Антифриз концентрат или разреден?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
valsn
Мнения: 392
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Антифриз концентрат или разреден?

Мнениеот valsn » Съб 13 сеп 2008 16:22


Колеги ето мнения от четирима различни "автора" кой спроред има повече основание?

А: Колеги как е по добре да се кара с антифриз концентрат или да се разрежда с вода до определни градуси?По този въпрос се спори в колектива в които работя..Мнението на колегите ми е че разреден е по добре понеже конценрата разяждал гумените уплътнения и т.н.А моето мнение че концентрата напромер на минус 65 е по добре отколкото да се долива вода..Охлажда по бързо по бързо загрява,водната помпа се смазва по добре и т.н.Моля ви изкажете мнението си с убоснования..Благодаря.....

B:НЕ КАРАЙТЕ само с концентрат - освен, че ен охлажда добре през лятото, е и много "силен" и разяжда охладителната система.

C:Пак питам има ли некакво вредно действие концентрата по мотора?Когато е неразреден по бързо загрява защото плътноста му е по малка,саутветно и по бързо охлажда като се пусне перката и т. н.Защо много са против концентрата, аз лично карам с концентрат на -65 и немам проблем,много бързо загрява и дори и внаи големите жеги не ходи над 90гр.

PS: Това че анифриза разяждал гумените части е пълна глупост, освен ако не се има в предвид някой особен вид менте антифриз със кисилина в него.

И така какво е вашето мнение по въпроса?




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11926
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 13 сеп 2008 17:34


Нямам представа за свойствата на антифриза, но откакто имам коли от 1995г. до ден днешен карам само с концентрат и досега не съм имал проблеми. Веднъж обаче ми се наложи да сипя на маздата вода за да мина 80км да се прибера и да сипя антифриз и ми протече водната помпа.


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Антифриз концентрат или разреден?

Мнениеот mariovasi » Съб 13 сеп 2008 19:16


"Размисли и страсти"
:arrow: http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 4%F0%E8%E7
...и поздрави на колектива. :wink:


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Съб 13 сеп 2008 19:26


Като си купиш антифриз там си пише как да го разредиш. Естествено можеш да си караш колата само с антифриз само с вода и даже и без вода........ Няма да забравя веднъж комшията го гледам как тръгва пеша на работа и го питам - защо? "Ами замръзнала е водната помпа и не можа да превърти да запали." Та всичко зависи ти как искаш да си караш колата.Някога на Ладата не и се шашках и съм е карал с много разредн антифриз и дори при -20 градуса пак не стягаше до спукване, ами ставаше на желе.
Мене ако питаш взимам си антифриз и си го разреждам както си пише. Разреждам с дейонизирана вода и така че да си имам за доливане. Синия мисля че беше с 3-4 години живот пък другия с 5-6, ама не съм сигурен.

п.п. аз съм арал синичък нямам проблеми. От всичко четено по спомени мисля че ако си бил на син и смениш с червен се губят част от свойствата на червения.


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Антифриз концентрат или разреден?

Мнениеот mariovasi » Съб 13 сеп 2008 19:34


Колега ANNIHILATOR ако смесвам с дестилирана вода проблем ли е?
...или да търся дейонизирана.Всъщност ако е едно и също не ми се смейте. :)


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Съб 13 сеп 2008 19:43


Имах "Пасат" с газова уредба и без бензинова помпа - посъветван от познати намерих решение за зимата като го карах със силно концентриран антифриз,тогава ми развиха и теории,че колкото е по-разреден антифризът,толкова по-топло е парното :roll: ,това не го усетих-Пасатите по принцип имат страхотно парно.Извинете ако съм се отклонил от темата.


Потребителски аватар
Prodriver
Мнения: 646
Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
Автомобил: VW Polo VW 1300
Двигател: AEE 1996 AB 1971
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Prodriver » Съб 13 сеп 2008 19:53


Според мен трябва да си се разрежда антифриза с дестилирана вода както е указано.Едва ли щяха да укажат ако не беше нужно. :roll: Всеки сам си решава за себе си :)


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Антифриз концентрат или разреден?

Мнениеот ANNIHILATOR » Съб 13 сеп 2008 19:53


mariovasi написа:Колега ANNIHILATOR ако смесвам с дестилирана вода проблем ли е?
...или да търся дейонизирана.Всъщност ако е едно и също не ми се смейте. :)


Ами може да се каже че е едно и също. Дейонизирането се постига като водата премине през разните му там смоли - не ги помня (химиците могат да пояснят)
Дистилараната се получава като се изпари и след това кондензира - като ракията само че с вода. Ефекта е един и същи - липса на йони който се отлагат по охлдителната система.
Що се отнася до парното - не слагайте от тези добавки за запушване на течове че запушват радяторчетата.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 14 сеп 2008 20:07


След толкова писания по въпроса (и не само), и със съответните линкове - мисля че е време за :lock:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: jvstajkova и 44 госта