Добър ден!
Времето се затопли и с него дойде някакъв нов интересен проблем.
Забелязвам, че когато навън е 15+ градуса мотора работи неравномерно на място на обороти, както и при подаване на много малко газ в оборотите между 780 и 1200. Също така, при самото палене мотора се разтриса и когато се успокояват оборотите в този момент също има едно като присецване ако мога така да го определя и лека вибрация в купето. Прикачвам клипче, за да се види какво се случва, като ми се струва че проблема е някъде отдясно на мотора ако го гледаш срещу теб. При потегляне няма никакъв проблем, мотора си работи нормално. Проблема изчезва напълно когато мотора позагрее и започва да се случва отново когато мотора изстине напълно и се запали отново без смукач.
https://youtube.com/shorts/r61jJj5wAcg?feature=share
Проблема го няма никакъв при студено палене на сутрешни температури или изобщо когато автоматичният смукач работи и оборотите стоят по-високи от обичайните. Тогава мотора си е равномерен и мърка.
Със сигурност миналото лято не съм го имал като проблем, не ми е правило впечатление.
Оттогава досега съм сменил маховика преди 4 месеца, като новия още не е навършил 5000 км и го изключвам за момента като възможен причинител.
Мотора е СВАВ, с ДСГ кутия в пасат Б6.
Благодаря предварително на всички които ще вземат отношение по въпроса!
пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време
- samo_pechka
- Мнения: 8433
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Как смукач? Нали е дизел?
Кофти работи, гледах клипчето. Имам едно предположение, но не съм сигурен в инфото си и нека проверя първо.
Закачана ли е за грешки да питам първо? За да се избегнат разни недоразумения.
Кофти работи, гледах клипчето. Имам едно предположение, но не съм сигурен в инфото си и нека проверя първо.
Закачана ли е за грешки да питам първо? За да се избегнат разни недоразумения.
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Закачана е. Не се откриват никакви грешки.
Смукач, имам предвид онова дето държи по-високи обороти когато времето е студено навън
Смукач, имам предвид онова дето държи по-високи обороти когато времето е студено навън
- samo_pechka
- Мнения: 8433
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Ясно , имам съмнение за налягането в рейла ( по-точно от самото му отчитане ) . Не съм сигурен , понеже леко ме смущава , че напълно в студено време не се изявява като проблем.
Дали от отчитането му ( може да е наред , а датчик , букса, кабел да не е в ред) .
Във всеки случай аз бих пробал да откача буксата му по време на работа ( по време на проблема с тресенето ). Ако се "оправи", т.е. гладко работи ( сервиен режим е) , значи датчика се магерясва.
Няма ли промяна към добре, не е датчика.
Във всеки случай сподели
Дали от отчитането му ( може да е наред , а датчик , букса, кабел да не е в ред) .
Във всеки случай аз бих пробал да откача буксата му по време на работа ( по време на проблема с тресенето ). Ако се "оправи", т.е. гладко работи ( сервиен режим е) , значи датчика се магерясва.
Няма ли промяна към добре, не е датчика.
Във всеки случай сподели
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Би ли споделил какъв е номера на датчика или къде точно се намира буксата, за да го тествам?
- samo_pechka
- Мнения: 8433
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Малко зор докато намеря снимка от нета, да видиш д/г/ де се намира https://img.motor-talk.de/Jxj_gJoAFgh6_OuE.59.jpg
И самия сензор https://img.motor-talk.de/Jxj_gD6G8onrO8Az.59.jpg
Не им знам номера и т.н.
Чудя се как да ти пратя SSP 403 - 2.0 TDI Common Rail. Има показани схеми , номера и т.н.
И самия сензор https://img.motor-talk.de/Jxj_gD6G8onrO8Az.59.jpg
Не им знам номера и т.н.
Чудя се как да ти пратя SSP 403 - 2.0 TDI Common Rail. Има показани схеми , номера и т.н.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
057130764H това му е номера ,от другия край на рейла трябва да има датчик виж там да не е проблема .........че тоз клапан цената му е
Да си допълня поста ,че да не се получават много мнения ,на маркуча за обратната нафта също има клапан .Най-добре е да се закачи на диагностика щом проблема е константен при кратък престой .
Да си допълня поста ,че да не се получават много мнения ,на маркуча за обратната нафта също има клапан .Най-добре е да се закачи на диагностика щом проблема е константен при кратък престой .
Последна промяна от Ивайло Димов на Чет 13 апр 2023 19:20, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8433
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
От две места се следи, да. Но нито номерата им знам , нито цените. Не съм стигал още до такава покупка.
П.п. то доста може да се окажат причините , но ме смути, че в студено време не го прави в по-топло излиза . И там вече се оплитам.
Колега виж от 25 страница на файла надолу. Има ясни снимки кое какво и къде се намира.
П.п. то доста може да се окажат причините , но ме смути, че в студено време не го прави в по-топло излиза . И там вече се оплитам.
Колега виж от 25 страница на файла надолу. Има ясни снимки кое какво и къде се намира.
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Намерих ги и двата датчика.
Сега щях да го тествам това, обаче като запалих явно не беше достатъчно добре изстинал мотора, та нямаше никакви драми.
По-късно след 2-3 ч ще сляза пак да видя. Ще ги откача и двата датчика един по един за проба.
Иначе се сетих да погледна на помпата филтърчето за стружки, чиста си е нафтата вътре и нямаше нищо утаено.
Сега щях да го тествам това, обаче като запалих явно не беше достатъчно добре изстинал мотора, та нямаше никакви драми.
По-късно след 2-3 ч ще сляза пак да видя. Ще ги откача и двата датчика един по един за проба.
Иначе се сетих да погледна на помпата филтърчето за стружки, чиста си е нафтата вътре и нямаше нищо утаено.
- samo_pechka
- Мнения: 8433
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Супер :) Можа ли да отвориш при теб SSP-ето дето ти го пратих ? Има подходящо инфо за мотора въобще , кое къде се намира , как се нарича и т.н.
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Има развитие. Сега си поиграх, филма си пролича, като започнах от датчика отляво на горивната рейка като по - удобен. Запалих, присецва, махнах щипката и нещата заспаха. Тествах 2-3 пъти, за за съм сигурен, понеже разполагам с блутот донгъл и си изчистих грешките и сервизният режим.
Загледах се в самият датчик - номер 03L906051, а под щипката имаше баркод и не изглежда никак оригинален, допускам че някога преди мен е вече сменян.
Имате ли препоръка каква марка нов да взема? Оригиналният може би е на Бош?
Смяната не изглежда трудна, виждам, че се развива с ключ може би 17, въпроса е дали е нужно след това да направя нещо като адаптация преди да запаля, или пък ако има как да напълня рейката с нафта? Тъй като там има нафта и ще изтече като отивия стария и ще влезе въздух.
Логиката, която вкарвам аз по въпроса защо само при топло време е, че просто тогава компютъра дозира горивото при палене и след това доста по - малко отколкото при студено време и явно там е заровено кучето.
Ако някой знае работещ магазин за авточасти тези дни в София или има такъв датчик да пише, че току - виж съм отвисял без датчик до 19ти
Edit 2: намерих нов. По-късно ще монтираме и ще видим положението как е.
Загледах се в самият датчик - номер 03L906051, а под щипката имаше баркод и не изглежда никак оригинален, допускам че някога преди мен е вече сменян.
Имате ли препоръка каква марка нов да взема? Оригиналният може би е на Бош?
Смяната не изглежда трудна, виждам, че се развива с ключ може би 17, въпроса е дали е нужно след това да направя нещо като адаптация преди да запаля, или пък ако има как да напълня рейката с нафта? Тъй като там има нафта и ще изтече като отивия стария и ще влезе въздух.
Логиката, която вкарвам аз по въпроса защо само при топло време е, че просто тогава компютъра дозира горивото при палене и след това доста по - малко отколкото при студено време и явно там е заровено кучето.
Ако някой знае работещ магазин за авточасти тези дни в София или има такъв датчик да пише, че току - виж съм отвисял без датчик до 19ти
Edit 2: намерих нов. По-късно ще монтираме и ще видим положението как е.
- samo_pechka
- Мнения: 8433
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
По-малката беля е бил тоя, другия е бил по-сериозен проблем и доколкото знам от приятелче ( той м/у другото ме насочи по твоя проблем и аз препредадох тук инфото) и е по-кофти за смъкване.
Принципно е препоръчително въобще при някаква работа по горивна система да се обезвъдуши .
Моята логика ми казва, че не е чак драма, щото това е след помпата , а тя не е на сухо в този момент . Виж ако се сменя филтър, нещо по помпата се бара -да, 100% е наложително.
Но да не се рискува най-добре и да се обезвъздуши и в този случай .
Принципно е препоръчително въобще при някаква работа по горивна система да се обезвъдуши .
Моята логика ми казва, че не е чак драма, щото това е след помпата , а тя не е на сухо в този момент . Виж ако се сменя филтър, нещо по помпата се бара -да, 100% е наложително.
Но да не се рискува най-добре и да се обезвъздуши и в този случай .
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Датчика би следвало да се сваля лесно ,виж за клапана като гледам разположението бая разглобяване има и няма да се мине без обезвъздушаване.
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Гледах разни клипчета и четох по въпроса, конкретно за този датчик, води се G247, след като навият новия, с ключ 18 е, въртят на стартер единствено и след малко въртене колата си пали.
Общо взето това кореспондира и с вашите мнения, единствено на едно място срещнах, че е хубаво да се развият тръбичките на дюзите малко, за да излезе оттам въздух, но честно казано не разбрах дали е по смяната на този датчик, или клапана от другата страна. После ще ъпдейтна пак.
Общо взето това кореспондира и с вашите мнения, единствено на едно място срещнах, че е хубаво да се развият тръбичките на дюзите малко, за да излезе оттам въздух, но честно казано не разбрах дали е по смяната на този датчик, или клапана от другата страна. После ще ъпдейтна пак.
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Ъпдейт: датчика е сменен. За смяната му се налага да се откачи металната тръба от помпата до една от дюзите, за да се отвори място да вкараш ключ или гарги, за да го развиеш. Както се отачат щипките от дюзите и кабелите от свещите, за да се освободи отгоре шината с кабелите и да се отвори място и отгоре. Ключа е голям, 23/24 мисля, но ние го развихме с гарги. Не изтече нафта отникъде.
При паленето върти няколко секунди на стартер явно докато направи налягане в рейката и си пали, оттам нагоре няма проблем, колата работи равномерно.
Нов струваше 96 лв, марка от класа на пиербург, това успях да намеря за днес.
При паленето върти няколко секунди на стартер явно докато направи налягане в рейката и си пали, оттам нагоре няма проблем, колата работи равномерно.
Нов струваше 96 лв, марка от класа на пиербург, това успях да намеря за днес.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта