Акумулатори - колко им е животеца?
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Тази тема сме я коментирали и преди.На мотокара ми беше 99 г и здаде багажа миналата година.Някаква кучи марка.Мон Бата изкара 3 години и почна да занулява часовника.Сложих му Бош с 5 звезди и така го продадох Голфа.Реното сега е с оригиналният си акумулатор 2006 ,Варта -Рено.За сега върти добре ,но ще видим зимата.Много е относително ,колко ще изкара даден акумулатор!!Както виждате и от мненията писани по горе.
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
пасат б3 преди години му купих нов FIAM и след 1.5 години прекъсна клетка.Колата си зарежда нормално мал шанс.Смениха ми го с нов и за сега 2.5 години кара като няколко пъти го стопявах да не може да завърти.Като поседи няколко часа събере ток и запаля и така няколко пъти.Само 1 път сам го зареждал на зарядно.Преди това колата я купих с някакъв български казаха, че е на 2 години.Една сутрин зимата не можа да запали.Дадоха ми ток запалих и отворих клетките бяха сухи. От там на бензиностанцията и събра литър и малко.Изкара 3 години.
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Полото ми е с оригинален ФВ акумулатор, с лепенка - февруари 2003 - надявам се да надживее 10 години
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Колеги, имам следния въпрос: По какъв начин се отразява на един акумулатор дългия престой, без да се експлоатира? Говоря, изваден от колата и прибран в гараж например. По-добре ли е за него, съсипва го или просто нищо не се случва.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Почва бадно да се трупа оловен сулфат по плочите и да корозират от седене. Пада му стартовия ток и капацитета, но обикновено след няколко цикъла се пооправя.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Мерси. Значи стигам до извода, че по-добре е да се ползва. От стоене файда няма.
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: Пон 13 фев 2012 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kazanlak
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
7 години и половина търкаляме един контурматор искра, всеки момент се очаква да си отиде но квот такова
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
lz2aii написа:Колеги, имам следния въпрос: По какъв начин се отразява на един акумулатор дългия престой, без да се експлоатира? ...
Ако няма да го ползваш е по-добре да го извадиш, да го заредиш и да го оставиш в мазето, като веднъж в месеца се проверява волтажа на празен ход и при нужда се зарежда. Това се прави, защото всеки акумулатор, дори изваден от колата, има само разряд, при който се натрупват сулфати по плочите. Ако се оставя продължително време разреден акумулатора, тези натрупвания се втвърдяват и при зареждане не се връщат в електролита.
Остави ли се в колата към само разряда се добавят, по-лоши температурни условия(по-висока температура = по-голям само разряд, прекалено ниска температура + разреден акумулатор = електролита замръзва) и минималната консумация на електрониката, което ускорява разряда.
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
lz2aii написа:Мерси. Значи стигам до извода, че по-добре е да се ползва. От стоене файда няма.
Дай го на някой познат да го ползва. Все някой ще има нужда. Аз така направих с моята Варта, като си взех новия ФИАМ с по-голям капацитет.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
stefan4o написа:Дай го на някой познат да го ползва.
Точно затова питах и това направих. Няма смисъл да събира прах. Иначе не е лош и не си заслужава да се порази - Варта 85 Ач, 800А . Ако не беше на 5 години щях да го сложа на моята кола, но миналия месец и аз си взех нов Фиамм 75 Ач., 730А - по-слаб, но пък нов.
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Моят скромен 25+ години професионален опит със стотици акумулатори всякакви (вкл. на електро-, мотокари, камиони, алармени системи и други машини) показва следното:
1. Всеки акумулатор си изкарва гаранцията, както и да го ползваш (е, без зверски издевателства разбира се и без производствен дефект);
2. При правилна експлоатация (редовни заряд-разряд цикли, ежедневно каране и то не само на къси разстояния), следене на заряда, нивото и гъстотата на електролита на всеки 6 мес - българските 4-7г., марковите 5-10+ години;
3. Българските карат по-малко от марковите (Бош, Варта, Банер, Yuasa и т.н.), но са и малко по-евтини (преди години бяха наполовина и си струваше да се купуват). Но пък са по-капризни към обслужване - искат редовна проверка. Лично аз не си падам по уж маркови - МагнетМарели, FIAMM, Delphi, AC Delco и недотам Topla и Mutlu, защото не са нищо особено, а като цени не са ниски;
4. Изпуснеш ли български да се разреди докрай и да остане така известно време - повече не го брой - не държи ток, дори да го зареждаш и смениш електролита. В това отношение марковите са много по-добре - дори разредени до 0, след няколко хубави цикъла заряд-разряд отново са годни;
5. Вносните нискобюджетни не са лош избор (GigaWatt, Starline, BlackHorse, Exide, Moll, AutoPower и пр.) - комбинират голяма част от качествата на марковите на ниска цена като българските. И карат повече от тях при еднакви условия. Те всъщност са производство на водещите фирми, но под друга марка с малко по-занижени качества и ниска цена, защото не плащаш за скъп бранд. Лично за мен най-разумен избор като цена/качество за нормална употреба на лек автомобил е GigaWatt, AutoPower и BlackHorse;
6. Много е важно като си купувате акумулатор, той да е съобразен с предписанията на производителя на машината, на която се монтира - не само като амперчасове (Ah), НО и като пусков ток в ампери (А), вид (електролитен, гел и т.н.), брой клетки и др. Консумацията на ток (екстри и т.н.), както и "производството" му, също следва да бъдат взети под внимание. Може да се купи и малко по-голем от предписаното, без да се прекалява, че товари алтернатора излишно, НО в никакъв случай по-малък, това скъсява живота му. Ако може да избирате между 2 сходни, вземайте този с по-голям пусков ток в ампери, защото при тежки условия (студ и т.н.) пали много по-лесно, което пази него, стартера и т.н.;
7. Специално при БОШ има голямо значение модела/класа - S3 не са нищо особени, S4 стават, S5 и по-високи са наистина по-добри. Ако държите да карате с марков и с гарантирано наистина високо качество - трябва да се бръкнете за S5 или по-скъпа Varta. Лично за мен не е оправдано, но ако държите... Ако ще е S3 - GigaWatt е същият на много по-ниска цена;
8. Марковите по-рядко правят проблеми с избили клетки, окъсяване на дъното и т.н. от нискобюджетните и особено българските;
9. Много е важно акумулаторът да се зарежда с малък ток (примерно 5-6А за автомобилните - около 1/10-1/15 от капацитета му в Ah) дълго време (12-24ч според нуждата), а не с голям ток за по-бързо. Капачките задължително се отварят, за да се осигури вентилация, НО внимавайте с изпаренията - вредни са. Ако при зареждането някоя клетка кипи, пръска, фъшти и т.н. - значи и приключила или скоро ще свърши. Обикновено най-бързо се износва клетката до минусовата клема, защото е най-натоварена;
10. Много е важно да знаете кога при ниско ниво в клетките електролитът трябва да се разреди с дестилирана/дейонизирана вода (НЕ чешмяна, минерална и т.н.) и кога трябва да се долее концентриран електролит. Клетките винаги трябва да са покрити поне с 1см електролит и да не са сухи. Преди заряд това задължително се проверява, ако е нужно се долива и след това се зарежда. Акумулаторите не трябва да се накланят над определен градус, предписан от производителя. За ползване на офф-роуд или при други стръмни наклони се ползват специални акумулатори;
Всичко това важи за нормалните обслужваеми или полуобслужваеми (semi-maintenance) електролитни. За необслужваемите (maintenance free), както и модерните технологии - нещата стоят по-добре. ТОВА, че има лепенка отгоре на акумулатора, която скрива капачките за проверка на електролита, НЕ БИВА да ви заблуждава, че той е необслужваем. Примерно на Banner и други маркови го правят тоя номер, имам чувството, че нарочно - за да не си следиш електролита и след 3-4г. да го хвърлиш. Аз обаче си ги отварям и на 6 мес ги проверявам за ниво и гъстота, така карат двойно по-дълго. Някои марки дори пишат maintenance free на акумулатори с капачки, което за мен е странно и грешно (след като не са фабрично запечатани, защо са "уж" необслужваеми).
Правилната експлоатация и редовно обслужване удължават животът на акумулатора поне двойно!
Как правилно се демонтира/монтира/съхранява батерията предполагам знаете, а и темата не е за това.
Пак повтарям, това е моето скромно мнение на база мой опит и не ангажирам никого с него, може да не сте съгласни с написаното.
1. Всеки акумулатор си изкарва гаранцията, както и да го ползваш (е, без зверски издевателства разбира се и без производствен дефект);
2. При правилна експлоатация (редовни заряд-разряд цикли, ежедневно каране и то не само на къси разстояния), следене на заряда, нивото и гъстотата на електролита на всеки 6 мес - българските 4-7г., марковите 5-10+ години;
3. Българските карат по-малко от марковите (Бош, Варта, Банер, Yuasa и т.н.), но са и малко по-евтини (преди години бяха наполовина и си струваше да се купуват). Но пък са по-капризни към обслужване - искат редовна проверка. Лично аз не си падам по уж маркови - МагнетМарели, FIAMM, Delphi, AC Delco и недотам Topla и Mutlu, защото не са нищо особено, а като цени не са ниски;
4. Изпуснеш ли български да се разреди докрай и да остане така известно време - повече не го брой - не държи ток, дори да го зареждаш и смениш електролита. В това отношение марковите са много по-добре - дори разредени до 0, след няколко хубави цикъла заряд-разряд отново са годни;
5. Вносните нискобюджетни не са лош избор (GigaWatt, Starline, BlackHorse, Exide, Moll, AutoPower и пр.) - комбинират голяма част от качествата на марковите на ниска цена като българските. И карат повече от тях при еднакви условия. Те всъщност са производство на водещите фирми, но под друга марка с малко по-занижени качества и ниска цена, защото не плащаш за скъп бранд. Лично за мен най-разумен избор като цена/качество за нормална употреба на лек автомобил е GigaWatt, AutoPower и BlackHorse;
6. Много е важно като си купувате акумулатор, той да е съобразен с предписанията на производителя на машината, на която се монтира - не само като амперчасове (Ah), НО и като пусков ток в ампери (А), вид (електролитен, гел и т.н.), брой клетки и др. Консумацията на ток (екстри и т.н.), както и "производството" му, също следва да бъдат взети под внимание. Може да се купи и малко по-голем от предписаното, без да се прекалява, че товари алтернатора излишно, НО в никакъв случай по-малък, това скъсява живота му. Ако може да избирате между 2 сходни, вземайте този с по-голям пусков ток в ампери, защото при тежки условия (студ и т.н.) пали много по-лесно, което пази него, стартера и т.н.;
7. Специално при БОШ има голямо значение модела/класа - S3 не са нищо особени, S4 стават, S5 и по-високи са наистина по-добри. Ако държите да карате с марков и с гарантирано наистина високо качество - трябва да се бръкнете за S5 или по-скъпа Varta. Лично за мен не е оправдано, но ако държите... Ако ще е S3 - GigaWatt е същият на много по-ниска цена;
8. Марковите по-рядко правят проблеми с избили клетки, окъсяване на дъното и т.н. от нискобюджетните и особено българските;
9. Много е важно акумулаторът да се зарежда с малък ток (примерно 5-6А за автомобилните - около 1/10-1/15 от капацитета му в Ah) дълго време (12-24ч според нуждата), а не с голям ток за по-бързо. Капачките задължително се отварят, за да се осигури вентилация, НО внимавайте с изпаренията - вредни са. Ако при зареждането някоя клетка кипи, пръска, фъшти и т.н. - значи и приключила или скоро ще свърши. Обикновено най-бързо се износва клетката до минусовата клема, защото е най-натоварена;
10. Много е важно да знаете кога при ниско ниво в клетките електролитът трябва да се разреди с дестилирана/дейонизирана вода (НЕ чешмяна, минерална и т.н.) и кога трябва да се долее концентриран електролит. Клетките винаги трябва да са покрити поне с 1см електролит и да не са сухи. Преди заряд това задължително се проверява, ако е нужно се долива и след това се зарежда. Акумулаторите не трябва да се накланят над определен градус, предписан от производителя. За ползване на офф-роуд или при други стръмни наклони се ползват специални акумулатори;
Всичко това важи за нормалните обслужваеми или полуобслужваеми (semi-maintenance) електролитни. За необслужваемите (maintenance free), както и модерните технологии - нещата стоят по-добре. ТОВА, че има лепенка отгоре на акумулатора, която скрива капачките за проверка на електролита, НЕ БИВА да ви заблуждава, че той е необслужваем. Примерно на Banner и други маркови го правят тоя номер, имам чувството, че нарочно - за да не си следиш електролита и след 3-4г. да го хвърлиш. Аз обаче си ги отварям и на 6 мес ги проверявам за ниво и гъстота, така карат двойно по-дълго. Някои марки дори пишат maintenance free на акумулатори с капачки, което за мен е странно и грешно (след като не са фабрично запечатани, защо са "уж" необслужваеми).
Правилната експлоатация и редовно обслужване удължават животът на акумулатора поне двойно!
Как правилно се демонтира/монтира/съхранява батерията предполагам знаете, а и темата не е за това.
Пак повтарям, това е моето скромно мнение на база мой опит и не ангажирам никого с него, може да не сте съгласни с написаното.
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Kostiev написа:
Всичко това важи за нормалните обслужваеми или полуобслужваеми (semi-maintenance) електролитни. За необслужваемите (maintenance free), както и модерните технологии - нещата стоят по-добре. ТОВА, че има лепенка отгоре на акумулатора, която скрива капачките за проверка на електролита, НЕ БИВА да ви заблуждава, че той е необслужваем. Примерно на Banner и други маркови го правят тоя номер, имам чувството, че нарочно - за да не си следиш електролита и след 3-4г. да го хвърлиш. Аз обаче си ги отварям и на 6 мес ги проверявам за ниво и гъстота, така карат двойно по-дълго. Някои марки дори пишат maintenance free на акумулатори с капачки, което за мен е странно и грешно (след като не са фабрично запечатани, защо са "уж" необслужваеми).
Правилната експлоатация и редовно обслужване удължават животът на акумулатора поне двойно!
Как правилно се демонтира/монтира/съхранява батерията предполагам знаете, а и темата не е за това.
Пак повтарям, това е моето скромно мнение на база мой опит и не ангажирам никого с него, може да не сте съгласни с написаното.
Колега, доста изчерпателен отговор
Обаче... когато си купувах ФИАММ миналата зима пичът от магазина ми каза да не му махам стикера отгоре, за да отворя капачките, щото гаранцията му нямало да важи. Аз си го зареждах два пъти досега без да ги пипам. Само че лошото е, че вече сигурно има нужда да се провери нивото на електролита. Става малко кофти положение, щото ако случайно вземе, че роди преди втората година ще ми го сменят. А ако го махна стикера да долея дест.вода гаранцията ми отпада... Не знам дали най-добрият вариант не е да се купи акумулатор БЕЗ гаранция с 20-30 процента по-ниска цена (и такива оферти съм получавал, говорим за чисто нов естествено). Дето се вика - малко съм от такованата страна в тая ситуация... Да бях взел БОШ, там май се виждаха капачките и нямаха стикер отгоре им.
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Докато е в гаранционен срок не го пипай - ходи си на профилактичните през 6 мес (както е според гаранционните условия, а почти никой не го прави). Ако се скапе дотогава (едва ли) - ще си имаш чисто нов (но с гаранция до края на първия). След като изтече - веднага си го разпечатай и проверявай редовно.
Тия без гаранция обикновено не са оферта - имат някакъв дерт (или прекалено стари, или не са минали тестовете при производителя) и търговците са наясно с това, не че са тъпи и не могат срещу 20% отгоре да ти гарантират 2г. безпроблемна работа. Ако ще се пести от акумулатор, по-добре проверен 2ра ръка на под 50% от цената.
И аз съм с FIAMM 100Ah на едната кола, като дори ме домързя да му заверя гаранцията и вече 3г. не съм го погледнал, само веднъж го дозаредих профилактично. Пушка е, тогава ми изпадна много евтино нов, иначе не бих го взел.
По-горе съм забравил да напиша, че ВСИЧКИ електролитни имат тръбичка за вентилация отстрани, защото при температурните разлики има разширения и без нея би се спукал. През нея е нормално да се изпарява част от електролита, а при проблем дори изтича оттам (по принцип трябва да има тръбичка да отвежда теча под колата, че иначе изгнива ламарината от електролита). По-напред в темата четох, че били хермитични, което за електролитните не е вярно!
Тия без гаранция обикновено не са оферта - имат някакъв дерт (или прекалено стари, или не са минали тестовете при производителя) и търговците са наясно с това, не че са тъпи и не могат срещу 20% отгоре да ти гарантират 2г. безпроблемна работа. Ако ще се пести от акумулатор, по-добре проверен 2ра ръка на под 50% от цената.
И аз съм с FIAMM 100Ah на едната кола, като дори ме домързя да му заверя гаранцията и вече 3г. не съм го погледнал, само веднъж го дозаредих профилактично. Пушка е, тогава ми изпадна много евтино нов, иначе не бих го взел.
По-горе съм забравил да напиша, че ВСИЧКИ електролитни имат тръбичка за вентилация отстрани, защото при температурните разлики има разширения и без нея би се спукал. През нея е нормално да се изпарява част от електролита, а при проблем дори изтича оттам (по принцип трябва да има тръбичка да отвежда теча под колата, че иначе изгнива ламарината от електролита). По-напред в темата четох, че били хермитични, което за електролитните не е вярно!
- ktamen
- Мнения: 6166
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Kostiev написа: Обикновено най-бързо се износва клетката до минусовата клема, защото е най-натоварена;
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Едно време(допреди година някъде) имах сигнум произведен пред 2004-а година... Началото на 2014-а изхвърлих оригиналния и то не,че не държеше,ами просто бях забравил един от плафоните за две вечери включен и колата не запали. Заредих го и запали с него,но реших,че за по-сигурно ще го сменя,понеже беше зимно време а и акумулатора бе 10 годишен вече.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ognqn и 64 госта