Дизел само на акумулатор
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Дизел само на акумулатор
Може ли да се каже грубо колко време може да върви дизелова кола само на акумулатор, ако се е повредил генератора? Фаровете ясно, че трябва да са изгасени, заедно с климатици, вентилатори и каквото е възможно. Има ли шанс да изкара 100-200км? Турбото примерно дърпа ли ток за да върти или нещо друго по двигателя (освен помпата за гориво)? Лошото е, че ако се цеди до последно в даден момент няма да има ток за аварийни мигачи, а не се знае в какво място ще е спряла колата.
Последна промяна от 777 на Пет 04 сеп 2020 16:41, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8421
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел само на акумулатор
Не си пояснил за какъв дизелов автомобил става въпрос, щото някои не им трябва ток за да вървят и ще бръмчат докато има нафта в резервоара.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел само на акумулатор
Комън рейл с турбо - като груба идея.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел само на акумулатор
Времето е топло. Вентилаторите охладителните точат яко ток.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Дизел само на акумулатор
Турбината в никакъв случай не точи ток ,освен ако управлението и не е електрическо.Обаче управлението на дюзите на комън рейла работи така или иначе с ток. Компа и той. Датчиците и те теглят така или иначе. Ако беше прост предкамерен дизелак- там вече е друга бира-ток само за ел клапана на помпата.
- ZEDYCUS
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Дизел само на акумулатор
С Пасат Б4, 1.9 тди, 1 з двигател се прибрах с прясно зареден акумулатор без да паля фарове( генератора отказа предния ден)
от Твърдица до Пловдив около 160 км по магистрала Тракия, нормално без проблеми през деня. Не влезе в авариен режим,за разлика от предния ден когато отказа вечерта и се налагаше да карам и на фарове и акуто падна дотам че изгаснаха дори габаритите. В авариен режим не загасна двигателят, но светнаха всички лампи по таблото и повече от 40 км не вдигаше. От Кортен до Твърдица как стигнах жив по тъмно незнам. Добре че имаше луна.
от Твърдица до Пловдив около 160 км по магистрала Тракия, нормално без проблеми през деня. Не влезе в авариен режим,за разлика от предния ден когато отказа вечерта и се налагаше да карам и на фарове и акуто падна дотам че изгаснаха дори габаритите. В авариен режим не загасна двигателят, но светнаха всички лампи по таблото и повече от 40 км не вдигаше. От Кортен до Твърдица как стигнах жив по тъмно незнам. Добре че имаше луна.
- samo_pechka
- Мнения: 8421
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел само на акумулатор
777 написа:Комън рейл с турбо - като груба идея.
Най-добре си потърси репатрак. СБА предлага тази услуга .
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Дизел само на акумулатор
Имай в предвид, че голямо значение има също какъв е акумулатора като ампераж, в какво здраве е и колко е зареден.
Иначе с моя пасат AFN съм изминавал 70 км на фарове и чистачки. Както си карах ми светна лампата, че нямам заряд на акумулатора и просто се насочих към вкъщи. Акумулаторът ми бе на 1 година, 77 ah. Не падна до край, но после директно го оставих на зарядно.
Иначе с моя пасат AFN съм изминавал 70 км на фарове и чистачки. Както си карах ми светна лампата, че нямам заряд на акумулатора и просто се насочих към вкъщи. Акумулаторът ми бе на 1 година, 77 ah. Не падна до край, но после директно го оставих на зарядно.
- samo_pechka
- Мнения: 8421
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел само на акумулатор
Да, ако беше с такъв мотор, става, но ако е КР , особено със система старт/стоп става малко кофти. Дори и да е изключена системата , просто има една голяма особеност, на такива цял софт командва зареждането на акуто и става майката си трака ако няма ток.
Без старт/стоп има някаква надежда да се минат км ( вече отделно колко ще са ) и то при положение, че релето на алтернатора се намира в самия алтернатор.
Но тъй като имаме много общо инфо за каква кола става въпрос, няма как да се даде и точен отговор.
Без старт/стоп има някаква надежда да се минат км ( вече отделно колко ще са ) и то при положение, че релето на алтернатора се намира в самия алтернатор.
Но тъй като имаме много общо инфо за каква кола става въпрос, няма как да се даде и точен отговор.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел само на акумулатор
инжектопляктор написа:Времето е топло. Вентилаторите охладителните точат яко ток.
Рядко включват вентилаторите дизеловите мотори, особено с директно впръскване и при нормално каране. Това без климатик, иначе е ясно.
- buller
- Мнения: 2166
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Дизел само на акумулатор
Зависи от разстоянието
Ако е в рамките на София, за да стигнеш до сервиза - давай.
Ако е от Пловдив, да се домъкнеш до София - по-добре прави алтернатора там.
Ако, ако - най-добре е да се отремонтира максимално бързо, а ако не е възможно и е далеч сервиза - репатрак.
Аз съм карал предкамерен дизел със заминала в движение клетка на акумулатор - музика, фарове пуснати. След това нямаше ток да стартира колата (сещате се защо). Новите коли, обаче, са много по-капризни и зависими от тока, от напрежението и т.н.
Ако е в рамките на София, за да стигнеш до сервиза - давай.
Ако е от Пловдив, да се домъкнеш до София - по-добре прави алтернатора там.
Ако, ако - най-добре е да се отремонтира максимално бързо, а ако не е възможно и е далеч сервиза - репатрак.
Аз съм карал предкамерен дизел със заминала в движение клетка на акумулатор - музика, фарове пуснати. След това нямаше ток да стартира колата (сещате се защо). Новите коли, обаче, са много по-капризни и зависими от тока, от напрежението и т.н.
Re: Дизел само на акумулатор
Преди време придвижих един МЛ без ремък. Сам изключи всичко,вкл. хидравликата, но двигателя не загасна
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел само на акумулатор
Те много коли без ремък нямат хидравлика
Re: Дизел само на акумулатор
Много зависи дали комън рейл- автомобила е с електрическо серво на волана. Всъщност това е най-определящият фактор.
Електрониката по двигателя, помпа в резервоара, изобщо за да работи двигателят са необходими 10-15A. Ако се смята само този ток и акумулаторът е в добро състояние(нов) и добре зареден, може да работи 2 - 2:30 часа. Всеки може да сметне за това време колко се изминава в градски и извънградски условия.
Но при включване в сметката тока на ел. сервото, нещата се променят значително. Този ток може да бъди пъти по-голям отколкото този, нужен за работата на двигателя. Най-голяма консумация е в градски условия, разбираемо. Особено при въртене на волана на място и с ниска скорост.
В такъв случай пробега намалява с пъти.
Имам опит с такава ситуация, комън-рейл, ел. серво, стар акумулатор(но работещ абсолютно нормално) - резултата е 10-15км градско. Двигателят изгасна точно пред вратите на сервиза. Все пак успях да стигна до където трябваше.
Електрониката по двигателя, помпа в резервоара, изобщо за да работи двигателят са необходими 10-15A. Ако се смята само този ток и акумулаторът е в добро състояние(нов) и добре зареден, може да работи 2 - 2:30 часа. Всеки може да сметне за това време колко се изминава в градски и извънградски условия.
Но при включване в сметката тока на ел. сервото, нещата се променят значително. Този ток може да бъди пъти по-голям отколкото този, нужен за работата на двигателя. Най-голяма консумация е в градски условия, разбираемо. Особено при въртене на волана на място и с ниска скорост.
В такъв случай пробега намалява с пъти.
Имам опит с такава ситуация, комън-рейл, ел. серво, стар акумулатор(но работещ абсолютно нормално) - резултата е 10-15км градско. Двигателят изгасна точно пред вратите на сервиза. Все пак успях да стигна до където трябваше.
Re: Дизел само на акумулатор
Карал съм Тойота Хайлукс комън ройл 2009г с умрял генератор около 60-70км. Накрая се виждаше, че напрежението започна да пада, но целта ми беше да се добера колкото се може по-близо до града. Успях да я закарам в сервиза на Тойота направо. Хайлукса обаче беше с 2 оригинални акумулатора, с които е излязъл от завода.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта