MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
- doc_j
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 1057
- Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе / София
- Контакти:
Не случайно се казва "експериментална платка". Ако използвам готова платка или да ми направят според наличните готови шаблони много от местата за компонентите няма да съвпадат - повечето от тях са със същите стойности, които са дадени, но с различни размери на корпуса. Други, като тези от Power-Supply съм заменил почти всички, като крайният резултат е същия - стабилизирани 5.0 V. Ако стане - ще поръчам да ецнат и платка. Че даже може и аз да си поиграя малко с Protel-a
Между другото, прочетох и 2-3 реда за MicroSquirt - гъзарийка си е, само че там мога единствено да поръчам готова платка и компонентите
И имам един въпрос (ако някой желае да помогне). Свързан със схемата по-долу:
Та... тук стигам до извода, че мога да "орежа" единият от тези два блока. Но кой - Вариант1 или Вариант2? Доколкото знам "COIL" е бобина, а при другият блок става дума за датчика на Хол (доколкото разбирам). Та... ако примерно вземем двигател 2Е, то тогава кой от двата блока трябва да се изпозва (демек, кои джъмпери да са свързани)?
Между другото, прочетох и 2-3 реда за MicroSquirt - гъзарийка си е, само че там мога единствено да поръчам готова платка и компонентите
И имам един въпрос (ако някой желае да помогне). Свързан със схемата по-долу:
Та... тук стигам до извода, че мога да "орежа" единият от тези два блока. Но кой - Вариант1 или Вариант2? Доколкото знам "COIL" е бобина, а при другият блок става дума за датчика на Хол (доколкото разбирам). Та... ако примерно вземем двигател 2Е, то тогава кой от двата блока трябва да се изпозва (демек, кои джъмпери да са свързани)?
- disc
- Мнения: 146
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
- Автомобил: Karmann Ghia x2
- Двигател:
- Местоположение: провинцията
- Контакти:
За 2E ти трябва варианта с датчик на Хол - вариант 1, както си го означил ти, като трябва да го модифицираш така:
High to low. For Hall Sensors that are Hi (+5V to 12V) when there is no tooth infront of the sensor and Lo (Gnd) when the edge of the tooth is infront of the sensor:
или
Low to High. For Hall Sensors that are Low (Gnd) when there is no tooth infront of the sensor and Hi (+5 to +12V) when the edge of the tooth is infront of the sensor
(This appears to be the most commonly used sensor from what I understand, so if in doubt try this one first)
BTW, от това което си постнал разбирам, че "правиш" V3 на платката - там хората са си поиграли да разделят цифровите power/ground от аналоговите power/ground, което при теб ще се получи трудно , което обесмисля V3. И тъй като ти няма да се възползваш от Fly-back board-a, VR input веригата, директно управление на бобината (VB921) - иначе казано 3/4 от предимствата на V3, по-добре да беше почнал V2.2
И като поръчаш да ти ецнат платка - крайната цена ще подмине далеч очакваното.
High to low. For Hall Sensors that are Hi (+5V to 12V) when there is no tooth infront of the sensor and Lo (Gnd) when the edge of the tooth is infront of the sensor:
или
Low to High. For Hall Sensors that are Low (Gnd) when there is no tooth infront of the sensor and Hi (+5 to +12V) when the edge of the tooth is infront of the sensor
(This appears to be the most commonly used sensor from what I understand, so if in doubt try this one first)
BTW, от това което си постнал разбирам, че "правиш" V3 на платката - там хората са си поиграли да разделят цифровите power/ground от аналоговите power/ground, което при теб ще се получи трудно , което обесмисля V3. И тъй като ти няма да се възползваш от Fly-back board-a, VR input веригата, директно управление на бобината (VB921) - иначе казано 3/4 от предимствата на V3, по-добре да беше почнал V2.2
И като поръчаш да ти ецнат платка - крайната цена ще подмине далеч очакваното.
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- nayden_n
- Мнения: 55
- Регистриран на: Сря 22 окт 2008 21:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
ms pcb
Не се хаби пич. Ако искаш ще ти пратя CAD фаиловете на версия 2.2
пък ти си я променяй както искаш.
имам и друга със всички добълнение ма MS extra
http://www.tnmotorsport.net/photos/photos/photo-13.html
пък ти си я променяй както искаш.
имам и друга със всички добълнение ма MS extra
http://www.tnmotorsport.net/photos/photos/photo-13.html
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- disc
- Мнения: 146
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
- Автомобил: Karmann Ghia x2
- Двигател:
- Местоположение: провинцията
- Контакти:
Точно в наличието или липсата на комутатори. Ако се ползват бобини без комутатори се налага добавянето на комутатори (аз лично не съм привърженик на VB921 или други подобни игнитори) и за да стане "като хората" са нужни "двойни" комутатори (~95 лв. парчето) + преправяне на ел. инсталацията и присъствието на самите комутатори под капака. С вградените комутатори ел. инсталацията ще е "по-чиста" и спретната, а и си мисля, че за 200 лв. (на цената на 2 двойни комутатора) сигурно може да се намерят бобини с вградени комутатори. Лично мнение.
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- disc
- Мнения: 146
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
- Автомобил: Karmann Ghia x2
- Двигател:
- Местоположение: провинцията
- Контакти:
На едно AEB (бобини без комутатори, А4, нямам точен партиден номер, но който има достъп до EsiTronic може да го упомене - оригиналните бобини за колата) се пробвахме с оригиналният външен четворен комутатор с променлив успех. Под "пробвахме" имам предвид, че аз съм на 300 км. от автомобила и по телефона пробваме варианти. До последно ситуацията бе следната - на работещ вдигател всичко е ОК (или толкова добре, колкото от другата страна на телефона разбрират че е ОК), а когато колата е САМО на контакт комутатора грее със страшна сила (на десетата, дванайстата секунда вече неможе да държиш ръка на комутатора). От тогава минаха към 3 месеца и повече не съм се чувал с момчето - каквото можах го направих, но само с мултицет и на 300 км. не се получава.
За мен това не е нормално и за това по-добрият вариант е тестваният вариант със 100%-ова гаранция за успех, така човека е доволен от постигнатото и не казва, че МС-а е "говно". Бобини с 4 кабела вече ги употребяват доста и всеки път с "отличен резултат" - затова предложих на първо четене тях. След около седмица ще имам резултат от двигател с 4 бобини с вградени комутатори (BАМ 225HP, Audi ТТ, бобини 06B 905 115 H), които ще се палят на wasted spark, със което ще мога да кажа категорично дали това е по-добрият вариант (разбирай -> поставяш -> работи -> забравяш).
За мен това не е нормално и за това по-добрият вариант е тестваният вариант със 100%-ова гаранция за успех, така човека е доволен от постигнатото и не казва, че МС-а е "говно". Бобини с 4 кабела вече ги употребяват доста и всеки път с "отличен резултат" - затова предложих на първо четене тях. След около седмица ще имам резултат от двигател с 4 бобини с вградени комутатори (BАМ 225HP, Audi ТТ, бобини 06B 905 115 H), които ще се палят на wasted spark, със което ще мога да кажа категорично дали това е по-добрият вариант (разбирай -> поставяш -> работи -> забравяш).
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта