Летните или зимните гуми спират по-добре при температури над

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Летните или зимните гуми спират по-добре при температури над 5 градуса?

Зимните
29
39%
Летните
45
61%
 
Общо гласове: 74
Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури

Мнениеот 777 » Пон 23 ное 2015 12:32


Ако заглавието беше "Летните или зимните гуми спират по-добре при температури над 15 градуса?" нещата щяха да се връзват с тестовете. Но да питаш кои са по-добри над 5 градуса и да го доказваш с тест при 16 градуса е леко тенденциозно. Все едно да пусна тема "Трудно ли се живее със заплата над 500лв" и после да давам примери какво можеш да си купиш с доход 1600лв.




Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури

Мнениеот Piqndurnik » Пон 23 ное 2015 12:57


Твърди граници за летни и зимни гуми няма. Там, където се застъпват двата интервала, нещата зависят от конкретните гуми, от това, дали са студени или загрели и от още куп фактори.
Добри летни гуми, загрели и на сухо се държат добре и при температури под 0°C. Обаче не е ясно до колко ниска температура гумите могат да останат топли. Това зависи и от скоростта и от динамиката...

Между другото, мислил съм за есента и зимата да се оборудвам с един комплект всесезонни гуми, но не е много смислено. Освен това и ме мързи да ги сменям, и биха ми заемали допълнително място в мазето.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури

Мнениеот Andonov » Пон 23 ное 2015 13:50


Stivi написа:
777 написа:И вадят от 100 кладенеца вода за да убедят себе си и околните, че всъщност е по-добре да карат с летни дори и през зимата докато не навали 20см сняг.


Ако ми покажеш дори едно мнение в която и да е тема за гуми в което някой твърди, че на сняг или даже при отрицателни температури без сняг е по-добре да се кара с летни гуми ,ще те призная за капацитет по въпроса,иначе си оставаш лаладжия :wink


Издирих го:
Andonov написа:
Нито една зимна гума не е добра и на мокро, и на сухо. За такива условия са направени летните гуми. Зимните гуми са по-добри само и единствено на сняг, иначе се пързалят като за световно. По принцип не е правилно зимните гуми да се наричат "зимни" - много по-правилно е да се кавзат "гуми за сняг" или "снежни гуми". На лед никва гума не спира, факт. Спират само гумите със шпайкове, ама те са забранени. Но при сух студ под нулата летните гуми спират като змейове, също факт. Присъствал съм на тестове на гуми във Финландия и Швеция - точно тва мерим там. И винаги като референт един от автовобилите се обува с летни гуми. При сняг всичко е ясно, но на сухо и мокро през зимата летните гуми са по-добри. За аквапланинг и странично водене изобщо да не говорим. Ето една извадка от последния тест на зимни гуми 225/45 Р17 в AUTO BILD: Зимните гуми не са абсолютно задължителни и не ви грозят глоби или отнемане на точки, ако карате с летни гуми през зимата. Въпреки това добрата зимна гума е неизбежното зло при сняг, лед и температури значително под нулата. Както показаха нашите тестове по заснежните алпийски пътища и замръзналите северни езера, лятната гума не може да осигури почти никакво сцепление и сигурност при движение в зимни условия. Почти никакво сцепление при потегляне, почти никакво странично водене в завой, както и един повече от два пъти по-дълъг спирачен път - всичко е ясно. На суха и мокра настилка обаче предимство имат летните гуми. И наистина – при мокра и суха настилка поради по-меката каучукова смес и множеството ламели при зимните гуми лятната гума е многократно по-добра. Зимната гума по-рано губи сцепление в завой, има значително по-лоши показатели по отношение на аквапланинга, както и доста удължен спирачен път, даже и при много ниски температури. Това е безспорно. Въпреки това митовете за температурната граница от +7 градуса са много разпространени и хората да продължават да вярват в тях. На въпроса за най-точният момент за смяната на летните със зимните гуми също не може да се отговори конкретно. Както и при сделките на борсата, най-подходящият момент все не може да се уцели. Факт е обаче – лятната гума дава оптимално сцепление на суха и мокра настилка. Нашите тестове показаха еднозначно - при мокра настилка едва достигането на границата на замръзване поставя физическите граници на сцеплението пред летните гуми (но същото важи и за зимните), на суха настилка дори при няколко и повече градуса под нулата (т. нар. сух студ) лятната гума е абсолютен победител по отношение на сцеплението. Въпреки това ние горещо препоръчваме на нашите читатели зимните гуми, особено ако има вероятност да бъдат изненадани от сняг. Защото при такива условия летните гуми категорично не вършат никаква работа. Който иска да е сигурен, трябва да монтира зимните гуми още след първите отрицателни температури или при първия сняг. Но след като монтирате зимните гуми, не бива да забравяте – на суха и мокра настилка (а през зимата най-често пътищата са мокри) зимните гуми имат по-малко сцепление и по-дълъг спирачен път. Тоест – автомобилистите със зимни гуми трябва да са по-внимателни и да спазват по-голяма дистанция, когато пътищата са сухи или мокри. Но за сметка на това зимните гуми предлагат оптимални нива на сцепление на заснежена настилка. Малко факти от последните тестове през октомври в Швеция (зимни условия, сняг и студ) и Испания (суха и мокра настилка). Аквапланинг - лятната гума изплува при 79,2 км/ч, най-добрата зимна при 72,9, най-лошата зимна (Нокиан) при 61,9 Спиране на мокро - лятна гума - спирачен път 47,3 метра, най-добрата зимна (Континентал) - 51,3 метра, най-лошата зимна (Вредещайн) - 56,4 метра Спирачен път на сух път при сух студ (минус 5 градуса Целзий) - лятна гума - 38,9 метра, най-добрата зимна гума (Континентал) - 45,6 метра, най-лошата зимна (Бриджстон Близак ЛМ-25)- 50,8 метра. 12 метра по-дълъг спирачен път - как ти се струва? (Лятната гума-референт бе Континентал СпортКонтакт3.)В теста участва и една китайска зимна гума Киото, но представянето и бе катастрофално и не се класира. Автомобилът беше Мерцедес С-класа. Тва е положението, лично бях там и мерих. Целия тест го има в последния брой на списанието. В следващия брой излиза и големия тест на всесезонни гуми - останах адски изненадан, защото всесезонните Гудиър и Ханкок скъсаха ританките на някои от зимните гуми[ezik] на сняг, а на мокро и аквапланинг..


Pinto_mm
Мнения: 298
Регистриран на: Пон 06 дек 2010 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Qgoda

Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури

Мнениеот Pinto_mm » Пон 23 ное 2015 15:56


Би ли публикувал извадка и от тестовете за всесезонни гуми. Да видим дали наистина няма такива гуми или е компромисен вариант.


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури

Мнениеот neon » Пон 23 ное 2015 16:58


Pinto_mm написа:Би ли публикувал извадка и от тестовете за всесезонни гуми. Да видим дали наистина няма такива гуми или е компромисен вариант.

Заповядай! На английски е, но за момента - толкова!
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Is-there-a-true-all-season-tyre-We-find-out.htm


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури

Мнениеот 777 » Пон 23 ное 2015 18:29



Достатъчно е да видя графиките от тия тестове и ми става ясно колко безпристрастни и не-подвеждащи са. За който не знае - ако искаш да подведеш някого със сравнителни стойности, чертаеш графиката не от 0, а от близка стойност. В случая например първата "Wet Braking, 50 to 5 mph. 15c": летните спират на около 34, всесезонните на около 35.5. Обаче базата не е 0 метра, а 33.6. И гледаш стълбчето за всесезонни... 5 пъти по-дълго от летните. Всъщност става дума за метър и половина (от 35 метра, което е около 4%), но нарисувано по тоя начин ти създава усещане, че едната е 4-5 пъти по-добра или по-лоша от другата. Ето една оправена сравнителна графика за онагледяване:
Изображение
стойност нула съответства на момента на натискане на спирачката, а десният край е моментът на спиране. Както се вижда - "грандиозна" разлика, нали. Почти като в статията. Да вземат гуми поне на 1 сезон и 10хил км, да ги сложат на 2-3 модела коли, ама не най-нови модели с какви ли не екстри, а някакви 7-8 годишни и пак да правят сравнения. Ще се окаже, че грандиозните им разлики и предимства са всъщност неточност от измерването и особености на даден модел кола.


Потребителски аватар
Rakarov
един обикновен Голфаджия
Мнения: 386
Регистриран на: Съб 08 юли 2006 14:07
Автомобил: Polo GTI
Двигател: 1.8 Turbo
Местоположение: София
Контакти:

Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури

Мнениеот Rakarov » Вто 24 ное 2015 16:10


:delete :delete :delete

Последна промяна от Rakarov на Вто 24 ное 2015 16:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8308
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури

Мнениеот Stivi » Вто 24 ное 2015 16:20


Някой да заключи темата че съвсем изпростя :stumm Ти му викаш кум Иване то търчи за к..а да та фане :wink


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури

Мнениеот joker » Вто 24 ное 2015 19:20


Темата бе заложена като такава....особено с появата на лайтмотива,че може да караме зимата с летни гуми стига температурите да са над 5 гр,което е изключително опасно!И никой не отвори нито дума за това,че зимните гуми са компромис за динамичните пътни условия през зимата.Това се опитах да кажа и аз,но ме нарекоха джигит-дебил и прочие без да обърнат внимание,че карам автомобил от 1980 г,когато никой не знаеше за смяна на зимни и летни гуми и това,че през 90-те карахме основно гуми 2-ра употреба(де пари за нови гуми-те за хляб не стигаха!) и не подбирахме зимни и летни,а такива с добър ДОТ и добре запазени...ама нейсе!Тури му пепел!
А иначе...на 1 октомври слагам зимните гуми....на 1 април летните....и не ме интересуват температурите.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури

Мнениеот forski » Сря 25 ное 2015 8:44


Ам от де да знаят, кат най големите писари в темата са взели книжки миналата и по-миналата година :biggrin


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури

Мнениеот Теодор » Сря 25 ное 2015 9:33


    forski написа:Ам от де да знаят, кат най големите писари в темата са взели книжки миналата и по-миналата година :biggrin

    Те ако са я взели с изпит пак добре, но като чета някои разсъждения маи са си ги купили :mhihi


    Потребителски аватар
    IvanMan
    джедай
    джедай
    Мнения: 10401
    Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
    Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
    Двигател: CRLB
    Местоположение: София

    Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури

    Мнениеот IvanMan » Сря 25 ное 2015 10:09


    Стига толкова! :banghead



    Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

    Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта