температурен датчик
- passat4o cl
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 06 апр 2008 16:58
- Автомобил: VW BORA 1J6
- Двигател: 1 9 TDI 115hp AJM 2002
- Местоположение: Сливен
температурен датчик
здравеите,някои може ли да ми каже каде се намира температурния датчик на пасат В3 и как мога да го проверя?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: температурен датчик
А какъв му е двигателя на въпросния Пасат? И коя година е - понеже и двете неща имат пряко значение за това къде е и какъв е.
При масовите двигатели 1.8 и 2.0 седи отпред на пластмасовия тройник за охладителна течност,който е завинтен за главата..според типа двигател там може да има само един датчик с 4 крачета (1.8 АБС мотор примерно) или три датчика са по 2 крачета (1.8 RP например).Общо взето засега това мога да ти кажа...сподели какъв е двигателя и коя година е колата и може и повече да ти помогнем. А какъв е проблема с въпросния датчик?
По повод проверката като разбера какъв точно е двигателя ще ти кажа кой точно е датчика и ще ти пратя таблица със съпротивленията му при различните градуси на течността и засядаш да мериш с един термометър и един мултицет...иначе ако стрелката въобще не се отмества просто трябва да окъсиш две крачета на куплунга и трябва да се вдигне до максимум...и ако това не се случи говорим за проблем в таблото (95%) или проблем по кабелите (5%)...а работи ли ти коректно мерилката за бензина на таблото?
При масовите двигатели 1.8 и 2.0 седи отпред на пластмасовия тройник за охладителна течност,който е завинтен за главата..според типа двигател там може да има само един датчик с 4 крачета (1.8 АБС мотор примерно) или три датчика са по 2 крачета (1.8 RP например).Общо взето засега това мога да ти кажа...сподели какъв е двигателя и коя година е колата и може и повече да ти помогнем. А какъв е проблема с въпросния датчик?
По повод проверката като разбера какъв точно е двигателя ще ти кажа кой точно е датчика и ще ти пратя таблица със съпротивленията му при различните градуси на течността и засядаш да мериш с един термометър и един мултицет...иначе ако стрелката въобще не се отмества просто трябва да окъсиш две крачета на куплунга и трябва да се вдигне до максимум...и ако това не се случи говорим за проблем в таблото (95%) или проблем по кабелите (5%)...а работи ли ти коректно мерилката за бензина на таблото?
- passat4o cl
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 06 апр 2008 16:58
- Автомобил: VW BORA 1J6
- Двигател: 1 9 TDI 115hp AJM 2002
- Местоположение: Сливен
Re: температурен датчик
Пасата е 90г. двигателя е 1.8 90к.с.Имам проблем с оборотите на празен ход като изключа от скорост понякога падат до толкова че колата започва да тресе и след това се оправят нормално(нямам оборотомер но се усеща)не гасне,от прочетеното тук до колкото разбрах проблема може да е в стьпковия мотор или температурен датчик,но нямам проблем с показанията на температурата на таблото няма проблем и с паленето и оборотите когато е студена.Можеш ли да ме насочиш какво да проверя и каде да тьрся проблема колега.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: температурен датчик
1,8 90кс може да предположиме моно инжекцион, за да е по коректна информацията дай кода на мотора, буквите които са първи в номера на двигателя записани в големия талон.
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: температурен датчик
така първото нещо което можеш да направиш е да махнеш плюсовата клема от акумулатора и да я допреш в минусовата .... за няколко секунди (20 30) така компа се резетва и съответно изчиства грешки .... не е най-хубавия вариант .. ама ако няма кинти за ваг ком .... и така става .... при мен го правеше това и след време ми се наложи да сменям акумулатор .... за около 2 дена бях без ток в колата ... компа се е резетнал и след като сложих новия акумулатор спря да го прави ... (вероятно грешка в компа)
ако и така не стане ... отвори си инжекциона и виж дали няма фърляно маслко от отдушника на клапаните и картера ! най често там при по хладно време маслените пари кондензират и се смесват с бензина и въздуха (но в течна форма а не в газ както са замислени да се смесват чрез този отдушник) от там ти се осира сместа .... и може да доведе до точно това което казваш ти ... губене на обороти (но моментно ,а не постоянно) или накъсване на тактовете на мотора (както искаш го наречи) .... заради лоша смес .... ако и тогава не се оправи .... стъпково мотор4е ...
ако и така не стане ... отвори си инжекциона и виж дали няма фърляно маслко от отдушника на клапаните и картера ! най често там при по хладно време маслените пари кондензират и се смесват с бензина и въздуха (но в течна форма а не в газ както са замислени да се смесват чрез този отдушник) от там ти се осира сместа .... и може да доведе до точно това което казваш ти ... губене на обороти (но моментно ,а не постоянно) или накъсване на тактовете на мотора (както искаш го наречи) .... заради лоша смес .... ако и тогава не се оправи .... стъпково мотор4е ...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: температурен датчик
а я аз да попитам - тази кола има ли газова уредба и този проблем само на газ ли е или и на бензин?
Иначе по принцип ако няма газ това са вариантите - температурен датчик ама би го правила предимно на студен двигател. Другия вариант е стъпковото моторче да е заминално ама за да се обвини то първо трябва да се елеминират другите варианти - започни с ресетиране на комп-а по описания от колегата начин (аз си зарязвам колата за около 1 час с откачени клеми). Ако не помогне най-добрия вариант е да я закачиш на диарностика и да си каже понеже може да е температурен датчик,може да е датчика за пусната газ на степ мотора,може да е самия степ-мотор,може да позаминал ТПС около областта на празния ход и т.н. и т.н.
Та затова пробвай да ресетнеш комп-а а ако не стане по-добре иди на диарностика (тя не е чак толкова скъпа а би ти спестила 130лв за степ-мотор или 20-тина лв за температурен датчик)...ако не открият нищо следва тестване и смяна едно по едно докато се стигне до истината (като се почва от най-евтините ).
Успех!
Иначе по принцип ако няма газ това са вариантите - температурен датчик ама би го правила предимно на студен двигател. Другия вариант е стъпковото моторче да е заминално ама за да се обвини то първо трябва да се елеминират другите варианти - започни с ресетиране на комп-а по описания от колегата начин (аз си зарязвам колата за около 1 час с откачени клеми). Ако не помогне най-добрия вариант е да я закачиш на диарностика и да си каже понеже може да е температурен датчик,може да е датчика за пусната газ на степ мотора,може да е самия степ-мотор,може да позаминал ТПС около областта на празния ход и т.н. и т.н.
Та затова пробвай да ресетнеш комп-а а ако не стане по-добре иди на диарностика (тя не е чак толкова скъпа а би ти спестила 130лв за степ-мотор или 20-тина лв за температурен датчик)...ако не открият нищо следва тестване и смяна едно по едно докато се стигне до истината (като се почва от най-евтините ).
Успех!
- passat4o cl
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 06 апр 2008 16:58
- Автомобил: VW BORA 1J6
- Двигател: 1 9 TDI 115hp AJM 2002
- Местоположение: Сливен
Re: температурен датчик
нямам газ проблема е на бензин мотора е моно инжексия а номера е:RP390017 ще опитам тези вариантира,а кое е по-добре да откача акумулатора за ден два или да откача плюсовата клема и да я допра до минусовата?
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: температурен датчик
и двете стават дет се вика избери си
П.П. за клемите да се изясним да не стане фал ... махаш ПЛЮСА от акумулатора и го допираш до минуса като минуса не го махаш
П.П. за клемите да се изясним да не стане фал ... махаш ПЛЮСА от акумулатора и го допираш до минуса като минуса не го махаш
- passat4o cl
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 06 апр 2008 16:58
- Автомобил: VW BORA 1J6
- Двигател: 1 9 TDI 115hp AJM 2002
- Местоположение: Сливен
Re: температурен датчик
hristov_GL написа:и двете стават дет се вика избери си
П.П. за клемите да се изясним да не стане фал ... махаш ПЛЮСА от акумулатора и го допираш до минуса като минуса не го махаш
можеш ли да ми пратиш нещо по онагледено как да отворя инжектора?
- passat4o cl
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 06 апр 2008 16:58
- Автомобил: VW BORA 1J6
- Двигател: 1 9 TDI 115hp AJM 2002
- Местоположение: Сливен
Re: температурен датчик
hristov_GL написа:и двете стават дет се вика избери си
П.П. за клемите да се изясним да не стане фал ... махаш ПЛЮСА от акумулатора и го допираш до минуса като минуса не го махаш
това с клемите не помогна колега
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: температурен датчик
за колко време ги държа допрени ???? 10 15 мин ..... утре вечер откачи плюса и остай колата цяла вечер без ток ! ако на сутринта го прави проблема ... не е от компа !
така меката траба за въздуха влиза в капака на инжектора... капака има емблема на VW и се държи на 4 болта 10ка ... с тричотка (малка) ги махаш и махаш капачето ... вътре ако има масло и е оливано значи и от там може да е ... така, ако има масло или бозава течност (смесени бензин и масло) значи ще се наложи да махнеш маркуча от картерната вентилация и вентилацията на клапаните ....
този маркуч влиза пак в тази капачка и е с цел изгаряне на маслените газове с обратно всмукване в горивната смес .... (с две думи създава се вакум в картера от всмукването на сместа бензин въздух в инжектора) .след като махнеш маркуча измисли нещо с което да запушиш дупката ... аз съм я запушил с изолирбанд (за сега държи) и вече махнатия маркуч извии надолу да не се пълни с боклуци ..... при първа възможност го удължи до долу защото от газовете които излизат от него като пуснеш парното не се седи в купето
ето ти нагледно кое трябва да отвориш и махнеш .... маркучлето няма как да го объркаш щото само то ,и трабата от въздушния филтър влизат в инжектора (другите два са бензинопроводите ама те са по малки в диаметър) ... ако има масло в инжектора с един пистолет с топъл въздух можеш да го прочистиш недей налива коресилини и други лаина ....
поради липсата на снимки на мотора си взех от колегата S.Raikov и за да видиш по добре си я дръпни и я ЗУУМни на пеинта
така меката траба за въздуха влиза в капака на инжектора... капака има емблема на VW и се държи на 4 болта 10ка ... с тричотка (малка) ги махаш и махаш капачето ... вътре ако има масло и е оливано значи и от там може да е ... така, ако има масло или бозава течност (смесени бензин и масло) значи ще се наложи да махнеш маркуча от картерната вентилация и вентилацията на клапаните ....
този маркуч влиза пак в тази капачка и е с цел изгаряне на маслените газове с обратно всмукване в горивната смес .... (с две думи създава се вакум в картера от всмукването на сместа бензин въздух в инжектора) .след като махнеш маркуча измисли нещо с което да запушиш дупката ... аз съм я запушил с изолирбанд (за сега държи) и вече махнатия маркуч извии надолу да не се пълни с боклуци ..... при първа възможност го удължи до долу защото от газовете които излизат от него като пуснеш парното не се седи в купето
ето ти нагледно кое трябва да отвориш и махнеш .... маркучлето няма как да го объркаш щото само то ,и трабата от въздушния филтър влизат в инжектора (другите два са бензинопроводите ама те са по малки в диаметър) ... ако има масло в инжектора с един пистолет с топъл въздух можеш да го прочистиш недей налива коресилини и други лаина ....
поради липсата на снимки на мотора си взех от колегата S.Raikov и за да видиш по добре си я дръпни и я ЗУУМни на пеинта
Re: температурен датчик
леле , къде го пратихте човекът?! той е с мигащи кодове и ако има някой наблизо и знае как става да му направи една диагностика ! ако пък не , да почисти МПХ и да смени TPS . без диагностика няма да се мине!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: температурен датчик
Нолтовете отгоре на капака са 3...а не 4...
Иначе по проблема :
-ако се случва и на топло и на студено отпада като вариант да е датчика за температурата на въздуха или охладителната течност - щеше поне при едното положение да е наред.
-възможните причини са :
- степ-мотор - може да мине само с почистване,може да трябва и да се смени.Възможно е проблема му да е в датчика за отпуснат педал на газта отпред.
- ТПС сензора - малко вероятно ама не и невъзможно - има ли ядове на други обороти или само това и е проблема?
- ламбда сонда - ако тя се лигави се лигави горивната смес и се случват такива неща ама би трябвало да има и леки аномалии в по-високите обороти.
- тампон на моноинжекцията отдолу към всмукателния колектор - да е сцепен и оттам да дърпа въздух....получава се такъв ефект понякога ако не е много голяма цепнатината.
- някой друг вакуум по всмукателния колектор да не уплътнява добре и да дърпа въздух от време на време.
- може да има такъв проблем и от дюза ама тя също дава отражение в по-високите оборти - ще прекъсва,няма да работи равномерно,ще губи мощност от време на време и тем подобни неща.
С цел да не се вкарваш в излищни разходи и да сменяш неща като луд започни с диагностика и виж какви грешки ще даде....поне няма да смениш половината кола за да разбереш какъв е проблема.
Иначе по проблема :
-ако се случва и на топло и на студено отпада като вариант да е датчика за температурата на въздуха или охладителната течност - щеше поне при едното положение да е наред.
-възможните причини са :
- степ-мотор - може да мине само с почистване,може да трябва и да се смени.Възможно е проблема му да е в датчика за отпуснат педал на газта отпред.
- ТПС сензора - малко вероятно ама не и невъзможно - има ли ядове на други обороти или само това и е проблема?
- ламбда сонда - ако тя се лигави се лигави горивната смес и се случват такива неща ама би трябвало да има и леки аномалии в по-високите обороти.
- тампон на моноинжекцията отдолу към всмукателния колектор - да е сцепен и оттам да дърпа въздух....получава се такъв ефект понякога ако не е много голяма цепнатината.
- някой друг вакуум по всмукателния колектор да не уплътнява добре и да дърпа въздух от време на време.
- може да има такъв проблем и от дюза ама тя също дава отражение в по-високите оборти - ще прекъсва,няма да работи равномерно,ще губи мощност от време на време и тем подобни неща.
С цел да не се вкарваш в излищни разходи и да сменяш неща като луд започни с диагностика и виж какви грешки ще даде....поне няма да смениш половината кола за да разбереш какъв е проблема.
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: температурен датчик
аз не го праштам на луната 4овека просто казвам при мен проблема къф е бил и как се е оправил ... не значи че и при него ще е такъв ... обаче тука все пак отписваме вариянти жахажхажхажх и да 3 болта са
- passat4o cl
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 06 апр 2008 16:58
- Автомобил: VW BORA 1J6
- Двигател: 1 9 TDI 115hp AJM 2002
- Местоположение: Сливен
Re: температурен датчик
благодаря на всички ще опитам,ако не диагностика
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта