Здравейте колеги, от няколко дена имам странен проблем с централното заключване. Сутрин, когато е по-студено, при изключване на алармата компресора на ЦЗ сработква за 1-2 сек. при което се отваря само шофьорската врата, а понякога дори и нея се налага да отварям с ключа. Направи ми впечатление, че през тези 1-2 сек. показанията на часовника на таблото изчезват и при появата им часовника е нулиран. Към обяд, като се напече колата, ЦЗ си работи без проблем. Някой има ли идея какво може да бъде?
-------------------------------------------
Продължавам поста след няколко седмици, защото същият проблем се появи отново. Този път проверих релета, бушони, всичко си беше наред, но и проблема си беше налице. Свалих таблото с релетата от стойката му така, че да има достъп до кабелите зад него и започнах да натискам и разклащам поред куплунгите. Накрая открих при кой куплунг се оправя проблема. Лошото е, че нищо нередно не открих в куплунга. Явно проблема е вътре в самия блок. Какво ще ме посъветвате, дали да търся нов или този може да се отвори и ремонтира?
Благодарско за съветите
странен проблем с ЦЗ - появи се отново :(
странен проблем с ЦЗ - появи се отново :(
Последна промяна от B4/101 на Чет 03 май 2007 8:28, променено общо 2 пъти.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Теодор написа:Не се сещам за друго освен компресора ти сутрин като е по хладно и влажно да дава някаква оттечка и да ти товари много инсталацията, затова да ти се нулира часовника. Друго слаб акум. но тогава би трябвало да имаш и проблем с паленето а при тебе няма.
Да това ще да е.
Оттечка, някъде дава на маса от влагата. Има голяма темп. инверсия, сутрин е студено и влажно.
Предлагам първо да си огледаш добре кабелите(за закъсване или протриване на обвивката им) и връзките(извади и сложи няколко пъти кабелните обувки, при нужда ги зачисти със спирт, кореселин или финна шкуртка) им при кутията на ЦЗА-то, която при комби е на дъното в багажника, под десният закриващ капак. Опакована е в стиропор. Изключи преди това акумулатора.
Успех.
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Съб 29 юли 2006 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
- Контакти:
отечката в случая струвамисе е малко вероятен вариант , по скоро бих заложил на лоша връзка към предпазител 21 през който се захранват помпата на централното , часовника и плафоните в купето и багажника.в много случаи лошите връзки имат гадното свойство при затопляне да се оправят което си има своята извратена логика
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19572
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
GEORGI_VR написа:... по скоро бих заложил на лоша връзка към предпазител 21 през който се захранват помпата на централното , часовника и плафоните в купето и багажника.в много случаи лошите връзки имат гадното свойство при затопляне да се оправят което си има своята извратена логика
Баш, баш!
Същата проверка бих направил и за масите под арматурното табло, над табълцето с предпазителите... или това там беше в Голфа...
Не помня, но и масата, и предпазителя, дето казва колегата разгледай.
Май открих проблема
При компресора нищо съмнително не открих. После се преместих на таблото с бушоните и релетата. При натискане навътре на едно от релетата компресора проработи. За съжаление не обърнах внимание на номера на релето, за да ви го кажа, но е сиво на цвят. Извадих релето и го огледах, крачетата му изглеждаха като нови. Може да е било релето (макар, че влезе само около 1 мм, но знае ли човек). А може и да е някой от куплунгите от задната страна на таблото. За сега ЦЗ работи и го оставям така. Ако обаче пак откаже ще проверя куплунгите от задната страна на таблото с релетата дали няма някой разхлабен.
Благодаря за съветите, бяхте точни в диагностиката.
Благодаря за съветите, бяхте точни в диагностиката.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Xtreemeer и 40 госта