Чип тунинг от Brezel

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот Black-diamant » Нед 27 окт 2013 0:59


Описаните проблеми звучат напълно логично. Подобни теории се твърдят и за различните версии на 1.8Т - 150 и 180 коня - разликата уж била само в софта. Да, ама не! Свалете една турбина от 1.8Т 150 и една от 1.8Т 180 коня, сложете ги една до друга и сами вижте колко разлики ще откриете, както и че тази от 180 е по-голяма от другата. Същото важи и за дюзи, съединител и т.н.

Всички пишещи в темата уж са доволни, но пишат постовете си докато още са под афект, причинен от голямата промяна след чипа. Но я да минат 40-60 000 км и да видим тогава. Но не да се влачат като черва по пътя, а да използват ефекта на чипа през този пробег.




Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот feniksgod » Нед 27 окт 2013 10:47


За 1.8T има K03, K03s и K04. Това са турбините и да сваляме и да не сваляме, това са.
Това за дюзите и съединителя дето каза, много се изхвърли ама много. Дюзите имат разлика при K04 турбина и съединителя респективно, НО при съединителя разликата, е че имаме 6 скорости все пак.
Смисъл говориш неща, дето май не са ти ясни.
Дали ЧИП ТУНИНГ-а има последствия ???
Отговорът е ДА.
Чип тунинга все пак представлява "отключване" на още потенциал на мотора, като се натоварват определени части повече. Както имаше един лаф, с какво искаш повече мощност с едното духане ли :icon_lol , то вярно турбото работи така, но все пак :mhihi .

За мен при 1.8T всякакъв чип тунинг убива съединителя, НО много зависи от каране и на колко хил. км е той. Това си му е проблема, друг не съм се сблъсквал. Значи турбота, колектори.............. тея неща могат да сдадат багажа и сток, затова не ги коментирам.


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот Black-diamant » Нед 27 окт 2013 17:39


Преди да джафкаш на общо основание и да се изхвърляш като......, ще ти кажа, че 1 година съм карал 1.8Т с чип и то точно от Брезел. Самият той не отрича факта на усиленото натоварване върху турбина и съединител.

1.8Т са близо 20 вида, няколко вида турбини, няколко вида глави, няколко вида дюзи, няколко вида генерации, няколко вида електроники.
Всичко това се монтира на няколко вида купета с няколко вида скорости и няколко вида задвижване (предно, куатро, халдекс)......
Опитът ти за генерализиране най-малкото не е полезен и е заблуждаващ.
1.8Т/150кс са около 13-15 вида.
Моторът 1.8Т 150кс:
- има глава с големи и малки портове;
- има 3-4 вида турбини (три вида са при надлъжните мотори, но има А3-ки/150кс с доста големи турибни и пак 150кс);
- два вида блока, с различни биели;
- 3-4 вида електроники, като е възможно една и съща електроника да се държи по различен начин в зависимост на кой еко стандарт отговаря колата - примерно е възможно 1.8Т/150кс от '99 да покрива Евро4 след подходяща програма на ЕКЮ-то, но това се отразява на вървенето.
- моторът има версии с променливо газоразпределение (принципно повечето след 2000г са такива);
- различни картерни вентилации;
- има различни по "дължина" кутии - само това може да създаде разлика в усещането за вървене над 20%.

За теб всички 1.8Т се делят на 150 и 180 коня ли?

Отиде да попиташ всички чипвали 1.8Т-тата си при Брезел за ефекта ли? Отиде да ги провериш след 40-50000 км ли? Аз смених съединител 2 месеца след чипа от Брезел, при съвсем нормално каране, а турбината на третия месец свистеше като змей, но засега все още държи. Може проблемът да си е в колата, но при ускорение започва да накъсва и придърпва и други "бонуси".

Та малко се пообразовай преди да се изказваш неподготвен.

Знаеш ли също така че последните 1.8Т имат мааалко по-голяма турбина, новия тип дебитомер - с метална пластина и цена на нов в Порше 240-250лв, мап сензор - при настройване на дино дори може да се мапне колата без дебитомер, а само по мап. Този мотор е единственият с по-нов мотроник и с една ламбда.
По-малки портове на главата - проблем за слагане на големи турбини, но много по-добро поведение на мотора в ниските обороти - по-добър тротъл респонс, по-бързо развъртане на турбото. "Чипването" вече се свежда до "флашване", което става за минути, без да се сваля компютър.
Масов вариант на АПУ е по-новия АНБ (особено на Пасат)- същият е, но вече с две ламбди и още една система за въздуха. Последния от това поколение AWT също не е лош, но е с по-новите бобини, които са по-капризни и с променливо газорапределение, което е скъпо за ремонт.

Замисли се и върху нещо друго - като накараш К03 да работи с параметрите на К03s, дали не я озорваш повече от нормалното. Само ще ти дам жокер, че заводското изискуемо налягане на К03 е 0.6 бара, а след чипа на Брезел става около 1.2 Бара /т.е двойно/. Това да ти говори нещо? Караш по-малката турбина да работи на налягането на по-голямата, като в същото време надува двойно над възможностите си.

И освен това, отново ще повторя, че разликата между 150 и 180 коня далеч не е само в СОФТУЕРА.


Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот feniksgod » Нед 27 окт 2013 19:00


Да наясно съм с нещата, които каза. Ти обаче говориш изцяло за колата, аз говорих само за турботата. Иначе изцяло за колата и CAN подръжката през 2003 година става друга имаме въвеждане на VDO2 и прочие............... . Смисъл PEACE, аре да не изтъкваме кой колко знае и аз знам.

Даже като чета какво си писал, мисля че сме на едно мнение не знам какво се препираме :icon_lol .
Аз лично НЕ съм с чип от Брезел, а със чип от AWESOME GTI от Англия и по-точно Stage 1+ сетъп. От 2008 година до сега колата е с чип, сложен е съединител за 800лв. от мене, и по сервизната история на колата съдя, че нещо дебитомера дава бая фира. Аз го смених също, тъй като имах проблем с него. Смисъл на 2-3 години, като промени стойностите леко и се отразява на мощността на колата. Друго за периода от 2008 до 2013 не съм имал проблем. Турбото не хвърля масло, колата не харчи масло.
Това което искаме да кажем и двамата, мисля е че няма как при ЧИП тунинг, НЕЩО да не се натоварва повече. Тъй като говорим за 1.8T прави се по-голям надув, то въобще при турбо коли от там най-вече се дига мощността.
Тъй като заговори за техническата част, досега аз от уважаваните aftermarket решения не съм виждал, някакви огромни проблеми, просто защото дигат мощността не чак толкова значително. Това което каза, за 1.2bar не знам дали е вярно, НО ако Brezel прави нещата така. За мен това е супер неправилно. Смисъл на K03 повече от 0,9-1bar няма никакъв смисъл, освен ако не искаш да счупиш турбото.
Peace :th_up

EDIT:
И освен това, отново ще повторя, че разликата между 150 и 180 коня далеч не е само в СОФТУЕРА.

Да, не е само софтуерна, никой не твърди обратното. :th_up


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот Black-diamant » Нед 27 окт 2013 19:06


Ок, радвам се че постигаме консенсус :th_up :beer

Моят чип беше с пик на 1.2 или 1.3 и холд около 1.1, което и според мен е доста. След 5500 оборота налягането падаше. Толкова показваше манометърът докато тествахме колата в движение след чипа.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот Vizor » Нед 27 окт 2013 20:08


Турбините ви се чупят от неправилна експлоатация (запушени маслени магистрали, спукани блоуофи, е*ано масло), а не от чиповете. Аз съм виждал хора да карат к03 на 1,5 бара доста дълго време и да няма грижа (не съм казал на какъв мотор, но това и няма значение). Също така на всичко отгоре се отразява и оттичането на маслото ПОД нивото на маслото в картера. Причините са много, а не толкова чиповете.


Потребителски аватар
coffeee
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 23 апр 2009 21:39
Автомобил: VW GOLF MK4
Двигател: 1.9 TDI

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот coffeee » Нед 27 окт 2013 23:28


И накрая ... Заслужава ли си да се слага чип на каквато и да е било кола дизел или бензин от Brezel или някой друг без значение дали е добър или не помага или влошава състоянието на колата с течение на годините? Какво е вашето мнение?


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот Vizor » Пон 28 окт 2013 4:20


Зависи кое как е направено. Аз лично, ако ти я "чипосам", мога да направя така, че да се строши в близките няколко километра. Макар, че електрониката колкото и голям глупак да съм и мизерии да съм ти написал, тя ще те пази с knock sensor-и и всякакви такива извращения.

Но пък мога да я направя така, че нивга да не запалиш повече :D


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот Brezel » Пон 28 окт 2013 10:21


Нещата не са толкова прости колкото са описани.
Има чип - има проблем, нема чип нема проблем.

По принцип при чиптунинг се вдига мощността посредством по голямо натоварване на мотора. Всяко едно по голямо натоварване би могло да има негативен ефект върху мотора като цяло. Така е на теория и практика.
Идва обаче въпроса коя час за какво натоварване е проектирана и колко е амортизирана.

Давам пример.
VW Golf 4 АЙМ мотор 115 коня. 6 скорости DRW кутия. 240мм съединител моя собственост.
Купувам я и след седмица слагам чип и на втория ден след чипа съединителя се предаде тотално! Викам си....брей много пък лесно си счупих колата. Както и да е, тъй и тъй ще я разглабям реших да я подсиля. Сменям съединителя САМО феродов и притискател, съвсем нормални (200 лева общо яха частите). Да видя тоя ментак съединител дали ще изкара. Към това слагам и хибридно турбо GT1752V на 1.7 бара и горивото на макс. Резултата е 400 Нм въртящ момент (при 285 оригинално). Колата се караше сверски и за 90 000 км проблеми не съм имал ! След това я продадох и колата все още се кара без ядове!

Какво се оказва. тоя слаб AJM има същия маховик и съединител както АРЛа (оригинални 150 коня) Тоест на AJMa с чип немога да достигна натоварването което е оригинално на АРЛа. Е тогава чипа вреди ли на маховика и съединителя при AJM мотора ?

Друг пример.
Турбото на 1.9 тди 110 коня (оследните години) и AJMа са са еднакви. GT1749V а даже на първите AJM е VNT15.
При 110 коня оригиналното налягане на турбото е 0.95 бар. С чип става на около 1.1 бар.
СЪЩАТА турбина оригинално при AJM е настроена на 1.1 бар . Значи при чиптунинг на AHF 1.1 бар е вредно налягане, а при оригиналните настройки на AJM същото налягане при същата турбина е безвредно ?

Много хора мислят че колата с чип ще се прецака след (прмерно) 60 000 км. Замислете се колко от тези коли БЕЗ чип ще се скапят след 10 000 заради лоши горива, некадърни майстори, калпави резервни части, душманин шофиор (собственик), лош трафик (караш само градско в софия) ?

Някой може ли да гарантира че колата му понеже е без чип, няма да се счупи след 10 000 км? много ясно че не.

Говориме за коли на по 20 години. Същия случай е с моя AJM . С некоректна подръжка и слаб чип се строши бързо. С коректна подръжка и много много злобен чип няма проблеми над 100 000 км !

Чипа чупел турбините? Някой знае ли колко чипнати коли са си строшили турбините , заради
1. Зацапване на променливата геометрия
2. Запушен катализатор
3. Прецакан клапан Н75
4. Прекалено чести регенерации на ДПФ (прегряване)
5. Неправилна настройка на актуатора (некадърен майстор)
6. Неправилно масло
7. Запушване на малсените магистрали
8. Проблеми с вакумните маркучи
9. лоши свещи (детонации или кофти горене - прегряване)
10. спукан кулер (турбото наваксва спуканото като се скъсва да върти)

С тези 10 причини (а има и още) може да си направите куп вариации които се срещат при всяка 20 годишна кола. И накрая чипа им виновен. Повечето от тези проблеми НИКОЙ клиент не ги следи. Той си чипва колата и очаква никога да няма проблеми, а ако има проблеми ще са единствено от чипа и горе описаните възможни проблеми въобще не се отразяват.

Та....дали чипа е вреден, може би, никой неможе да ти го докаже защото обикновено за един и същи проблем има няколко причини и е трудно да се докаже коя от всичките е причината (обикновено са вкупом няколко).


Правилото при чиптунинга е следното.

Ако едина фирма е некадърна то със сигурност ще има написано много за нея. Всеки недоволен ще гледа да се оплаче. Ако пък има доста доволни то е защото не са си строшили колата.

НЯМА туинг фирма на тоя свят която да не е чупила кола. Въпроса е защо я е счупила, от некадърност или щото колата е била кошница но собственика е решил да я прави "бегачка"

Поздрави


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот Black-diamant » Пон 28 окт 2013 18:05


А дали динографиката след чип и динографиката на сток мотор без чип са еднакви? Струва ми се че при графиките на чипове дето съм виждал, мощността идва по друг начин - по-рязко, а не толкова равномерно и полегато като при сток. Аз лично мога да изпиша тонове по всяка точка на мнението, но не ми се влиза в излишни полемики. Нека всеки да упражни свободно правото си на избор, като разбира се е готов свободно да носи и последствията от него.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот Brezel » Пон 28 окт 2013 20:44


Black-diamant написа:Нека всеки да упражни свободно правото си на избор, като разбира се е готов свободно да носи и последствията от него.


+1 :th_up


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот radi_nrj » Пон 28 окт 2013 21:11


Black-diamant написа:А дали динографиката след чип и динографиката на сток мотор без чип са еднакви? Струва ми се че при графиките на чипове дето съм виждал, мощността идва по друг начин - по-рязко, а не толкова равномерно и полегато като при сток.


Едно AFN-че чипвано от Брезел:
Изображение

Даже графиките след чипа ми се виждат по-равномерни.


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот Supawiza » Пон 28 окт 2013 21:16


С две думи преди да се предприема чип тунинг е важно да сте проверили и сигурни,че техническото състояние на автомобила е перфектно.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот Brezel » Пон 28 окт 2013 22:55


Supawiza написа:С две думи преди да се предприема чип тунинг е важно да сте проверили и сигурни,че техническото състояние на автомобила е перфектно.


това също за съжаление не е толкова просто.
как се проверява дали съединителя е на много километри, феродото е намаляло или притискатела е отслабнал?
Как се проверява износването на лагерите на турбината (на диагностика си надува супер въпреки че има голям луфт) ?

има много неща които немогат да се проверят.

Последния ми случай. Прецакан термостат. Като правих диагностика всичко ми се видя наред. След 2 часа клиента ми се обажда да ми каже че колата изхвърлила водата на магистралата , мотора е съсипан а при изхвърлянето на водата главния радиатор е бил СТУДЕН ! Кво да му кажа на клиента ?

Има много неща които чупят колата след чипосването и нямат общо с чипа.

и все пак , един неграмотен чип би могъл да претовари излишно нещата и то много бързо и лесно. Всичко е въпрос на настройки.

Относно графиките ми...да много от тях достигат максималният си въртящ момент много стръмно и рязко. Това е рязко пиково натоварване на маховик и съединител, но....това желаят повечто клиенти. Ако не им е рязка колата не харесват чипа. Да не говоря че има клиенти които искат "всичко да е на МАКС". И все пак мога да твърдя че рязко вдигане на върт.момент (при повечето коли) няма негативни последствия за трансмисията и тя го понася без ядове. Тествано е на страшно много коли в продължителност на десетки хиляди километра. Визирам моите 400 Нм на АЙМа, също разни BKC мотори вдигат по над 100 Нм също без да имат проблеми. Отделно при новите DSG7 скорости не смея нищо да вдигам. Всичко е въпрос на настройки и желание на клиента.

И ако някой се е опитал да ореже въртящият момент на една кола, ще види бързо недоволните физиномии на клиентите.

Въпрос на личен избор както каза блек диаманд


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот stenly_m » Вто 29 окт 2013 3:45


Brezel написа:Има чип - има проблем, нема чип нема проблем.


И аз съм на това мнение.

Нека и аз да споделя собствения си опит. Мнението ми е лично и не е против никое предходно.

Преди 6-7 години, когато Голф 4 ТДИ бяха много модерни сред младите,моята компания (около 12-тина човека) момчета момичета си понакупихме такива машинки - 90, 105, 110, 131 ПД, без ПД и т.н. Всички си сложиха чипове, само аз бях решил, че не искам, защото смятам, че за да направиш добър чип и да нямаш проблеми е хубаво да подмениш - турбо и съединител (най-малко), за да ти е мирна главата. Както се казва не са само парите за чипа.

Та да се върна на основната си мисъл. Всичките коли, които бяха чипнати смениха - турбота и съединители. Моята за 120 000 км, които аз съм я карал - турбо и съединител не съм пипнал. Разбира се ще им дойде и на тях времето и ще трябва да се сменят.

Не казвам, че защото нямам чип колата ми не се е счупила, но това, което искам да кажа е друго. НО без чип (това допълнително натоварване) имаш повече време да хванеш нещо овреме. Например, че клапан Н75 не работи коректно, че имаш загуба на налягане и т.н. Отделно - ако сложиш чип и ти замине съединителя е нормално - все пак е натоварен допълнително, което със сигурност му съкращава живота. Моя е оригинален и е на 220 000+ км, ако имах чип съм убеден, че нямаше да изкара толкова.

Напълно съм съгласен с гореизложените примери. Ако нещо е тръгнало да се чупи ще се счупи, но чипа определено спомага да е доста по-скоро.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта