MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Мнениеот leonardo_vd » Чет 20 ное 2008 8:37


А за празния ход на мотора какво още трябва да се направи или мога да ползвам стокковия датчик, който май е в дросела :roll:
В другата тема сте започнали с КР, но нека в тази продължим за 1.8т и така да се заформят две полезни теми. Аз ще давам инфо и снимки относно SWAP-a.

Та нека почнем отначало:

Необходими неща за минаване на 1.8т AGU към Мегаскурит????

Моля колегата DISC да ги опише подробно и евентуално от къде да се закупят. :wink:




dgspasov
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 27 май 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот dgspasov » Чет 20 ное 2008 21:49


Е и мен това ме интересува - Mega на 1.8Т! Добре ще е да има инфо.


Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1bar » Чет 20 ное 2008 22:07


Преминаването е свързано с няколко неща.
1. Не можеш да използваш моторчето в дросела. Налага се да използваш такова с широчинна модулация или казано по друг начин от голф2 кр става супер (за по-лесно давам директен модел, ясно е че има много други който стават)
2. Трябва да се обърне сигнала от на дросел потенциометъра. Разменят се местата на плюса и минуса.
3. Махаш дебитомера защото минаваш на управление по мап сензор.
И най-важното. Закарай колата да ти бъде настроена от човек с опит. Точно тази задача е твърде опасна за да се учиш на собствената си кола и парите за ремонт са много повече от тези за настройка.
Имаме окло 7-8 такива конверсии и стават доволно.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Мнениеот leonardo_vd » Чет 20 ное 2008 22:53


Takaaaa..
Колега може ли да ми направите SWAP-a и колко ще ми струва??
Карам ви колата и си я зимам готова


Потребителски аватар
disc
Мнения: 146
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
Автомобил: Karmann Ghia x2
Двигател:
Местоположение: провинцията
Контакти:

Мнениеот disc » Чет 20 ное 2008 23:13


Искам да споделя нещо за управление на празният ход от мотрочето в дросела - колко е ефективно нямам идея, но си заслужава пробата (който има възможност разбира се).

Става дума за дросел със жило, а не drive-by-wire. Изглежда по следният начин:

Изображение

И пин-аута:

Изображение

Както следва:

1. Мотор празен ход +
2. Мотор празен ход -
3. Да не се ползва!
4. TPS GND
5. TPS сигнал
6. Да не се ползва!
7. +5V
8. Да не се ползва!

По принцип стандартната електроника ползва пин 1 и 2 и със широчинно-импулсна модулация управлява моторчето в дросела. При подаване на "твърдо" 12V към пин 1 и 2 дроселовата клапа се отваря между 5 и 15 градуса, което би осигурило някакъв празен ход, но оборотите МОЖЕ да са много високи! Проби със управление PWM (широчинно-импулсна модулация) показват някакви резултати, но незадоволителни - с процесор МС1 работата не става, защото нужната честота за управление на моторчето идва доста висока за процесора. Със МС2 работите може да изглеждат по съвсем друг начин, защото процесора позволява по-висока честота и по-прецизно управление.

Та ако някой има достъп до такова 1.8Т с МС2 процесор нека да пробва PWM празен ход :wink: .


Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1bar » Пет 21 ное 2008 19:41


Ще проуча въпроса с моторчето, но мисля че логиката е друга.
Преди да ти давам цени кажи каква е идеята и причината да минеш към стендалоун. Нещо не ти управлява компютъра, има проблеми или искаш да се надува мотора?


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Мнениеот leonardo_vd » Пет 21 ное 2008 21:25


Причината е че искам да тунинговам тоя мотор, който за сега е сток. Искам да махна уредите от 4-ка и да сложа други. Както и имабилайзера вече няма да го има, но най вече заради тунинга.


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...

Мнениеот doc_j » Нед 25 яну 2009 23:42


Позволявам си да посъживя малко темата с един въпрос, който ми зададоха днес. А става дума за окабеляването при МС 2.2 и именно:

Изображение

Такаааа.... въпросът е как се свързва бобината? тук (-)ът отива на пин 24, а за (+)а нищо не се споменава. Някъде ми беше попаднало, че (+)ът отива на пин 24, а (-)ът на пин 2, който всъщност е маса.

Та верни ли са предположенията ми или...???

П.П. Сори за снимката, ама я бях извикал директно от megamanual.com :oops: Сега вече е във photobucket.com и би трябвало да няма проблеми :)

Последна промяна от doc_j на Пон 26 яну 2009 15:37, променено общо 1 път.


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...

Мнениеот Bobby_ » Пон 26 яну 2009 2:26


нещо изображението липсва....


Потребителски аватар
disc
Мнения: 146
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
Автомобил: Karmann Ghia x2
Двигател:
Местоположение: провинцията
Контакти:

Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...

Мнениеот disc » Пон 26 яну 2009 18:47


doc_j написа:Позволявам си да посъживя малко темата с един въпрос, който ми зададоха днес...



Зависи какво е запалването! И как е конфигурирано. В схемата която си пуснал бобината е показана като източник на сигнал за обороти. Кажи какъв е двигателя и какъв вид запалване сте избрали.


Потребителски аватар
GOLF 2 GTI16v
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 24 юни 2008 20:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...

Мнениеот GOLF 2 GTI16v » Чет 26 фев 2009 8:46


да попитам и аз нещо
тей като и аз съм с мегаскуирт на 1.8 20в турбо в купе на мк2 и ми предстои палене в най скоро време интересува ме с обортомера как ще се разберем (дигитално табло) и до сега вземаше сигнал от бубината а от сега нататък? знам че МС има извод за обортомер но с него май няма да стане има разлика във волтовете или бъркам ще съм благодарен ако някой даде идея


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...

Мнениеот paco » Чет 26 фев 2009 12:52


Нямаш проблем с оборотомера...ползваш пина на Мегаскуирта а кабела на таблото по спомен е зелен/бял.

РАСО


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...

Мнениеот leonardo_vd » Съб 19 ное 2011 19:14


Някой сега ако даде схема на мегата за 1.8т с бобини без вграден комутатор?


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...

Мнениеот Vizor » Съб 19 ное 2011 20:50


http://www.google.bg/#sclient=psy-ab&hl ... 66&bih=664


най-простото, което може да се напише в гуугъл. има 1500 варианта за този мотор


Потребителски аватар
gti136
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 07 ное 2008 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...

Мнениеот gti136 » Съб 16 мар 2013 15:54


Някой може ли да ми прати схемата на свързване на кабелите на тази платка http://gti136.snimka.bg/other/nqkoi-nes%20...%206.29925422



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта