температурен датчик

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: температурен датчик

Мнениеот zfa159 » Чет 16 апр 2009 13:55


ANNIHILATOR написа:Да се намеша и аз.С колегата Кристиан доста сме гожорили по тоя пробле.
Да кажа как е при мене.Проблема го има от есента.
1. Прави го и на газ и на бензин.На газ даже ми гасне.
2. Прави го в процеса на загряване.т.е. след като загрее проблема изчезва.При палене и работа на място няма проблем.
3. И аз смених темп. датчик.
4. Карах я и на диагностика - перфектна била.да ама като загрее.
5. Чистих 2 пъти степ мотора.
6. мерих съпротивлението на датчика за входящия въздух (в нормите е).
Та според мене основния виновник е степ мотора или управлението му.Сега не помня нашите дали управлението беше в тях или са от компа.ТПС няма как да е защото би трябвало и при студен и при загрял мотор да го прави.Мисля да си взема едно цяло моно и да си реша проблема.

и ако проблема е в управлението на мотора как ще решиш проблема като смениш моното? :)
При мен се получава кат забие грешка mixture adaptation и на бензин нещата отиват по дяволите а на газ понякога гасне студена.
Общо взето може да премериш и датчика за охлаждането да видиш дали е в границите си - ако той се лигави може да се получава така и на газ и на бензин.
При студен двигател ТПС-а е изместен спрямо положението си в п.х. понеже се поддръжат по-високои обороти а и клапата седи повече отворена - би трябвало да имаш проблем и на загрял мотор ама около 1300-2000 оборота понеже ако е изронен ще е там.
Иначе щом е и на газ или е нещо по управлението на степ-мотора (грешка) или по тпс-а....иначе ако беше въздух и т.н. на загрял мотор щеше да е още по-зле поеже щеше да разрежда сместа още по-добре.... :roll:
Ако ресетнеш комп-а оправя ли се дори за кратко?

Последна промяна от zfa159 на Нед 19 апр 2009 13:47, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: температурен датчик

Мнениеот ANNIHILATOR » Чет 16 апр 2009 15:58


Съгласен съм че е или по моторчето или по управлението на моторчето.Иначе като ресетна се оправя само както се вика за първото палене. Днес взех моторче ще го сменя и утре ще ви кажа.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: температурен датчик

Мнениеот ANNIHILATOR » Пет 17 апр 2009 7:40


Снощи смених степ мотора колеги и проблема си остана. Тази сутрин се надявах да нямам проблеми но уви.Сега се надявам човека от моргата да се навие да го сменя за ТПС.Ако се навие и след смяната и на ТПС-са проблема остане - най-вероятно всичко отива до проблем по кабелите или урпавлението на моторчето (ЕКУ-то).
Колега zfa159 за кой датчик за охлаждането говориш.Ако е за датчика на охладителната течност и аз като колегата кристиян съм го сменял (не с чисто нов, но съм го сменял.
Давайте идей.Ще ги разискваме и дано открием щибания проблем.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: температурен датчик

Мнениеот doktora » Пет 17 апр 2009 8:43


Колега ANNIHILATOR , колко парички даде за стъпковото моторче от моргата?
Пробвай да ресетнеш компа, чрез махане на клемите на акуто и да ги допреш една друга, но не за половин-един час, а за една цяла вечер!


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: температурен датчик

Мнениеот ANNIHILATOR » Пет 17 апр 2009 10:24


40лв. Зимата като съм си зареждал акумулатора е седяла цяла седмица без ток (имах един период не я карах бях със служебната)


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: температурен датчик

Мнениеот ANNIHILATOR » Съб 18 апр 2009 7:15


Вчера смених ТПС-са. В моргата се навиха да ми сменят степ мотора за ТПС.Моя нямаше видими проблеми.След като го смених я карах само 2 пъти и за сега няма проблеми.Но за да ви кажа със сигурност трябва да я карам сутрин когато е напълно студена и въздуха е по-влажен, а това ще стане след почивните дни.
И дано да е ТПС-са, че ако не е той остава да е ЕКУ-то, а за него в моргата ми казаха 150лв.


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: температурен датчик

Мнениеот kristianatanasov » Съб 18 апр 2009 8:15


ANNIHILATOR написа:Вчера смених ТПС-са. В моргата се навиха да ми сменят степ мотора за ТПС.Моя нямаше видими проблеми.След като го смених я карах само 2 пъти и за сега няма проблеми.Но за да ви кажа със сигурност трябва да я карам сутрин когато е напълно студена и въздуха е по-влажен, а това ще стане след почивните дни.

:bishop Дано да е това,обезателно да пишеш... :bishop


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: температурен датчик

Мнениеот doktora » Вто 21 апр 2009 7:45


Аз също ще чакам да кажеш какво е станало, дали положителния ефект от смяната на ТПС е траен.
И бих искал да те попитам следното - след като си сменил ТПС-а ходи ли някъде да ти закачат колата на компир, защото знам че е желателно при слагането му да се регулира добре ъгъла на дросела?Или аз съм нещо в грешка :roll: ?


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: температурен датчик

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 21 апр 2009 8:43


За сега не ми е направила проблем.Но по добре изчакайте да е покарам повечко, а и дано завали дъжд за да съм по сигурен.Не съм ходил никъде да ми го нагласят.То пък и къде мога да ида.Тук в тоя град за сега имам доверие само на едно момче но той не се занимава с тикава ремонти.Единственото което забелязах след смяната на ТПС е че след като загрее мотора оборотите падат малко под 850.Някой ако знае в какъв диапазон трябва да е съпротивлението на тпс в различните режими да казва та да пробвам да си го настроя.
Мене ако питате, ако имате този проблем по-добре е да си вземете цяло моно.Те са по 100лв.аз дадох 40 лв. за степ мотор ама като не бе6е той при свършен факт го замених за ТПС.Ще пробвам да го наглася и ще карам така.
Междо другото сглупих че не замерих съпротивленията при покой на стария за да имам някаква представа.
Ще пиша пак дали всичко е наред.

Последна промяна от ANNIHILATOR на Вто 21 апр 2009 8:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
sigman
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:10
Автомобил: BMW
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Re: температурен датчик

Мнениеот sigman » Вто 21 апр 2009 8:48


...не е моторче не е датчик...
...закачвай я на стенда и това е ...иначе мъка и :banghead:
..Успех....


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: температурен датчик

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 21 апр 2009 20:56


Колеги трябва да ви разочаровам.Днес като заваля и като тръгнах да се прибирам проблема пак се появи.По монот не съм сменял само инжектора със датчика за темп на въздуха, но силно се съмнявам там да е проблема защото на газ тези две части не влияят на работата.Поне инжектора не влияе, а датчика за темп. на въздуха няма чак толко влияние върху работата.
И така в процеса на размисли всичко клони към ЕКУ-то за съжаление.
Ако има разжитие по въпроса ще пиша.


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: температурен датчик

Мнениеот kristianatanasov » Вто 21 апр 2009 21:49


Ами ако е от тампона на моното ако е сцепен някаде и засмуква въздух(влажния явно му деиства по зле) ?!?!?!?
Оххх незнам вече ANNIHILATOR ме изплаши с това ЕКУ.... :shock


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: температурен датчик

Мнениеот doktora » Сря 22 апр 2009 8:51


Чакай малко ве колега, не бързай да махаш мозъка на пациента, демек ЕКУ-то, потърси първо още причини. Върви първо закачи колата на компир и настрой както трябва ТПС-а, защото ти не си го вземал първа младост а и може би си иска точна настройка. Аз такива ядове съм брал и бера с този ТПС че вече ми е писнало от него и ако намеря втора употреба запазен, веднага го изхвърлям тоя. Видях с очите си, как тази гадна, долна, черна плочица :Mr Green Fun със съвсем леко понаместване, при постоянно следене на компира на ъгъла на дросела, как изведнъж от нея проблемите с оборотите изчезнаха.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: температурен датчик

Мнениеот ANNIHILATOR » Сря 22 апр 2009 11:03


Ами ако искате айде пак нека да анализираме проблема и опитите за решаването му.аз казвам какво съм правил.
Проблема: В процес на загряване и в движение, след отнемане на педала на газта оборотите рязко падат до около 200 и в последствие се стабилизират.След около 5 мин движение или дозагряване на мотора проблема изчезва.При загрял мотор проблема го няма.
При мене смених въздушен филтър,дистрибуторна капачка и палец (бяха си за смяна).След това и аз се осъмних най вече върху датчика за тампература и го смених.Ефект никакъв.Разкачих ламда сондата да видя дали проблема не е от нея. ефект няма.Отворих отгоре моното за да видя състоянието на дроселовата клапа и изчистих всичко вътре колкото можах.Последните опити и вие ги знаете.
Що се отнася до настройката на ТПС - мисля че ако има проблем от настройката щеше да е постоянен.
Освен това аз имам и газова.Проблема го има и при двете горива.Което основно ме насочва към управление количеството на въздуха.Аз работя в газоснабдяването (метан)и от опита си зная че уредите се много чуствителни към количеството въздух, както и качеството.Когато въздуха е много влажен няма добро изгаряне на горивната смес.
Според мене целия проблем е че нещо казва на степ мотора да затвори дросела повече от колкото трябва.Еку-то го управлява, но добре знаем че то го управлява на база данни от различни датчици и сензори общо казано.
В крайна сметка или екуто получава грешни данни от някъде или то самото е прецакано и не управлява степ мотора коректно.


жоро1
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: температурен датчик

Мнениеот жоро1 » Сря 22 апр 2009 11:34


Здравейте!
И аз имах такъв проблем.Смених тампон на моно-инжекцион и нищо.
Смених палец но проблема остана.
Чак след като смених за 2-ри път бобината колата се оправи.
Първия път я смених с нова която се оказа менте и след 6месеца я замених с втора употреба и колата стана като нова.
Преди това смених свещи,капачка,горивен,въздущен филтър,термостат и нищо.
И работеше като на 3 цилиндъра.
Оказа се единствено от бобината/комутатор.
Желая успех и безаварийни километри!!!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта