В случай, че се движат в Германия и карат по аутобаните със 150, сметката доста ще нанбъбне за електричката, а BMW-то спокойно може да мине 1000 км на два пъти по 500 с едно зареждане по средата с този 70+ литров резервоар.
group® написа:Някои сметки са доста компрометирани от желание да се докаже теза.
За начало, не можеш да смяташ само едното масло към годишни разходи. Дори независимо от пробега сервизиране на скорости, ангренаж и т.н. си чукат на вратата. А те хич не са по 400-500лв.
И тук идва основния въпрос - разликата в гаранцията и потенциалния безпроблемен живот на колата.
Нова ДВГ може да се сравнява с 2 или дори 3 годишна ЕА за да е равен останалия период на безгрижна собственост (финансово тежки ремонти)
Тоест Трока го хващаме нов, а ИД4 на 2 години поне.
И тези стойности да сравняваме
И ето ти още един познат Владо - вместо да взема нова ДВГ (с друга не ми се занимава), за по ниска цена, взех съпоставим, ако не и по-добър, автомобил за жена ми на 2г (даже нямаше). Оставаща гаранция 6г срещу 5г за ДВГ.
И оттук всеки по-нисък разход ми е само бонус.
И понеже аз гледам на разходите не само откъм днешна дата, а за целия период на притежание, ето какво ще спестя в следващите 6г с това си решение:
- минимум 6 смени масло [след 5та съм в риск, щот вече няма гаранция )
- минимум 1 смяна масло скорости
- евентуално 1 ангренаж
Другото се припокрива (антифриз, спирачна течност, т.н.)
И без да смятам инфлацията, и поскъпващия труд, го виждам към едни груби 5-6000лв.
Тъ, сметките малко стават прекалено нагласени. Все едно аз да смятам тук пред всички, че за моята кола плащам 270лв на месец за паркинг, щот ми е в центъра офиса.
И последно:
Не знам кво значи ЕКО причина, но аз не съм я взел за да спася света. Обаче, определено везните ми са наклонени от факта, че през ауспиха не излиза нещо, с което да тровя собствените си деца.
Да го гледаме по-скоро като един + в листа с плюсове и минуси.
Не знам откъде ги смяташ 5-6000 лв. Т-рока на втората година беше на обслужване - 500 лв. На четвъртата - 700 лв - смениха и свещи. Това е. Другите обслужвания съм си ги правил сам - на първата, третата и петата и предстои шестата по 200 лв за масло и филтри. Общо 1800 лв за 6 години. Ангренажът е не повече от 1300 лв с труд. Ако искаш го смятай и него и пак става не повече от 3000 лв за 7 години. А за следващите 7 години при каране по 10-12000 годишно едва ли ще са повече.
Не приемам и доводът да се сравнява 2 годишна кола с нова кола. Ако караш по 1000 км на месец кога точно ще й дойдат скъпите ремонти на бензиновата кола?
А освен обезценката има и още един компонент - каското, при което тарифното число е с около 20-25% по-високо. Ако автомобил с ДВГ струва например 55 000 лв, а подобна електричка е 75000 лв, то каското на ДВГ е 2700 лв/година, а на електричката е 4500 лв/година, което като се натрупа с обезценката прави сериозна сума в графа Cost of ownership, която колкото и безплатен ток да ползваш пак не може да се покрие...