ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот niikoo_1 » Чет 15 фев 2007 20:47


Искам да споделите +- минуси на двата мотора, интересно ми е сравнение м/у инжекцийте на двата мотора, ход и диаметър на бутало и т.н.

Кой е по-подходящ за NA и кой за принудително пълнене?
Кой с какви ковани карантии разполага и т.н

За опелския мотор знам, че няма маслените дюзи дето да пърскат мало, също така е с дебитомер и хода и диаметъра на буталото са му еднакви.

Имали предимсто МАП пред МАФ и т.н

Чудел, кое е по-добре изпускателния колектор да е отпред, a всмукателния отзат както при хондите и опелите или обратното както при VW?

Какви са недостатъците на моторите при, които изпускателя и всмукателя са от една и съща страна.

Задвижването на разпределителните валове при VW моторите е по-различно и ангренажния ремък минава само през единия вал, а двата са свързани по между си с верига, гледам новите VW мотори не са така?

Дано стане интересна дискусия.

:roll:




Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Мнениеот kav4o » Чет 15 фев 2007 22:20


Според мен голям недостатък на АБФ мотора е точно диаметъра и хода на буталото 82,5/92,8.При опела би трябвало да е 86/86 :D


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Чет 15 фев 2007 22:38


ABF и KR няма да ти сравнявам щото са на 95% идентични. Опел концепцията е доста различна от тази на VW...най-малкото Хлопел никога не са ползвали механични инжекций. Дали това им е дало предимства :?: аз си мисля определено ДА, но дали това е най-важното :D

Майтапа на страна, но и трите мотора са класика в жанра :да:

РАСО


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Чет 15 фев 2007 22:52


Първо мисля че КР няма място м/у тези два мотора.По малък е като кубатура, по слаб е като коне а и технологично отстъпва.....Така ХЕ срещу АБФ.Определено ХЕ-то има предимство заради формата на горивната камера а има и малко повече обем АБФ1984 ХЕ1999 :D и от тези неща и по добрия изпускателен колектор на хе-то идва повечето върт.момент и по добрата еластичност(за която допринасят и по късите скорости...).Но все пак да не забравяме че главата е правена от косуърт и от там идват тези плюсове.От друга страна ме кефи АБФ-а който му идва сила изведнъж след 4800оборота и удоволствието от шофиране е определено по добро за мен при АБФ-а.Друго при АБФ-а изп. колектор е просто трагичен тръбите се събират много рано и по този начин запушват здраво мотора(въпреки това той развива 150кс.)Хубавото тук е че при смяна на колектора има повишение в мощността на мотора минимум 10кс ,докато при опел колектора е 4-2-1 с равна дължина на тръбите и няма мегдан за подобрение....Общо взето според мен АБФ-а носи на тунинг повече и в атмосферен и в търбо вариант.Като цяло е по здрав.За мен единствения голям недостатък на този мотор е дългите скорости и тежкото купе на тройката.С смяна на скорости и изп. колектор без да се пипа нищо друго тоя мотор се отпушва зверски а ако е в купе от МК1 или МК2 работата си става сериозна.......Най добрата комбинация за вървеж е голф 2 с абф + колектор 4-1 и скорости от КР или 9А= ниски 15-ки на божура :D Дано съм бил полезен!!!


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Пет 16 фев 2007 0:07


Golf 3 1.8 написа:.......Най добрата комбинация за вървеж е голф 2 с абф + колектор 4-1 и скорости от КР или 9А= ниски 15-ки на божура :D

А някой правил ли го е?И резултати?


Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sin orel C20XE » Пет 16 фев 2007 0:08


Аз като собственик на С20ХЕ на Калибра,мога да споделя следното:моето купе е най-тежко=тегав старт,моторът е досста динамичен,развърта се доста добре на 3,4 и 5-та предавка,с леки подобрения-power cap,хубав чип,добра изпускателна система дава доста добри времена на 400м.
В сравнение с АБФ и КР,зависи на кое купе е С20ХЕ,предимството е на Опел и то в някои случаи доста осезаемо.
А до твърдението за по-добрата конфигурация за тунинг по мотора,айде да не ги изброявам всички над 250кс и доста повече,докато при голфовете стоят по друг начин нещата!
За главата-няколко вида са,в много редки случаи е Cosworth,в повечето е Колбеншмит,която е доста проблемна(пука се).И обемът е 1998.И също така С20ХЕ,както и АБФ и КР издържа на пърформъс и малоумно ръчкане!
И трите са наистина класика!


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 675
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Пет 16 фев 2007 0:44


аз определено заставам на страната на С20ХЕ, не само като ползвател на такъв, но и като реалист.

двигателят дори в атмосферен вариант носи страшно много на силов тунинг, като вариантите са доста за това.
частите като цяло са доста здрави, с голям запас и носят на много бой - например сток биелите държат докъм 320 - 330 коня и то при принудително пълнене.

за скоростните кутии никак не мога да се съглася, защото F20 е доста дълга такава, за здравина е същото. опитно е доказано, че държи на надув до 1.3 бара, което е около 330 - 350 коня.

също не ми допадна изказването на колегата, че моторът бил тегав във високите в сравнение с VW. само едно ще кажа - мине ли 3500 и става много, много лошо. ако пък е портвана главата без проблем се държат и мн високи обороти - говорим за ефективни такива.

Mahle буталата при Опел също са мн здрави. например една 8 клапанова астра доскоро беше карана на малко над 1 бар със сток карантии - бутала, биели, скорости и т.н.

смукателят на С20ХЕ отново е добре конструиран, като един кап го съживява допълнително. Изпусквателите също има накъде да се подобряват.

За главата принципно сте прави. Повечето са Колбеншмидт, на по - тунинг версиите са Косуърт. и още нещо - всяка глава се криви или пука - това е въпрос на поддръжка и експлоатация.

Единствен минус намирам в недостатъчното мазане, което теоретично може да води до по - скорошно износване на разпределителните валове.

Освен това определено е по - добре смукателите и изпусквателите да са от двете различно страни / надявам се да не пита никой защо /.

ами това е моето скромно мнение, което определено дава предимство на опеловият С20ХЕ.


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Пет 16 фев 2007 0:49


sin orel C20XE написа:Аз като собственик на С20ХЕ на Калибра,мога да споделя следното:моето купе е най-тежко=тегав старт,моторът е досста динамичен,развърта се доста добре на 3,4 и 5-та предавка,с леки подобрения-power cap,хубав чип,добра изпускателна система дава доста добри времена на 400м.
В сравнение с АБФ и КР,зависи на кое купе е С20ХЕ,предимството е на Опел и то в някои случаи доста осезаемо.
А до твърдението за по-добрата конфигурация за тунинг по мотора,айде да не ги изброявам всички над 250кс и доста повече,докато при голфовете стоят по друг начин нещата!
За главата-няколко вида са,в много редки случаи е Cosworth,в повечето е Колбеншмит,която е доста проблемна(пука се).И обемът е 1998.И също така С20ХЕ,както и АБФ и КР издържа на пърформъс и малоумно ръчкане!
И трите са наистина класика!

Колега тя си е на косуърт колбеншмидт просто я произвеждат разбираш ли???АБФ-а с сток карантиите държи до повече коне от ХЕ-то гарантирам ти!!!За обема явно грешката е моя.....А за предимство може да става дума само при астра....С калибрата няма как да си равностоен на Голф3 АБФ да не говориме ако е в г2.


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Пет 16 фев 2007 0:56


TDI-RS написа:аз определено заставам на страната на С20ХЕ, не само като ползвател на такъв, но и като реалист.

двигателят дори в атмосферен вариант носи страшно много на силов тунинг, като вариантите са доста за това.
частите като цяло са доста здрави, с голям запас и носят на много бой - например сток биелите държат докъм 320 - 330 коня и то при принудително пълнене.

за скоростните кутии никак не мога да се съглася, защото F20 е доста дълга такава, за здравина е същото. опитно е доказано, че държи на надув до 1.3 бара, което е около 330 - 350 коня.

също не ми допадна изказването на колегата, че моторът бил тегав във високите в сравнение с VW. само едно ще кажа - мине ли 3500 и става много, много лошо. ако пък е портвана главата без проблем се държат и мн високи обороти - говорим за ефективни такива.

Mahle буталата при Опел също са мн здрави. например една 8 клапанова астра доскоро беше карана на малко над 1 бар със сток карантии - бутала, биели, скорости и т.н.

смукателят на С20ХЕ отново е добре конструиран, като един кап го съживява допълнително. Изпусквателите също има накъде да се подобряват.

За главата принципно сте прави. Повечето са Колбеншмидт, на по - тунинг версиите са Косуърт. и още нещо - всяка глава се криви или пука - това е въпрос на поддръжка и експлоатация.

Единствен минус намирам в недостатъчното мазане, което теоретично може да води до по - скорошно износване на разпределителните валове.

Освен това определено е по - добре смукателите и изпусквателите да са от двете различно страни / надявам се да не пита никой защо /.

ами това е моето скромно мнение, което определено дава предимство на опеловият С20ХЕ.

Колега искам да ми покажеш къде точно съм написал че ХЕ-то не върви на високите обороти????Хм?Казах че то дърпа от по ниски както сам каза 3500 докато голфа е малко по тромав ,но след 4800 някъде изстрелва и повярвай ми голфа е с по дълги скорости.....1-ва 65 2ра-110 3та-170почти, 4та-205 и 5та колкот може аз лично 240 съм вдигал по километраж........


devil_vas
Мнения: 1367
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот devil_vas » Пет 16 фев 2007 1:23


ухааа сектантската тема, ми те повечето неща са казани. освен всичко там изброено, ХЕ е по-добър мотор като разход, което никак не е маловажно :wink:

ето един интересн сайт за ХЕ
http://www.sbdev.co.uk/History_files/History_BudgetHorsepower.htm

п.с. двигателят се слага от 88-а година. така ФВ трябва да са имали поне 4-5 години преди да пуснат Голф 3 с АБФ мотор. :D, въпреки това АБФ не превъзхожда ХЕ-то според мен в сток варянт. XE-то е един от най тунингованите двигатели и до днес, особенно като атмосферка и според мен най-добър 2.0 литров на 90-те до излизането на Honda S 2000 и Type R ( Рено Клио 182) :wink:


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Пет 16 фев 2007 1:37


devil_vas написа:ухааа сектантската тема, ми те повечето неща са казани. освен всичко там изброено, ХЕ е по-добър мотор като разход, което никак не е маловажно :wink:

ето един интересн сайт за ХЕ
http://www.sbdev.co.uk/History_files/History_BudgetHorsepower.htm

п.с. двигателят се слага от 88-а година. така ФВ трябва да са имали поне 4-5 години преди да пуснат Голф 3 с АБФ мотор. :D, въпреки това АБФ не превъзхожда ХЕ-то според мен в сток варянт. XE-то е един от най тунингованите двигатели и до днес, особенно като атмосферка и според мен най-добър 2.0 литров на 90-те до излизането на Honda S 2000 и Type R ( Рено Клио 182) :wink:

Ми явно фауве-то просто не са искали да са по бързи от опел.Шот е било лесно кво взимат една астра и почват тестове, за 4-5години ебаго ако не го уцелат деба АБФ-а :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 16 фев 2007 8:17


Има доста интересни мотори идващи от япония.

А и C20XE май спират да го правят след 93та и след това има само някакви изключения, като цяло май тоя мотор с мъка покрива Евро1 и за това опел след го заменя с така оплювания от всички опеджий 2.0 литров ЕКОТЕК с 136коня, а АБФ-фа си се произвежда чак до 98ма година, бях чел някъде по нета, че по дефаулт и двата мотора са били към 170кончета, но са ги рестриктнали леко преди да почнат да се вграждат серийно.

Хубави са и двата мотора само дето опелджийте не трябва да се заблуждават, че е техния мотор е най през началото на 90те.


Мен ми интересно някой да сподели нещо за Дигифанта на ФВ и Мотроника на Опел.

Не достатък ли е по-дългия ход на АБФ мотора, щот на едно място, четох много хубави неща за KR и ABF.


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 675
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Пет 16 фев 2007 11:45


niikoo_1 написа:А и C20XE май спират да го правят след 93та


:37: :woooow:
голяма грешка!
С20ХЕ се произвежда близо 10 години - от 1987 до 1997 и се вгражда също в такъв период от време.

не знам защо се опитвате да го отричате или да се заблуждавате, но Кадета с този мотор и ДТМ версия не е имал никаква конкуренция не само в своя клас!


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Пет 16 фев 2007 11:54


TDI-RS написа:
niikoo_1 написа:А и C20XE май спират да го правят след 93та


:37: :woooow:
голяма грешка!
С20ХЕ се произвежда близо 10 години - от 1987 до 1997 и се вгражда също в такъв период от време.

не знам защо се опитвате да го отричате или да се заблуждавате, но Кадета с този мотор и ДТМ версия не е имал никаква конкуренция не само в своя клас!

Я дай една астра с хе след 94, че нещо май има грешка


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 16 фев 2007 12:35


Абе не знам аз се сещам и за S14 мотора на БМВ, които също е много добър и се произвежда от втората половина на 80те години, с директно натискане на клапаните е и от 2.0литра обем вади +190коня, мотора е бил уникален за времето си, също го има и във варианти 2.3 и 2.5литра всичките с по 4цилиндъра.
А има и още доста японски 1.6-2.0литра мотори, които заслужават внимание, да се каже, че Ц20ХЕ е най-добрия мотор за времето си е меко казано пресилено.
Няма спор, че е доста добър и никой не отрича качествата му, но чак пък Нумбер Уан не е :wink:

Нека да продължим със сравнието на двата мотора АБФ и Ц20ХЕ :D



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта