Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
CrazyTop
Мнения: 122
Регистриран на: Чет 14 апр 2005 8:57
Автомобил:
Двигател:

Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Мнениеот CrazyTop » Чет 17 ное 2011 20:28


Здравейте, пасата B4 2000 см3 двигател 2Е 1994г. започна да създава мизерии...

- стъпковия мотор - при промивка с обезмаслител го няма вече обичайния ефект да се пооправи за някакъв период... сега покачва обортите от 900 до 2100 и пак пада на 900 и така пак до към 2100 и това постоянно...на бензин, на газ...(обикновена газова). Реших да му сложа друг стъпков мотор(еднакъв по номер) - същите симптоми!!! Абсолютно същите!С трети не съм пробвал.

- температурен датчик - след горната операция ми подхвърлиха да не би да е температурния датчик. Направих следната операция - взех температурен датчик от Г3 (жълт но незнам дали няма разлика - моя също е жълт) и го включих към буксата без да го поставям , а стария си го оставих на мястото. Запалих колата и заработи все едно е студена, като пуснах новия датчик в чаша с вряла вода колата заработи перфектно... 10 минути работи, проблеми никакви... Сложих новия датчик на мястото на стария и все едно не съм го слагал новия... бърка оборотите та не се трае... извадих го от мястото сложих стария и направих пак номера с топлата вода на новия отвън но край... няма оправия... сега е с новия датчик(с четирите крачета-жълт обръч).

- и като за капак - по време на работа(когато бърка обороти) взех та отворих капачката на капака над клапаните и колата заспа за някакъв период от време.... работи добре...сложа капачката започне да бърка оборотите... махам - заспива... и след време и при свалена и при сложена капачка вече си мени оборотите...духа от капачката газове или незнам какво е...

За завършек ще кажа, че възд. филтър не съм сменявал и е за смяна стария но ме съмнява да е той. Дебитомера съм го пробвал с изключена букса - ефекта е никакъв.
На диагностика преди време нищо не хванаха ( друг е въпроса, че по време на диагностиката не запалиха колата да видят как работи но може и да не разбирам това нещо) на изключен двигател. Та ако някой му идва нещо на ум...има идея или незнам какво да съветва... мъка и чудесия...а се кълнях близо година в него :(

ПОМОЩ!




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Мнениеот bobocamaro » Чет 17 ное 2011 21:31


CrazyTop написа:- стъпковия мотор - при промивка с обезмаслител го няма вече обичайния ефект да се пооправи за някакъв период..

Точно така, проблема не е в него.

CrazyTop написа:- температурен датчик -

Тоя датчик масово е обвиняван за всички беди по мотора, но явно при теб и това не е.


CrazyTop написа:- и като за капак - по време на работа(когато бърка обороти) взех та отворих капачката на капака над клапаните и колата заспа за някакъв период от време....

Точно обратен е ефекта при изправен двигател, махайки тази капачка трябва да тресе почти до загасване. Тоест твоя мотор "краде" отнякъде "немерен" въздух.
Прокъсани тръби по картерна вентилация, въздуховод, вакууми...блокирал отворен канистър клапан..
CrazyTop написа: възд. филтър не съм сменявал и е за смяна стария но ме съмнява да е той.

Точно така, на бензин на празен ход все тая колко е замърсен.
CrazyTop написа: Дебитомера съм го пробвал с изключена букса - ефекта е никакъв.

Пак е грешно, трябва колата да загасне. Да е гърмяла тая газова? Върти ли се клапата му плавно от край до край ? Мерил ли си му стойности по autodata ?
CrazyTop написа:На диагностика преди време нищо не хванаха ( друг е въпроса, че по време на диагностиката не запалиха колата)

Не, това не е диагностика. На запален двигател излизат живи данни: ъгъл на запалване, впръскване на дюзи, ъгъл на дроселова клапа...импулси от ламбда и т.н.
За мен колата "съска" отнякъде. После имаш два потенциометрични датчика: дебитомер и TPS. Да речем са износени и имат пропуски в показанията.
Ламбда, изцяло ако е мъртва, стоят оборотите по-високи или бавно падат. Но не танцуват като бесни.
Загазил си.


Потребителски аватар
CrazyTop
Мнения: 122
Регистриран на: Чет 14 апр 2005 8:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Мнениеот CrazyTop » Чет 17 ное 2011 22:37


канистър клапан -.. какво е това?

"...Точно така, на бензин на празен ход все тая колко е замърсен..." това немога да го разбера..шега ли е(намек за смяна на филтъра) или е истина :shock

Че е гърмяла, гърмяла е но това беше заради свещите(поне така си мисля, че бяха триелектродни или нещо такова оправи се като ги смених с едноелектродни), а и има кихалка но е някаква висяща след дебитомера преди колекторите, метална, така, че като върне нещо удря в кихалката или каквото е там металното и го залепя за задната основа та неможе да отиде силна ударна вълна към дебитомера... предпазва го някак...поне така мисля.

Тази ламбда сонда дали е взаимно заменяема от друг вид VW, голф или друг модел бензинов пасат? Някакво инфо?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Мнениеот Winner25 » Чет 17 ное 2011 22:49


CrazyTop написа:канистър клапан -.. какво е това?


Някъде под въздушния филтър се намира въпросния канистър който абсорбира бензиновите пари. Има клапан който отваря и затваря прихода на пари към мотора.

И аз съм на мнение че от някъде смуче въздух - стъпковия мотор се опитва да коригира прихода на въздух, но не успява и затова се получава така. Потърси за скъсани маркучи или откачен вакум след дросела.


Потребителски аватар
CrazyTop
Мнения: 122
Регистриран на: Чет 14 апр 2005 8:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Мнениеот CrazyTop » Чет 17 ное 2011 22:53


На пасат B3 бензинови(незнам дали на дизелови го има) и на сеат съм виждал под филтъра, в долната част на филтърната кутия има някакъв клапан, който е като вакум и се отваря но не съм се замислял дали на моя има такова нещо...


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Мнениеот DimitarBT » Пет 18 ное 2011 9:07


и на мен много ми прилича мотора да краде въздух от някъде...както се изрази колегата и от там да бърка съотношение въздух-бензин.провери големия въздуховод от кутията на филтъра до всмукателния колектор обстойно...и малка дупчица да има компа на колата се шашка.


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Мнениеот ARusev » Пет 18 ное 2011 12:38


CrazyTop написа:по време на работа(когато бърка обороти) взех та отворих капачката на капака над клапаните и колата заспа за някакъв период от време.... работи добре...сложа капачката започне да бърка оборотите... махам - заспива...

-Провери маркуча за картерните газове. Често се запушва, размеква и къса. Тогава и оборотите играят, и от капачката излизат разни газове и пръски.
-Щом е гърмяло газовото устройство, провери дебитомера. Не разчитай на кихалката.
-Температурния датчик - дали не си го удавил с поставяне в чашата. Ако не е добре капсулован, е напълно възможно. :?


Потребителски аватар
CrazyTop
Мнения: 122
Регистриран на: Чет 14 апр 2005 8:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Мнениеот CrazyTop » Пет 18 ное 2011 18:39


Възможно е да е удавен датчика, не съм сигурен до къде го постави(мамицата му) :banghead: но имам и малка дупка на някъв маркуч който е над капака и идва някъде отдолу...може би нещо картерни газове да се движат там... близо е до стъпковия мотор...

Дали ако е запушен катализатора ще има същия евект? Да се товари двигателя от недобре излизане на газовете? Дали ако е умряла ламбда сондата няма да ми прави мизерии само на бензин защото на газ гледам, че има някакъв датчик от газаджиите и на него пише ламбда емулатор и той пък да работи...(не, че не е възможно и той да е умрял) Давайте предположения, аз имам някаква възможност за замяна евентуално с втора употреба...

Дали ламбда сондата е еднаква при моделите на голф 3 и пасата? Има ли зависимост с вида на двигателя и кубатура?


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Мнениеот bobocamaro » Пет 18 ное 2011 19:46


Сега, предполагам говориш за тръбата която тръгва от блока(до делкото) и влиза в една "черна кутия" върху капака на клапаните. Не е хубаво да има дупка, тази тръба се скапва и разпада. Но пък нова е много скъпа. Виж да я "закърпиш". Или гумените разклонения, ако там е проблема.
Катализатора: не знам на колко хиляди е, но ако е запушен прегрява, колата няма мощност и смърди(той самия) на сяра, много гнусно.
Да, при обикновена газова ламбда влияе само на бензина. Емулатора дава лъжлив, константен сигнал за уж перфектна смес докато си на газ.
За модела на ламбдата: тя е според двигателя, не е за пасат или голф. :roll:
На 2Е е с четири кабела, защото е с подгряващ елемент.
Сонда можеш да си купиш NTK(аз съм с такава) трета година вече.
Нямам парт номер, извинявам се :oops:


Потребителски аватар
CrazyTop
Мнения: 122
Регистриран на: Чет 14 апр 2005 8:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Мнениеот CrazyTop » Пет 18 ное 2011 20:02


Значи точно за тези тръби говоря... дето отиват към кутията...едната е размекната и леееко продупчена но пък такова нещо до сега не съм виждал да го има в наличност по автоморгите и то да е изправно... ще го измисля с нещо друго...

Катализатора не мирише...поне не съм го усетил, а съм много капризен към миризливи неща и щеше да ми направи впечатление... :( Пффф утре отивам да го прегледам, че съм със половин свободен ден... и ще видя колко струва един топлинен датчик нов.

Между другото...колко струва такава ламбда сонда и за нова ли говорим или за втора употреба?


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Мнениеот ARusev » Пет 18 ное 2011 20:59


Започни от по-простите неща - маркуча, проверка на дебитомера на входящия въздух, датчика за температурата на охладителната течност... .


Потребителски аватар
CrazyTop
Мнения: 122
Регистриран на: Чет 14 апр 2005 8:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Мнениеот CrazyTop » Съб 19 ное 2011 9:33


Свалих тръбите, идващи от блока(една пластмасова и след нея гумени, влизащи в една черна кутия на капака на главата) та гумените маркучи(два на брой залепени) единия който е свързан с тръбата от блока е с две дупки...той е доста калпав маркуч та се чудя дали немога да го разкарам и да му сложа някакъв побългарен вариант.

Маркуча или тръбата от възд. филтър към всмукателния колектор е здрав на външен оглед(свален) поразгънах го да видя дали няма нещо скрито по гънките но няма...

Спукана филтърна кутия от долния й край около 2-3см, изглежда някой някога е правил там но нещо са недоправили(едва ли е от тази цепнатина проблема) отворен и нарочно блокиран клапан на долната част в кутията в едно положение...да не се мърда. Прихванали са го с някаква планка... отворен е притока на въздух от към купето, а този приток на въздух откъм калника е блокиран.

Мръсен възд. филтър.

EDIT

Така, позатапих тръбите но ефект никакъв. От тях не е! Изключих дебитомера и колата свали оборотите на в диапазона 600 - 1500 по оборотомер. Включих го - отново се вдигнаха оборотите..., остава да сменя филтъра и да мисля за трети температурен датчик.

Температурния датчик от голф-а показва 110 градуса и не се включват вентилаторите на радиатора, а като сложих стария датчик показваше 90 градуса? Какво включва вентилаторите?


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Мнениеот ARusev » Съб 19 ное 2011 12:11


Вентилаторите се включват от термореле, което се намира в долния колектор на радиатора, от лявата страната.

Пукнатината във филтърната кутия може да е причинена от обратен удар, преминал през кихалката. Вероятността за повреда на оста на клапата на дебитомера е голяма. Провери дали клапата се върти свободно. Може да стане и с дълга отверка през отвора към кихалката.


Потребителски аватар
CrazyTop
Мнения: 122
Регистриран на: Чет 14 апр 2005 8:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво е? Стъпков мотор, температурен датчик или друг? B4

Мнениеот CrazyTop » Нед 20 ное 2011 8:13


Проверих клапата на дебитомера и така на пипане нямаше проблем при побутване, не въртеше трудно...

дали някой може да ми препоръча майстор, който да помогне с оправяне на проблема, за което ще си заплатая естествено...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта