Чип тунинг от Brezel

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Нед 19 мар 2006 20:55


neocom написа:Brezel, интересувам се дали имаш чип за AVF мотор 1.9TDI PD и кои точно характеристики се променят с този чип. Все пак трябва да знам какво си слагам на колата (ПАСАТ). Оригиналният чип-тунинг на VW качва мощността на този мотор с около 30 к.с. Карал съм Пасат с такъв чип и останах много впечатлен, но там добавят цял блок след оригиналния компютър с който манипулират управлението на мотора.

Ще съм благодарен ако ми да деш някакво задоволително обяснение и ме спечелиш като клиент.



Кво разбираш по оригинален чип тунинг, може ли да споделиш. Това е просто софтуер (и според мен няма оригинален или фалшив), на новите модели VW може да се направи, чип тунинг без да се отваря ЕКУ-то, като се модифицита оригиналния софтуер направо през OBD, OBD II порта. А тези кутийки дето се слагат външно, поне за тези, които аз знам са много по-вредни от нормалния чип тунинг (през ОБД или чрез смяна на чипа в ЕКУ-то), тези кутийки просто променят сигналите към ЕКУ-то (демек лъжат го ). Това е най-лошия вариант за чип тунинг според мен. Рекламират ги, че се монтират без да се отваря ЕКУ-то и т.н подобни неща.
Ето тука има някакви резултати предполагам си наясно с тях, но ги пускам за справка.
http://www.godula.cc.pl/chip/vw/vw_pl.php
Предполагам си запознат как точно действа чип тунинга при турбо дизелите - увеличава налягането като, кара уейстгейта да се отваря по-късно и така турбината прави по-високо налягане и с две думи не е кой знае каква философия

И моля те обясни какво разбираш под "оригинален чип тунинг на ФВ", защото такова понятие няма или софтуера става или не, има страшно много фирми, които се занимават с тази дейност и всичките са читави и резултатите им са почти еднакви. Да не си помислиш, че се заяждам просто си пиша :wink:




Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 20 мар 2006 0:52


Здрасти. Напълно съм съгласен с Nikoo 1 изглежда е добре осведомен :lol: А относно тоя допълнителен уред също мисля че не е добра идея. Принципно как стоят нещата.

1.Палиш колата и двигателя почва да работи. Двигателя се командва от ECU-то в което има чип с памет (нещо като схема по която работи двигателя.

2. Най-различни сензори подават сигнали на ECU-то за състоянието на двигатля обороти температура и изгорели газове.

3. Въз основа на подадените сигнали ECU-то реагира контролирайки двигателя по друг начин като с това се осигурява максимално ефективна работа на двигателя. Начина по който реагира ECU-то при променящите се условия се определя от софтуера записан на чипа който се намира в ECU-то (тоя чип се сменя при тунинг)

Да вземем за пример Ламбда сондата. Това е сензор който отчита сестоянието на изгорелите газове. В тях винаги има малко количество Неизгоряла смес (газове) което количество се отчита от ламбда сондата. Ако има прекалено много неиъгорели газове ECU-то променя сигналите си така че в двигатела започва да се впръсква по малко гориво което от своя страна изгаря по-пълноценно (така се понижава разхода) и обратно при други стойносттии на ламбда коефициента може да се подава повече гориво.

В чипа има определени таблици по които се смята при кои стойности на ламбдасондата колко гориво да се впръска. Ако се промени софтуера (таблиците) може да се постигне по голяма мощност като се впръсква поече гориво (но не прекалено защтото идва момент в който не стига въздух за пълноценно горене) тоест при същите сигнали на сензорите ECU-то реагира по друг оптимизиран начин.

Смяната на чип е добър варянт защото сменяш цалата логика на ECU-то . Така е и по ефективен двигателя защото всичко работи по правило.

Това което написа Nikoo_1 за турбото е вярно и затова няма какво да го обяснявам него (ако не ти е ясно кажи и ще го обясня покъсно)

Тия допълнителни устройства работаят по следния начин. Усройството променя сигналите които идват и ги предава променени (по някъква закономерност) това често са някъкви аналогово преобразуватели или система от съпротивления.

Има 2 типа .

1. усройството се слага между сензорите и ECU-то при което ECU-то получава фалшиви сигнали и реагира по друг начин.

2. Устройството се поставя между ECU-то и двигателя при което двигателя получава фалшиви сигнали и работи по друг начин.


Цялата тая далавера не е за препоръчване защото сигналите се променят по една и съща закономерност и не е толкова ''гъвкава'' логиката на ECU-то. Също така тая ситема може да бъде вредна при определени условия защото при различен тип на каране се изисква понакога различна закономерност по която трабва да се промнят сигналите.

30 коня повишение са възможни но са пркалено много (според мен). Прекалено голямо налягане породено от турбото може да е пагубно за двигателя :( някои тунери повишават мощността до 44% :evil: (чел съм го и не гарантирам за истинност) което според мен е иъвън границите на нормалното за един двигател.

Чипове имам за 1z двигател а за твоя незнам. Трябва да се поразтърся.

Като клиент не знам дали ще те спечеля защото не знам дали ще намеря подходящ за твоята машина. :)

Поздрави Brezel


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 20 мар 2006 1:19


Колега, за VW Passat имаш ли? Двигателя е 1Z демек 1.9 TDI.


Здравей колега. За 1z имам чипове.

Поздрави

Последна промяна от Brezel на Пон 13 фев 2012 21:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 20 мар 2006 1:36


Brezel, интересувам се дали имаш чип за AVF мотор 1.9TDI PD


Здравей. Нямам за такъв мотор чип. Колицата ти бая нова и мям да имаш проблеми да я ''чипосаш'' през ОБД-то без да слагаш излишни устройства или да отваряш ECU-то :wink: Ако намеря нещо ще се обадя веднага.

Поздрави


Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Пон 20 мар 2006 17:59


Я кажи за Голф 3 1.9TDI 110к.с. AFN мотор?


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 20 мар 2006 18:10


Я кажи за Голф 3 1.9TDI 110к.с. AFN мотор?


За сега нямам. няма проблеми. Вдига 30 коня и 70 Нм

Поздрави

Последна промяна от Brezel на Пон 13 фев 2012 21:01, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Вто 21 мар 2006 15:29


В България ли си в момента. Ако си в България, ще искам да купя един чип за Пасата.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Вто 21 мар 2006 16:11


В България ли си в момента. Ако си в България, ще искам да купя един чип за Пасата.


Здравей. Не съм в България. Ще си идвам към 18-19 Май за Баловете. Това обаче не искам да те притеснява. Сега в неделя ще пращам няколко чипа към БГ. Ще пратя и за 1z мотор. От там баща ми ще ти ги прати (сигурно по някой автобус защото имаме приятели шофиори) до Бургас. Иначе аз в БГ живея близо до София и Бургас ми е малко далече. Единственото което не мога да гарантирам е времето за което ще ги получиш. Ще се опитам възможно най-скоро да ти ги пратя :wink: Това е за сега.

Поздрави Brezel

Последна промяна от Brezel на Пон 13 фев 2012 21:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Вто 21 мар 2006 23:39


Brezel написа:
В България ли си в момента. Ако си в България, ще искам да купя един чип за Пасата.


Здравей. Не съм в България. Ще си идвам към 18-19 Май за Баловете. Това обаче не искам да те притеснява. Сега в неделя ще пращам няколко чипа към БГ. Ще пратя и за 1z мотор. От там баща ми ще ти ги прати (сигурно по някой автобус защото имаме приятели шофиори) до Бургас. Иначе аз в БГ живея близо до София и Бургас ми е малко далече. Ще ти пратя 3 или 4 чипа (чифта имам предвид щото при тоя мотор са 2 чипа) . Всички са за 1z мотор но има разлики в тях. Ще пробваш кой е най добър и го задържаш. След това връщаш чиповете заедно с парите по някакъв начин (ще го измислиме как да е най удобно). Много ще ме улесниш ако можеш да ми кажеш какво ти пише на орогиналния чип и дали е на цокъл. Дано е на цокъл за да го сложиш безпроблемно. Ще се радвам и на някоя смимка ако ти е възможно. Като гледам на Профила ти пише РАЗБИРАЧ та ще ми е от полза ако знаеш някои за мен неизвестни разлики между ГОЛФ3 Ауди80 и Пасат с 1z мотор. Единственото което не мога да гарантирам е времето за което ще ги получиш. Ще се опитам възможно най-скоро да ти ги пратя :wink: Това е за сега.

Поздрави Brezel
Колега, аз не бързам. Сега имам първо турбо да правя, че после чип тунинг.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Вто 21 мар 2006 23:42


Сега имам първо турбо да правя...

Какво му е на турбото? Проблеми или ще го правиш самолет?
Поздрави


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Сря 22 мар 2006 13:37


Аз бях писал в една тема, че имам проблем с Уейст Гейта на турбото, а сега се оказа и че интеркулера нещо не е в час. Та като ги оправя слагам чипа, че един двигател преди да му се сложи чип, трябва да е в перфектно състояние иначе-лошо. :roll:


Потребителски аватар
neocom
Мнения: 108
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 22:44
Автомобил: B8
Двигател:
Местоположение: Пловдив

На вниманието на колегите Brezel & niikoo_1

Мнениеот neocom » Чет 23 мар 2006 15:15


На вниманието на колегите Brezel & niikoo_1, относно "оригиналният чип-тунинг" на ФВ. Момчета, колко е оригинално въпросното устройство, незнам, но ще ви разкажа какво видях, защото присъствах на монтирането му на Passat AVF мотор(130 к.с.) и то в официалният за ФВ сервиз в Пловдив(HAAS).
...историята...
Мой приятел притежава Пасат комби със същият като моят мотор, а именно AVF. При обслужване на двигателя във HAAS се поинтересува има ли някаква възможност да се увеличи малко мощността на колата, на което му отговориха, че могат да му монтират "оригинален чип-тунинг", произведен от или за VW. Въпросният тунинг повишавал мощността от 130 на около 165 к.с. и се нарича POWERBOX. Увериха ни, че това устройство по никакъв начин не не вреди и е най-доброто решение за този двигател. Цената му беше около 1600 лв с поставянето. С очите си видях какво представлява като устройство, но не присъстван ха монтажа. Като модул това устройство много наподобява оригиналното ЕКУ, но е с малко по-малки габарити и представляваше солидна алуминиева кутия с два куплунга подобни на тези на ЕКУ-то. Изглеждаше много сериозно като изработка. Към него вървяка една камара кабели и доколкото разбрах се монтирало след ЕКУ-то на колата, имаше и доста допълнителни кабели с оригинални куплунзи подобни на тези които се използват по датчиците на двигателя.

На въпроса ми какво точно прави това устройство и как повишава мощността, ми отговориха, че е доста сложно да ми обяснят принципа му на действие, но най-елементарно обяснено, повишавало Nm от 310 на 380. Рисуваха ми някаква крива и как се променя след тунинга, но не помня вече как изглеждаше.
Карах няколко пъти въпросната кола, НЯМА НИЩО ОБЩО с оригиналното и състояние. Имах чувството, че са му сложили реактивен двигател.

Останах много впечатлен от този тунинг, затова и се поинтересувах като прочетох темата. Приятелят ми в момента е извън страната, но като се върне ще взема документацията на този "чип" и ще пусна още подробности. Ако някой е запознат или знае повече за този POWERBOX, моля нека сподели подробности.

Поздрави
Иван Попов


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11160
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 23 мар 2006 16:10


Поправете ме ако бъркам, но принципа на работа на POWERBOX е по-скоро да "лъже" основния компютър като му подава други сигнали от датчиците, в резултат, на което колата тръгва повече. Ако е така наистина аз съм на мнение, че по-удачен вариянт е смяната на софтуера в основното ЕКУ.
П.П. Миналата година, мой познат сложиха на Файтон V10 TDI в Диджитал Тунинг (тези над Импас56) такъв бокс. Цената беше над 2000 лв. Обещаваха 800 Nm+ (серийно май беше 715Nm). Единственото нещо, което се получи - колата започна да пуши като Икарус и вдигна разхода с 5 л. Явно много зависи кой го предлага това нещо.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Чет 23 мар 2006 16:21


Здравей. С голям интерес прочетох коментара ти. Относно POWERBOX ще кажа следното. 1600 лева е нвнормално много. Мога да предлагам същата POWERBOX за около 80 евро, но УМИШЛЕНО НЕ ГО ПРАВЯ! Предполагам че мощността се е подобрила значително но според мен това е най-лошия варянт на чиптунинг. (това е лично мнение и не искам да оспорвам цната и качеството работата на хората които го правят) Предполагам че и други от форума ще се възмутят малко от факта че този POWERBOX е оригинален за VW (да не говорим че от VW е невъзможно да е произведен) Не си ли се замислял че ако VW произвеждаха такива неща щяха да ги пуснат сериино на пазара. (срещу извесна цена) А както казва колегата Nikoo_1 разлика много няма между оригинал и ПИРАТСКИ щото това си е софтуер (става въпрос за чип а не за POWERBOX) Все едно да питам има ли голяма разкика между пиратски и оригинален WINDOWS. Скоро бях писал мнение си за POWERBOX и ако го прочетеш ще видиш защо не съм му почитател. (пак наблягам на факта че не искам да кажа че са МИНАЛИ приятеля ти) Надявам се да не съм те засегнал с критичното си мнение по въпроса но все пак и нямам много опит с POWERBOX.

Поздрави Brezel

Последна промяна от Brezel на Пон 13 фев 2012 21:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
neocom
Мнения: 108
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 22:44
Автомобил: B8
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот neocom » Чет 23 мар 2006 18:40


С нищо не си ме засегнал. Аз просто искам да разбера +/- на видовете чип-тунинг. За това е форума в крайна сметка, а за моят приятел не бери грижа. Той май се е навъртял с TOUAREG V10. Исках да науча повече и за този PowerBox.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта