Охлаждане?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Когато си купих колата започна да държи температери от порядъка 100-110градуса дори извънградско. Смених квото сменях докато един прелестен ден се оказа че всичко сменено е здраво и температурата е лъжлива. Оказа се прословутия стабилизатор в таблото. Впоследствие се прецака датчика и сега новия имам чувството че лъже с около 5градуса в минус и темепературата ми е извънградско 80-85 а градско дига до 90. Като перката ми се включва под 90градуса.
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
- Drago_M
- Мнения: 100
- Регистриран на: Съб 30 апр 2005 18:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Вече писах по този проблем - прегряването .
Само накратко ще повторя :
При мен проблема с температурата се реши , след като смених радиатора.
Стрелката кове на 85 градуса ( третия термостат , който сложих е с по- ниска температура ) ,
вентилатора се вкючва рядко , и то само на място .
Явно долното казанче на стария ми радиатор е било затлачено.
Само накратко ще повторя :
При мен проблема с температурата се реши , след като смених радиатора.
Стрелката кове на 85 градуса ( третия термостат , който сложих е с по- ниска температура ) ,
вентилатора се вкючва рядко , и то само на място .
Явно долното казанче на стария ми радиатор е било затлачено.
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Здравейте!
На всички с подобни проблеми бих искал да кажа да си проверят уреда за температурата.
Според мен голяма част от тези уреди просто не показват вярно,какъвто се оказа и моя случай.
Проверката е елементарна-изважда се куплунга на датчика и в него се слага резистор 43 ома.Дава се контакт за около 2 мин.
Стрелката трябва да показва 110 грд.Ако някой се съмнява - измерване на температурата в сервиз.
При мен показа 120 грд. т.е.грешка с цели 10грд.
Сигурен съм че и уреда за бензина дава същата грешка.
Не знам от какво се получава това,но тези уреди са много бъгави
...някой случайно да продава здрави такива
На всички с подобни проблеми бих искал да кажа да си проверят уреда за температурата.
Според мен голяма част от тези уреди просто не показват вярно,какъвто се оказа и моя случай.
Проверката е елементарна-изважда се куплунга на датчика и в него се слага резистор 43 ома.Дава се контакт за около 2 мин.
Стрелката трябва да показва 110 грд.Ако някой се съмнява - измерване на температурата в сервиз.
При мен показа 120 грд. т.е.грешка с цели 10грд.
Сигурен съм че и уреда за бензина дава същата грешка.
Не знам от какво се получава това,но тези уреди са много бъгави
...някой случайно да продава здрави такива
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
за dimitarpetrov
Приятелю dimitarpetrov по добре не сменяй нищо само ще си дадеш парите. С оргинален термостат съм втора употреба разбира се. Отваря точно на 87С. Когато спускам с бърза скорст при хладно време температурата показва окло 75 С. Няма смсъл да го сменяш просто следи на колко С двата маркуча ще изравнят температурите си ако е на около 87-90С си свиркай и не пипай нищо. Ще си купиш ново френско менте за 12-15лв. ще работи две седмици после ще отваря когато си сика (почесто на окло 92-95С) и ще си биеш главата в цимента.
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
на Bobsun
Искам да кажа, че смених капачката и нищо не се промени (виж предните мнения). Смених датчика на перката с такъв на 92-87С сега вклучва на около 95С (преди на 100С). Така че за момента реших проблема (датчика е руски маи ладов и струва 7.5лв.). На Bobsun ще кажа прочети внимателно поста ми никаде не твърда че с капачката се прави някаква настройка точно обратното.
Колеги искам да споделя само, че смених антифриза или по-точно сложих антифриз - оказа се че е имало само вода!? И съм доволен,
сега всичко се държи доста прилично - тъкмо да стигне 100 и перката го връща на 90! Сложих антифриз "Valvoline" - 8.70 лв. литър концентрат, това бе единственият марков антифриз под 10 лв. за литър който успях да намеря! Направиха и промивка естествено, но не съм убеден че беше качествена!? Системата глътна 3 литра концентрат и 1,5 литра дестилирана вода.
сега всичко се държи доста прилично - тъкмо да стигне 100 и перката го връща на 90! Сложих антифриз "Valvoline" - 8.70 лв. литър концентрат, това бе единственият марков антифриз под 10 лв. за литър който успях да намеря! Направиха и промивка естествено, но не съм убеден че беше качествена!? Системата глътна 3 литра концентрат и 1,5 литра дестилирана вода.
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ддд
Температури от по 100 и 110С не са нормални. От известно време и моята перка вместо на 92 като беше преди започна да се включва на 100С. Купих си датчик за радиатора на 92 (оргиналния е на 95С) и положението остана същото пак на 100С. Това ме доведе на мисълта че водата стига до него късно, тоест термостат. Обаче термостат си отвара на 87С като си му е реда трабите са еднакво топли нямах причина да се съмнявам в него. Сега си направих един експеримент, вчера свалих термостат и загрях колата, перката сработи на 91С. Сега ще трся термостат на 85 или 83 С.
- ЧАНДЛЪР БИНК
- Мнения: 456
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
cosmo написа:Наистина не е нормално да ти държи 110 градуса в града. Смени първо термостата, явно или не отваря или отваря недостатъчно. При мен проблема беше аналогичен, смених го и сега всичко е ок. Загрява ми само ако работи дълго време на едно място и то до 98 градуса максимум после включва перката и се връща на 90 което е нормално
как разбра че не е нормално като караш голф
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ne karam golf
Имам малко новини. Купих си термостата чисто нов немски смених го и резултата беше плачевен по зле от предишния. Отваря на 92-95С. Махнах го и си върнах стария и тука стана интересното. Сега карам и температурата никъде не надминава 88С в градското не се пусна дори перката. Не знам как да си обясня цялата работа но си мисля, че системата не е била обезвъздушена преди. Понеже изпарителя е най-високо вероятно той е правил мизериите. Друго обяснение нямам.
Re: В спора се ражда истината.
skk написа:Мога да кажа, че като го сложих колата подържаше на прав участък 87-90С поенерция стигаше до 78-82С а в градско с достихане на 92-95С се включваше перката, която бързо охлаждаше до окло 87-90С.
Колега, с какво я измери температурата толкова точно, и аз бих искал да премеря моята.
Успех
Re: В спора се ражда истината.
Emo написа:skk написа:Мога да кажа, че като го сложих колата подържаше на прав участък 87-90С поенерция стигаше до 78-82С а в градско с достихане на 92-95С се включваше перката, която бързо охлаждаше до окло 87-90С.
Колега, с какво я измери температурата толкова точно, и аз бих искал да премеря моята.
Успех
Ами с термонетър. Докато не е много висока може да топнеш един в разширителното казанче. Ако е по висока може да "лепнеш" / със силиконова паста за по-добър контакт/ един на дебелия маркуч и да го увиеш с нещо да не се обдухва от перката. А има и инфра ред термометри които ги насочваш където искаш и получаваш верният отговор.
Ако ти показва много висока температура а се съмняваш, пръсни малко /малко!!!/ вода на двигателя и ако не цвърчи значи датчика лъже. Ако перката се включва когато датчика в купето ти показва температурата за съответната степен значи всичко е О.К./ едвали двата датчика ще грешат еднакво/ Това с отвъртяната капачка освен да изкара водата не се сещам какво ще помогне. Проблем за прегряване може да ти са термостат, запушен радиатор, мръсна пита, лабав ремък на помпата, потрошени /липсващи/ кори или ято птици във въздухозаборника.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
4 години карах Кадет и Вектра за това време съм виждал 5 пъти да се върти перката за охлаждане!Показанията на таблото бе 60-70градуса.
Мисля че Пасата е изчислен за високи температури.
В жегите показанията на таблото бяха над 100градуса, но като се спусках по инерция спадаха на 90. При нормално лятно време около 30градуса показанията варираха между 80 и 90градуса в зависимост от оборотите на двигателя и скоростта на движение.Ако е опасно що над 110 има още две деления, изобщо при прегряване не трябва ли да светне някаква лампа?
Никой ли няма литература по въпроса?
Мисля че Пасата е изчислен за високи температури.
В жегите показанията на таблото бяха над 100градуса, но като се спусках по инерция спадаха на 90. При нормално лятно време около 30градуса показанията варираха между 80 и 90градуса в зависимост от оборотите на двигателя и скоростта на движение.Ако е опасно що над 110 има още две деления, изобщо при прегряване не трябва ли да светне някаква лампа?
Никой ли няма литература по въпроса?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта