Първо - RIP за загиналия човек! Мир на праха му!
Второ - не познавам БФАС като организация, но базирайки се на инциденти с други български федерации, например скандалите преди време с федерацията по вдигане на тежести или пък проблемите на волейболистите ни миналата година, изобщо не ме учудва поредната ни излагация! Това не ме прави щастлив, но ме наведе на идея, която да споделя с вас - дали има шанс да се реализира, зависи от волята на по-младите хора в БГ и не на последно място, от това доколко се е окопала въпросната БФАС.
Та конкретно:
1. Представители на най-големите автомобилни клубове в страната ни (VW, Audi, BMW, Peugeot и т.н.) да се срещнат и да сформират такъв тип сдружение - дали ще е кръстено федерация или по друг начин не е от голямо значение.
2. Новосформираното сдружение става организатор на такъв тип събития, тъй като според мен точно хората, които едно от основните им хобита са колите, трябва да се занимават и с такъв род дейност. (За съжаление нямам идея как става кандидатстването пред международните федерации и институции като FIA)
Един от големите бенефити на това ще бъде огромният човешки ресурс, с който въпросните клубове разполагат, а именно - форумните им общества. При внимателно подготвени и добре организирани тренинги и обучения, ще могат и маршали да се обучат, и всякакъв род сътрудници на организацията.
Защото, макар все още да не съм присъствал на някой от големите форуми, организирани от нашия клуб, от по-голямата част от мненията съм оставал с впечатление, че хората които го правят, си вършат супер съвестно работата.
И тъй като едно такова състезание е доста по-мащабно събитие от която и да е национална, форумна среща, затова идеята е да е някакъв род съюз между клубовете...
Разбира се, всичко това крие риск и от много последващи скандали, разцепления и тем подобен род крамоли - както почти всичко в живота ни по тези ширини...
Рали България - инцидент, организация
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Рали България - Инцидент?
Не подценявай хората от форума. Всички, които отидоха чрез този форум, смея да твърдя, че бяха на ниво. Но имаше хора, събрани неизвестно за мен как, чиято основна цел беше да се разходят, да пийнат, и като се приберат да кажат - И аз бях там, и там пих ...
Не се събират така маршали по сигурността - две седмици преди самото състезание. Нито времето е достатъчно, нито може да бъде извършен какъвто и да е подбор. Имаше хора, които, след инцидента, бяха тръгнали да си търсят червеи да ловят риба в реката
Както и да е, не съжалявам, че отидох, поне видях от първа ръка как се развива автомобилния спорт в БГ. Не обвинявам никой от координаторите по организацията на маршалите, включително и хората, чрез които тази информация достигна до нас. Виновните са директорите на ралито, както и управата на БФАС. За тъпия коментар на Янакиев не ми се говори.
Преди малко говорих с Румен Дунев, който ме увери, че ще направи всичко възможно да се излъчи репортажа, който заснеха с моята камера за проблемите с маршалите. Във вчерашните предавания не им е останало време, пък и малко са ги понатиснали в БНТ, мен ако питате. Дано интервютата за НоваТВ и ТВ7 излязат на бял свят.
Относно предложението на колегата pronobis - има вече федерация на пилотите и отборите - АДАС. Те се занимават с точно такива сходни проблеми и е напълно естествено именно те пряко да участват в организацията на такива мероприятия. Автомобилните клубове могат да съдействат, но не и да организират такова мероприятие. Не че ако решим ние като клуб, няма да можем да организираме такова мероприятие, въпреки че изисква огромни усилия и много добра координация, и дълга подготовка. Но това не е част от дейността на клуба. Съдействие да, и то с голямо удоволствие.
Не се събират така маршали по сигурността - две седмици преди самото състезание. Нито времето е достатъчно, нито може да бъде извършен какъвто и да е подбор. Имаше хора, които, след инцидента, бяха тръгнали да си търсят червеи да ловят риба в реката
Както и да е, не съжалявам, че отидох, поне видях от първа ръка как се развива автомобилния спорт в БГ. Не обвинявам никой от координаторите по организацията на маршалите, включително и хората, чрез които тази информация достигна до нас. Виновните са директорите на ралито, както и управата на БФАС. За тъпия коментар на Янакиев не ми се говори.
Преди малко говорих с Румен Дунев, който ме увери, че ще направи всичко възможно да се излъчи репортажа, който заснеха с моята камера за проблемите с маршалите. Във вчерашните предавания не им е останало време, пък и малко са ги понатиснали в БНТ, мен ако питате. Дано интервютата за НоваТВ и ТВ7 излязат на бял свят.
Относно предложението на колегата pronobis - има вече федерация на пилотите и отборите - АДАС. Те се занимават с точно такива сходни проблеми и е напълно естествено именно те пряко да участват в организацията на такива мероприятия. Автомобилните клубове могат да съдействат, но не и да организират такова мероприятие. Не че ако решим ние като клуб, няма да можем да организираме такова мероприятие, въпреки че изисква огромни усилия и много добра координация, и дълга подготовка. Но това не е част от дейността на клуба. Съдействие да, и то с голямо удоволствие.
- pronobis
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 21:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Рали България - Инцидент?
Това също никак не е малко, дори наистина е за предпочитане, особено щом не влиза в целите на клуба.dobrin написа:... Съдействие да, и то с голямо удоволствие.
В крайна сметка, когато някой така се провали в организацията, не би следвало да продължава да се занимава с тази дейност. Дори и инцидент да не беше станал, това което от тебе прочетох за сандвичите, водата и колегите с по 5 лева, оставени на страха как ще се приберат, наистина ме впечатли!
За съжаление, в днешния брой на труд изобщо и намек няма за тези неща и ако не четях този форум, нямаше и да разбера... Дано Нова и ТВ7 да отразят тази страна на събитието.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Рали България - Инцидент?
Реално за едно такова трасе трябват около 500 човека маршали. При наличие на поне 5-6 големи автоклуба в България, които правят невероятни като организация събори и други мероприятия, е доста по-лесно да се използва техния потенциал. Всеки клуб има поглед върху членовете и привържениците си и може много по-лесно да отсее кадърни хора, които да бъдат на ниво при провеждането на едно такова мероприятие.
Необходимо е предварително обучение, дори и само еднодневно. Необходимо е осигуряване на радиокомуникация между всички маршали. Необходими са повече линейки и пожарни. И най-накрая, необходима е повече състезателна култура и у зрителите, които да спазват стриктно всяко едно разпореждане на маршалите по сигурността. Едва тогава можем да сме сигурни, че рисковете, свързани с провеждането на едно такова мероприятие, ще бъдат сведени до минимум.
Необходимо е предварително обучение, дори и само еднодневно. Необходимо е осигуряване на радиокомуникация между всички маршали. Необходими са повече линейки и пожарни. И най-накрая, необходима е повече състезателна култура и у зрителите, които да спазват стриктно всяко едно разпореждане на маршалите по сигурността. Едва тогава можем да сме сигурни, че рисковете, свързани с провеждането на едно такова мероприятие, ще бъдат сведени до минимум.
- paagrio
- Мнения: 313
- Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Рали България - инцидент, организация
Ебати мизерията, добре че не дойдох. Пишете масово на ФИА, колкото повече толкова по-добре. Най ми е чудно онези от ФИА не гледат ли предварително трасето че е цялото в дупки и камънаци, за пясъка и фракциите да не говорим. Там с джип не е лесно да се минава, камо ли да летиш с над 100км/ч. Пилотът казва, че колата му поднесла заради пясъка и се ударила в голям камък, от което задницата подскочила и на снимката се вижда къде е фаталният удар. Добре поне че той не е бил в критично състояние и да умира в дерето, докато хората спринтират километри до най-близката радиостанция, за да предадат пък те на другите постове какво е станало, те пък да предадат на старта да не пускат повече коли, а те на линейката да отива Кой век сме бе? Всеки пъдар (маршал) трябва да има радиостанция, а не само някаква свирка която едвам се чува от тия двигатели. И добре че следващите пилоти са успяли да реагират, чух че някаква жена пилот спряла на магия и за малко да отнесе тълпата, отишла да помага.
Последна промяна от paagrio на Пон 20 юли 2009 15:27, променено общо 2 пъти.
- lou
- Мнения: 905
- Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 20:22
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: BMR TDI
- Местоположение: Шумен
Re: Рали България - инцидент, организация
Значи като чувам такива работи по организацията на състезанието... и си мисля че WRC тук няма да има.А тук в Шумен всичко мина перфектно просто недоумявам как може да има такива хора
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Рали България - инцидент, организация
НАЙ-ОТГОВОРНО заявявам че последният състезателен екипаж който мина покрай мен беше Екатерина Стратиева/Румен Манолов помня го много ясно понеже засичахме времето за което ще дойде от постът където беше Боби ( golfer ) до моят пост (благодарение на клубните радиостанции) времето 35 секунди а пеш се върви около 10 мин . А за инструктажа на маршалите без коментар: "Като видите кола свирите! Ако е на FIA спуквате се да свирите!!!
Тях не им трябваха маршали а свирчовци. По тъмно те изсипват на средата на нищото и на въпросът къде е най-оптималното място да застанем? отговорът:" Ми къдет намерите само СВИРЕТЕ като идват от FIA"
Като член на националната съдийска колегия аз знам какво да правя но имаше маршали които бяха НЕПЪЛНОЛЕТНИ : Е как едно дете да прецени къде е най-безопастно да застане?
Отделно че си рискуваш живота а дори не те знаят кой си и имаш ли най-малка представа за какво носиш отговорност. Аз и хората със които отидох знаехме за какво сме там затова вместо да сме двама на един завой (както бяха казали "организаторите") се разделихме и покрихме общо 9 завоя двама човека аз лично покривах 4 леки и един остър завой.
Да не говорим че за такъв тип дейност не се събират хора от кол и въже а трябва да са професионалисти да има няколко брифинга за предварителен инструктаж и да имат застраховка живот която дано на никой не се наложи да използва по предназначение.
Тях не им трябваха маршали а свирчовци. По тъмно те изсипват на средата на нищото и на въпросът къде е най-оптималното място да застанем? отговорът:" Ми къдет намерите само СВИРЕТЕ като идват от FIA"
Като член на националната съдийска колегия аз знам какво да правя но имаше маршали които бяха НЕПЪЛНОЛЕТНИ : Е как едно дете да прецени къде е най-безопастно да застане?
Отделно че си рискуваш живота а дори не те знаят кой си и имаш ли най-малка представа за какво носиш отговорност. Аз и хората със които отидох знаехме за какво сме там затова вместо да сме двама на един завой (както бяха казали "организаторите") се разделихме и покрихме общо 9 завоя двама човека аз лично покривах 4 леки и един остър завой.
Да не говорим че за такъв тип дейност не се събират хора от кол и въже а трябва да са професионалисти да има няколко брифинга за предварителен инструктаж и да имат застраховка живот която дано на никой не се наложи да използва по предназначение.
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Рали България - инцидент, организация
Първо искам да благодаря на хората които се отзоваха
Малко ме е срам, че заложих името си пред Вас, но то бе в името да помогнем.
Лично на мен ми бе обидно първо, че се сещат че нямат хора 5 дни преди състезанието, после никой не се обажда на тези хора за да си направят сметката, не ги настаняват , накрая за капак липсата на какъвто и да е смислен инструктаж и организация е направо смешен за стандартите на такова мероприятие.
Благодаря Ви още веднъж, оказва се че клуба сме по - организирани от БФАС, но това си е техен проблем.
За щастие ще гледаме WRC по телевизията.
П.С. Поне доказахме, че можем и сме организирани. За съжаление аз не съм организатор на тази проява и немога да гарантирам нищо, както и го бях написал. Мисля, че за в бъдеще можем да си сътрудничим с БФАС и други организации но след добре направени уговорки.
Малко ме е срам, че заложих името си пред Вас, но то бе в името да помогнем.
Лично на мен ми бе обидно първо, че се сещат че нямат хора 5 дни преди състезанието, после никой не се обажда на тези хора за да си направят сметката, не ги настаняват , накрая за капак липсата на какъвто и да е смислен инструктаж и организация е направо смешен за стандартите на такова мероприятие.
Благодаря Ви още веднъж, оказва се че клуба сме по - организирани от БФАС, но това си е техен проблем.
За щастие ще гледаме WRC по телевизията.
П.С. Поне доказахме, че можем и сме организирани. За съжаление аз не съм организатор на тази проява и немога да гарантирам нищо, както и го бях написал. Мисля, че за в бъдеще можем да си сътрудничим с БФАС и други организации но след добре направени уговорки.
- vladitdrv
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Рали България - инцидент, организация
За БФАС всичко е ясно,докато основновните постове не се заемат от хора с интереси да се развива автомобилния спорт в България нещата няма да се оправят!За сега ги интересува какво ще видят от FIA,а гнилото в системата се покрива умело!Опция за провеждане на WRC състезания при такава организация едва ли има,след първото ще ни замерят с камъни!
Понеже преди година две бях механник на един от варненските отбори бая простотии видях в организационен план,мудните им реакции,тъпите им решения и т.н!Последното състезание на което бях бе в София на Victory когато заваля сняг и съдиите 2-3 часа не можеха да решат дали да прекратят състезанието,колите с зимни гуми се пързалят по пътищата какво остава за състезателен автомобил с интермедии!
Както и да е.....Жалко за човека,коментарите едва ли ще помогнат някому!Евала на колегите взели участие и съвестно свършили работата си !
За съжаление винаги има такива които отиват за всичко друго,но не и за това за което трябва да са там(рибари,пияници,е.ачи и други такива)!Хората са си го казали че във всяко стадо има и мърша.Вече започнах да не се изненадвам от ставащото,но все още не мога да се примиря с мисълта че живеем в "държава" разпадаща се от корупция,далавери,простотия и за капак некадърни и алчни политици зяпнали във власта като дете в играчка!
За съжаление това е положението,дано скоро се промени нещо най-после че незнам до къде ще го докараме така!
Понеже преди година две бях механник на един от варненските отбори бая простотии видях в организационен план,мудните им реакции,тъпите им решения и т.н!Последното състезание на което бях бе в София на Victory когато заваля сняг и съдиите 2-3 часа не можеха да решат дали да прекратят състезанието,колите с зимни гуми се пързалят по пътищата какво остава за състезателен автомобил с интермедии!
Както и да е.....Жалко за човека,коментарите едва ли ще помогнат някому!Евала на колегите взели участие и съвестно свършили работата си !
За съжаление винаги има такива които отиват за всичко друго,но не и за това за което трябва да са там(рибари,пияници,е.ачи и други такива)!Хората са си го казали че във всяко стадо има и мърша.Вече започнах да не се изненадвам от ставащото,но все още не мога да се примиря с мисълта че живеем в "държава" разпадаща се от корупция,далавери,простотия и за капак некадърни и алчни политици зяпнали във власта като дете в играчка!
За съжаление това е положението,дано скоро се промени нещо най-после че незнам до къде ще го докараме така!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта