Ангренажен ремък зъб назад
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- SpoileR
- Мнения: 97
- Регистриран на: Пет 01 юни 2007 1:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
еехххх начи
Само на мене ли ми се е случвало ангренажния ремък да превърти и да се чудя к'во става после?
Така, ето от мене един горе долу нормален отговор от мене:
Резултат има!
По НАДОЛУ ще обясня защо...
Значи историята при мен е следната:
Случи ми се ремъка да ми избяга не с 1-2 зъба а с 12!
Как? Много лесно:
Зимата тази част на зъбното колело на разпределителния вал, която остава непокрита от ремъка замръзва.
И при палене ако се подаде повече газ, ремъка прави шкембе и с помощща на леда прескача (приплъзва) през зъбите и прескача 1-2 такива...при мене как е станало с 12 не ми е ясно...
За мое учудване от начало нямах проблеми
ДОРИ НЕ ЗНАЕХ ЧЕ СЕ Е СЛУЧИЛО!
Да...обаче следните неща рано или късно дойдоха налице:
1. Ако настъпиш рязко газта, почва да гърми и да падат оборотите на 300-400 и в най-лошия случай да огасне.
2. Вдигнеш ли над 90-100кмч също гръмва и моментално изгасва...
Това става така, защото разпределителния вал с таково изпреварване, отваря клапаните, по рано, и такта на буталата не е в синхрон с впръскването на бензина.
Сиреч: Преди буталото да е стигнало горна мъртва точка, разпределителния вал пуска натиска клапаните и пуска бензин по рано, в следствие на което при някоя от фазите (всукване/сгъстяване/запалване/изхвърляне) влиза бензин от по рано и цилиндрите се пълнят (препълват). Сищото става и в последната... още недоизгорял бензина и идва 4та фаза и неизгорялия бензин се изхвърля.... и понеже гарнето е нагорещено от изгорелите газове, бензина стигайки там, достига дадено количество, след което се запалва и се получава детонация.
Всичко от тая скапана центровка...интересното ми беше, как изобщо палеше колата при такова ОГРОМНО изпреварване (или закъснение, реално тия 12 зъба са почти на другия край на колелото...
Явно като прескочи с повече е по добре от колкото с малко...
както и да е...
Попринцип има белези на няколко места:
1. На маховника (от към скоростната кутия, през един отвор се вижда) 2. На колелото на разпределителния вал
3. На главата. (ако няма на главата, за белег попринцип се счита нивото на гарнитурата)
4.на коляновия вал ( долната ролка на ангренажния ремък)
Би трябвало ако центровката в момента ти е добра, когато белезите на вала и на гарнитурата да са на равно, тогава белега на коляновия вал да съвпада също със своята маркировка (чертичка на мотора някъде). Това можеш да провериш като включиш на скорост и побутваш колата докато не се покаже белега на зъбното колело на разпределителния вал и да си дойде на нивото на гарнитурата.
И тогава светкаш с фенерче в долния край където е колелото на коляновия вал и гледаш там съвпада ли белега.
Обаче сега пък друга лайнария има...
съотношението на зъбното колело на разпр. вал и на кол. вал са 2 към 1.
Демек едното като прави един оборот, другото прави 2...и ако не излезне от първия път белега, ще трябва пак да буташ още един оборот да мине и тогава пак да гледаш дали са на равно...
Абе..малко тегаво стана хахахахаахах...
Както и да е...то това не е и универсално с белезите...конкретно сега зависи...на различните модели ГОЛФ има малки разлики... на едни има едни белези на други има още едни...
Примерно на някой има една точка на колелото на разпр. вал...тя пък трябва да сочи на незнам си къде (не помня точно) Най добре е ако имаш книга към автомобила ти...
Белезита на разпределителния вал и тези на главата който трябва да са един срещу друг трябва да пише 0-T на тях.
Ако са идеално равни един с/у друг значи изпреварването ти е на 0 градуса и ще има + ефект ако върнеш зъб назад.
Ако вече си е с 1 (макс 2) зъба назад, значи е екстра и повече не трябва да му пипаш нищо, да не стане по зле...
Абе най лесно е ако си сигурен 100%, че ти е перфектна центровката.
Тогава просто разхлабваш леко опъвателната ролка и връщаш един зъб назад, стягаш и си готов.
Колата просто ще дърпа повече...това е...мощността си и е същата.
А пък още по лесния начин е да отвъртиш делкото и от болта и на ръка да го завъртиш в правилната посока (мисля че обратно на часовниковата стрелка се падаше, трябва да видиш тактовете (1-3-4-2) по кабелите на свещите как бяха...)
И пак казвам:
Ако са идеално равни един с/у друг значи изпреварването ти е на 0 градуса и ще има + ефект ако върнеш зъб назад.
Ако вече си е с 1 (макс 2) зъба назад, значи е екстра и повече не трябва да му пипаш нищо, да не стане по зле...
Само на мене ли ми се е случвало ангренажния ремък да превърти и да се чудя к'во става после?
Така, ето от мене един горе долу нормален отговор от мене:
Резултат има!
По НАДОЛУ ще обясня защо...
Значи историята при мен е следната:
Случи ми се ремъка да ми избяга не с 1-2 зъба а с 12!
Как? Много лесно:
Зимата тази част на зъбното колело на разпределителния вал, която остава непокрита от ремъка замръзва.
И при палене ако се подаде повече газ, ремъка прави шкембе и с помощща на леда прескача (приплъзва) през зъбите и прескача 1-2 такива...при мене как е станало с 12 не ми е ясно...
За мое учудване от начало нямах проблеми
ДОРИ НЕ ЗНАЕХ ЧЕ СЕ Е СЛУЧИЛО!
Да...обаче следните неща рано или късно дойдоха налице:
1. Ако настъпиш рязко газта, почва да гърми и да падат оборотите на 300-400 и в най-лошия случай да огасне.
2. Вдигнеш ли над 90-100кмч също гръмва и моментално изгасва...
Това става така, защото разпределителния вал с таково изпреварване, отваря клапаните, по рано, и такта на буталата не е в синхрон с впръскването на бензина.
Сиреч: Преди буталото да е стигнало горна мъртва точка, разпределителния вал пуска натиска клапаните и пуска бензин по рано, в следствие на което при някоя от фазите (всукване/сгъстяване/запалване/изхвърляне) влиза бензин от по рано и цилиндрите се пълнят (препълват). Сищото става и в последната... още недоизгорял бензина и идва 4та фаза и неизгорялия бензин се изхвърля.... и понеже гарнето е нагорещено от изгорелите газове, бензина стигайки там, достига дадено количество, след което се запалва и се получава детонация.
Всичко от тая скапана центровка...интересното ми беше, как изобщо палеше колата при такова ОГРОМНО изпреварване (или закъснение, реално тия 12 зъба са почти на другия край на колелото...
Явно като прескочи с повече е по добре от колкото с малко...
както и да е...
Попринцип има белези на няколко места:
1. На маховника (от към скоростната кутия, през един отвор се вижда) 2. На колелото на разпределителния вал
3. На главата. (ако няма на главата, за белег попринцип се счита нивото на гарнитурата)
4.на коляновия вал ( долната ролка на ангренажния ремък)
Би трябвало ако центровката в момента ти е добра, когато белезите на вала и на гарнитурата да са на равно, тогава белега на коляновия вал да съвпада също със своята маркировка (чертичка на мотора някъде). Това можеш да провериш като включиш на скорост и побутваш колата докато не се покаже белега на зъбното колело на разпределителния вал и да си дойде на нивото на гарнитурата.
И тогава светкаш с фенерче в долния край където е колелото на коляновия вал и гледаш там съвпада ли белега.
Обаче сега пък друга лайнария има...
съотношението на зъбното колело на разпр. вал и на кол. вал са 2 към 1.
Демек едното като прави един оборот, другото прави 2...и ако не излезне от първия път белега, ще трябва пак да буташ още един оборот да мине и тогава пак да гледаш дали са на равно...
Абе..малко тегаво стана хахахахаахах...
Както и да е...то това не е и универсално с белезите...конкретно сега зависи...на различните модели ГОЛФ има малки разлики... на едни има едни белези на други има още едни...
Примерно на някой има една точка на колелото на разпр. вал...тя пък трябва да сочи на незнам си къде (не помня точно) Най добре е ако имаш книга към автомобила ти...
Белезита на разпределителния вал и тези на главата който трябва да са един срещу друг трябва да пише 0-T на тях.
Ако са идеално равни един с/у друг значи изпреварването ти е на 0 градуса и ще има + ефект ако върнеш зъб назад.
Ако вече си е с 1 (макс 2) зъба назад, значи е екстра и повече не трябва да му пипаш нищо, да не стане по зле...
Абе най лесно е ако си сигурен 100%, че ти е перфектна центровката.
Тогава просто разхлабваш леко опъвателната ролка и връщаш един зъб назад, стягаш и си готов.
Колата просто ще дърпа повече...това е...мощността си и е същата.
А пък още по лесния начин е да отвъртиш делкото и от болта и на ръка да го завъртиш в правилната посока (мисля че обратно на часовниковата стрелка се падаше, трябва да видиш тактовете (1-3-4-2) по кабелите на свещите как бяха...)
И пак казвам:
Ако са идеално равни един с/у друг значи изпреварването ти е на 0 градуса и ще има + ефект ако върнеш зъб назад.
Ако вече си е с 1 (макс 2) зъба назад, значи е екстра и повече не трябва да му пипаш нищо, да не стане по зле...
Последна промяна от SpoileR на Сря 12 мар 2008 13:08, променено общо 1 път.
да споделя и моите разправии с белезите
на предишна та ми кола ев мотор след зверско пилене на главата /1.5/ мм. белега на разпределителния вал ми идваше между зъбите
или по нагоре или по надолу след няколко проби установих че колата варви по добре като е един зъб на зад тоест половин
един вид когато коляновия вал е на белег разпределителния е половин зъб преди белега
на предишна та ми кола ев мотор след зверско пилене на главата /1.5/ мм. белега на разпределителния вал ми идваше между зъбите
или по нагоре или по надолу след няколко проби установих че колата варви по добре като е един зъб на зад тоест половин
един вид когато коляновия вал е на белег разпределителния е половин зъб преди белега
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 07 апр 2008 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Ангренажен ремък зъб назад
на заводски вал преместиш ли градусите ще получиш всичко друго но не и по добър ефектslavcata написа:Здравейте колеги,имам един такъв въпрос към вас.Чувал съм,че на 1.8 ABS мотора му връщат зъб назад на ангренажния ремък и от там се повишава мощността.Знам,че на някои коли има ефект,но за този незнам та искам да ви попитам някой знае ли дали този мотор търпи този тунинг,ако мога така да се изразя.Знам само,че разхода ще се качи със сигурност.
Имам познат,който прави това на почти всички коли,които има,а по-точно - ремъка зъб напред и след това малко връщане на предварението от делкото.Сега кара Голф 2,мисля,че карбуратор,преди него беше с Голф 3 1,4 ABD.Ще го разпитам по-подробно и ще пиша.Но мисля,че няма проблем да се пробва подобно изпълнение,в темата са описани много по-големи разминавания на ремъци и зъби без негативни последствия за мотора.
- Golf 3 1.8
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Жоро написа:Имам познат,който прави това на почти всички коли,които има,а по-точно - ремъка зъб напред и след това малко връщане на предварението от делкото.Сега кара Голф 2,мисля,че карбуратор,преди него беше с Голф 3 1,4 ABD.Ще го разпитам по-подробно и ще пиша.Но мисля,че няма проблем да се пробва подобно изпълнение,в темата са описани много по-големи разминавания на ремъци и зъби без негативни последствия за мотора.
Той твоя приятел май само бегачки кара като гледам......Не си правете пишки с колите си има 100 теми за тунинг и е ясно че от бъзикане на ремъка няма да постигнете нищо....
- radi02
- Мнения: 117
- Регистриран на: Чет 22 фев 2007 20:22
- Автомобил:
- Двигател: Abf
- Местоположение: София
значи и аз мога да споделя мнението си когато купих сивата джета тази от гаража ми първата седмица се качих на сбирка на клуба на бояна и голф 3 2.0 115 коня браво 115 коня и тн ги нашамарих доволно и след 1седмица не погледнах как е зацепен ремъка смених го сложих го на белезите и джетата спря да върви както преди и наи лошото е че го направих това със ремъка малко преди състезанията на калояново иначе щях да съм първи във клас комар гарантирано ама кво да се прави
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Когато вала е в закъснение въртящия момент се мести по-нагоре в оборотите и колата върви малко повече във високи обороти за сметка на ниските - в предварение е обратното - повече торк в ниските и тъпчене във високите...
Оттук насетне трябва да си наясно със спецификата на конкретния двигател, предавателните числа и целта на упражнението...
П.С. Един зъб отговаря на 8.18 градуса, което е обаче е много, когато става въпрос за настройка на разпределителни валове...
Оттук насетне трябва да си наясно със спецификата на конкретния двигател, предавателните числа и целта на упражнението...
П.С. Един зъб отговаря на 8.18 градуса, което е обаче е много, когато става въпрос за настройка на разпределителни валове...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта