Някой правил ли си е втори ключ за Passat b6,и какви пари ви е излязло във вашият град самият ключ+обучението?
И да споделите по кое време (преди,1-2-5 години....)
Passat B6 няколко въпроси и мнения
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B6 няколко въпроси и мнения
В Благоевград - 70 лв. ключ втора употреба - 120 лв. обучаване и смяна на чип.
Общо 190 лв.. Преди 2-3 месеца.
Общо 190 лв.. Преди 2-3 месеца.
Re: Passat B6 няколко въпроси и мнения
Здравейте,
През месец Mарт, станах собственик на Passat Variant B6 2008 година. Мотора на колата е BMP 2,0 TDI 140 конски сили, 148 000 км., преди да закупя автомобила го закарах в Порше София Изток, за да го проверят за грешки и до колко автомобила е читав. Не знам до колко мога да вярвам, но просто ми се наложи по-бързо да взема автомобил, тъй като с жена ми чакахме дете и този автомобил беше добър заради голямото пространство. Това което ме притеснява е, че напоследък, като подам повече газ на колата особено на втора скорост отзад припушва. Маслото е сменено преди 4 000 хил. км. Сложих описаното във форума масло. Преди седмица се качвам в колата и гледам номера ми натиснат (доста беше натиснат), като стигнах до работа и започнах да паркирам, левия преден датчик на патронника започна да пищи, някой може ли да даде съвет, къде в София мога да закарам колата да погледнат патронника и евентуално това пушене до колко е нормално.
Благодаря предварително.
През месец Mарт, станах собственик на Passat Variant B6 2008 година. Мотора на колата е BMP 2,0 TDI 140 конски сили, 148 000 км., преди да закупя автомобила го закарах в Порше София Изток, за да го проверят за грешки и до колко автомобила е читав. Не знам до колко мога да вярвам, но просто ми се наложи по-бързо да взема автомобил, тъй като с жена ми чакахме дете и този автомобил беше добър заради голямото пространство. Това което ме притеснява е, че напоследък, като подам повече газ на колата особено на втора скорост отзад припушва. Маслото е сменено преди 4 000 хил. км. Сложих описаното във форума масло. Преди седмица се качвам в колата и гледам номера ми натиснат (доста беше натиснат), като стигнах до работа и започнах да паркирам, левия преден датчик на патронника започна да пищи, някой може ли да даде съвет, къде в София мога да закарам колата да погледнат патронника и евентуално това пушене до колко е нормално.
Благодаря предварително.
- w_smith
- Мнения: 2200
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6 няколко въпроси и мнения
Харесай си някой от клубните сервизи и дерзай.
- Traytor
- Мнения: 1657
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
- Двигател: AKE 2004
- Местоположение: София
Re: Passat B6 няколко въпроси и мнения
Зависи какво е пушенето. Има няколко вида пушек, най-често черен, синкав и бял. Черния индикира недостатъчно въздух във горивната смес(много често и скапана нафта), възможно е да пуши черно ако натиснеш рязко педала на газта от ниски обороти. Синкавия пушек е индикация за изгаряне на масло. Белия пушек до колкото помня беше недоизгаряне на нафтата, но тук може да греша.
Re: Passat B6 няколко въпроси и мнения
Здравейте, колеги.И аз дето се вика от 3 дена съм собственик на VW Passat 2.0 TDI Highline с BKP двигател от 2007г..След няколко дни ще я водя в сервиза , та въпросът ми е:Там може ли да ми сменят езика на дисплея , освен всичко останало?Благодаря предварително!
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Passat B6 няколко въпроси и мнения
Може да се смени езика, но няма български или руски. На нашата кола дисплея беше на френски и го смених на английски.
Re: Passat B6 няколко въпроси и мнения
Здравейте,
относно парктроника, свалих си номера да го изправя малко, че беше доста огънат, като се загледах, където е маската и номера се бяха забили 2 парчета от пластмасата на номера. Двете бяха надигнали маската, когато ги махнах, маската се намести и парктроника се оправи.
относно парктроника, свалих си номера да го изправя малко, че беше доста огънат, като се загледах, където е маската и номера се бяха забили 2 парчета от пластмасата на номера. Двете бяха надигнали маската, когато ги махнах, маската се намести и парктроника се оправи.
Re: Passat B6 няколко въпроси и мнения
Как да разбера дали фаровете са от кола с десен или ляв волан?
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Съб 05 окт 2019 7:37
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B6 няколко въпроси и мнения
Здравейте колеги,имам следното питане.Колата ми е пасат 2009г 2.0 дизел 140 к.с. комън рейл .От известно време започна да покачва нивото на маслото в картера .Ходих по майстори и казват запушен дпф честа регенерация и от там влиза гориво в маслото.На диагностика показва че стойностите на дпф са в нормите.Дайте съвет.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B6 няколко въпроси и мнения
Недовършени пасивни регенерации,чест проблем при дизели с ДПФ,които се карат предимно на къси градски разстояния.Има колеги ,които си гледат ЕКУ на колата на живи данни с тия джобни диагностични уреди и програма през смартфона.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Съб 05 окт 2019 7:37
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B6 няколко въпроси и мнения
А как се решава проблема.Постоянно да наблюдавам за регенерация.Само при пасивната ли се наблюдава проблема.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B6 няколко въпроси и мнения
Проблема се решава като не се прекъсват заложените на определен пробег пасивни регенерации,доколкото съм чел колегите с дизели пишат за период на всеки 250-300 км.Само при пасивните ,активната регенерация е един вид авариен режим когато ДПФ се запълни и сензорите за налягане дават инфо на ЕКУ или принудителен когато със специализиран софтуер се вкарва колата в регенерация .Режимите на работа на ДВГ са коренно други при пасивна и активна регенерация ,при аварийна светва символ на таблото не при всички коли но при повечето я има тази индикация .
Re: Passat B6 няколко въпроси и мнения
Това с 250-300 км се случва ако колата е минала ъпдейта до дизелегйт софтуер. Това е пробега ако филтъра успява да се регенерира и се кара предимно в града.
Колкото е по-запушен ДПФ, толкова по-често са регенерациите.
Ще напиша своя опит по темата, като собственик на такава кола:
Регенерацията настъпва при измерени точно 21.6 грама сажди(soot mass) и продължва докато се сведат до около 4.5 грама, което се случва най-бързо с каране на 1900 оборота, тогава температурата в ДПФ e 550 градуса и изгарят за около 10 минути, препоръчвам да се кара на 3-4-5-6 предавка с обороти 1900 за максимално дълго време. По-ниски обороти не издават толкова температура на изгорелите газове, а по-високи означава по-засилена кола и настъпва преохлаждане на ДПФ, където Т вътре пада около 480-520 градуса, което не е достатъчно за доброто изгаряне и удължава самата регенерация.
Познава се по това, че оборотите се вдигат на около 950-970, колата става по-шумна поради допълнителната водна помпа, разхода на място се качва над 1 л, както и колата става по-рязка.
Лампата на таблото ще светне при натрупани 24 грама сажди и след този момент единственото, което може да се направи е да се пусне регенерация през VCDS, но е временно решение и скоро ще светне пак.
Важно е да се разбере, че това е изцяло компютърен процес и компютъра получава информация от датчика за диференциално налягане кога колата трябва да влезе в регенерация, на база на него изчислява натрупаните сажди, обикновено около 20mbar са достътъчни. За сравнение, след регенерацията налягането пада до 3mbar.
Това, което запушва DPF с течение на времето е т.нар бяла пепел или oil ash, която всъщност е вторичният продукт от изгарянето на саждите и се натрупва. Няма как да бъде изгорена. VW дават гарантиран живот на DPF до 175 ml. Моят е пълен на 198, но продължава да регенерира нормално. Средно се натрупва 1 грам такава бяла пепел за около 1610 км пробег.
Покачването на маслото в картера е поради прекъсната регенерация. Случи ли се регенерация, колата не трябва да се гаси, а трябва да се кара докато я завърши. Ако влиза в регенерация на всяко палене почти, филтъра е пълен. Естествено, ясно е и, че ако не успее да генерира в рамките на 15-20 минути и саждите като количество не спадат, извода е, че филтъра е запушен и в този случай имаш 2 полезни хода:
1. Нов DPF филтър, около 5500 официална цена от VW с труд и монтаж
2. Резачката на този и ремап на мотора - предпочитаният поради цената на филтъра.
Прането е доказано неефективно, дори и със сваляне-качване, говорил съм с такива колеги, ефекта е за около 5-10 000 км и отново се запушва. И даже става по-лошо, защото пепелта се избутва към края на филтъра, което може да доведе до покачване на температурата над 650-700 градуса, филтъра да се запали и оттам нататък работата не е добре.
Както колегата е казал има програмки като VAG DPF, които работят с най-обикновеният донгъл ELM327 следят кога ще настъпи регенерация, параметрите на филтъра и разни такива полезни неща, по които можеш да се ориентираш. Тя работи за мотори от 2010 нагоре.
За 2008-2009 моторите CBAA, CBDC, CBAB, CBBB единственият начин да го следиш през донгъл това е да си поръчаш OBDEleven донгъл за около 100 лв, само той успява да прочете протокола на тези мотори.
Колкото е по-запушен ДПФ, толкова по-често са регенерациите.
Ще напиша своя опит по темата, като собственик на такава кола:
Регенерацията настъпва при измерени точно 21.6 грама сажди(soot mass) и продължва докато се сведат до около 4.5 грама, което се случва най-бързо с каране на 1900 оборота, тогава температурата в ДПФ e 550 градуса и изгарят за около 10 минути, препоръчвам да се кара на 3-4-5-6 предавка с обороти 1900 за максимално дълго време. По-ниски обороти не издават толкова температура на изгорелите газове, а по-високи означава по-засилена кола и настъпва преохлаждане на ДПФ, където Т вътре пада около 480-520 градуса, което не е достатъчно за доброто изгаряне и удължава самата регенерация.
Познава се по това, че оборотите се вдигат на около 950-970, колата става по-шумна поради допълнителната водна помпа, разхода на място се качва над 1 л, както и колата става по-рязка.
Лампата на таблото ще светне при натрупани 24 грама сажди и след този момент единственото, което може да се направи е да се пусне регенерация през VCDS, но е временно решение и скоро ще светне пак.
Важно е да се разбере, че това е изцяло компютърен процес и компютъра получава информация от датчика за диференциално налягане кога колата трябва да влезе в регенерация, на база на него изчислява натрупаните сажди, обикновено около 20mbar са достътъчни. За сравнение, след регенерацията налягането пада до 3mbar.
Това, което запушва DPF с течение на времето е т.нар бяла пепел или oil ash, която всъщност е вторичният продукт от изгарянето на саждите и се натрупва. Няма как да бъде изгорена. VW дават гарантиран живот на DPF до 175 ml. Моят е пълен на 198, но продължава да регенерира нормално. Средно се натрупва 1 грам такава бяла пепел за около 1610 км пробег.
Покачването на маслото в картера е поради прекъсната регенерация. Случи ли се регенерация, колата не трябва да се гаси, а трябва да се кара докато я завърши. Ако влиза в регенерация на всяко палене почти, филтъра е пълен. Естествено, ясно е и, че ако не успее да генерира в рамките на 15-20 минути и саждите като количество не спадат, извода е, че филтъра е запушен и в този случай имаш 2 полезни хода:
1. Нов DPF филтър, около 5500 официална цена от VW с труд и монтаж
2. Резачката на този и ремап на мотора - предпочитаният поради цената на филтъра.
Прането е доказано неефективно, дори и със сваляне-качване, говорил съм с такива колеги, ефекта е за около 5-10 000 км и отново се запушва. И даже става по-лошо, защото пепелта се избутва към края на филтъра, което може да доведе до покачване на температурата над 650-700 градуса, филтъра да се запали и оттам нататък работата не е добре.
Както колегата е казал има програмки като VAG DPF, които работят с най-обикновеният донгъл ELM327 следят кога ще настъпи регенерация, параметрите на филтъра и разни такива полезни неща, по които можеш да се ориентираш. Тя работи за мотори от 2010 нагоре.
За 2008-2009 моторите CBAA, CBDC, CBAB, CBBB единственият начин да го следиш през донгъл това е да си поръчаш OBDEleven донгъл за около 100 лв, само той успява да прочете протокола на тези мотори.
- dispatch
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat B6 няколко въпроси и мнения
Поздрави колега... след тебе трудно може да се добави нещо...
И все пак мога да добавя, че ЕГР-а и клапата за меко гасене (дроселовата клапа) участват активно в регенерацията. Ако се появи проблем с ЕГР-а и решиш да го изолираш софтуерно, след това регенерациите стават страшно трудни, защото температурата трудно се поддържа над 550 градуса.
Още нещо - най-добре гори саждите при 600 градуса. За мен на 4-та при 2000 оборота се получаваха оптималните условия за тези градуси.
За ELM327 лично съм го тествал - не става. Не извлича данните за ДПФ-а при нашите мотори.
И все пак мога да добавя, че ЕГР-а и клапата за меко гасене (дроселовата клапа) участват активно в регенерацията. Ако се появи проблем с ЕГР-а и решиш да го изолираш софтуерно, след това регенерациите стават страшно трудни, защото температурата трудно се поддържа над 550 градуса.
Още нещо - най-добре гори саждите при 600 градуса. За мен на 4-та при 2000 оборота се получаваха оптималните условия за тези градуси.
За ELM327 лично съм го тествал - не става. Не извлича данните за ДПФ-а при нашите мотори.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта