странен проблем с ЦЗ - появи се отново :(

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

странен проблем с ЦЗ - появи се отново :(

Мнениеот B4/101 » Съб 21 апр 2007 8:32


Здравейте колеги, от няколко дена имам странен проблем с централното заключване. Сутрин, когато е по-студено, при изключване на алармата компресора на ЦЗ сработква за 1-2 сек. при което се отваря само шофьорската врата, а понякога дори и нея се налага да отварям с ключа. Направи ми впечатление, че през тези 1-2 сек. показанията на часовника на таблото изчезват и при появата им часовника е нулиран. Към обяд, като се напече колата, ЦЗ си работи без проблем. Някой има ли идея какво може да бъде?
-------------------------------------------
Продължавам поста след няколко седмици, защото същият проблем се появи отново. Този път проверих релета, бушони, всичко си беше наред, но и проблема си беше налице. Свалих таблото с релетата от стойката му така, че да има достъп до кабелите зад него и започнах да натискам и разклащам поред куплунгите. Накрая открих при кой куплунг се оправя проблема. Лошото е, че нищо нередно не открих в куплунга. Явно проблема е вътре в самия блок. Какво ще ме посъветвате, дали да търся нов или този може да се отвори и ремонтира?

Благодарско за съветите

Последна промяна от B4/101 на Чет 03 май 2007 8:28, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 21 апр 2007 8:39


Не се сещам за друго освен компресора ти сутрин като е по хладно и влажно да дава някаква оттечка и да ти товари много инсталацията, затова да ти се нулира часовника. Друго слаб акум. но тогава би трябвало да имаш и проблем с паленето а при тебе няма. :roll:


Потребителски аватар
gencho12
Мнения: 49
Регистриран на: Сря 18 апр 2007 17:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gencho12 » Съб 21 апр 2007 11:06


Според мен акумулатора ти е изтощен.Аз имах подобен проблем зимата и бавната сработка на централното ми беше един от признаците за това.Но както отбелязва колегата би трябвало аналогичен проблем да имаш и с паленето сутрин.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Съб 21 апр 2007 11:07


Теодор написа:Не се сещам за друго освен компресора ти сутрин като е по хладно и влажно да дава някаква оттечка и да ти товари много инсталацията, затова да ти се нулира часовника. Друго слаб акум. но тогава би трябвало да имаш и проблем с паленето а при тебе няма. :roll:


:да: Да това ще да е. :)
Оттечка, някъде дава на маса от влагата. Има голяма темп. инверсия, сутрин е студено и влажно.
Предлагам първо да си огледаш добре кабелите(за закъсване или протриване на обвивката им) и връзките(извади и сложи няколко пъти кабелните обувки, при нужда ги зачисти със спирт, кореселин или финна шкуртка) им при кутията на ЦЗА-то, която при комби е на дъното в багажника, под десният закриващ капак. Опакована е в стиропор. Изключи преди това акумулатора.
Успех.


GEORGI_VR
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 17:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Мнениеот GEORGI_VR » Съб 21 апр 2007 20:11


отечката в случая струвамисе е малко вероятен вариант , по скоро бих заложил на лоша връзка към предпазител 21 през който се захранват помпата на централното , часовника и плафоните в купето и багажника.в много случаи лошите връзки имат гадното свойство при затопляне да се оправят което си има своята извратена логика :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19572
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 21 апр 2007 22:45


GEORGI_VR написа:... по скоро бих заложил на лоша връзка към предпазител 21 през който се захранват помпата на централното , часовника и плафоните в купето и багажника.в много случаи лошите връзки имат гадното свойство при затопляне да се оправят което си има своята извратена логика :)

Баш, баш! :да:
Същата проверка бих направил и за масите под арматурното табло, над табълцето с предпазителите... или това там беше в Голфа... :gruebel
Не помня, но и масата, и предпазителя, дето казва колегата разгледай.


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Май открих проблема

Мнениеот B4/101 » Нед 22 апр 2007 12:38


При компресора нищо съмнително не открих. После се преместих на таблото с бушоните и релетата. При натискане навътре на едно от релетата компресора проработи. За съжаление не обърнах внимание на номера на релето, за да ви го кажа, но е сиво на цвят. Извадих релето и го огледах, крачетата му изглеждаха като нови. Може да е било релето (макар, че влезе само около 1 мм, но знае ли човек). А може и да е някой от куплунгите от задната страна на таблото. За сега ЦЗ работи и го оставям така. Ако обаче пак откаже ще проверя куплунгите от задната страна на таблото с релетата дали няма някой разхлабен.
Благодаря за съветите, бяхте точни в диагностиката.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Xtreemeer и 40 госта