-6-2-4. Разделянето от колектора става : 1-2-3 за едната част и 4-5-6 за другата. Ако приемем че първи цилиндър се пълни- при затваряне на всм. му клапан продължава да постъпва въздух " по инерция" , като в същото време няма отваряне на друг всм. клапан(понеже следващия отоврен клапан ще е на 5 цилиндър, демек от условно втория мотор 4-5-6) и налягането се покачва над атмосферното. Но 5 цилиндър няма как да открадне въздуха и когато дойде време за отваряне на клапана на 3 цилиндър, там има налягане над атмосферното. Това надналягане стига до 0.4 бара. По този начин постоянно се редуват първа-втора половина. Е оттук идва подобреното пълнене и мощността. Естествено след отваряне на клапана се получава нормалното разреждане...

Масово комбинират колектора със 268 градусови валове, за да отпушат колата и във високите обороти... Предвид цената му, зе мен лично е неоправдан ефект/цена.

Изображение


Потребителски аватар
arni 74
Мнения: 986
Регистриран на: Пон 28 яну 2008 22:25
Автомобил: Audi S3
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот arni 74 » Пет 31 дек 2010 23:39


Полезна информация :да: ,напролет,живот и здраве ще пусна инфо как ще се държи колата с този колектор(надявам се :bowdown ),във Вортекса доколкото мога да си преведа :oops: ,много го възхваляват,но знае ли се :?


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот bobocamaro » Пет 31 дек 2010 23:43


Няма такава тема :bowdown :bowdown Колега, ти си истински ценител, поклон пред...то не е тема, статията може би! :bowdown


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9879
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот group® » Съб 01 яну 2011 11:04


Действително темата е много полезна.
Местя я в правилния раздел - все пак целта на всичко това е повишаване на мощноста нали :lol:


Потребителски аватар
hose
Мнения: 611
Регистриран на: Пет 05 яну 2007 20:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот hose » Съб 01 яну 2011 23:01


Адаша е голям :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот Li4o » Нед 02 яну 2011 21:39


Много добра тема - поздравления за автора :да:


Потребителски аватар
anio-1.8-KR
Мнения: 155
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе

Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот anio-1.8-KR » Сря 05 яну 2011 12:33


:bowdown Браво!


jorji
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 15 фев 2010 20:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот jorji » Пет 25 фев 2011 20:58


Май вече няма какво да кажа-всички те похвалиха,аз ще ти благодаря щото тва доста живо ме интересува както знаеш..С дросела и колектора съ с сигурност ще се заиграя,имам маховик 2.8кг.,малко ще натисна регулатора,мисля да се пробвам да си направя генерация иииии ще видим :lol: Мерси за инфото :beer


Потребителски аватар
Adrian-AAA
Мнения: 1319
Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
Автомобил: Golf 2 and 3
Двигател: AAA and AFN
Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)

Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот Adrian-AAA » Пет 25 фев 2011 21:25


Аз доколкото разбрах от собствен опит има много комбинации на 2.8 и 2.9 моторите давам за пример моя:

Моя мотор е с дебитомер от сорта на ТДИ (без клапа) както и забелязах,че моя мотор е с 3бар. регулатор,а до момента всички ВР6-ци които съм видял са с 4бар. регулатор. scare (това ще го тествам :twisted: )
Дроселовата ми клапа е с ел.управление на ниските обороти,до момента не съм срещал друг с такава.
Друго не се сещам,годината на компа ми е 96г. средата (по спомен).

Хубава тема Пешка,чак сега я виждам :oops:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот pe6kata » Пет 25 фев 2011 22:09


просто мотора ти е след септемви 1995г ОБД2, нищо по специално...
на дросела имаш една голяма букса с 8 пина, като в един блок са тпс, ключ за крайни положения на дросела, и там е и празния ход, а не клапана за празния ход както при обд 1...

Наистина и горивната с-ма на ОБД2 е на 3бара. Ако си с кафевите дюзи, мисля че си с тях, са 197кубика при 3бара, при 4 бара ще дават 210 кубика...

Иначе всички вр-и са с такъв дебитомер с нажежаема жичка (МАФ сензор), не само твоя, вкл и мотора с делкото, само че там има допълнителен 5-ти пин (макар че буксата му е 6 пиина, но единия не се ползва) и по този пин се пуска ток за самопочистване на жичката чрез нагряване, гори боклуците по себе си... Стойностите на мотора с делко и с бобина се разминават, не са съвместими :)

На 2.8 колектора има начин с малко рязане и заварки да се увеличи обема по подобие на 2.9. И дорсела може да се преработи...

жорка, с тоя маховик чак плашиш :shock 2.8 кг... нещо спортно алуминиево ли? ще си позволя тук да кача една от снимките които ми прати- две камбани от 4 цилиндров и 6 цилиндров( откриите 10-те разлики :lol:) и що на вр6 не става обикновена кутия(камбана всъщнност). Така и така си в процес на работа, сложи ли метална гарнитура да сгъстиш мотора?
Щом като си намерил камбана за вр6 което си е леко проблемче, пиши ми ако имаш в предвид откъде може да се намери кутия/само камбана от 02М кутия от вр6(5?) мотор на голф4

Изображение


jorji
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 15 фев 2010 20:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот jorji » Пет 25 фев 2011 23:06


Маховика просто е олекотен до степен която ме плаши дали ше издържи,ше си проличи.. scare Не мисля да отварям мотора засега,просто зашото не мога да си го позволя сега,искам да го подкарам и ше видя,много упорито се опитвам да разбера какъв компресор им слагат и какво оше е нужно,но няма много информация-така и така няма да е сега..Ако искаш може да ти пратя телефона на един пич от Габрово,който слага мотор от Г4 и мисля че може най-малкото да те упъти,има и много части?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9

Мнениеот pe6kata » Пет 25 фев 2011 23:19


мотора все пак е 6 цилиндров и има много по-спокойна работа от един 4 цилиндров например, ще позволи олекотяване. Дано да няма ядове, моя е на 6.4кг. Оригинално се слагат май два маховика, единия е към 7- 7.4кг, другия към 9кила. Същото е и с шайбата на коляновия вал- има плътна шайба и такава със спици...
Има дреболии дето доста отпушват колата, но силата му е на принудително, не мисля че е идеалния мотор за развитие като атмосферка :) чел съм че лимита му е към 250 коня на колелата, като се кара до 8700об/мин, но от оригиналните части не остава нищо...

Последна промяна от pe6kata на Съб 26 фев 2011 18:55, променено общо 1 път.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: SERBEZOV1986 и 25 госта