А за празния ход на мотора какво още трябва да се направи или мога да ползвам стокковия датчик, който май е в дросела
В другата тема сте започнали с КР, но нека в тази продължим за 1.8т и така да се заформят две полезни теми. Аз ще давам инфо и снимки относно SWAP-a.
Та нека почнем отначало:
Необходими неща за минаване на 1.8т AGU към Мегаскурит????
Моля колегата DISC да ги опише подробно и евентуално от къде да се закупят.
MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- 1bar
- Мнения: 200
- Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Преминаването е свързано с няколко неща.
1. Не можеш да използваш моторчето в дросела. Налага се да използваш такова с широчинна модулация или казано по друг начин от голф2 кр става супер (за по-лесно давам директен модел, ясно е че има много други който стават)
2. Трябва да се обърне сигнала от на дросел потенциометъра. Разменят се местата на плюса и минуса.
3. Махаш дебитомера защото минаваш на управление по мап сензор.
И най-важното. Закарай колата да ти бъде настроена от човек с опит. Точно тази задача е твърде опасна за да се учиш на собствената си кола и парите за ремонт са много повече от тези за настройка.
Имаме окло 7-8 такива конверсии и стават доволно.
1. Не можеш да използваш моторчето в дросела. Налага се да използваш такова с широчинна модулация или казано по друг начин от голф2 кр става супер (за по-лесно давам директен модел, ясно е че има много други който стават)
2. Трябва да се обърне сигнала от на дросел потенциометъра. Разменят се местата на плюса и минуса.
3. Махаш дебитомера защото минаваш на управление по мап сензор.
И най-важното. Закарай колата да ти бъде настроена от човек с опит. Точно тази задача е твърде опасна за да се учиш на собствената си кола и парите за ремонт са много повече от тези за настройка.
Имаме окло 7-8 такива конверсии и стават доволно.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- disc
- Мнения: 146
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
- Автомобил: Karmann Ghia x2
- Двигател:
- Местоположение: провинцията
- Контакти:
Искам да споделя нещо за управление на празният ход от мотрочето в дросела - колко е ефективно нямам идея, но си заслужава пробата (който има възможност разбира се).
Става дума за дросел със жило, а не drive-by-wire. Изглежда по следният начин:
И пин-аута:
Както следва:
1. Мотор празен ход +
2. Мотор празен ход -
3. Да не се ползва!
4. TPS GND
5. TPS сигнал
6. Да не се ползва!
7. +5V
8. Да не се ползва!
По принцип стандартната електроника ползва пин 1 и 2 и със широчинно-импулсна модулация управлява моторчето в дросела. При подаване на "твърдо" 12V към пин 1 и 2 дроселовата клапа се отваря между 5 и 15 градуса, което би осигурило някакъв празен ход, но оборотите МОЖЕ да са много високи! Проби със управление PWM (широчинно-импулсна модулация) показват някакви резултати, но незадоволителни - с процесор МС1 работата не става, защото нужната честота за управление на моторчето идва доста висока за процесора. Със МС2 работите може да изглеждат по съвсем друг начин, защото процесора позволява по-висока честота и по-прецизно управление.
Та ако някой има достъп до такова 1.8Т с МС2 процесор нека да пробва PWM празен ход .
Става дума за дросел със жило, а не drive-by-wire. Изглежда по следният начин:
И пин-аута:
Както следва:
1. Мотор празен ход +
2. Мотор празен ход -
3. Да не се ползва!
4. TPS GND
5. TPS сигнал
6. Да не се ползва!
7. +5V
8. Да не се ползва!
По принцип стандартната електроника ползва пин 1 и 2 и със широчинно-импулсна модулация управлява моторчето в дросела. При подаване на "твърдо" 12V към пин 1 и 2 дроселовата клапа се отваря между 5 и 15 градуса, което би осигурило някакъв празен ход, но оборотите МОЖЕ да са много високи! Проби със управление PWM (широчинно-импулсна модулация) показват някакви резултати, но незадоволителни - с процесор МС1 работата не става, защото нужната честота за управление на моторчето идва доста висока за процесора. Със МС2 работите може да изглеждат по съвсем друг начин, защото процесора позволява по-висока честота и по-прецизно управление.
Та ако някой има достъп до такова 1.8Т с МС2 процесор нека да пробва PWM празен ход .
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- doc_j
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 1057
- Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе / София
- Контакти:
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Позволявам си да посъживя малко темата с един въпрос, който ми зададоха днес. А става дума за окабеляването при МС 2.2 и именно:
Такаааа.... въпросът е как се свързва бобината? тук (-)ът отива на пин 24, а за (+)а нищо не се споменава. Някъде ми беше попаднало, че (+)ът отива на пин 24, а (-)ът на пин 2, който всъщност е маса.
Та верни ли са предположенията ми или...???
П.П. Сори за снимката, ама я бях извикал директно от megamanual.com Сега вече е във photobucket.com и би трябвало да няма проблеми
Такаааа.... въпросът е как се свързва бобината? тук (-)ът отива на пин 24, а за (+)а нищо не се споменава. Някъде ми беше попаднало, че (+)ът отива на пин 24, а (-)ът на пин 2, който всъщност е маса.
Та верни ли са предположенията ми или...???
П.П. Сори за снимката, ама я бях извикал директно от megamanual.com Сега вече е във photobucket.com и би трябвало да няма проблеми
Последна промяна от doc_j на Пон 26 яну 2009 15:37, променено общо 1 път.
- disc
- Мнения: 146
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
- Автомобил: Karmann Ghia x2
- Двигател:
- Местоположение: провинцията
- Контакти:
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
doc_j написа:Позволявам си да посъживя малко темата с един въпрос, който ми зададоха днес...
Зависи какво е запалването! И как е конфигурирано. В схемата която си пуснал бобината е показана като източник на сигнал за обороти. Кажи какъв е двигателя и какъв вид запалване сте избрали.
- GOLF 2 GTI16v
- Мнения: 155
- Регистриран на: Вто 24 юни 2008 20:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
да попитам и аз нещо
тей като и аз съм с мегаскуирт на 1.8 20в турбо в купе на мк2 и ми предстои палене в най скоро време интересува ме с обортомера как ще се разберем (дигитално табло) и до сега вземаше сигнал от бубината а от сега нататък? знам че МС има извод за обортомер но с него май няма да стане има разлика във волтовете или бъркам ще съм благодарен ако някой даде идея
тей като и аз съм с мегаскуирт на 1.8 20в турбо в купе на мк2 и ми предстои палене в най скоро време интересува ме с обортомера как ще се разберем (дигитално табло) и до сега вземаше сигнал от бубината а от сега нататък? знам че МС има извод за обортомер но с него май няма да стане има разлика във волтовете или бъркам ще съм благодарен ако някой даде идея
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Нямаш проблем с оборотомера...ползваш пина на Мегаскуирта а кабела на таблото по спомен е зелен/бял.
РАСО
РАСО
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Някой сега ако даде схема на мегата за 1.8т с бобини без вграден комутатор?
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
http://www.google.bg/#sclient=psy-ab&hl ... 66&bih=664
най-простото, което може да се напише в гуугъл. има 1500 варианта за този мотор
най-простото, което може да се напише в гуугъл. има 1500 варианта за този мотор
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Някой може ли да ми прати схемата на свързване на кабелите на тази платка http://gti136.snimka.bg/other/nqkoi-nes%20...%206.29925422
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта